Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2023-01-10 09:08:34 // 28436
Én is ezt mondom:)

Igen a multiair ha használják a lovakat és kapja az olaj cserét talán jobban bírja, a jelen feltevés ez.

Én attól vagyok ki hogy mindenki rakja a facebook csoportokban a sírós fejet, hogy már el is romlott a giuliája és a 80-90% akku:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-10 08:57:26 // 28435
Zsolti, a nagynyomású üzemanyag szivattyút kellett cserélni?

A te példádat emlegettem öcsémnek 😄 De mik azok a típushibák amik másoknál előjönnek? A fék gyors kopását tudom, van akinél 30e és minden csere. 100e fölött a multiair hiba esélye nő meg.De van más?
Halesz2023-01-10 07:15:42 // 28434
Amúgy tesztautót szerintem szabad venni.

De :) Itt az én példám, tökéletes példány. Persze én is féltem tőle, de eddig bizonyított. Gyakorlatilag egyetlen komolyabb típushiba nem jött elő rajta 94 ezer km alatt, ami másoknál már rég. Ok, a kijelző a kezdődő repedések miatt cserélve lett (kinek nem?), és egy ventillátor is, mert zavart, hogy halkan cicereg. Volt még egy üzemanyag-szivattyú csere is, ami miatt nehezen indult és erőtlen volt - ez a két utóbbi már a gari után.

Persze, aztán lehet, hogy majd 100 felett csőstül jön minden, de majd meglátjuk... Multiairtől én is fosok, de ahogy látom, az nem amiatt romlik el, mert tesztuató volt valami... :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 22:20:13 // 28433
Igen, nagy favorit nekem is. Úgy emlékszem, hogy 2019-ben vezették ki, a Viscontit meg akkor hozták be. Komolyan már én várom hogy lássam élőben 😄
RomeoOne2023-01-09 22:20:06 // 28432
Mer csipás volt a szemed, koma :DDD
Kócosw2023-01-09 21:36:22 // 28431
Lehet csak magyarban nem lehetett lattam Q n is.
RomeoOne2023-01-09 21:21:10 // 28430
Uhh, az de egy gyönyörű szín... Nem is értem miért szüntették meg, talán a legjobb és legegyedibb színe volt a Giuliának. Kár, hogy Q-ra sosem lehetett kérni.

Nemrég egy ismerősöm mondta, hogy látott egy Giuliát, valami gyönyörű színe volt, szürkéskék, de ha rásütött a nap, akkor aranybarna... Hát igen, egyből tudtam miről van szó.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 18:56:48 // 28429
Grigio Lipari :-)
SD2023-01-09 18:38:23 // 28428
Még egy nagyon fontos kérdés:)
Milyen színü?:)))
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 17:44:34 // 28427
No jó, akkor megszavaztátok ;-)
G-MANN🍀2023-01-09 17:25:46 // 28426
Jó néhány 4C, amit ismerek 2016, 17-es gyártás, 2019 eladás/forgalomba helyezés, mindegyik fut most is. Kevés km, éves szerviz 🙂
SD2023-01-09 16:28:37 // 28425
A tultárolás legrosszabb esetben egy udvaron áldogálást jelent.
Esetemben egy sötét és fix klímás pakoló volt fél évig:)))

Ilyet veterán autók kapnak és 30 éveket kibírnak:)

A kereskedés mint árucikket tárolta szóval az nem gond:)
az hogy a 30k alatt mit kapott, hát be van járatva ennyi..
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 14:41:58 // 28424
Köszi! A bérautó a sor végén van, pár autós kollekció már összejött. A gumi nem 2016-os rajta, hanem 2018-as Sottozero téli, jó sok mintával, gumi gondja biztos nincs. Nyári gumija nincs, lehet hogy ezért? Ki tudja. Az tuti, hogy a használt sosem lesz új, de nem is kerül annyiba. Az megnyugtató, ha nem olyan nagy ügy a túltárolás. Szerintem amik most a lista elején vannak 2-3 autó azokkal nagyon nem lehet melléfogni. Remélem...:-)))
Piritu - 1.000.0002023-01-09 14:16:39 // 28423
Inkább bevállalnám mint a bérkocsit.

Az egyik OFF-om is sokat állt a kereskedésben a vétel előtt, annak a gumijai lettek az álldogálástól "laposak", ütöttek. Viszont ha már 23ezret mentek vele akkor ennek elő kellett jönnie.
A Spiderem is életének első éveit egy szalonban töltötte. Eddig semmi következményét se tapasztaltam.

Igazából meg kell nézni hogy az éves karbantartások mit írtak volna elő és azokat bepótolni.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 14:14:31 // 28422
Túltárolt. 2016.10. hó és 2019.10 hó közt 0km volt benne. Utána ment ki lízingre, és újabb 3 év alatt 23e került bele. Lejárt a lízing, és jó az ára, normális a felszereltsége és a 3 év, 23e km alatt 4 pecsét van a szervizkönyvben, tehát szervizelt példány.
Olyan Giuliákat kibányászunk a net bugyraiból, hogy ihaj XDD Ha valaki szeretne ilyet, nyitok egy autófelkutató ügynökséget XD
SD2023-01-09 13:43:46 // 28421
Na lájk, akkor én is kipróbálom majd:)
SD2023-01-09 13:42:57 // 28420
Most akkor túltárolt vagy teszt autó?

Az enyém túltárolt volt, de abban 10km volt:)

Amúgy tesztautót szerintem szabad venni.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 13:28:57 // 28419
Jövök megint keresztkérdéssel. Túltárolt autóról mik a vélemények? 2016.10 havi, amit 2019-ben helyeztek forgalomba. És azóta ment 23e-t, ennyi van benne most. Szabad ilyennel foglalkozni? A szíjak ellenőrzése/cseréje alap, ezen túl van rizikója?
Hardy2023-01-09 12:44:50 // 28418
Igen. Már fújtam vele.
Zselé2023-01-09 11:36:37 // 28417
Az a probléma - amiért keresem én is a nyomás stabilizálás legjobb módját - hogy 2.2 alatt már bejelez a szenzor. Viszont nem fújhatod nagyon fölé sem, mert pl. hidegen 2.5-re fújt kerék nyáron nagy tempónál 2.9-ig is felmegy.

És akkor még nem vettem bele a buliba a töltő műszer és a TMPS közötti eltérést...

Rá lehet menni idegileg, ha nagyon akar valaki... :D

Inkább lehet, hogy hagyom én is a csudába - egy év alatt 2x kellett ellenőriznem, belefér..
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 11:21:37 // 28416
Igen, sok a tényező, kicsi várható hatással, ezért mondtam hogy igazítsuk a modellt a tapasztalathoz XD Inkább mint nekiállni ezt számolgatni, tesztelni. Ha valakinek van kedve, hajrá :-)) A guminyomás az a dolog, amivel soha semmi bajom nem volt. Ránézésre megmondtam az első autóm óta, ha nagyon kevés. Volt ilyen, ráfújtam egy kicsit. ha megint leeresztett, irány a gumis, gumi le, perem megvizsgál. Asszem egyszer volt ilyen acél felnivel.
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-09 11:08:03 // 28415
A kétszéles 18-as megadott középértéke elöl 2.2, hátul 2.4. Kb itt szokott lenni a nyomás nem sűrűn nézegetem. A téli kerékcsere óta rá sem néztem. Megy, kanyarodik, fékez, semmi különleges nincs vele. Lehet túl urasan használom, de eddig eszembe nem jutott keréknyomást nézegetni :-)
Szerintem gyúrj rá egy rendes kerék szettre.
G-MANN🍀2023-01-09 11:06:18 // 28414
Amikor nyitva picit a tető két csavar, egy belülről, egy kívülről hozzáférhető, 🙂úgy emlékszem
aranytl2023-01-09 10:17:13 // 28413
Szerintem a mérnökök már kiszámították ezt, hogy nekünk ne kelljen ezzel foglalkozni :)
Ha beállítod hidegen a megadott értékre, pont annyira megy fel melegen, hogy jó legyen.
Q-nál 0.5 barral emelkedik amikor bemelegszik. 10 fok körüli környezeti hőmérséklet esetén, legjobb esetben is csak 0.2 barral emelkedik, nem is tapad a gumi.
A szenzor jól mér, ellenőriztem nyomásmérővel.
Macky2023-01-09 10:02:56 // 28412
Köszönöm ! kipróbálom
G-MANN🍀2023-01-09 09:49:50 // 28411
Tetőablak üveglap oldalanként két kis csavarral állítható, kb olyan, mint a guminyimas 2x 3x próba, utána lesz jó, ha valaki kitart addig és szerviz segít ebben.
RomeoOne2023-01-09 08:35:21 // 28410
Persze manapság a TPMS-ek korában már sokkal jobban ellenőrizhető online is a keréknyomás iylen mérésekhez. Megint csak kérdés, hogy a TPMS mennyire fogadható el hiteles műszernek? Vagy csak olyan, mnit a víhőfok mérő, ami beáll 90-re a 70-100 intervallumon, hogy ne idegeskedjen a user a folyton mozgó mutató miatt?
RomeoOne2023-01-09 08:33:33 // 28409
Kérdés, hogy tényleg ez-e a tapasztalat? Nekem nincs vele, de Zselé is azt mondta, hogy amúgy nem méregette.

Amit mondasz az teljesen elképzelhető, csak az a baj, hogy ezekhez pont számolni/mérni kéne, nem annyira magától értetődőek, hogy mekkora hozzájárulást adnak a jelenséghez :D

Tegyük fel, hogy 20 °C-os a levegő a környezetben és a gumiban is, könnyed nyári reggel. Elkezdi az ember hajtani a vasat, mennyire megy fel? 60 °C? Az °K-ben pont kiadja azt a bő 10%-os különbséget, ami ezt a 0,2 bar körüli nyomásemelkedést magyarázza. Tehát ennyinek lennie kellene még száraz gázzal is.

Viszont, ha tényleg nagy különbséget ad ebből a szempontból a páratartalom, akkor viszont azt kéne látni, hogy a télen fújt kerekek nyomása sokkal kevésbé érzékeny a hőmérséklet ingazdozásra, a hideg levegő alacsony páratartalma miatt, nem?
A télen feltöltött keréknek kéne akkor úgy viselkednie, mint a nitrogénesnek.

Aztán még mindig ott van az, hogy ha egy leengedett abroncsot elkezdesz feltöltenie nitrogénnel, akkor a keréknyomás függvényében a benne lévő gáz kb. harmada még mindig levegő lesz, annak oxigén meg víz/páratartalmával együtt...

Van itt sok tényező. Lehet kéne egy méréssorozatot tervezni rá? :D
Macky2023-01-09 06:37:56 // 28408
Sziasztok!
Van-e tapasztalat süvítő tetőablak javításával kapcsolatban? (Giu 2021.évj. Super)
150 felett (szélviszonyoktól függően) egyre erősebb a hangja, 230-nál már borzalmas. Most hétvégén volt alkalmam az autobahn-on kipróbálni.
SD2023-01-08 22:47:40 // 28407
Már írtam egyszer, de ez a gyári defektjavítóhoz adott pumpa a funkcionáli rendes pumpaként is? vagy csak takony applikátor?

Tehát azzal is tudnám állítgatni a nyomást magamnak, ha nem teszem bele a patront?
SD2023-01-08 22:46:39 // 28406
Na ekkorára még nem fújtam fel:D

De igen többször vissza kéne menni, a nyomást ellenőrizni, az a tuti.
Csak már a tuningos gyerekek gyülekeztek a kúton nem volt kedvem visszamenni:D
Papó a Giuliával:D:D:D Mitakar itt:D
SD2023-01-08 22:42:32 // 28405
Mert érdekel?:D

A keréknél amúgy még belejátszik a palcebo is mert az időjárási körülmények sem ugyan olyanok kétszer...

Nekem jelenleg úgy tűnik ha puhábbra eresztem 2.6 alá akkor kenődik.. a magasabb oldalfal miatt, kanyarban ha elpörögne úgy lépked mint amikor parkolóházban alászedve fordul az ember, magyarul gyűri magát.

2.6 felett meg már szerintem púposítja a közepét és akkor meg veszti a tapadást.

Mondom ezt úgy hogy még tapadáshatáron is épp csak keveset autóztam vele, nem hogy rendesen megcsúsztam volna:D

Eleinte a téli Bridgestone nekem keményebbnek tűnit mint a nyári Conti (azóta megnéztem, calami ECO Contact:D:D)

Szóval most azt próbálom eltaláni amikor jelen setup mellett pöpec a gép:)
A kétszéles kereket nem fogom siettetni ha stabilabb az csak azt jelenit hogy amikor viszont elereszti akkor hamarabb történnek a dolgok ami tudatlan kéznek szerintem hátrány:)

Legyen csak lötyi eleinte, majd ha már nagyon penge vagyok:)))
Akkor veszek pálya slickkel 19"est és majd megyek vele pályázni:D:D:D
G-MANN🍀2023-01-08 20:22:11 // 28404
19-es keréknél 2.4, hátul 2.3. Ilyenkor szuper. Ma Ausztriáig gurulva már 2.6 2.5 lett 10+ fokban. Itt viszont újra kb 2.5, 2.4 már csak. Reggelre gondolom visszaáll az alapra. 🙂
Liquid2023-01-08 20:03:19 // 28403
kell neki az izgalom :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-08 19:50:14 // 28402
De miéért..??😂
SD2023-01-08 17:21:15 // 28401
Na ezt nem tudtam:)
SD2023-01-08 17:20:30 // 28400
Nekem sem jelez, hanem nézegetem:D
Meg az olajat is hogy pixelre ott van-e:D
A 4000km-es autóban:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-08 17:17:53 // 28399
Igen a Weltautoval nincs is gond, csak az árral 😄 Stellantis korszak előtt ajándékba kaptuk ezeket az autókat.
Meglátjuk mire jutunk, nem kiabálom el..
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-08 17:03:15 // 28398
Egyébként a gumi nyomás az amivel igen keveset foglalkozok, nekem nem jelez, nincs bajom vele, ugyanúgy megy. Szerintem nálunk száraz a levegő XD
WarbiRunner (Gyuri)2023-01-08 17:01:57 // 28397
Igazítsuk a modellt a tapasztalathoz :-)
Az ideális gáztól való legnagyobb eltérést a levegő páratartalma és gőznyomása okozhatja. Ahogy melegszik, több vizet vesz fel. A kompresszorok víztelenítője a levegő páratartalmát nem fogja meg. Tehát szerintem a száraz levegő a kulcs, nem az, hogy Nitrogén legyen. Nem számoltam utána, de hihetően hangzik, nem? :-)
carver2023-01-08 12:54:15 // 28396
a kerékfújás, az egy iteratív folyamat :) Én is töbször fújom helyben, utána visszaellenőrzés a kijelzőn, újabb fújás. Aztán pár kör után mégegyszer, már ha van még hozzá türelmem.

A kemény meg puha gumit tényleg érzed, 0,2 bart biztosan de szerintem - vagy én legalábbis - 0,1 bar különbséget nem biztos. De ez lehet gumifüggő is, és hidegen jobban érződik a különbség is.

A 2,6 nekem sokank tűnik, gyári ajánlás elöl 2,2 hátul 2,4 ez ugye felmelegszik legalább 2,4-2,6-ra. A 2,8 az valóban kemény én is fújtam keményebbre ha családdal, felpakolva megyünk, abszolút érezhető.

Biciklikerék meg ugye sokféle van.

Ha használod mostani hőmérsékleteknél 0,2-t megy fel 100-150 km autópálya után (nyilván hamarabb is csak ott néztem meg karácsonykor Pécs felé).
carver2023-01-08 12:39:34 // 28395
ez szinte egy az egyben az én autóm csak pirosban, +sibeda, + másik felni.

Weltautó szerintem (hallomásból, nincs saját tapasztalat) megbízható. De ha belegondolok hogy mennyiért vettem 2019-ben az enyémet, az fáj... Illetve én nyilván örülök...
Zselé2023-01-08 12:21:21 // 28394
Én nem értek a kémiához, mindössze tapasztalati úton javaslom: került anno kb 6-8000 Ft-ba a 4 gumira, és nekem bevált. És pont főként a nyomásingadozás terén. Azon az autón 225/45 R17 gumik voltak, és 2.3-2.4 bar körül kellett fújni (de erre nem emlékszem már pontosan).

Levegővel nyárival 1-2 havonta kellett neki pár tized, gázzal nem. Ugyanaz a gumi, ugyanaz a felni!

Igaz, a gázos töltés nyomását a gumis ellenőrizte - de látnom kellett volna ha fúj rá, mert akkor hozza a palackot (nomeg pénzt kér :D)
RomeoOne2023-01-08 12:09:27 // 28393
Az egyetemes gáztörvény szerint szerint pV=nRT (ideális gázokra) és nincs olyan kitétel, hogy "kivéve nitrogén". Persze a nitrogén és az oxigén (ami együtt a levegő 99%-át adja) nem ideális gázok abban az értelemben, hogy a gázrészecskék nem pontszerűek, hanem kétatomos molekulák, szóval emiatt kell még néhány korrekciós tényező az állapotegyenlethez, de a lényeg, hogy a nitrogén pont ugyanúgy viselkedik termodinamikailag, mint az oxigén, vagy a keverékük, a levegő.

A link egyébként jó, ahogy így beleolvasgattam. Az természetesen jogos, hogy pl. egy Forma1-ben, ahol az utolsó kis részletet is csúcsra kell csavarni az ezredmásodpercekért, ott nitrogént használnak, mert egy egykomponensű gáz viselkedésének modellezése egyszerűbb, mint egy keveréké.

De ugye itt a nitrogéntöltésnél a gumisok állítása (már amelyiké), hogy a nitrogéngáz hőközlés hatására nem változtatja a térfogatát, ergo ugyanabban a térfogatban nem változik a nyomása. Ez teljesen nonszensz és ilyen formában átverés.
Zselé2023-01-08 11:43:05 // 28391
Mert nem érzékeny a nyomás onnantól a hideg-melegre. Nekem anno a Bravo-mba volt. 3 évbe telt, mire 0.1 Bar nyomásveszteség keletkezett az egyik keréken..
RomeoOne2023-01-08 11:36:59 // 28390
És az miért megoldás? A levegőnek amúgy is 78%-a nitrogén.
SD2023-01-08 11:00:44 // 28389
Na jó vannak még jó ötletek :D megnyugodtam :D
Zselé2023-01-08 10:42:36 // 28388
A megoldás: nitrogén levegő helyett! Csak ahol régen fújattam az már nincs :(
Zselé2023-01-08 10:41:54 // 28387
Ha betartom a hideg nyomásértékeket, akkor 180km/h felett (München környékén) megjelenik egy kis vibráció a kormányon.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.