Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Robi2005-05-25 00:00:24 // 5392
Azt nem vitatom, hogy értenek a FiatAlfákhoz.
Viszont a transaxle Alfám fékjével nem boldogultak, pedig egy nem hivatásos szerelő ismerősöm kb 10 másodperc alatt, látatlanba megállapította a hibát.
Robi2005-05-24 23:57:16 // 5391
Hja, van CO. Ha annyira szét van rohadva, akkor esetleg érdemes lenne hajtani oda új lemezt.
Thomasz2005-05-24 23:51:43 // 5390
Robi2005-05-24 23:48:17 // 5389
Nyugodtan mehet szabályos műszakira is, tengelyenként mérik a féket.
Wickey2005-05-24 23:40:22 // 5388
Ezen sokminden hegeszteni való nincs így első látásra. Le kell drótkorongozni, és lekenni alapozóval. Holnap vagy holnapután gyere át (Pesterzsébet) és megoldjuk okosba'.
Thomasz2005-05-24 23:30:40 // 5387
Barni1472005-05-24 22:48:28 // 5386
Ez a megoldás mondhatni tökéletes "rally" átalakítás. Csak ha nem szereled vissza a fékerő szabályzót akkor meg se próbáld szabályos műszaki vizsgára vinni a gépet. :-))
Barni1472005-05-24 22:44:15 // 5385
Ha nem fékerő elosztó, akkor gumifékcső. Én már "úsztam" rá, fullra eldugult a gumicső. Csak nekem nem, nem fogott, hanem ha éppen átkúszott a nyomás akkor ott is maradt és szépen megette a betétet.
perdix1552005-05-24 21:22:13 // 5384
Na ma már 3-szor zengtem dícshimnuszt "frappáns válaszaidért, és pontos, megingathatatlan ötleteiért". Köszönjük szépen.
Joo eccakat mindenkinek!
tom1642005-05-24 21:21:25 // 5383
Hát gözöm sincs...
Én kb. 5000 km után töltök 0,5 l-t, de azt is tudom, hová tűnik. Az oldalamon van kép a motorról, ott is látszik az olajfolyás helye, megoldása folyamatban. Az én olajnyomásom egyébként hidegen alapjáraton 5-6 bar, melegen fordulaton 2-3 bar, melegen alapjáraton szinte nulla, épp csak a lámpa nem gyullad ki! Megkérdeztem okos embert, akinek maximálisan adok a szavára, azt mondta, a fötengelycsapágyak kezdenek kopni, ezért könnyebben visszafolyik az olaj a karterba, de ne nyugtalankodjak, ezzel sokáig elmegy, csak emiatt ne bontsam még meg, ha nem eszi az olajat!
Egyébként lehet hogy szentségtörés, de Valvoline maxlife 10w-40-el járok..
Paco2005-05-24 21:20:11 // 5382
Nem csak a karterlemez. A lökhárító alsó felénél a hűtő lemezei között ülhet a dzsuva, és nem engedi át a levegőt. Nagynyomású mosó erősen ajánlott neki.
perdix1552005-05-24 21:17:22 // 5381
Ide irok, a kérdésedre: egyszerű, ahogy eléred a kívánt fotósebességet, fogod a masinát a bal kezedben, belövöd a "kockát", közben nem árt ha az utat is figyeled, és exponálsz. Sajna a kép, még a hagyományos fotoapparattal készült, most már van digitcamera, de most meg a gumi, meg a felni kukás, így nem tudok 200 feletti jó minőségű képet készíteni mostanában...
Egyébként a képen jól látható, gogy az olajhőfok 205-nél és 6300-as motorfordulatszámnál 85 fok. Szvsz Paco mesternek lesz megin' igazsa, lehet a karterlemez van elmocskulodva....
perdix1552005-05-24 21:07:39 // 5380
Hát, igen,azért utána kell tölteni,de ez a pörgös motoroknál nem zavaró. Olyan 1000km-ként 0,5 literről van szó, sztem az normális.Az olaj Selenia for Alfa Romeo 20K 10W-40-es, ez írja bele gyáriba is. Az olajnyomás sztem jó, hidegen 5 bar, melegen nyomva neki 4 bar, alapjáratban melegen 2-3 bar.
tom1642005-05-24 20:51:17 // 5379
Ez az "utántöltöm mindig" azért zavar engem egy picit! Az enyémbe nagyon ritkán kell utántőlteni, pedig az órában is 160ezer van, tehát a motorban kb. a duplája lehet, ha realisták vagyunk.
Nem lehet, hogy túl híg olajat használsz (0w-40 vagy 5w-40) vagy alacsony az olajnyomásod (olajpumpa jó?), esetleg mindkettö együtt?
GPti(V6)2005-05-24 20:37:51 // 5378
Hello!Irtam az "Alfa és az autófényezés" topicba egy kérdést és nem kaptam választ.Ha van időtök kérlek nézzetekbe oda is hátha tudtok segiteni.Előre is köszönöm.
perdix1552005-05-24 20:33:55 // 5377
Köszi az infokat, sztem nincs 1.8-ban olajhűtő, de majd megnézem. nyul nincs alatta, de a kosz, vagy olajmaradék az lehet, hogy belejáccil, habár janu-ban volt alsómosáson a műszaki miat... Mástól nem lehet?
Paco2005-05-24 20:21:14 // 5376
Nekem 35 fokos nyárban, dugóban araszolva volt már 100 fokos, az olajhűtő ellenére is. autópályán soha.
Paco2005-05-24 20:19:50 // 5375
Hmm... nem tudom, hogy az 1.8-ban volt-e már olajhűtő, vagy csak a 2.0-tól. Ha igen, akkor az olajhűtőhöz vezető szelep mehetett tönkre. A szelep az olajszűrő mellett található, a hűtő pedig a jobb első kerék előtt.
Ha nem volt benne az érdekes kérdés. Ekkor az olajad nem hűti más mint a karter alján a bordák. Ha nem hűl rendesen annak az lehet az oka, hogy tavaly nyár óta feltettél egy kartervédőt, kicserélted a lökhárítód egy másikra, esetleg egy nyúl torlaszolja el alul a légbeömlődet. Vagy csak egyszerűen tele van kosszal.
Fangio2005-05-24 20:13:53 // 5374
A kerék csapágyak hézag megnövekedése is okozhat ilyen gondot.Menet közben visszaveri a f.munkahengereket.
András bácsi2005-05-24 20:07:34 // 5373
Nekem az 55-ösben még meg se közelítette soha a 100 fokot. Bár nem is mentem vele tartósan két kilókat.
Paco2005-05-24 20:06:37 // 5372
Óba......!!! Gyorsan szedd vissza a homokostól!
Az az alu rész azzal méri a z áramlást, hogy a ráadott áram mennyire hűti. Pontosan ki van számolva a hőleadó képessége és abban a festék is benne van. Nedves ronggyal áttörölve tökéletes lesz.
Úgysem látszik, ha be van építve..... :-P
perdix1552005-05-24 19:51:05 // 5371
Én is, de nem hagy nyugodni, mér megy 100 fokra az olaj 140-150nél??? Vagy normális? Mer eddig talán nem ment fel odáig? Vki aki ebben mester szoljon vmit.
perdix1552005-05-24 19:44:47 // 5369
Most márciusban drága Selenia van benne, olajmennyiség rendben, mer utánatöltöm mindig...
Wickey2005-05-24 19:35:55 // 5368
Ugyanarról beszéltek. :-)
Robi: fékerőszabályzó ki, bal vál fölött messze elhajít ...
bb18: fékerőszabályzó le, ...
Amúgy transaxle alfánál a fékerőszabályzó kiszerelése sehr willkommen, sűrűn látható megoldás.
A szabályzót meg mi nem tudtuk szétszedni, neked volt már hozzá szerencséd? Én jobban szeretném ha lenne benne rendesen működő f.e.sz., de egész egyszerűen nem tudtuk szétkapni hogy kipucoljuk.
EDDI2005-05-24 19:34:05 // 5367
Nem akarlak megijeszteni, de nekem is ugyanígy csinált (dízel). Az enyém sajnos hajtókar csapágyas lett! Mindenki, akivel beszéltem, azt mondja, hogy valószínűleg szar olaj volt benne valamikor és elment a viszkozitása.
tom1642005-05-24 19:25:52 // 5366
Nyilván öregszik az olajad, vagy régi a szürőd, mikor cseréltél olajat? Egyébként legjobb tudomásom szerint az olajhőfok tök jó 130 fokig.
perdix1552005-05-24 17:09:40 // 5365
Gyerekek! Segítsetek nekem az alábbi problémában:
Mostanában figyeltem fel rá, lehet, hogy nincs is hiba, de nekem gyanus. A következő: Tartós autópálya 145-155km/h-nál az olajhőmérséklet eléri a 100 fokot /ekkor pont függőlegesen van a mutató/. Nagyobb, 170-200km/h-nál még eklí is haggya 100 fokot. Korábban csak 180 felett érte el, 140-150nél 80-85 körül állt meg. A vízhőfok 90 körül marad, esetleg fölötte, tehát azzal nincs problema.
Na most aki vágja, a témát nyugtasson meg, hogy ez így okés, vagy írja le mitől emelkedhet meg az olahőfok már kisebb motorterhelésnél is. Köszi előre is nektek.
Tommaso 1592005-05-24 17:05:29 // 5364
Köszke!Az akna nekem is eszembe volt,nem egy bonyolult gondolat,de gondoltam megirom nektem,hiába nem fáradok,mert tele van pakolva gumikkal.....
bb182005-05-24 16:59:25 // 5363
én a megoldást másban látom ti. a te ideádnál a fékerőszabályzo bent marad a körben és ugyanugy kevés lesz (lehet) a nyomás. én igy szokom csinálni: fékerőszabályzo le, ha két csöves akkor egy gyári toldoval kötöm össze ha három akkor egy T idommal és meget direktbe a fék. csuszos uton oda kell figyelni kis terheléssel, de nekem ez vált be. esetleg ha már lent van a szabályzó szét is lehet szedni ( pár napra- hétre olajba áztatni stb. ). álltalában a tulajnak több ideje és türelme van hozzá mint a szerelönek mert nem kell felszámolni senkinek a javitást. volt már hogy meg tudtam csinálni én is.
bb182005-05-24 16:53:21 // 5362
fékerőelosztó nincs benne de fékerőszabályzó van. nem oszt az semmit sehovaá csak szabályozza a kerékre jutó fékolj nyimását a terhelés függvényében ( bár ezt biztos tudtad te is csak a kollégának irtam )
bb182005-05-24 16:51:06 // 5361
fékerőszabályzó vagy föfékhenger
bb182005-05-24 16:49:19 // 5359
erös a gyanum a föfékhender halt meg. ha néha beesik és néha fog jol akkor tuti.
Más egy vmit jól ismerni és megint más sok mindent még jobban ismerni.
Wickey2005-05-24 16:00:54 // 5357
Jó, akkor pontosítsuk.
A transaxle hátsó fék lelkivilágához nem ért, mert ha értett volna, Robinak is megcsinálta volna. (Pláne, hogy Robi típusismeret nélkül fél hétvége alatt otthon egyedül megcsinálta, úgy, hogy max. telefonon osztották neki az észt)
Atek2005-05-24 15:59:51 // 5356
Előre is köszönöm! Remélem összejön valami.
ALf902005-05-24 15:44:11 // 5355
KÖSZI Robi!Sokat segiteté,Amint lesz rá időm,megcsinálom ez alapján.Mert ez igy nagyon gáz hogy csak az első fékek fognak!
Anélkül, hogy kételkednék a szakértelmedben jelzem, hogy erre felé sokan sok éves tapasztalat alapján mondják azt amit mondanak a Szamosiékkel kapcsolatban. Az, hogy Szamosi nem ért hozzá az egy kicsit erős nekem Őket "közel nem ismerve is".
Senki sem tökéletes, szerintem Te sem. 1-ből egyet hibázni az 100%-os hiba de sokkból keveset az már egy kicsit jobban hangzik, ugye?
Robi2005-05-24 15:35:38 // 5353
Szétszeded, kipucolod belőle a régi, bekövesedett zsírt, és teszel bele frisset. Nem árt az összes mozgó alkatrészt megpucolni, és bezsírozni.
Robi2005-05-24 15:34:14 // 5352
Sajnos azt kell mondjam, hogy Szamosi nem ért hozzá. Amikor nem boldogultam a fékemmel, megkerestem a problémámmal. Hantázott össze-vissza, hogy a féknyergeken be van rohadva az állító csavar, és nem tudja beállítani, az a baj. Érdekes módon én be tudtam állítani. Persze nem az volt a baj, hanem a fékerő-elosztó. Azóta kicsit megrendül benne a bizalmam, tekintve, hogy Bandi (nem az itteni Bandi) kb 10 másodperc alatt megállapította a hibát.
Bálint332005-05-24 15:30:58 // 5351
Ablakemelő motorral mit lehet csinálni, ha már rohadt lassan működik? (hidegben van, hogy meg is áll félúton)
Robi2005-05-24 15:30:42 // 5350
Kicsit bővebben:
A főfékhengerből kijön 3 cső. Kettő az első körhöz, egy a hátsóhoz.
Az egyik első elmegy a jobb első fékhez. A másik bemegy a fékerőelosztóba, és onnan a bal első fékhez. Ez lenne hivatott megnyitni a fékolaj útját a hátsó körhöz, ugyanis a hátsó körhöz vezető cső is keresztül megy a fékerő-elosztón.
Megoldás:
Fékerő-elosztó ki, jobb kézzel bal váll felett eldob.
Fékerő elosztó és főfékhenger közti kis rövid csövek szintén eldob.
A bal első fékhez vezető csövet a főfékhenger első körére direktbe beköt.
A hátső fékekhez fezető csövet a főfékhenger hátsó körére direktbe beköt.
A tapasztalat azt mutatja, hogy beválik, nekem is bevált. Persze lehet venni gyári új fékerő-elosztót, azt hiszem 27 ezer Ft + ÁFA körül van.
ALf902005-05-24 15:28:50 // 5349
Fékerö elosztó?az hol találhato?
Stee1462005-05-24 15:25:57 // 5348
Köszi! Ez a babaolaj jól hangzik. Kipróbálom.
Ha itt nem kapsz választ, próbáld meg a www.alfaszamosi.hu oldalon.
Robi2005-05-24 15:24:03 // 5346
A fékerő-elosztó be van rohadva.
ALf902005-05-24 15:21:20 // 5345
Üdv.nekem is fék problémám van.első fékek tökéletesek,de a hátsok nem.valamiért nem jut el a fék folyadék hátulra.de a pedál meg normálisan fel van keményedve!!tud valaki valamit mondani rá?hogy mi leh,a gond?
beeep1462005-05-24 15:15:22 // 5344
SZia!!
Jött is az sms, hogy emilt kaptam, csak a szar*s voda megint szarakodik, úgyhogy amint tudok válaszolok is.