Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002013-10-16 20:12:57 // 3834
Gratula a Párduchoz :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-16 20:10:38 // 3833
A B&M-nek külön van a használatija, az is ott van a belinkelt oldalon. Magyarul is :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-16 18:08:26 // 3831
Ha van B&M-d akkor működik. Beindítod az autót (mert gyújtás nélkül nem megy), aztán a kormányon lévő SRC gombot addig nyomogatod, amíg az USB-de nem vált.
Érdemes lenne letölteni a használati utasítást :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-16 18:01:57 // 3830
Azért sárgult, mert nem mentél elég gyorsan, hogy a zöldre odaérj :-P
(A 135-ről fogalmam sincs, mert addig nem nálam volt.)
Piritu - 1.000.0002013-10-16 07:24:59 // 3829
A gázt kell nyomni, nem a féket :-P
Még van benne kb. 30e.
(A Spiderben 135e-nél cseréltem a gyári elsőket, mert már csupa rozsda volt, az előző tulaj se használta nagyon.)
Piritu - 1.000.0002013-10-15 16:29:18 // 3828
Simán, nekem 114-nél még a gyári van benne :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-13 20:11:34 // 3827
A könyve szerint 10A-es, meg nekem is 10-es volt benne, amikor cseréltem.
217. oldal:
"Szivargyújtó az elülső középső konzolon - F44 - 10A "
Piritu - 1.000.0002013-10-13 09:39:16 // 3826
Még nem. Amikor cseréltem még nem tudtam. Anno így csináltam.
Piritu - 1.000.0002013-10-12 21:04:22 // 3825
A viccet félretéve, az utóbbi időben itthon nagyon leszoktam a száguldozásról. Semmi kedvem fizetni. A telefonra is felkerült a Traffihunter alkalmazás. Már sok "Felhasználói jelentést" adtam én is. Érdemes kipróbálni.
Viszont az is igaz, hogy a németeknél viszont egyre magasabb az utazónk.
Piritu - 1.000.0002013-10-12 20:52:11 // 3824
Gőzborotva.
Piritu - 1.000.0002013-10-12 20:50:23 // 3823
"170-180 körül beráz az egész kocsi" - ennyivel csak ott mehetsz. Gondolom erre céloz a cartárs :-))
Piritu - 1.000.0002013-10-12 19:21:34 // 3820
Akkor a Spideres cseremód itt is működik :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-12 19:03:54 // 3819
Szervóolaj csere ügyben a Spiderhez ezt találtam a neten. Akár a 159-nél is működhet.
Piritu - 1.000.0002013-10-12 09:19:24 // 3818
A téli gumidat pont a gyári ajánlásra fújod :-DD
A használati alapján: 205/55 r16 közepes terhelés 2,3 teljes terhelés 2,6 - ill. a télit 0,2-vel keményebbre kell fújni.
A 2,6-al pont a közepes terheléshez tartozó gyári érték felett vagy egy kicsivel :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-11 22:44:34 // 3817
A kettőstömegű egyértelmű, hogy láb kérdése :-(
(Kedden kerültünk egy nagyot a Spiderrel. Azt élveztem, hogy faluba érve nem kellett visszakapcsolni. Simán le lehetett vinni a fordulatot, és a falu után finoman, de fel lehetett venni az országúti tempót. A kormossal ezt nem tudom.)
Piritu - 1.000.0002013-10-11 22:36:28 // 3816
Szerintem a te vasadban még a +15% -al együtt sem szabadna tönkre mennie. Mi van akkor a 2,4-nél? Vagy abban más a féltengely?
Piritu - 1.000.0002013-10-11 21:51:43 // 3815
Akkor királyság! .-)
Már csak azt lenne izgalmas megtudni, hogy miért szállt el ilyen hamar?
Piritu - 1.000.0002013-10-10 10:06:27 // 3814
A nitrogénes töltés szerintem egy nagy kamu. Egy időben töltettem, aztán felhagytam vele. Semmi, de semmi előnyét sem láttam. A gumi se fogyott/kopott másként, a fogyasztást sem befolyásolta.
Piritu - 1.000.0002013-10-09 22:02:17 // 3813
Ma estére egy VTT-s "jó éjt" fénykép :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-09 21:22:39 // 3812
Ha lehetne, most nyomnék egy "like"-ot!
De mivel nem szabad, ezért nem teszem :-))
Piritu - 1.000.0002013-10-09 21:21:36 // 3811
Elnézést, összecseréltem. Nekem már sok ez a sok rövidítés :-DD
Piritu - 1.000.0002013-10-09 21:02:25 // 3810
A Sz.V.A.T. a nagyvad topik (164-166) találkozója.
Piritu - 1.000.0002013-10-09 19:53:30 // 3809
Várjuk az tapasztalatokat!
Piritu - 1.000.0002013-10-09 19:44:14 // 3808
Nekem ez még nem tűnt fel. Általában két hónap után is ugyan annyit mérek.
Piritu - 1.000.0002013-10-09 19:39:42 // 3807
A max nyomás cefetül ront a komforton. A múlt héten németbe menet próbából én is felfújtam, Soprontól hazáig majd kirázta a lelkemet. Aztán leeresztettem és visszakaptam a menetkomfortot.
(A teszt sikerült, a kocsi NEM fogyasztott kevesebbet autópályán, mint "normál" nyomással.)
Piritu - 1.000.0002013-10-09 18:46:58 // 3805
Nem. A 2,6 csak full terhelésnél kell.
Piritu - 1.000.0002013-10-09 18:38:12 // 3804
Tuti, hogy valami ilyesmi lesz.
Piritu - 1.000.0002013-10-09 18:27:17 // 3803
Ha nem egyenletesen kopik, akkor ott valami gáz van. (46ezret futott gumijaim egyenletesen koptak el a teljes felületen.) Ha nem zöldséges autónak használtad, akkor a hátsónak nem szabadna annyira kopni.
Ahogy az oldaladon lévő képeket nézem, nincs extrém ültetés a kocsidon, ami bekavarhatna.
El kéne menni máshová beállítani. Eddig több helyen próbálkoztam én is, de mindig visszatértem a győri szervizbe, mert tudták csak jól beállítani.
Piritu - 1.000.0002013-10-08 17:07:20 // 3802
A 2.0-án is piros :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-08 08:05:16 // 3801
Németországban jártál? :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-07 22:08:21 // 3800
Ha a féket nyomod, akkor kell.
Piritu - 1.000.0002013-10-04 15:44:09 // 3799
Halkan jegyezném meg, hogy ugyan ennek a motornak a 156-ban 120ezres a csereperiódusa.
Piritu - 1.000.0002013-10-04 15:40:03 // 3798
Én jeget is vakartam az ablakról ma reggel :-P
Piritu - 1.000.0002013-10-03 21:42:56 // 3797
Mit fog szólni a kocsi, ha széthúzom a csövet, és 2.500-as fordulatot tartok? A turbóval mi lesz? Terhelés nélkül nem pörgi szét magát?
Piritu - 1.000.0002013-10-03 20:48:33 // 3796
Kösz. Megjöttünk. 925 km röpke 12 óra alatt :-((
Ma ünnepnap van a németeknél (holnap se dolgoznak), és mindenki elindult. Gyakorlatilag Stuttgarttól Linzig, majd Bécstől Sopronig stau. Régen mentem ilyen rossz időt, jobb lett volna este elindulni.
Piritu - 1.000.0002013-10-03 20:45:31 // 3795
Az assistance-t a hajadra kenheted. Amikor először viccelődött az olajszint, hívtam őket. Közölték, hogy nem segítenek, mert a "telephelyemen" vagyok gondban. No, akkor küldtem el őket a #&@#&ß-ba.
Piritu - 1.000.0002013-10-03 07:29:41 // 3794
További szép napot mindenkinek!
Indulunk haza :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-03 07:06:10 // 3793
Az a helyzet, hogy hozzá kell szoknunk, hogy kicsit több kopó-fogyó alkatrész van, mint régen. (kettőstömegű, egr, egr hűtőtakaró a 2,0-nál, LMM, szívósor, turbó, stb.)
Pár gond azért van:
1. Nem tudni előre, hogy mikor fog elszállni. (Főleg a tekergetett használt vasakban.) Ha megelőző jelleggel akarod cserélni, lehet, hogy túl korán cseréled.
2. Ha az élettartam végéig akarod használni, simán fekve maradsz valahol, ami még plusz költséget jelent. (Mondjuk egy nyaralás közbeni egr csere.)
3. Nem kis összegekről beszélünk, akár az autó értékével összehasonlítható is lehet.
4. Bontottal nem igazán lehet pótolni, mert az is halálán lehet.
5....
Szóval nagyon érdekel, hogy a mostani kocsikból milyen oldtimerek lesznek. Lesznek-e egyáltalán.
Piritu - 1.000.0002013-10-03 06:57:14 // 3792
Mindkettővel mentem, igaz az 1,9-es a 156-ban volt DPF nélkül:
1,9 klatty
2.0 klatty
A fél liter fogyitöbbletet nem rónám fel a nehezebb kaszni és a DPF miatt. Ráadásul a német autópályán inkább nyomom neki, mert jobban megy.
Kis fordulaton erőtlenség, nagy fordulaton visszajön. A nagyobb turbóval nincs a kókadtf@sz effektus, 3.500-nál még rátesz két lapáttal. Ezt pl. a németeknél egy 160-180-ról való meginduláskor nagyon jól jön. (A csúcs egy biturbó lenne.)
Szerintem az irány jó, főleg hogy a DPF (és remélem az egr) terén is előrelépés történt.
Piritu - 1.000.0002013-10-02 21:18:34 // 3791
Na, jóccakát mindenkinek! Léptem, holnap indulunk haza :-)
Piritu - 1.000.0002013-10-02 21:08:17 // 3790
Bosch.
Fekvés 1 - Megoldás
Fekvés 2 (itt ha nincs nálam FES, szintén autómentés lett volna)
Fekvés 3 - megoldás
Piritu - 1.000.0002013-10-02 21:03:04 // 3789
Átlag userként nem is kellene ilyennel foglalkoznod.
Elég lenne egy lámpa, hogy baj van. GOTO dealer. A gáz csak az, hogy ehhez a lámpához kellene még pár dolog, ami megint pénzbe kerül. (Még arra se vették a fáradtságot, hogy a regenerálást jelezze valahogy a vas.)
Az már egy másik dolog, hogy egyre inkább sz@rnak az emberek a lámpára. Hajtják amíg mozog a vas, aztán meg csodálkoznak, hogy mibe kerül. Végül megy a barkácsolás.
Piritu - 1.000.0002013-10-02 20:57:48 // 3788
Én csak a saját tapasztalatomról tudok beszélni.
Az meg az, hogy a 159-el 110ezer km alatt többször maradtam fekve, mint a többivel együttesen a majd 400e alatt. (Ha nem számolom azokat, amelyikek a kendácsoló szakszervizre voltak visszavezethetőek.)
Ennyit a fejlődésről.
Piritu - 1.000.0002013-10-02 20:48:58 // 3787
Főleg úgy, hogy létezik más megoldás is...
Piritu - 1.000.0002013-10-02 20:26:55 // 3786
Az EGR Pierburg. Egyébként úgy tűnik van rá megoldás, az én motoromban teljesen más megoldás van.

Az előtét ellenállás meg szerintem igenis gáz. Egyszerűen gagyi megoldás, műszakilag primitív és a Spiderben pl. kettő is van, ami 2xjópárezer Ft.

"a fordulatszám jeladó szinte mindig Bosch termék, mert ez egy komplett Bosch rendszer része." - Pont erről beszélek, ha ez a rendszer gondokat okoz, akkor más rendszert kell alkalmazni. Ha továbbra is használom, nem a foscht kell szidni. Ja, hogy az többe kerül? (Akkor meg létezik műszaki megoldás arra is, hogy mégis hazajusson vele az ember.)

"sokkal több bajt okoznak, az autó utóélete során beszerelt gyenge minőségű alkatrészek és elkapkodott elektromos szerelések." - ezzel mélységesen egyetértek. Elég végigolvasni a topikokat és égnek áll az ember haja.
Piritu - 1.000.0002013-10-02 19:55:13 // 3785
Tudod, amikor egy filléres nyomorult főtengely érzékelő miatt fekve maradtam a világ túlsó végén, nem Bosh mérnököket emlegettem, hanem a kocsi tervezőjének az anyukáját.
Száz éves technológiát tettek be a legújabb vasukba. (A 156 topikban is ez érzékelő a mumus.) Mi ez, ha nem fillérb@szás?
Ennek semmi köze a Bosh lépcsőihez. Ebben van igaza a Karottáéknak.

Régebbieknél sem igazából a vezérléssel van baj, hanem az egyébbel. Mondjuk egy csatlakozóval, egy biztosítékaljazattal, a hűtőventi előtét ellenállásával, kapcsolóval, légzsák kontakthibákkal, stb.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.