Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002013-11-09 20:24:40 // 3934
A könyv ennyit ír róla:
Piritu - 1.000.0002013-11-09 20:13:59 // 3933
Ez se görgőzéses módszer: klatty
Piritu - 1.000.0002013-11-09 20:05:57 // 3932
Jó duma :-DDD
Nem nézheted meg, de nem görgőzök. Titok lengi körül, mert tuti jobb, mint a görgőzés. Pörög a bolt.
A végeredménynek ugyan annak kell lennie: kör alakú felni. Az anyagot vissza kell hajlítani oda, ahol volt a kereket ért ütés előtt. Vagy hidegen, vagy melegen. Tökmindegy, hogy mindezt görgővel teszik vagy bármivel.
(Aztán a zárt ajtók mögött akár a görgők is pöröghetnek.)
Piritu - 1.000.0002013-11-09 18:58:54 // 3931
Nem. Görgőzni csak a tojás alakút kell/lehet. Utána újra kör alakú lesz.
A másikat hozzák helyre a súlyok, amit a gumiszerelés után a kiegyensúlyozó gépen rátesznek.
Piritu - 1.000.0002013-11-09 17:59:08 // 3930
Nekem mindig szól a gumis, hogy 30-50 km után menjek vissza, mert után kell húzni újra a nyomatékkulccsal. Mióta van itthon nyomatékkulcs én csinálom.
Piritu - 1.000.0002013-11-07 21:56:48 // 3929
Tegnap este egy német kollégámmal dumáltam. A nyáron vettek a Julist az asszonynak, tisztára bepörögtek tőle. Most egy 159-en töri a fejét magának az ódi helyett. Még a mobilja is tele van elmentett hirdetéssel. Aztán kérte, hogy mutassak képet a Spiderről és szerintem este a neten végignézte azokat a hirdetéseket is.
Tisztára elkapta a vírus :-)
Piritu - 1.000.0002013-11-07 21:51:07 // 3928
Mint minden box, ez is az érzékelők jelét hamisítja meg. A többi az ECU dolga. A kérdés csak az, hogy mindezt milyen jelleggörbe szerint teszi. Milyen változásra hogyan reagál a jel változása. Gyanúm, hogy ezt tudják passzítani az egyes motortípusokhoz. Ehhez kell tapasztalat és egy komoly elektronika, ami az olcsóbbakból hiányzik.
Piritu - 1.000.0002013-11-07 21:38:47 // 3927
ha jól tudom, a megrendeléskor meg kell mondanod, hogy mihez lesz.
Piritu - 1.000.0002013-11-07 21:33:54 // 3926
Ez amúgy nem rossz dolog lenne, mert még előtte lehet kipróbálni. (Esetleg olyanét, aki már ment pár tízezret vele.)
Piritu - 1.000.0002013-11-07 21:29:44 // 3925
Én ugyan nem :-DDD
OFF
Beteg a székely tehene. Megkérdezi a szomszédját, hátha tud segíteni.
- Mit adott maga a tehenének, amikor az beteg volt?
- Hát terpentint.
Másnap megint találkoznak. Mondja az első székely:
- Szomszéd, megdöglött a tehenem a terpentintől.
- Az enyém is.
ON
Piritu - 1.000.0002013-11-07 21:27:48 // 3924
OFF-os nem ér, különben is azt az asszony csináltatta :-P
Amúgy ott is egy "egyenprogram" van fenn. Kiolvasták a régit és feltöltöttek a választékból egyet, amelyikre ráböktünk. 5 éve nincs is gond vele. Ott se optimalizáltak.
Sőt - ha már OFF - anno a munkatársam Astrájához postán küldtek tuning IC-t, amit mi tettünk be. Sose látták az autót.
Piritu - 1.000.0002013-11-07 21:18:45 // 3923
Akkor mégis csak át lehet másolni egyik progit egy másik motorba? Ha jól értem onnan indultunk, hogy a Cartárs ezt szerette volna tenni :-DD
Piritu - 1.000.0002013-11-07 21:17:35 // 3922
Szerintem, ha ugyan ahhoz a motortípushoz volt a donorban, és ugyan az a típusa/típusszáma, akkor igen. Más kérdés, hogy ilyet találsz-e? A MES-t nézve azért elég sok típus létezik. Még azonos autótípuson belül is. (Más kérdés, hogy az immo, meg a busz rendszer mit kavar. Még egy rádiót se egyszerű egy ugyan olyan másikra kicserélni.)
Piritu - 1.000.0002013-11-07 21:07:37 // 3921
De. Meg is bánta :-(
A 156 1,6TS kapott anno ATC progit.
Piritu - 1.000.0002013-11-07 21:06:05 // 3920
Pedig egyszerű a dolog. Ami ma az optimum, az holnap a használatból eredő kopások miatt nem biztos, hogy az lesz.
Egyet tuningoltattam, az 1,6TS-t. Egy egyenprogit tettek fel a rendelkezésre álló válaszékból. Semmit se mértek, se előtte, se utána. Szó se volt "optimumról" :-P
Piritu - 1.000.0002013-11-07 21:01:14 // 3919
Az oké, hogy másnál elment az övé. De mint írjátok - ha én megyek - egy másikat fognak írni az én kérésem szerint. No, ezt ki próbálta ki előttem?
Egy dobozzal olyan valamit veszek, amivel már sokan sokat mentek.
(Hangsúlyoznám, nem okvetlenül kötekedni akarok, csak az ellentmondásokra próbálok rávilágítani.)
Piritu - 1.000.0002013-11-07 20:57:41 // 3918
Ez még inkább furcsa. Az elektronikai tömeggyártás nem nagyon van felkészülve arra, hogy minden darab más legyen. Az automata felrakja mind a 30.000 panelra ugyanoda azt a 2.000 alkatrészt, bemérik mindet ugyan azzal a programmal és kész is 30.000 db vezérlő.
Piritu - 1.000.0002013-11-07 20:49:59 // 3917
Pont annyival több, mint amennyivel több tapasztalat van mögötte. Meg más autókkal már megtett km.
Piritu - 1.000.0002013-11-07 20:48:58 // 3916
" gyártól lekéred az eredeti programodat" - ugye ez nem komoly, hogy a gyár minden autóba egyedi programot tölt? :-O
Piritu - 1.000.0002013-11-07 20:46:42 // 3915
" a gyártási hibatűrésből adódó különbségekből ki tudja hozni a legjobbat, úgy hogy az adott kocsihoz optimalizálja a programot" - ez eddig tiszta, de mi lesz a használatból eredő kopásokkal, az "egyéni különbségek" változásával? Lehet, hogy másnap már nem ez lesz az optimum?
Piritu - 1.000.0002013-11-06 06:48:47 // 3913
Nálam fél liter az a "kicsi".
A 156-om 6,24-el zárta, a Párduc 6,71-nél tart.
Piritu - 1.000.0002013-11-06 06:44:03 // 3912
Javítani kellene az Amore adatbázisát :-(
Szerintem semmi különös sincs a dologban. A gyári adatot MINDIG kell tudnia az autónak. Nem véletlen, hogy a max teljesítményhez tartozó fordulatszámon pörög általában a ilyenkor a motor. Megfelelő körülmények közt tovább is kipörög, DE nem minden esetben. (pl. 35 fokban sose akart a Párduc kipörögni, de 10 fokban igen. 5 ember + csomagokkal se, egyedül igen.)
A 156-omban 1,9 16V volt, az se nagyon akaródzott tovább pörögni a kókadó effektus miatt. Azzal sose sikerült a gyári adat fölé mennem.
Mondjuk tényleg hasonlatos a fogyihoz. Nekem eddig egyszer sikerült a Fekete-erdőig 6,0-át produkálni a körülmények szerencsés közrejátszása miatt. Mégse állítom, hogy ennyit fogyaszt, hanem 6,7-6,8-at, mert ezt normál esetben mindig tudja.
Piritu - 1.000.0002013-11-05 21:51:48 // 3911
Jóccakát, léptem!

(No para, tavalyi kép.)
Piritu - 1.000.0002013-11-05 21:47:19 // 3910
Most néztem, a 2,4-nek 228 a gyári végsebesség adata. Valószínűleg nem szívesen pörög 4e fölé.
Piritu - 1.000.0002013-11-05 21:22:49 // 3909
Ez többször is megvolt:

csak hely kérdése a dolog.
A 2,0-nak teljesen más a karakterisztikája. Mivel emberes turbót raktak rá, nincs a vége felé a kókadf@sz effektus. 3500-tól indul el igazán. Cserébe viszont van szép nagy turbólyuk alul.
Piritu - 1.000.0002013-11-05 21:14:04 // 3908
2.0 gyári állapotban GPS 236. Majd leszabályozásig kipörög.
Piritu - 1.000.0002013-11-05 19:53:58 // 3907
Reifen-Angabe = gumiméret
Rückwärtsgang = hátramenet
Endübersetzung bzw. Achsantrieb = végáttétel
"Gang wählen" - sebességfokozatot kiválasztod, "Drehzahl einstellen" - fordulatszámot ide beírod, majd "Rechnen" és kidobja, hogy mennyivel mész.
Piritu - 1.000.0002013-11-05 17:59:15 // 3906
Mindkettő volt, a 159-re szavazok.
Piritu - 1.000.0002013-11-04 23:16:56 // 3905
Anno a 150 lovassal hasonlítottam össze: klatty
Piritu - 1.000.0002013-11-04 22:53:03 // 3904
Üdv a klubban! :-)
Piritu - 1.000.0002013-11-04 20:37:12 // 3903
Az előző képen hátulról egy északi szomszédunk autója jutott eszembe, erről meg egy négykarikás. Ha a belseje is ilyen lesz elvesztettek egy vevőt.
Piritu - 1.000.0002013-11-03 20:53:31 // 3902
Pont ezért csodálkozom.
Piritu - 1.000.0002013-11-03 20:37:34 // 3901
Csak egyre feltűnőbb, hogy nem hajtanak annyira. Pár éve a Müchen-Deggendorf szakaszon 180-al csak a jobb sávban jutott hely. Egyre nehezebb játszótársat találni.
Piritu - 1.000.0002013-11-03 20:33:19 // 3900
Ja, hazafelé Stuttgarttól Passauig egy kezemen meg tudtam számolni, hogy hányan előztek meg :-)))
Piritu - 1.000.0002013-11-03 20:25:21 // 3898
Ezzel nem vagy egyedül.
Ma akartam eltenni télire a Spidert is, de az eső miatt maradt a nyári szállásán. Ő az esőt se szereti, főleg nem pár hónapos alvás előtt...
Piritu - 1.000.0002013-11-03 20:22:30 // 3897
Tavaly pont ezért vettem egy Black&Decker nagynyomású mosót. (Aztán rájöttem, hogy még sok mindenre jó. Még a mohát is kiviszi a beton közül.)
Piritu - 1.000.0002013-11-03 20:16:38 // 3896
Mi ez a nagy csend? :-O
A Fekete-erdőbe megjött a hideg...
Piritu - 1.000.0002013-11-01 12:58:44 // 3895
A szilent hová lesz?
Piritu - 1.000.0002013-11-01 12:56:01 // 3894
Nagyberuházás?
Piritu - 1.000.0002013-10-31 19:30:17 // 3893
A Spider kerékcsapágyát pl. csak egy bizonyos tempónál lehetett hallani.
Piritu - 1.000.0002013-10-29 18:44:03 // 3892
Induljunk ki abból, hogy az egr vezérlésen nem módosítottak. Innentől érthető :-(
Hogy miért nem mindenkinek? Gondolom, hogy sok "egyéb" dolognak is meg kell lennie, hogy fellépjen a probléma. (Kicsit kopott, egr, lapátsor, turbó, lmm, stb.) Ez magyarázza azt is, hogy miért mindig más a megoldás...
Piritu - 1.000.0002013-10-29 18:23:18 // 3891
Ez érdekes. Hogyan mormogna egy fék? Nem inkább kerékcsapágy?
Piritu - 1.000.0002013-10-29 11:12:28 // 3890
Mégiscsak a progival lesz itt is a hiba?
Piritu - 1.000.0002013-10-29 07:08:01 // 3889
Szerintem pont ezért csinálja. Leálláskor és indításkor kinyitja maxra, hogy a lehető legnagyobbat mozduljon. Kicsit "megjáratja", hogy ne szoruljon.
Piritu - 1.000.0002013-10-28 20:43:50 // 3888
Szerintem is, csak a cégnél már sírtak az OFF-osok, és meg lett ejtve a kollektív csere. 80%-os a többség :-(
Piritu - 1.000.0002013-10-28 20:17:09 // 3887
Ja, megjöttünk németbe.
931 km, végig max. 130 a téli gumik miatt. Szikrázó napsütés, 21-24 (!) fok. Utazó 100-120, gyakorlatilag mentem a "néppel". Még így is, amikor megálltam olyan volt a gumi, mint az F1-ben. Ragacsos, gumiszagú, és meleg. A kezemnél melegebb.
A meglepetés tankoláskor ért: 6,0 liter/100km :-)
Még szerencse, hogy kellő mennyiségű "Égéstér" adást töltöttem le indulás előtt, így nem unatkoztam.
Piritu - 1.000.0002013-10-28 20:11:31 // 3886
Megszakadt a fűtőszál.
Piritu - 1.000.0002013-10-28 20:10:59 // 3885
Munkatársamnak Saab-ja van, 1,9-el. Beki egy napig puceválták a motort. Még a hengerfejet is szét kellett szedni neki. Szóval ott is van gond.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.