Fórum >> Típusok >> Giulia

Liquid2021-08-15 11:14:15 // 21334
Bizony sok az a 25e is. Igaz mi a másik végét képviseljük, de a két kocsiba együtt megy bele bő 15e km, home-officeban meg még 10 se. Rokonlátogatással, nyaralással, túrázással, tokkal-vonóval.
Liquid2021-08-15 11:09:48 // 21333
hú de jó lenne az a gomb :)
Piritu - 1.000.0002021-08-15 10:36:27 // 21332
Szerintem az átlag user - még itt az oldalon is - nem megy ennyit. A rövid táv meg főleg nem a gázolajos autó terepe.
leopop32021-08-15 10:33:25 // 21331
Az az Edit gomb nagyon kéne már, én is régóta hiányolom!
carver2021-08-15 10:28:13 // 21330
a 25.000-rel valószínűleg fölélőttem, nem számoltam ki a mai üzemanyag árakkal meg karbantartási költségekkel, de az elmúlt években többször is volt olyan is, hogy nem volt szignifikáns különbség a dízel és a benzin ára között - mondjuk ilyet is csak Magyarországon láttam...

(OFF @Halesz lécci, Edit gombot nem lehetne rakni a fórum motorra? Nem tudnánk összedobni az upgrade költségét közösségi finanszírozásból? :) ON)
carver2021-08-15 10:17:26 // 21329
Na akkor robbantok, hogy megélénküljön a topikot a nyári punnydásban.

nem tudom hogy van-e erre igény egyáltalán. Egy átlag felhasználónak 700-800 ezer km 30-40 év és akkor nem beszélek vírushelyzetről csak évi 20-25e km-ről.

Amikor külföldön dolgoztam akkor én is beletettem 100.000 fölött évente de nem erre, meg taxisoknak építik az autókat. (nem mellesleg 2.2-es benzinessel jártam, félmillió kilométerrel adtam el és aki megvette legalább 150.000-et még beletett, utána mér nem követtem)

Mint tudjátok, nem vagyok képben a technikai finomságokkal kapcsolatban, az Alfák motorjaival kapcsolatban pláne nem.

De nekem a régebbi (nagyon jó) autószerelőm 20 évvel ezelőtt is azt mondta arra hogy milyen autót kell venni: ügyfélnek dízelt, magamnak benzinest... És igazából bármelyik másik is ezt mondta. 300-400.000 körül egy dízelre elköltöttél annyit karbantartásra amivel már jóval drágábbá vált mint egy benzines ha meg nem tartottad karban akkor pláne. Ezért szabadulnak tőlük 250.000 körül.

A fogyasztási előny kétségtelen, ha eladod a dízelt idejében hosszú távra ma is a legjobb választás, ha így használnám ma is azt vennék. De leszámítva azokat a cartársakat akiknél azt vettem le a hozzászólásokból, hogy külföldön élnek, külföldre járnak, esetleg sokat utazós munkájuk van, ki az aki valóban annyit megy vele hogy megérje? Mert 25.000 körül van a fordulópont, ahol egyáltalán érdemes elgondolkozni rajta (és akkor az érzelmi faktorról nem beszélek, csak az ésszerűségről. Sokat mentem dízellel is, imádtam a vonatszerű nyomatékot, de a hangot ez nem kárpótolja - akárhogy is van szigetelve).
leopop32021-08-15 10:14:00 // 21328
Pedig mindig lehet tenni rá egy jó kipuffot, néztem neten nagyon szép hangokat hoznak ki belőle 😁 Persze ha neked utazó autó akkor nyílván nem opció.
leopop32021-08-15 10:08:33 // 21327
Köszönöm, igen én is így vagyok vele, aztán majd kiderül.
Illetve amúgy nagyon jó lehet tuningolni a 3.2-t is csak inkább Ausztáliában szokták hiszen onnan jön a blokk. Egyedül azért nem vállaltam azt be mert onnan bármi amíg ideér megöregszem meg én is 😅
Teszek be egy képet ide.
Igen gondoltam hogy te ezért nem választasz Giuliát!
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-14 20:42:48 // 21326
Lehet azzal a tesztautóval volt valami, a különbség egyértelmű. Mondjuk annak hidegen búgott a kardánja is, nagyon fura volt.
zgi5212021-08-14 20:23:42 // 21325
azzal fozunk , ami van ;)
persze almodozni lehet, jol teszed ;)
zgi5212021-08-14 20:22:14 // 21324
en semmilyen bizonytalansagot nem erzek a dizel kormanyzasban. sot! egyebkent 2.0 at is vezettem, tudom komparalni ;)
Giuntini2021-08-14 19:40:13 // 21323
Pontosan a mai dízeleknél a fő probléma a motorok lekönnyítése, a falvastagságok csökkentése. A 2,4 alu hengerfejénél is a problémák egy része ebből adódott!
Ma egy nagy dízelnél a 450 ezres futásteljesítmény is hatalmas szó! A 2,5 TD Cromát ennyivel adtam el, és azt mondhattam róla, hogy a "bejáratási idő vége". Azok a dízelek a betartott karbantartással lazán elmentek 7-800 ezer km-t. A nagy szívódízelek meg 1 milliót.
Ezért mondtam, hogy a vasblokkos VM dízelt azért szívesen láttam volna a Giuliában! A motor annyira hátra van tolva az első tengely mögé, hogy szerintem a súlyelosztást számottevően nem befolyásolta volna.
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-14 19:29:43 // 21322
Elképzelhető, a VM dízelnél pont azt emelték ki, hogy az alacsony vibrációk miatt valami spéci ötvözetű a vas blokk. Ott az volt a fontosabb. Egy 2.2-es dízel Giuliát tesztvezettem tavaly, teljesen más volt vezetni mint a benzinest. A kormányzás is más volt, alacsony tempón volt benne egy fura bizonytalanság, ami 90-es tempó körül tűnt el. A hangját azért hagyjuk, mert a 4 hengeres cr dízel hang az, amit nem akartam többé semmilyen formában. A 159 2.4 dízel automata finomabb szerkezetnek tűnt, de hát 5 hengerrel nem nehéz :-) A benzinesnél nem érzem az 5 vagy 6 henger hiányát. Szólhatna szebben, nem a hangja amiért rajongok. Viszont halk, és sokkal finomabb műszer mint a 2.4 volt.
Giuntini2021-08-14 18:34:16 // 21321
Lehet hogy a végletekig lekönnyített blokk miatt van a 2,2 kalapácsoló, furcsa tónusú hangja??
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-14 17:58:19 // 21320
230 kiló az a VM motor. A 2.2-esnek csak az Alfához alumínium öntvény blokkot készítettek (más modellekben vasblokkos a 2.2), a benzinesben a kovácsolt hajtókarokkal 1.6kg mozgó tömeget spóroltak. A HK hifi erősítőjénél nem a hang volt az elsődleges, hanem hogy a legkönnyebb elérhető HK erősítőt tegyék bele. És se vége se hossza a tömeget csökkentő, merevséget növelő műszaki megoldásoknak. És szúrják magukat tökön egy ormótlan negyedtonnás motorral? Ezért nem való bele. Csak gondolj bele, hogy egy 2.2-es Giulia 500(!) kilóval könnyebb egy VM dízel Ghiblinél. És olyan hatalmas különbség térkínálatban, csomagtérben nincs.
Ez olyan lenne, minht a 11.5 kilósra megépített hegyibiciklimre feltennék egy villanymotort és egy akkupakkot, mert a bicikliúton egyenletesen menni milyen jó úgy. Az összes drága megoldás amitől 11.5 kiló lett tök feleslegessé válik, mert lesz egy 17 kilós dögnehéz hegyi biciklim. Terepgumival, verseny geometriával surrogok az aszfalton, és arra amire építettem, pont vacak lesz, egy gyorsat menni terepen nem lehet majd vele.
carver2021-08-14 17:19:26 // 21319
ha már BMW

sorry az off topicért, csak ha jönnek az Alfa Romeo megbízhatóság vs német prémiumok hülyeségekkel akkor meg lehet osztani ezt is...
Giuntini2021-08-14 14:37:04 // 21318
Igen, tapasztaltam mikor vezettem a 180 lovas dízelt, de az 5 hengert nem lehet kárpótolni, azt a hangot! A másik, hogy a bajoroknál a mai napig megy és viszik a sorhatos dízelt! A 3-as teljesen kategóriatársa a Giuliának! Ahogy gyuri mondja hogy nem illik bele a Giuliába, akkor a BMW-be sem illene...
Szerintem meg baromi jó alternatíva lenne egy 280 lovas dízel, azzal a brutál hanggal!
Én a dízelben sohasem a fogyasztást néztem, hanem azt ahogy hosszú távon megy!
Sajnos annyira elkaszálják mostanában a dízelt, hogy kíváncsi leszek a visszakozásra! Ott vannak a nagy SUV-ok, nagy részt a nagypénzű emberek is dízel motorral veszik, mert nem saját maguk ellenségei! Láttatok Merci SUV-ot normál benzinessel??? én csak dízellel látok, vagy AMG motorral....
G-MANN🍀2021-08-14 14:07:09 // 21317
67es átlag sebességgel a benzines sem lehet sokkal több, vagy 167 volt, csak nem látszik a képen?1😁😉😊
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 13:42:06 // 21316
Hátránya, hogy kokszos a kipuff vég 😁
DrB2021-08-14 13:40:16 // 21315
Kösz! Előnye/hátránya, hogy nincs, mik vannak?
zgi5212021-08-14 13:29:34 // 21314
handrasnak szivesen osztok ilyen kepeket..autout, orszagut: 190 km utan eltunt egy szegmens az ua. visszajelzon. az atlag 5.6 es meg kozel 800 kili!

es nem, nem hangos 8 ban a dizel sem 🤟😀
zgi5212021-08-14 13:23:06 // 21313
igen, erthetetlen a lipari es a montecarlo elhagyasa is. ugy, hogy igazabol nincs is hianypotlasuk. 😒
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 13:22:32 // 21312
Na igen ez verhetetlen az biztos, sok kmre nincs jobb alternatíva...
zgi5212021-08-14 13:18:23 // 21311
a 2.2 450 Nm nyomateka tenylegesen mindenre eleg a hetkoznapokban. 170 nel 2100 korul forog es hosszutavon (pl. 10k km) 6.1 az atlag barmit csinalsz!

elegedett lennel, lepd meg. 🤟😀
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 12:58:51 // 21310
Hát nem sok hangja van 150nél pörög 2500öt, sajnos egy 3.0 dízel egy Stelvioban mutatna jól de szerintem az sem enne kevesebbet...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 12:56:04 // 21309
Engem sem zavarna sosem megy tönkre 😎
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-14 12:53:56 // 21308
A nagy dízel pont a Ghiblibe való (bár szentségtörés). Nagy, nehéz utazóautó. A Giuliába sehogy nem illene. Akinek a fogyasztás miatt kell dízel, tökéletes a 2.2. Az a VM nem fogyaszt keveset sem, szóval kb nulla előnye lenne egy 2.0 benzineshez képest. Korábban én is úgy voltam vele, hogy milyen jó lenne egy Vm dízel opció. Most, így közel 2e km-t levezetve az autóval úgy gondolom, hogy teljesen disszonáns lenne a Giuliában. Abszolút nem az a karakter amiben el tudom képzelni. A 159-ben tökéletes választás a 2.4, az egész autó úgy van hangolva, hogy ideális bele. Azon pedig tényleg meglepődnél, hogy milyen a Giuliával autópályán menni. A 159-nél ott is érzed a súlyos hatolást, a gyorsítások is olyan színpadiasak. Nem rossz, szerettem. A Giulia viszont ezt is temészetesen oldja meg, észre sem veszed a tempót, csendesen, könyeden suhan. És olyan könnyen ugrik, sokkal jobban gyorsul nagy tempón. És halkabb. És hát.. kevesebebt is eszik.
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-14 12:34:50 // 21307
Lehet, túl fényes felületnek tűnt :-) A gpf meg pont nem zavar egyelőre. Maga a szűrő ugyanaz, csak éppen tized annyi kormot lő ki egy benzines, így nem 500, hanem 5000km alatt telne meg. És nagyobb a benzinesnél a hő a katalizátornál, így nem kell külön mutatvány begyújtani a kormot, kb minden motorféknél kiég egy adag.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 12:10:53 // 21306
Mióta írva vagyon kétszer tankoltam pont 500kmre 48l ét és tegnap a 200ra 3/4 autópálya 145 tempomat 19l-et... OMW 95...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 12:07:13 // 21305
Tegnapi Bpi túrán 3 Stelvio-t és 2 Giuliat is láttam az M1-M7en
DrB2021-08-14 11:34:11 // 21303
Hogy tudom kideríteni, hogy az enyèmben van-e már gpf? Benèzve a motortèrbe vagy alánèzve látszik? A Stelvióm MY19, 2018 májusi gyártás.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 09:10:12 // 21302
Dehogy rozsdamentes 1 év után jól látszik a felületi rozsda...a gpf meg ugyan az, mint a dízeleknél semmi különbség csak annyi, hogy kb3-400e km után tömődik el
Giuntini2021-08-13 23:21:13 // 21301
Én azt mondom, valósítsd meg elképzelésedet, ha neked így tetszik! Aztán majd meglátod hogy elégedett leszel vele, vagy ellenkezőleg...
A képlethez viszont hozzátartozik, hogy abban az időben mikor született a 159/Brera/Spider. a benzinmotorok fejlesztése nagyon leállt. A 159 szegmensében egyszerűen nem volt eladható a benzinmotor, a prémium kategóriatársak 80%-át dízel motorral árulták. Ezért a 159-ban másodrendűek voltak a benzines motorok. Aztán mikor rájöttek, hogy hoppá, igény van egy jó és korszerű benzinesre, akkor már késő volt. Az eladások megcsappantak, és valóban a Tibi későn jött. Egyébként a legerősebb motor a 159-ben (és a Brerában is) a 2,4. ha optimalizálva van a program, simán megeszi a V6-ot is!
Én vezettem Tibit 159-ben, körülbelül ott van ahol a Tibi, azzal a különbséggel hogy az utóbbiból hiányzik a gőzmozdony szerű tiprás, a fenyegető hang gyorsításnál, viszont a könnyebb motor miatt sokkal kezesebb. Én azt mondom, a 159 legjobb motorja (nem a költségeket mondom, mert ha javítani kell az odaver) a 2,4! Viszont kíváncsi vagyok, hogy a JTS-t hogy lehet optimalizálni... Ha sikerül, megemelem a kalapom!
A Giuliánál (hogy maradjunk a topicnál) pont az a problémám, hogy hiányzik az a fajta dízel motor, ami igazán gázolajosok szívét megdobogtathatná... Gondolok a VM V6-osára, ímit a Ghibliben is használnak. Pedig megígérték... Én valószínűleg azzal választanék Giuliát!
leopop32021-08-13 21:36:59 // 21300
Ja értem akkor csak extra volt
DKori2021-08-13 21:21:03 // 21299
Nem kell...a 2.2 JTS-ben nincs!!! ;))))
leopop32021-08-13 20:26:58 // 21298
Csak azért kérdeztem hátha furdal a kíváncsiság és megnéznéd 😄
Mondjuk ez tetszik hogy nincs középdob 😁👌
Gpf-et ki lehet hajítani?
Piritu - 1.000.0002021-08-13 20:06:05 // 21297
Nagyrészt E10-el járok, néha kap jobbat. 70ezernél semmi gond vele.
Forsberg2021-08-13 19:34:45 // 21296
Akkor ez is megdölt... :)
berobbantam2021-08-13 18:28:27 // 21295
Nem kéne hozzászolnom.Elég ritkán is szoktam.😀De csak mondom a jts nem alfa motor.A sz@r diesel meg hát😊Az 1.9 jtd volt az első közös nyomócsöves diesel amit személyautóba tettek.Akkor mindenki azt mondta halva született ötlet.Ez a technika ilyen kicsi köbcentihez nem jó.Az olasz azért csak összehozta.Végül is "csak"500k-kat mennek ezek a motorok különösebb gond nélkül.Az autódrol egy kérdés.Most építesz egy olyat,ami igazábol nem is létezett soha.Nekem ez jött le.Mondjuk csak 1 topicba olvastam nem 3-4-ben.🙄Szóval nem biztos,hogy jól jött át.
G-MANN🍀2021-08-13 18:16:00 // 21294
Aki megvette a Supersprint dobot annak az van alatta, MY19 MY 21 is lehet, vagy Halesz MY18 😉 de azzal gyárilag nem szereltek
G-MANN🍀2021-08-13 18:12:26 // 21293
Csak omw 100 én.
DrB2021-08-13 17:42:52 // 21292
Mi a helyzet az E10-es benzinnel a Giulia/Stelvio motoroknál? A leírás szerint szabad. Van, aki közületek tartósan ilyet tesz bele?
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-13 16:54:19 // 21291
Dehogy veszem le. Minek? A teljes rendszer egy érdekes kérdés, mert nagyjából úgy néz ki, hogy a turbó után van egy gpf +katalizátor modul, az is szépen becsomagolva a motor mellé. Az autó alatt csak vastag cső, és a korábbi középdob helyén egy toldás. Nincs középdob. Végdob pedig egy van, keresztben. És eléggé rozsdamentes cuccnak néz ki az egész, de lehet tévedek.
leopop32021-08-13 16:41:42 // 21290
Igen máshogy látjuk mert én egyszer sem viselkedtem veled így ahogy te velem :)
Illetve bármennyi nyüstölést kíbíró turbót kívánok én is.
leopop32021-08-13 16:37:10 // 21289
Ja hogy erre gondoltál azt hittem a felépítésére.
Igen szívóban én is 😁😉
Zolibácsi2021-08-13 15:54:10 // 21288
Sok mindent másképp látunk ezek szerint, de amit írsz a fele sem igaz rám és ki is kérem magamnak.
Neharagudj hogy reagáltam a folyamatos ventillalasodra.
Folytasd kérlek én meg ígérem nem olvasom el.
Fém részecske mentes olajat kívánok én is.
Piritu - 1.000.0002021-08-13 15:29:58 // 21287
"Giulia turbó benzinje köze sincs a TBi-hez!" - nem is kell hogy legyen. Mindegyik egy 200 ló körüli turbó benzines motor. Ha valakit meg tud venni kilóra a Júlia a viselkedésével, menet tulajdonságaival és a benzinszaggal - mint ahogy engem megvett - el tudom képzelni hogy a a TiBi-be is bele lehet esni.
Bár egy 200 lovas szívó TS-t is el tudnék képzelni...
FRC2021-08-13 15:27:00 // 21286
Tegnap a Hungárián megkértem egy cseh rendszámú QV-t, hogy picit hallhassam a hangját!

KÖSZI! :-)
Piritu - 1.000.0002021-08-13 15:24:19 // 21285
kérdezd meg gyml-t erről a kivételről :-DD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.