Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Paco2005-02-02 18:10:40 // 2092
Majdnem :) Addig jó, hogy a kapcsolót védi de nem a melegedés miatt....
A relével ilyen esetben az úgynevezett prellezést próbálják kivédeni amit szinte minden kapcsoló csinál ki és bekapcsoláskor. Ez nagyobb áramok kapcsolásakor csini kis íveket húz ami előbb utóbb elégeti az érintkező felületeket. A relé érintkezője a felépítéséből adódóan nem prellez ezért a sok kis ív helyett kapcsolásonként csak egy ív van, tehát hosszabb életű.
A relé érintkezője az autókban legtöbbször kisebb is mint a kapcsolóé amivel behúzatják, így melegedés szempontjából a kapcsoló lenne jobb
Ezenkívül érintésvédelmi szempontokat is ellát mert a te ujjadnál csak gyengeáram szaladgál nem erős....
Paco2005-02-02 18:02:54 // 2091
Hihi ezt szombaton sem értették a srácok.
De egy relé tekercsének tökmindegy, hogy melyik lába van a testen, és melyik a +12-n ugyanis mindenképp behúz :) Nem más mint egy elektromágnes :)
A bene levő morzeérintkező(k)nek is mindegy csak a rájuk kötött eszközöknek nem. Nyugodtan próbáld ki, a tekercsen is és a kapcsolón is a két lábat szabadon felcserélheted.
Paco2005-02-02 17:56:00 // 2090
Tudtam én hogy nem szabad kidobnom, lesz még valami haszna :) A "black box" is szép csendes most. :)
VinceP4 (Il capitano)2005-02-02 17:19:13 // 2089
Az 1.4, 1.6, 1.8TS-eknek is változó a vezérlése, vagy az a 2.0TS privilégiuma?
pb_2005-02-02 13:17:50 // 2088
Természetesen ki kell venni az ák.-ből és úgy a megfelelő 2 lábára kötni.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-02 13:11:22 // 2087
Azért nem árt megnézni a relétekercs melyik felére kell a 12V, mert a test, ha sikerül eltalálni a testet akkor bizti vagy más biztos elmegy megy borér ;))
maxx2005-02-02 12:44:06 // 2086
Valaki nem tud nekem kölcsönözni egy tetőcsomagtartót 146-ra valót néhány napra?
pb_2005-02-02 12:37:41 // 2085
Legjobb tudásom szerint a relét a kapcsoló védelme érdekében használják, akkor, ha az ák.-ben elég nagy áramok folynak. Ahhoz, hogy a fűtőszál elkezdjen melegíteni kell áram rendesen. A relét egyszerű lepróbálni, direktbe 12V-t neki, azt ha behúz(kattan), jó, ha nem, nem.
Bandita2005-02-02 12:34:28 // 2084
Mert jóval több áramot vesz fel, amit egy egyszerű kapcsoló már nem bír el, vagy könnyen összeégne, és észrevétlenül leszívná az aksid.
M-GEGE2005-02-02 12:26:26 // 2083
Nem is tudtam, hogy az ablakfűtésnek is van reléje! De minek? Na mind1...nem vagyok villamosmérnök, de megnézem, mert nekem sem jó! :-)
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-02-02 12:19:00 // 2082
75 TD hengerfejcserehez tanácsokat kérnék. Ki milyen szerelőpasztát használ tömítésekhez, hengerfejtömítéshez, mire kell figyelni, himba felszerelés beállítás is van, ahhoz kapcsolódóna is várnék építő jellegű tanácsokat. Előre is thanx !!!
Marklar1552005-02-01 23:16:12 // 2080
Fűtőszál javítás.
Budafokon.
06 30 9771179
Este dolgozik az ember.
Wickey2005-02-01 23:08:15 // 2079
Paco, köszi a kipuff tömítő pasztát. Lekezeltük vele a kocsimat. Egyrész gyönyörű hangja lett, másrészt 2000rpm körül érezhetően jobban húz. Adtam a fogyasztásomnak kábé mínusz fél litert naponta (merugye városban napi 50-60km-et megyek 3-4-5.ben 1700-2300rpm körül, meg országúton ugyanennyit ötösben 3000-3500 körül)
Scott2005-02-01 20:25:25 // 2078
Na akkor megvizsgálom újra, hátha valami elkerülte a figyelmem :)
andrew0072005-02-01 20:20:18 // 2077
Úgy látom ez a hátsóablak fűtés amolyan 33-as betegség :)))
Paco2005-02-01 19:53:22 // 2076
Pl a Homasitában. De meg lehet próbálni pár nagyobb Praktiker, vagy Cora, Tesco, stb.. autósosztályán is
ALFA75td2005-02-01 19:30:37 // 2075
Szeretnéd a turbómyomást növelni????
ALFA75td2005-02-01 19:28:11 // 2074
Pedig valószinü hogy van ott valami szakadás csak lehet hogy nagyon kicsi
Lehet kapni direkt e célra javító szettet "ezt a tv ben láttam" de sajnos nekem is kéne de a labda fel van dobva ki tudja hol lelni ilyet
Scott2005-02-01 17:30:49 // 2073
Van valami ötletetek arra, hogy hogyan orvosoljam azt a jelenséget, hogy a hátsó ablafűtés működik ugyan , de nem minden "szál" melegít csak kb 4-5 . Az érdekes az egészben, hogy nem látok szakadást , vagy sérülést a szálakon, azaz folytonosak ?
VinceP4 (Il capitano)2005-02-01 16:08:04 // 2072
Van. Az egész belső megvan.
pb_2005-02-01 15:57:32 // 2071
Az, és van rajta vmi műbőr borítás.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-01 15:53:50 // 2070
Az a nagy müanyagdarab, ami elöl végignyúlik?
pb_2005-02-01 15:51:34 // 2069
Arról, már fentebb leírtam a véleményem róla.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-01 15:49:05 // 2068
Nekem van egy Marótis, nem tom arról beszéltek-e, de állítólag abban is sok bugyutaság van.
pb_2005-02-01 15:40:46 // 2067
Akkor ez olyan tanuló pénz féle volt. Sajnos az a baj, hogy a csíklámpásról, én még nem találtam normális szerelési utasítást, semmilyen nyelven. Meg ugye van olyan amiről 1általán nincs semmi, kivéve az AR gyárat.
granturismo2005-02-01 15:26:14 // 2066
pb_
Az a baj, hogy akkor vettem mikor annak idején (96 körül) megjelent annyira megörültem, hogy gondolkodás nélkül megvettem. Meg se néztem előtte. Meg csak akkor tünt fel a sok hiba mikor konkrétan kellett (volna) használni a könyvet.
andrew0072005-02-01 15:18:56 // 2065
Na biztosítékokat kicsaréltem f*sza minden. Viszont vettem hátsóablak fűtés relét és mint kiderült nem az mert ennek az alsó lába 30-as nem 87-es vagy mi.(ez valami fuel pump injection) Úgyhogy továbbra is kellene: hátsóablak fűtés relé,ablaktörlő intervallum relé,meg duda. Ha van valakinek elfekvőben szóljon. UFF
pb_2005-02-01 12:01:09 // 2064
Sztem pénzt nem szabad adni érte. 1 alapnak jó, azt a többi a kreativításodra és kézügyességedre van bízva.
NCi2005-02-01 11:46:20 // 2063
Sziasztok!
Dizel-buheralas tapasztalata van valakinek? Konkretan: turbo nyomas erdekelne.
Elore is koszi.
pb_2005-02-01 11:38:21 // 2061
Részletek.Él az emil címed?
granturismo2005-02-01 11:34:58 // 2060
Teljesen egyetértek pb_
A váltó szétszedésénél is a műveleti sorrend pontjai össze vissza vannak cserélve és hiányos is tele van katasztrofális fordítási hibákkal.
P.P2005-02-01 11:28:20 // 2059
pb_
Neked az egész könyv megvan így elektronikus formában? Vagy csak futólag szkennelted ezt a részt? Mert ha megvan és megoldható akkor elkunyiznám :-)
pb_2005-02-01 11:28:09 // 2058
Én csak a csíklámpáshoz való könyvet ismerem (AR 33 90-94), de a tartalmával nem vagyok elégedett. A leírások eléggé elnagyoltak, a képek használhatatlanok(egyszerűen nem tudod mit ábrázol), a kapcsolási rajzok nagy része szintén hasznavehetetlen, mert nagyon silány minőségű. Sztem érdemes kivenni a könytárból aztán lefénymásol/scannelni és kézzel kiegészíteni amit kell. Amúgy a Maróti kiadványok között láttam sokkal jobb minőségüeket, csak sajna más típushoz.
P.P2005-02-01 11:25:21 // 2057
Lehetni lehet, csak ötezer pénz körüli mozog darabja. Aztán szvsz amiért nem kell ne fizessünk ... Vagy igen? :-)
TtK2005-02-01 11:08:59 // 2056
Ezt a két könyvet lehet kapni könyvesboltokban. Én is láttam az egyiket nem is olyan rég az egyik Libriben. A Maróti könyvesboltot (Nagykőrösi u. 91) is érdemes megnézni.
pb_2005-02-01 11:07:48 // 2055
granturismo2005-02-01 10:50:22 // 2054
mati
mikor még az enyém volt az autó akkor is volt vele ilyen probléma. Azért is kérdeztem erre rá mikor megvetted.
Mivel én akkor nem találtam meg hogy mi okozza, a motort nem nem akartam megbontani én mindig azt csináltam hogy ha hidegen beindítottam akkor addig nem állítottam le még a vízhőfok mérője el nem indult fölfelé (pár perc üzem) Ha így csinálsz akkor nem produkálja a jelenséget. Viszont ha hidegen beindítod és utána nem melegszik picit be és úgy leállítod akkor a következő indítás kínszenvedés.
Próbáltam én is más gyertyát (konkréten Bosch márkájút:-)) de nagyon hamar kiugrott belőle. Mert a helyzet azzal akkor is csak romlott.
Gábor1662005-02-01 09:07:41 // 2053
Paco köszi az ötletet, de nekik sincs. :-(((
Paco2005-02-01 09:06:08 // 2052
Az oldalon nincs rajta hogy mekkora ET-jű. Csak az, hogy 166-ra való.
Amúgy azért adtam a linket, mert az Agrogumi magyarország legnagyobb felniforgalmazója és gyártója.... Ha mást nem egy telefont megér nem? :)
Gábor1662005-02-01 09:03:13 // 2051
Bocs nem írtam: ET41-es kellene.
Gábor1662005-02-01 08:58:37 // 2049
Fiúk!
Már október óta próbálkozom egy darab 16"-os acélfelni beszerzésével. Mindeddig sikertelenül. A 166-osra kellene. Paraméterek a következők:
6 1/2 x 16", 5 x 108 lyukkör, 58-as közép furat. Új vagy használt is érdekel. Ha valaki tud legyenszíves egy mail-el megdobni! Előre is köszi!
pb_2005-02-01 08:23:56 // 2048
Nekem is volt 1 hasonló rejtélyes esetem tavaly nyár elején. Leszedtem a szívócsövet, LMM-t , már nem tudom miért. Utána összerakva az istennek se indult be. Kiszedtük mind a 4 gyertyát, szikra jó volt mindnél. Viszont az 1ik gyerzyakábelem kukás volt. De a poén az az volt, hogy végén már 3 gyertyával is elindult, sőt még 1 pár napig jártam a kukás kábellel és ment az autó. Szóval át kéne nézni az össze gykábelt.
Barni1472005-02-01 03:21:18 // 2047
VinceP4 (Il capitano)2005-01-31 21:13:50 // 2046
Nekem is volt ilyen (tavaly egész télen, meg idén is ba**akodott már). Valószinüleg csak beköpi a gyertyákat. Elég a 3 könnyebben hozzáférhetőt kiégetni a tűzhelyen.
Csöri2005-01-31 21:08:52 // 2045
Lehet, hogy ott lesz a galiba.
Én azt javaslom, hogy ha teheted vegyél bele NGK-t.
mati2005-01-31 21:07:15 // 2044
Tudod, azaz egy verzió maradt, hogy annyira lucskosak, hogy már nem adnak szikrát. Legalábbis ez az egy lehetőség van, ami megnyugtatna. Igazság szerint az esettanulmány szerint érdekesen működött eddig.
1. Gyertyacsere
Utána rángatott a motor, de előtte sose.
2. Légszűrőcsere
A rángatás jelentősen javult, de azért megmaradt.
3. Olajcsere, vajkrém eltávolítás.
A rángatás továbbra is megmaradt.
Szóval annyira nem győzött meg, mert a gyertyacsere óta voltak problémák, amik addig nem! Szóval, remélem holnap kitudom venni és megnézem :-)
Csöri2005-01-31 21:01:16 // 2043
A Beruval elég sok a probléma, de azt nehezen tudom elképzelni, hogy egyszerre mindegyik tönkre menjen.
Ha van szikra, és a befecskendezett benzintől se indul el, akkor fogalmam sincs mi a probléma.:(