Piritu - 1.000.0002013-09-09 20:54:51 // 3684
Most mindketten arra az emberkére gondolunk, akiről a VTT-n beszéltünk? :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-09 20:50:42 // 3683
Nem magamról beszélek, de sokan vannak, akik nem aktív tagok és ilyen apróságokkal nincsenek tisztában. Sőt komolyan veszik az itt olvasottakat, no őket lehet még csak bevezetni az erdőbe...
Sőt tovább megyek, miért ne lehetne igaza annak, aki most érkezett?
Sőt tovább megyek, miért ne lehetne igaza annak, aki most érkezett?
Piritu - 1.000.0002013-09-09 20:04:19 // 3682
Az OFF-nál a boltba menet szakadt le két cellában is a cucc a lemezekről, és zárt rövidre két cellát. 10 perc múlva már nem tudtunk hazajönni.
Piritu - 1.000.0002013-09-09 19:56:21 // 3681
Elsőre akkura szavaznék. (cellazárlat)
Piritu - 1.000.0002013-09-09 19:52:58 // 3680
Nem csak te :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-09 19:51:35 // 3679
Véleményem szerint nem az számít, hogy tecsós vagy ósanos-e. Az én világomban ember akkor ajánl valamit, ha kipróbálta és működik. Egy olaj (de mondhatnánk még sok mindent), akkor van kipróbálva, ha legalább annyit elment vele vele, mint a "referenciával".
Erhard javaslatai már erősen közelítenek...
Az LMM-el a tendenciát próbáltam jelezni. (Nem kísérletezésről volt szó.) Nekem félelmetes az irányvonal :-(
Bezzeg, amikor arra kérdezem rá, hogy a TS-ből a gyertyákat nem lehetne-e kiírni, mert drága a csere, nem kaptam választ :-DD
Az általánosítás meg a sok egyedi dolog összessége...
Erhard javaslatai már erősen közelítenek...
Az LMM-el a tendenciát próbáltam jelezni. (Nem kísérletezésről volt szó.) Nekem félelmetes az irányvonal :-(
Bezzeg, amikor arra kérdezem rá, hogy a TS-ből a gyertyákat nem lehetne-e kiírni, mert drága a csere, nem kaptam választ :-DD
Az általánosítás meg a sok egyedi dolog összessége...
Piritu - 1.000.0002013-09-09 19:39:41 // 3678
Azt furcsállottam, hogy csak a gondokról volt szó. Rossz ez, rossz az...
A többi topik, ahol addig aktív voltam (145/146 - 147 - 156 - Spider) nem erről szólt.
Aztán megkerestem az egyetlen 2.0-ás tulajt, ő is csak rosszat mondott a kocsijáról. Valahogy az Alfa fíling nem jött át.
A többi topik, ahol addig aktív voltam (145/146 - 147 - 156 - Spider) nem erről szólt.
Aztán megkerestem az egyetlen 2.0-ás tulajt, ő is csak rosszat mondott a kocsijáról. Valahogy az Alfa fíling nem jött át.
Piritu - 1.000.0002013-09-06 23:13:49 // 3677
"A helyzet az, hogy mikor megvesz az ember egy használt kocsit...ajánlott a vez.csere és minden folyadék és szűrő cseréje, de csak azért, hogy tiszta lappal induljon az ember."
Itt lenne igazán küldetése az Alfás csapatnak.
Csak:
- általában előbb vásárol valaki, aztán regisztrál itt (kocsi nélkül nem is lehet),
- nincs egy klattyra nyitható adatbázis az Alfákról,
- nincs egy - akár wiki szerűen - szerkesztett vásárlási tanácsadó,
- a kereső sem működik az oldalon,
- a topikokat olvasva meg inkább az jön át, hogy nem szabad megvenni az Alfát. (Főleg a 159 vásárlása előtt volt ilyen érzésem.)
- nincs egy szerelő/műhely lista sem, amin az esetleges tapasztalatokat lehetne összegezni,
- stb.
Itt lenne igazán küldetése az Alfás csapatnak.
Csak:
- általában előbb vásárol valaki, aztán regisztrál itt (kocsi nélkül nem is lehet),
- nincs egy klattyra nyitható adatbázis az Alfákról,
- nincs egy - akár wiki szerűen - szerkesztett vásárlási tanácsadó,
- a kereső sem működik az oldalon,
- a topikokat olvasva meg inkább az jön át, hogy nem szabad megvenni az Alfát. (Főleg a 159 vásárlása előtt volt ilyen érzésem.)
- nincs egy szerelő/műhely lista sem, amin az esetleges tapasztalatokat lehetne összegezni,
- stb.
Piritu - 1.000.0002013-09-06 23:02:54 // 3676
Peti! Számomra az az ijesztő, ami néha itt zajlik :-(
Amúgy igazad van, ne általánosítsunk, nézzünk egy konkrét esetet:
Az elmúlt napok olajtémája itt. Olyan olajok is felkerültek amivel nemhogy 2-300ezret, de egy km-t se ment senki. Használjuk? Persze, mert itt valaki ajánlotta és kijelentette, hogy jó. Megszívhatja a következő tulaj? Lehet, senki sem tudja megmondani, mert nincs tapasztalat. Pont te említettél egy szempontot, amire nem hiszem hogy sokan gondolnak.
Más:
Kicsit régebben volt téma, hogy bolond aki vesz új LMM-et a kormosba. Aki a cserét javasolja igazán tanulhatna már végre, mert tudatlan. Aki utánanéz és eleget tanul az kiírja a compból. Hányan is keltek a cserét felvető cartárs "védelmére"?
A másik 4-et kitöröltem, mert hosszú lenne a hsz.
Amúgy igazad van, ne általánosítsunk, nézzünk egy konkrét esetet:
Az elmúlt napok olajtémája itt. Olyan olajok is felkerültek amivel nemhogy 2-300ezret, de egy km-t se ment senki. Használjuk? Persze, mert itt valaki ajánlotta és kijelentette, hogy jó. Megszívhatja a következő tulaj? Lehet, senki sem tudja megmondani, mert nincs tapasztalat. Pont te említettél egy szempontot, amire nem hiszem hogy sokan gondolnak.
Más:
Kicsit régebben volt téma, hogy bolond aki vesz új LMM-et a kormosba. Aki a cserét javasolja igazán tanulhatna már végre, mert tudatlan. Aki utánanéz és eleget tanul az kiírja a compból. Hányan is keltek a cserét felvető cartárs "védelmére"?
A másik 4-et kitöröltem, mert hosszú lenne a hsz.
Piritu - 1.000.0002013-09-06 20:50:40 // 3675
Sajnos igen. :-(
Az elmúlt éveket tekintve azt kell, hogy mondjam terjed a hiszti, a variálás. Sokan indokolni is tudják, mert hallottak/tudnak olyanról, akinek ez vagy az volt. Link is lesz pillanatok alatt. Nézz meg akár egyetlen esetet is, amikor egy cartárs megkérdez valamit (szíjcsere, olajcsere, stb.). Szinte egymásra licitálunk, hogy ki teszi sűrűbben, és ki tud okosabbat mondani. Sokszor még úgy is, hogy azt se nézzük, hogy milyen és mikori kocsija van az illetőnek. (pl. TS ciklust ajánlani kormosnak)
A dolog odáig fajult, hogy már én is előbb cseréltettem a Párducban szíjat, csak azért, mert néha már én is kezdem bolondnak érezni magamat. Pedig tudom jól, és több autónál is tapasztaltam, hogy felesleges. Ez sajnos 10 év Amorézás következménye...
... és ez a saját, véleményem.
Az elmúlt éveket tekintve azt kell, hogy mondjam terjed a hiszti, a variálás. Sokan indokolni is tudják, mert hallottak/tudnak olyanról, akinek ez vagy az volt. Link is lesz pillanatok alatt. Nézz meg akár egyetlen esetet is, amikor egy cartárs megkérdez valamit (szíjcsere, olajcsere, stb.). Szinte egymásra licitálunk, hogy ki teszi sűrűbben, és ki tud okosabbat mondani. Sokszor még úgy is, hogy azt se nézzük, hogy milyen és mikori kocsija van az illetőnek. (pl. TS ciklust ajánlani kormosnak)
A dolog odáig fajult, hogy már én is előbb cseréltettem a Párducban szíjat, csak azért, mert néha már én is kezdem bolondnak érezni magamat. Pedig tudom jól, és több autónál is tapasztaltam, hogy felesleges. Ez sajnos 10 év Amorézás következménye...
... és ez a saját, véleményem.
Piritu - 1.000.0002013-09-06 13:11:18 // 3674
Akkor ők megint mást tudtak :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-06 13:06:21 // 3673
Hallgatunk szívesen.
Legalább pörög a topik, és alakulhatnak a vélemények.
Legalább pörög a topik, és alakulhatnak a vélemények.
Piritu - 1.000.0002013-09-06 13:04:33 // 3672
Nem az elfogadással van a gond, mindenki elfogadná, csak...
... tudni kell, hogy jó páran vettek itt már használt autót, amivel aztán finoman szólva is sz@ptak. Ráadásul a gondok nagy része a "gondos" előző gazdikra volt visszavezethető. Az Amore nagy rész erről szól/szólt. Innentől számomra érthető a reakció.
Én se szívesen vennék használt autót kísérletező kedvű gazditól. A dolgok általában később "hatnak" és a következő gazda fizeti ki az árát. (A 45/46 topikban pont most volt téma, hogy a miért nem viszik el a kissé bazárira tuningolt autót.)
... tudni kell, hogy jó páran vettek itt már használt autót, amivel aztán finoman szólva is sz@ptak. Ráadásul a gondok nagy része a "gondos" előző gazdikra volt visszavezethető. Az Amore nagy rész erről szól/szólt. Innentől számomra érthető a reakció.
Én se szívesen vennék használt autót kísérletező kedvű gazditól. A dolgok általában később "hatnak" és a következő gazda fizeti ki az árát. (A 45/46 topikban pont most volt téma, hogy a miért nem viszik el a kissé bazárira tuningolt autót.)
Piritu - 1.000.0002013-09-06 12:52:30 // 3671
A gond alapvetően az, hogy az a bizonyos 5ezres első olajcsere nincs sehol leírva, innentől nem kötelező. Az eladáskor javasolja kereskedő.
Innentől simán lehet, hogy az autó élete első 20-35ezer km-ét valami teljesen mással teszi meg, mert ott it spórol az átlag user.
(A győri szervizben elég sokat beszélgettem az emberekkel és csuda dolgokat hallottam, hogy min spórolnak a userek.)
Innentől simán lehet, hogy az autó élete első 20-35ezer km-ét valami teljesen mással teszi meg, mert ott it spórol az átlag user.
(A győri szervizben elég sokat beszélgettem az emberekkel és csuda dolgokat hallottam, hogy min spórolnak a userek.)
Piritu - 1.000.0002013-09-06 12:48:33 // 3670
Öregszem már, kezdek megnyugodni :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-06 12:43:35 // 3669
"A vezérlést miért nem cserélitek 20 ezrenként, ...? Az is törődés lenne..." - Talán én voltam az utolsó, aki itt NEM sűrűbben cserélte a vezérlést a gyári ajánlásnál. Az elmúlt 10 évnyi Amórés tagságom alatt folyamatosan csökken az átlagos periódus.Még néhány év és hozzáértő hozzászólás és mindenki átáll a 20ezes periódusra ott is :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-06 07:15:12 // 3668
Piritu - 1.000.0002013-09-05 22:33:37 // 3667
Piritu - 1.000.0002013-09-05 22:29:17 // 3666
Gyanúm, hogy a kartergáz kezelése azért van megoldva a kormosban, hogy a gázolaj eltávozhasson. Az nyál elmegy, az olajat visszanyerik. Elég komoly cső vezet vissza a karterba.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 22:24:32 // 3665
Még egy indok, hogy ne írassa ki az ember :-))
Piritu - 1.000.0002013-09-05 22:05:36 // 3664
Megint átlag userként gondolkodva:
A szerviz előírás "hiányban" azt teszi bele, amelyikkel a legtöbbet keres. (Tapasztalat, anno a 147-be is ezért került a MOL olaj a szombathelyi szervizben.)
Ha meg én veszem a legolcsóbbat teszem bele, mert az is megfelel az előírásoknak ráadásul az Auchanban/Tescoban is találok megfelelőt tuti.
Mindenki jól jár :-DD
A szerviz előírás "hiányban" azt teszi bele, amelyikkel a legtöbbet keres. (Tapasztalat, anno a 147-be is ezért került a MOL olaj a szombathelyi szervizben.)
Ha meg én veszem a legolcsóbbat teszem bele, mert az is megfelel az előírásoknak ráadásul az Auchanban/Tescoban is találok megfelelőt tuti.
Mindenki jól jár :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-05 21:55:33 // 3663
Ezt senki sem tagadja.
A kérdés, hogy kell-e jobb, és hogy megéri-e kísérletezni az autóval.
A kérdés, hogy kell-e jobb, és hogy megéri-e kísérletezni az autóval.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 21:47:02 // 3662
Nem hinném, a kormosnál még sose vettem észre a magasságot. (A TS-nél annál inkább érezni.) Szerintem a magasban többet "tesz hozzá" a turbó, hogy a végeredmény ugyan annyi legyen.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 21:43:44 // 3661
"a Phedra gyári olaja a Selenia WR, a Pug 807-é a Total, a Citroené is az, a Fordban Ford olaj ugyan ez a blokk, " - Szerinted az átlag user szerinted tudja, hogy ezekben a kocsikban ugyan az a blokk van? Szerintem 95%-a nem. Innentől nem kérdés a dolog. Mindegyiknek az, amit a könyve ír.
pl. Asszony OFF-jában olajat cseréltem nemrég. Bementem a boltba és kértem amit a használati ír az ikszedik oldalon. (Ford olaj) Azt sem tudom mennyi-W-mennyis. Nem kell vele foglalkozni. Így egyszerű az élet. Minek bonyolítani? :-)
pl. Asszony OFF-jában olajat cseréltem nemrég. Bementem a boltba és kértem amit a használati ír az ikszedik oldalon. (Ford olaj) Azt sem tudom mennyi-W-mennyis. Nem kell vele foglalkozni. Így egyszerű az élet. Minek bonyolítani? :-)
Piritu - 1.000.0002013-09-05 21:36:25 // 3660
"A tengerszinti légnyomás 1013,25 hPa (mbar)" - nem véletlenül ezt az értéket kell levonni? Szerintem erre jön rá, amit a turbó tölt.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 21:31:47 // 3659
Inkább ez lehet az ok.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 21:31:21 // 3658
Nem hinném. Másfél-két évet ki kell, hogy bírjon bármelyik a kocsiban.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 20:56:00 // 3657
Arra is gyanakodtam, hogy szándékosan más a gyárilag betett olaj. Lehet, hogy a bejáratás miatt kell.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 20:54:16 // 3656
Beteg. Tönkretett egy szép autót.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 20:47:08 // 3655
"az autógyár azt az olajat ajánlja (természetesen egy bizonyos minőségi szint felett), amelyik olajszállító céggel előnyösebb megállapodást tud kötni... "
A gyárban tuti NEM az ajánlott olajat töltik bele a kocsiba. Az új autóimból az 5ezres szervizkor mindig teljesen más állagú anyag jött le, mint később. Sokkal hígfolyósabb, és már 5ezernél is koromfekete volt. Nem véletlenül ajánlják a cseréjét.
A később beletöltött 20ezerrel sincs annyira híg. (Gyanúm, hogy ez az olaj oka, hogy a TS-ekben a gyárilag berakott vezérlésmódosító hamar meghal. Nálam a betett a Selenia olajjal jóval tovább mentek. A 146-nál pl. 40-nél lett cserélve a gyári, a betett 150ezer után is jó volt még.)
Ha neki az ajánlott lenne biznisz, miért mást tölt bele?
A gyárban tuti NEM az ajánlott olajat töltik bele a kocsiba. Az új autóimból az 5ezres szervizkor mindig teljesen más állagú anyag jött le, mint később. Sokkal hígfolyósabb, és már 5ezernél is koromfekete volt. Nem véletlenül ajánlják a cseréjét.
A később beletöltött 20ezerrel sincs annyira híg. (Gyanúm, hogy ez az olaj oka, hogy a TS-ekben a gyárilag berakott vezérlésmódosító hamar meghal. Nálam a betett a Selenia olajjal jóval tovább mentek. A 146-nál pl. 40-nél lett cserélve a gyári, a betett 150ezer után is jó volt még.)
Ha neki az ajánlott lenne biznisz, miért mást tölt bele?
Piritu - 1.000.0002013-09-05 20:13:54 // 3654
Ma megtettünk a Párduccal oda-vissza egy kb. 100 km-es szakaszt. Oda 7,7-et fogyasztott, vissza 5,7-et. Lehet találgatni, hogy merrefelé volt sürgős a menetel :-))
Piritu - 1.000.0002013-09-05 20:11:03 // 3653
Nekem pl. akkor villogott, amikor lehúztam a B&M csatlakozóját, hogy kiszereljem.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 20:10:19 // 3652
Proxy rendezést kér. Valamelyik eszköz "leakadt" vagy le lett kötve a CAN rendszerről.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 20:07:35 // 3651
Ha előtte nem nullázták, simán lehet, hogy jelez.
A betett kép is ilyen eset volt, olajcserekor a szervizszámláló lett nullázva, és az olajé "elfogyott".
A betett kép is ilyen eset volt, olajcserekor a szervizszámláló lett nullázva, és az olajé "elfogyott".
Piritu - 1.000.0002013-09-05 18:39:54 // 3650
Két számláló van, az egyik a szervizciklusé, ez 30 vagy 35 ezerről indul visszafelé. A MES-ben talátam olyan menüpontot, ahol az első állítható.
A másik az olajé, ami a szintén onnan indul,de a használattól függően gyorsulhat a visszaszámlálás. Erre nem találtam.
A másik az olajé, ami a szintén onnan indul,de a használattól függően gyorsulhat a visszaszámlálás. Erre nem találtam.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 18:29:11 // 3649
Az előbb említett szoftverrel lehet resetelni a szerviz számlálót is.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 18:11:14 // 3648
Az Alfák diagnosztikai szoftveréről van szó. Gyakorlatilag az összes topik erről beszél, már legalább egy éve :-)
MES = Multiecuscan
FES = Fiatecuscan (A MES régi neve, kiadása)
MES = Multiecuscan
FES = Fiatecuscan (A MES régi neve, kiadása)
Piritu - 1.000.0002013-09-05 18:04:00 // 3647
Semmit sem fog "tenni", minden ugyan úgy üzemel tovább, mint addig.
Piritu - 1.000.0002013-09-05 17:59:49 // 3646
Piritu - 1.000.0002013-09-05 07:03:48 // 3645
"a gyár rendszeresen több gázt tölt az előírt mennyiésgnél de az okát nem tudja hogy miért." - esetleg azért, mert a kütyüje többnek méri az annyit :-DD
(Feltöltéskor, amikor gázt ad el jól jöhet az ilyesmi.)
(Feltöltéskor, amikor gázt ad el jól jöhet az ilyesmi.)
Piritu - 1.000.0002013-09-05 06:58:45 // 3644
70e km-t bármilyen olajjal elmegy egy motor. (Megkockáztatom, hogy még olajcsere nélkül is.)
Érdemben majd 2-300e km felett lehet nyilatkozni, hogy "hibátlan".
Gondolom, majd Erhard beszámol, hogy mi mindent visznek a hibátlan Opelekhez.
Érdemben majd 2-300e km felett lehet nyilatkozni, hogy "hibátlan".
Gondolom, majd Erhard beszámol, hogy mi mindent visznek a hibátlan Opelekhez.
Piritu - 1.000.0002013-09-04 16:11:43 // 3643
"A fedcomp pedig még ekkor sem jelzett." - akkor ott hekkelés fennforgása kell hogy legyen. A tiednek 30ezerről kellene visszaszámolnia. (Az enyém 35-ről indul.) Több nem lehet, csak gyorsabban "fogy".
Néztétek FES/MES-el, hogy mit ír?
Következõ olajcsere távolsága: ????? km
Néztétek FES/MES-el, hogy mit ír?
Következõ olajcsere távolsága: ????? km
Piritu - 1.000.0002013-09-03 22:04:14 // 3642
Piritu - 1.000.0002013-09-03 22:02:50 // 3641
Már csak 250 ezret kell menni vele egy új kocsival, hogy kiderüljön, jó-e? :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:42:15 // 3640
Felőlem nem.
Járkálok elég sokat a világban, ha után kell töltenem nem nagyon tudok olyat szerezni, amit beletöltöttek. (Mondjuk MOL olajat Spanyolországban.) Seleniát bármelyik Fiat/Alfa szervizben kapok, a címek meg ott vannak a kocsihoz adott könyvben.
Meg amúgy is a gyáriajánlás fetisiszták közé tartozom. Nincs kedven kísérletezni a kocsival.
Járkálok elég sokat a világban, ha után kell töltenem nem nagyon tudok olyat szerezni, amit beletöltöttek. (Mondjuk MOL olajat Spanyolországban.) Seleniát bármelyik Fiat/Alfa szervizben kapok, a címek meg ott vannak a kocsihoz adott könyvben.
Meg amúgy is a gyáriajánlás fetisiszták közé tartozom. Nincs kedven kísérletezni a kocsival.
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:31:04 // 3639
Lehet, hogy errefelé is el kéne indulni.
Minden esetre érdekes a dolog.
Mondjuk mindkétszer 20e km futás után csinálta. Ha friss olaj lett hozzáöntve helyreállt a rend.
Minden esetre érdekes a dolog.
Mondjuk mindkétszer 20e km futás után csinálta. Ha friss olaj lett hozzáöntve helyreállt a rend.
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:23:08 // 3638
Valamit tud a cartárs, amit mi nem :-))
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:21:43 // 3637
Anno azért hagytam ott a szombathelyi Alfa márkaszervizt, mert MOL olajat töltöttek a vasba...
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:16:42 // 3636
Szerinted elfér benne kb. 1 liter olaj?
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:11:25 // 3635
Az olajszűrő házból ki kellene folyni az olajnak?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.