Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Punisher2005-02-04 16:57:59 // 2163
Motor, váltó, féltengely, fékrendszer. Máshogy nem fogják engedélyezni. Ezt biztosan tudom. Ha ezeket nem cseréled, akkor mérnöki számításokat és egyéb baromságokat kell vinned arról, hogy kibírja-e a kuplung, váltó, féltengely. A fékrendszer cseréje nem elkerülhető.
lorinnyu2005-02-04 16:47:11 // 2162
sziasztok! sajndnos nem vagyok nagy mestere a gépnek és a kérdés a következő lenne? A 145-ből a boxer helyett menyire lehetséges betenni egy 145 qv-ből a mocit!? Vagyis milyen komoly dolgokat kéne cserélni? Elég váltot vagy mindent? ha valaki tud valamit mondani azt előre is köszönöm!
Gordon2005-02-04 12:02:24 // 2161


Tudja valaki, hogy hol kell bekapcsolni az ülés fűtést?
Másik érdekes kérdés, hogy ha a bal oldali gombon mind a két led világit, tehát full auto üzemmódban van a levegő keverés, fúvás, akkor +25C-nál miért kapcsol be a légkondi? Mert a kocsiban tuti nincs 30-fok, amit hűteni kellene 25-re!

Sajna nincs felhasználói kézikönyvem a kocsihoz, így csak találgatok, hogy működik a 3 tárcsa!
ALFA75td2005-02-04 09:04:04 // 2160
Ez ugylátszik tipus betegség nekem már csak a predátorok tudják leolvasni az időt
granturismo2005-02-04 08:59:36 // 2159
beep Szereld ki az órát. Az bíztató hogy ha mozgatod akkor változik a helyzet. Ha mégi az derül ki hogy javíthatatlan akkor mindenképpen a bontókat javaslom mert egy gyári új óra kb. 20eFt.
beeep1462005-02-04 08:19:24 // 2158
Üdv! A középkonzolon levő kis digitális óra elkezdett haldokolni. Egyre kevesebb pálcika látszik, főleg a percnél. Ha megnyomom a bal alsó sarkát akkor egy-kettő megjelenik. Kontakthibás vagy cserélendő? Honnan lehet szerezni, ha cserélni akarom?
granturismo2005-02-03 22:32:42 // 2157
Docky
Hengerfejtömítésnek én nem használok pasztát az arra nem jó. Hengerfejtömítést venni kell készen vagy legyártani/tatni pld a Jókai téren az öreg harcosnál. A VM motyón ugyebát 4 db különálló hengerfej van de meg kell nézni, hogy milyen vastag a tömítés, mert van 1.42es 1.52.es 1.62.es.
Természetesen lehet vitatkozni arról hogy melyik tömítésmárka a legjobb sokan az Elringre esküsznek. Nekem az a véleményem hogy az Ajusa tömítések is jók különösen az utóbbi években sokat javult a minősége és szép lassan választékban is átvette az első helyet árban is kedvezőbb. De én pld. boxermotornál a Glaser tömítést használtam és hoztam is másnak ilyet arra sem volt panasz.
Természetesen van olyan hogy nem éri meg megvenni egy tömítést különösen olyat amely nem létezik utángyártottban csak gyáriban. Pld a váltótömítések ilyenek. Ilyenkor jön számításba a minta utáni elkészítés a fent említett Jókai tér itt az öreg van hogy nem kinlódik egy egyszerűbb tömítéssel ad egy darab tömítésanyagot (Klingerit márkát használ) és otthon kivágod így 2-300ftból is meg lehet úszni pld egy váltó hátsótömítést. De parafa tömítésanyagot is lehet kunyizni tőle. (karter, váltófedél)
Ha tömítéspasztát használsz akkor én nagyon melegen ajánlom az Elring Dirko HT nevű anyagát.

Ez egy bordó anyag - 50 - +180fokig hőálló. Én ezt használom nagyon jó anyag. Igaz nem olcsó.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-03 16:50:37 // 2156
Igen, piacradobtam.
granturismo2005-02-03 16:47:29 // 2155
Szia Tom. Ha neked 30732 akkor az egy 1.3 karbis. A legközelebbi rokonaid a 30734 1.5 karbis és a 30743 1.2 karbis (ez is csíklámpás ritka modell) ezek a karbisok készültek 90 után. A 30755 Az 1.4 IE bosch befecskendezős A 30753 Az 1.3 IE IAW befecskendezős A 30168 Az egy 1.3-as karbis második generációs (88-90) Na a lényeg az hogy attól függ mit keresel, de a legjobb az a motorszámot nézni mert rengetegszer alakítgatták őket.
andrew0072005-02-03 16:34:36 // 2154
Alkatrészek engem érdekelnének. Majd felírom mi kellen és konzultálunk. Ja amúgy eladó alkatrészeid vannak??? :)
VinceP4 (Il capitano)2005-02-03 16:22:09 // 2153
Ebben nem tudok segíteni, de alkatrészem van egy pár.
Tom2005-02-03 16:17:46 // 2152
szeretnék kérni egy kis hozzá értést: probálok keresni alkatrészeket a 33-asomhoz a dilemmám a következő: motorszámra probálok alkatrész ár után nézni az választék: AR 30755 AR 30753 AR 30502 AR 30168 az enyém meg: AR 30732 most akkor mit válasszak, a 307 az tuti, és a többi?
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-03 15:49:54 // 2151
És ebben az esetben egy hibásan földágba kötött bizti elrepülése esetén a 24v sem elképzelhetetlen ;) Az már meg sem fordul a fejemben mivan ha a relé föld ága szakadt ;))) Szal mindenkinek igaza van ez itt a lényeg !!! Mindig vannak hihetetlen és szinte lehetetlen hibák... Ettől ilyen szép ez a szakma ;D
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-03 15:37:05 // 2150
24voltot kuldeni valahova csak akkor lehet ha sorba rakod a ket aksit de ez Fatal Error ;D azert ehhez tenyleg lángész kell, viszont a forditott polart azert meg lehet könnyen. Pl: egy külső aksival jaccik az ember és a pozitivjat érinti a testre ;) mondván hogy lehet testhibas is a cucc és közvetlen hajtod meg a 2 szállal. IMHO ez könnyen előfordulhat még gyakorlott emberrel is nem hogy laikus probálkozóval......
granturismo2005-02-03 15:36:40 // 2149
andrew007 Az úgy a jó.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-03 15:20:44 // 2148
Visszatérve a relés dologhoz azért tudom hogy a tekercs nem polaritás függő, lévén elektroműszerész vagyok ;D Viszont sok lammát láttam már aki bent a helyén akarta ugymond megvezérelni a relét egy +12Vos szállal, hogy akkor majd ő jól lássa megy-e ;))) igy viszont könnyen földre vághatod a +12v ot, mert az ugye a tekercs valamelyik végén ot lakik ...... kuülönben nem működne
pb_2005-02-03 15:18:35 // 2147
Kitisztítod az üzemanyag rendszert.
andrew0072005-02-03 15:15:29 // 2146
Sziasztok! Egyre jobban zavar , hogy mikor letekerem a tanksapkát szisszen és levegőt szív be. Hogy lehet ezt elhárítani? Valami cső tuti , hogy eldugult. Nem is megy annyira.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-03 13:45:07 // 2145
Semminek nem lesz semmi baja, én megjártam Pest-Miskolcot így.
Paco2005-02-03 13:20:13 // 2144
Mindig csak szinezetlent. :) Amúgy jól el kell dolgozni, egy viaszolás általában 3-4óra.... :)
Charlie 1662005-02-03 13:16:06 // 2143
Megvan a gond. A szervohűtő csöve esett le, megadta magát a rögzítőgyűrű. Otthonról csak a szerelőig mentem, remélem ez a 20 km nem vágta tönkre. +lássuk. vazeeeeeeeeeeeeee
Bálint332005-02-03 12:59:40 // 2142
Én is azt szoktam, de a pirosra színezett változatot. Próbáltam már mástis de az alább említett probléma azzal is jelentkezett. Nálad nem volt ilyen?
Paco2005-02-03 12:57:42 // 2141
Én Turtle Wax-ot használok, a fémdobozosat.
Bálint332005-02-03 12:53:41 // 2140
Bocs a helytelen szóhasználatért :) , de igen arra.
Paco2005-02-03 12:52:09 // 2139
Mert polírozni olyan 3-4 évente illik, vagy még akkor sem :) Nem viaszra gondolsz...?
Bálint332005-02-03 12:48:14 // 2138
Ritkán. Miért?
Paco2005-02-03 12:46:43 // 2137
Aha. És megkérdezhetem milyen gyakran polírozod? :)
Bálint332005-02-03 12:43:19 // 2136
Kívül egész autó, amit én szoktam használni azzal az a baj, hogy utána meglátszik rajta minden ujjlenyomat.
Paco2005-02-03 12:40:43 // 2135
Attól függ mit kell polírozni.
Bálint332005-02-03 11:25:50 // 2134
Polírozáshoz ti milyen szert használtok?
norbee2005-02-03 09:40:51 // 2133
Bakker, sok villanyász nem tud dűlőre jutni... :))))
pb_2005-02-03 08:59:33 // 2132
Kösz a felhomályosítást. Sejtettem, hogy nem egészen teljes és tudományos a magyarázatom. Lehet kicsit jobban kellett volna figyelnem mikor tanították, bár már arra sem emléxem, hogy tanították-e.
Robi2005-02-03 00:53:47 // 2131
Szerintem nézd meg a szervóolaj szintjét. Ha elfolyt, akkor én inkább nem indítanám be a motort. Nem biztos, hogy jó néven venné a szervoszivattyú. A kormányművet szerintem nem kell félteni, azt a néhány kormánytekergetést mindenféle károsodás nélkül kibírja. Trailer nem kell, olcsóbban megúszod, ha odavontatod valakivel a szerelőhöz. Szerintem. ;)
mati2005-02-03 00:40:39 // 2130
Nos köszi a tanácsokat, visszaraktam az NGK-t bele, igaz elment a cserével 3 óra hossza, meg jó kis tornamutatvány volt, de beindult. Szóval a tanulság az az, hogy hidegben még egy indítás-leállítás is beköpi a gyertyát. Hiába mindig tanul az ember! De végre meggyógyult és újra szolgál :-)
Charlie 1662005-02-03 00:35:47 // 2129
Innen a szerelő 30km. Max annyit. Ez még belefér vagy trailer?
..2005-02-03 00:27:52 // 2128
Hát reméljük.Csak az a baj,hogy ha sokat megy olaj nélkül tönkremehet a kormánymű....és akkor az egy picit drága...:(((
Charlie 1662005-02-03 00:25:04 // 2127
Remélem csak ez a gond, bár hozzáférni itt piszok nehéz...
..2005-02-03 00:22:13 // 2126
Nekem is volt ilyen a 155-tel.Nekem egy gumicső durrant el, de felülről nem látszott mert a tűzfal felé volt a sérülés.
Charlie 1662005-02-02 23:53:53 // 2125
Basszus, este meccsről hazafelé elszállt a kormányszervóm.Valkinek tippje hogy világosban mit nézzek meg? Adott 10 mp-ig tompa "nyöszörgő" hangot, és nem colt szervó...
Wickey2005-02-02 22:51:14 // 2124
namajdholnap. pá. :-)
Robi2005-02-02 22:49:07 // 2123
A te autódnál bármi megeshet, de le merem fogadni. :) Egyik szerelgetés alkalmával próbáljuk ki! :) Ha én veszítenék (amit erősen kétlek), akkor némi késéssel kapod meg a tequiládat, mert előbb elő kellene teremtsek 60000 Ft-ot, mert megjött a bíróságtól a fizetési felszólítás. Van 15 napom, különben nem kell kifizetnem. :)
Wickey2005-02-02 22:44:29 // 2122
És ezt le mered fogadni mondjuk egy üveg tekilában is, hogy két akksival a relé tekercseinek csatlakozóin keresztül nem tudok a biztosítékra 24V-ot küldeni?
Robi2005-02-02 22:40:33 // 2121
Ha nem szeded ki a relét a helyéről, és nem veszed le az akksiról az egyik sarut se, akkor nem tudsz 24V-ot adni rá +1 akksival. Ez is fizika. :)))
Wickey2005-02-02 21:57:42 // 2120
két darab 12 voltos akksival? Mondd csak, van neked olyan tárgyad, hogy Fizika? Ha nincs, akkor nemszóltam, ha van, jelentkezz át közgázra :-)
Robi2005-02-02 21:45:03 // 2119
De neked nincs igazad, mert 24V-ot nem tudsz produkálni. :)))
Wickey2005-02-02 21:18:27 // 2118
Saját akksiról, ha a 12volttal cseszed el a polaritást, szikraözön, ha a földet teszed rossz helyre, akkor, ha van a relé és a kapcsoló körében biztosíték, akkor füstöl, ha nem, akkor szintén szikraözön. Két külön akksinál meg rákötheted az egyik pólust akárhova is, csak akkor történik valami, ha a másikat is bekötöd.
Wickey2005-02-02 21:16:53 // 2117
Amúgy elhiszed, hogy az utca szélén is megcsinálom ezt a két akksis dolgot? (a gtv-ben kettő van, éjjen a tél címszóval) :-))))
Wickey2005-02-02 21:15:22 // 2116
Rájöttem bakker, én arról szövegelek, hogy MÁSIK AKKSIRÓL (ha jól megnézed a rajzot, eleve kettőt rajzoltam), te meg saját akksiról vállfajról szólasz. Na, ez az a viszonylag ritka dolog, hogy mindkettőnknek igaza van, és ez is csak azért fordult elő, mert tök másról ugatunk :-P
Paco2005-02-02 20:51:18 // 2115
És a 12V ellentétes polaritással is. :)
Paco2005-02-02 20:46:47 // 2114
Én értem, tudom, hogy mi a soros és a párhuzamos kapcsolás közötti különbség. :) És én is azt mondom, hogy 24V elképzelhetetlen...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak