Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

Charlie 1662006-03-19 18:45:47 // 584
Nem akkor megy ? Próbáltad lefizetni a sofőrt? vagy cukkolni: "Apám,mennyit megy ez a szekér ?..."...stb :):):):)
Zsolt1552006-03-19 18:45:30 // 583
Természetesen nem lehet csak arra fogni, hogy ez, vagy az rossz. De a közlekedés politika a közlekedési ágazat teljes rendszerét átfogja. Az hogy melyik közlekedési mód milyen mértékben működhet, vagy működjön, azt a kormányok különböző jogi, és gazdasági eszközökkel tudják befolyásolni. Ha rosszul alakítják ki, akkor valamelyik alágazat domináns szerephez juthat.
csocsi2006-03-19 18:45:05 // 582
Azért biztos lehetne, én legtöbbször busszal megyek dolgozni. Télen az ember odafagy a fogódzkodóhoz mert nem fűtenek egyáltalán, beesik az eső a forgónál, az ablakok leszegecselve és még sorolhatnám. Elég sokat kellene győzködni, hogy mindenki szívesen használja a buszt :(((((((( Ja, és nem is akkor megy mikor én akarom :((
Bálint332006-03-19 18:40:05 // 581
Ez itt a probléma. A Mo.-i utak helyzetének problémáját a tömegközlekedés fejlesztésével lehetne orvosolni, csakhogy ehez szükség van arra, hogy mi is akarjunk ezen változtatni, tenni érte. (ez persze sajnos nem így működik, mi vagyunk rá az élő példa)
csocsi2006-03-19 18:34:32 // 580
Azért a kamionokat lehet vitatni a kátyúkkal együtt, legalábbis szerintem :(
Bálint332006-03-19 18:33:32 // 579
Mint ahogy az esőnek se mindig örülünk, de azért azt nem vitatjuk, hogy kell...
csocsi2006-03-19 18:33:28 // 578
Ja? Hát ez az :))) Annyival nem jobbak :))
csocsi2006-03-19 18:31:57 // 577
Nem tudom, lehet hogy én pesszomistán nézem a dolgokat. De amikor az út tele van kamionokkal, teherautókkal és egyebekkel ráadásul nagyon sz@r akkor nem igazán tudok nekik örülni :(((((
csocsi2006-03-19 18:29:52 // 576
Gondolom ennek is megvan az oka :((( Ezek mind jó módszerek, de ehhez be kell fektetni :((
csocsi2006-03-19 18:28:49 // 575
Igen, ebben egyetértünk. Mondjuk a fővárosban nem szívesen közlekednék tömegesen:))))))
Bálint332006-03-19 18:28:15 // 574
Ne legyünk türelmetlenek :) Sok mindenben le vagyunk maradva a németekhez képest, ebben is. Én azért látok némi javuló tendenciát ezen a téren.
GEORGE2006-03-19 18:25:14 // 573
Most nálunk a volán vett pár új buszt, félve irom de van köztük merci is, meg Scania stb, stb gondolkodtam már rajta ki kéne már próbálni öket, memmyivel jobbak mint a régi jó öreg ikaruszok. De ez csak terv marad, a .ököm se rohan a buszhoz időre! :-( :-))))
Bálint332006-03-19 18:24:54 // 572
Hát ezt így számszerűen nem tudom, de ha engem kérdezel, szerintem igen.
W.2006-03-19 18:23:55 // 571
Ha lenne mondjuk plusz 1500 km 4 sávos fő út akkor ez nekünk elég volna. Lásd a németeket: mindenhol sztráda, mész ezerrel.. de ha lehajtasz akkor szigorúan ellenőrzik a sebességedet. Ott választhatsz. Nálunk meg..
Zsolt1552006-03-19 18:23:52 // 570
Amerikára azért nem jellemző. Ott kifejlesztettek egy úgynevezett bimodális rendszert, ahol a félpótkocsi (megerősített alvázú!) a közúton gumikerekeken megy, a vasúton a kerekeket pneumatikusan felemelik, és egy forgó alvázra (adapterre) teszik, és máris sínen közlekedik. Európában kombirail-rendszernek hívják. Ezen kívül még nagyon sok más módszer van! A tengerentúlon, elterjedten alkalmazzák! A technológia meg van, csak nem igazán használják.
Bálint332006-03-19 18:21:11 // 569
Nézd, neked, vagy nekem, akik ennyire hozzá vagyunk nőve a kocsihoz, nem hinném, hogy annyira kedvezővé tudnák tenni, hogy sokkal többet használjuk.
csocsi2006-03-19 18:19:04 // 568
És amit okoznak az megfelel annak az összegnek ami befolyik??? :))))
Bálint332006-03-19 18:17:22 // 567
Ezzel az a probléma, hogy akkor mennek más országon keresztül. Kényes kérdés ez, mert Mo-nak súlyos pénzkiesés volna...
csocsi2006-03-19 18:16:56 // 566
Ez mind szép, de a tömegközlekedést kedvezőbbé kellene tenni
Bálint332006-03-19 18:15:33 // 565
Sajnos ez a "fejlődés"! Érdekesség képpen néhány adat, hogy egy-egy járművön utazó utas, átlag hány négyzetméter útfelületet foglal el. (figyelembe véve a befogadóképességet és az utazási sebességet): Motorkerékpár - 25-28 Szgk - 12-18 Kerékpár - 16 Autóbusz - 1,3 Csuklós autóbusz - 0,9 Csuklós villamos - 0,9
W.2006-03-19 18:12:53 // 564
Asszem sokan így gondoljuk... DE nem vagyunk elegen.. még.
csocsi2006-03-19 18:11:12 // 563
Ez túlzás lehet, de valami hasonlót kiötölhetne :))
Bálint332006-03-19 18:09:44 // 562
Bizony! A VÁSZ szerint az első 200 km 1 nap és utána 200 km-enként további 1-1 nap (ha jól emléxem)
Bálint332006-03-19 18:07:08 // 561
Úgy érted a jogi szabályozást, hogy olyan az államnak olyan feltételeket kellene diktálnia, ami mellett nem éri meg közúton szállítani? Azért ez veszélyes lehet!
csocsi2006-03-19 18:06:00 // 560
Viszont a tranzit forgalmat nem lenne szabad ilyen mértékben a közútra engedni! Szerintem ezzel többen egyetértünk
Bálint332006-03-19 18:05:02 // 559
Persze azért nem csak a szakmunkásokra jellemző ez. Szvsz ez ma egész Magyarországra igaz, mindenhol csak ügyeskedők vannak, akik a lehető leg kevesebb energiával a lehető legtöbb pénzt akarják zsebrerakni...
csocsi2006-03-19 18:04:32 // 558
Annak is megvan a maga szépsége :))) De sosem késő szakmát váltani. A legkisebbik fiam is az szeretne lenni :))
csocsi2006-03-19 18:03:04 // 557
Vaze ezek nem a legjobb kilátások. Mire számíthatunk még ezek után. Az autósok számára már így is kezd tarthatatlanná válni a helyzet :((((
Zsolt1552006-03-19 18:02:00 // 556
Sajnos igazad van! A vasút a feladás másnapjára vállalja a kiszolgáltatást (de ez is kilométerfüggő!). Ha hozzáadjuk, a fel és az elfuvarozást akkor ez akár két napot is jelenthet. Viszont a tranzit forgalmat nem lenne szabad ilyen mértékben a közútra engedni! Ahhoz, hogy ebben a vasút verseny szerepet kapjon jogi szabályozás szükséges.
Bálint332006-03-19 18:01:56 // 555
Nem is azért mondtam. Azt hittem egyértelmű, hogy autószerelő. :)
Bálint332006-03-19 18:00:47 // 554
Ez szvsz. valamilyen szinten egy önszabályozó folyamat. Azért nem kell azt hinni, hogy nálunk már itt a világ vége :) Magyarország a motorizáció tekintetében még csak közepesen fejlettnek számít a maga 260 személygépkocsi/1000 lakos értékével. A legfejlettebbek olyan 600 szgk/1000 lakos körül vannak. Ráadásul mi még az egyéniközlekedés-"tömeg" közlekedés aránnyal is jól állunk nyugathoz képest, ez már csak romlani fog. (A 80-as években Budapesten a tömegközlekedés részaránya 84% volt, ma 60% körül van és örülhetünk ha 50% körül meg tudjuk tartani)
csocsi2006-03-19 17:56:55 // 553
Igen, sajna ez a jellemző a legtöbb "üzletemberre"
W.2006-03-19 17:52:44 // 552
Hát ezt mondom én is! :(
csocsi2006-03-19 17:52:09 // 551
Őszintén szólva fogalmam sincs, annyira még nem ismerlek.
Bálint332006-03-19 17:51:31 // 550
Azért kérdeztem, mert gyanús volt, hogy túl szakszerűen fogalmazol :)
W.2006-03-19 17:51:24 // 549
Én mindig azt mondom, ha úgy végezném a munkámat, ahogy egyes "szakmunkások" teszik, bizony komoly kártérítéseket fizetnék....
csocsi2006-03-19 17:51:13 // 548
Mert mindenki máról-holnapra akar meggazdagodni :(((
csocsi2006-03-19 17:50:31 // 547
Akkor valami rálátásod neked is van a dologra és nem csak a vakvilágba beszélsz :))
Bálint332006-03-19 17:50:23 // 546
Szerinted? :)
W.2006-03-19 17:50:16 // 545
"Becsületes, lelkiismeretes" .. ez a két kulcsszó! Na egy kezemen meg tudnám számolni hányat ismerek ( autószerelő). Ide "fejlődött "az ország!!
Zsolt1552006-03-19 17:48:56 // 544
Közlekedésmérnök.
csocsi2006-03-19 17:46:04 // 543
Ne vedd tolakodásnak, milyen szakmát választanál?
csocsi2006-03-19 17:45:08 // 542
Azért mertem írni, hogy komolyabban foglalkozol ezzel a témával. Az biztos, hogy nem egyszerű dolog, de egyszer csak meg kellene oldani ezeket a dolgokat :(( De ugye a tömegközlekedéshez is kellenek utak? Nincs szándékomban kötözködni, ne érts félre, de felmerülnek hasonló gondolatok bennem. És ha mindenki a közutat használja, ami ugye nem ekkora forgalomra és súlyra készült akkor mi lesz a vége??
Bálint332006-03-19 17:39:27 // 541
Manapság azért már megfizetnék nálunk is, csak hát az elmúlt 10 évben snassz volt szakmát tanulni, aki tehette főiskolára/egyetemre ment. Nézd meg pl. hogy mi mennyit küzdünk, hogy egy rendes autószerelőt találjunk. Ma aki hozzáértő és becsületes-lelkiismeretes annál egymásnak adják a kilincset a kuncsaftok. Én is azért mentem főiskolára, mert nálunk a családban mindenkinek van egy csomó diplomája... ma már nem ezt tenném.
Bálint332006-03-19 17:33:51 // 540
Én közúti és városi közlekedés szakirányon vagyok, úgyhogy a logisztika nem épp az erősségem :) Én inkább közlekedéstervezéssel foglalkozom (mostanában leginkább tömegközlekedéssel)
W.2006-03-19 17:32:11 // 539
A magyar szakmunkások garmada dolgozik kint vendégmunkásként.
W.2006-03-19 17:31:24 // 538
Sajnos a szakképzés, mint olyan az elmúlt 10-15 évben elsorvadt! Ennek okozója a megélhetési probléma. A szakképzett munkaerőt MEG KELL FIZETNI! Ezt az EU-ban tudják, nálunk is csak megfeledkeznek róla!
Bálint332006-03-19 17:27:23 // 537
"A mentális megvan" Ezzel azt akartam mondani, hogy a szellemi munkásokra talán még igaz ez.
Bálint332006-03-19 17:26:03 // 536
A mentális megvan, de a magyar szakmunkások már nem igen mérhetők össze a nyugatiakkal. Elmúltak már azok az idők amikor becsülete volt nálunk egy tisztességes szakmunkásnak. Mostanában mindenki a felsőoktatásba nyomakszik, jól képzett szakmunkásokból meg hiány van. Egyébként szerintem a lobbi tevékenység csak egy dolog. Gyakran az önkormányzatok hozzá nem értése és nemtörődömsége is közrejátszik. Például: megkapják a pénzt útfelújításra, egész évben szarnak rá, aztán decemberben jut eszükbe, hogy el kéne költeni a pénzt, mert különben visszaveszik, elúszik. No ilyenkor látni hóban fagyban aszfaltozó munkásokat, amint egész utcákat aszfaltoznak. Azzal nem törődik senki, hogy az az aszfalt amit -10 fokban raknak le szart se ér.
csocsi2006-03-19 16:43:29 // 535
Azt hiszem a lényeget próbáltad megragadni :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak