Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Piritu - 1.000.0002012-05-18 11:04:49 // 38842
A gyertyák kívül alapból is nézhetnek így ki, főleg ha mint mondod víz is volt rajta.(100 000 km-ig lehet őket használni.) Nagyobb gond, hogy a trafók se biztos hogy örültek a víz által okozott többletterhelésnek. (A víz gyakorlatilag zárlatot jelent, nem véletlenül egyik autógyártó sem javasolja a motormosást.) Simán lehet, hogy valamelyik trafó is megunta a dolgot. De lehet a gyartyakábel is, akit a víz eloxidált. Meg kellene mutatni szakinak, aki ki tudja mérni és akkor egyértelmű, hogy mit kell cserélni.
andrej0312012-05-18 10:03:07 // 38841
üdv tanácsot kérnék mi okozhatja a következőt a napogban a pirosnál álva elkezdet rángatni a 146 os twinSparkom mintha leáltvolna egy henger majd mikor meghuzattam abba hagyta későb menet közben lefulladt és csak töbszöri ujrainditás után tudtam elindulni vele aztán megpucoltam a pillangószelep házat és megnéztem a gyertyákat annak a külső része televolt vizzel kifujtam és kontaktsprével lefujtam az elektromos részeket.Gondolom motormosáskor került oda a viz mert nemfogy a tartálybol.
Ezek után kétnapig semmi gond majd 3 dik nap ép hogy elindultam elkezdett szaggatni és leált azóta nemindul.nagyon ramatyok a gyertyák mint a képen.Lehet hogy csak ez az oka ,vagy más is lehet?
Peti V6 TB2012-05-18 01:29:02 // 38840
Sziasztok!
Egyszer már olyan jó segítséget kaptam Tőletek....ismét ezt kérnék. 2001-es 1.9-es JTD Lybrába szeretnék tempomatot szerelni. Hogyan lehetséges ez? Gondolom kar kell hozzá és mi egyéb? Ennél is mint a 156-osban a kormányoszlopban ott lehet a csatlakozó? Minden segítséget köszönök!
Egyszer már olyan jó segítséget kaptam Tőletek....ismét ezt kérnék. 2001-es 1.9-es JTD Lybrába szeretnék tempomatot szerelni. Hogyan lehetséges ez? Gondolom kar kell hozzá és mi egyéb? Ennél is mint a 156-osban a kormányoszlopban ott lehet a csatlakozó? Minden segítséget köszönök!
andrej0312012-05-16 14:10:02 // 38839
Sajna 243 kilóméterre vagy az udvarról is alig merek kimenni vele akkorát csattan,Most megpróbálom kicserélni a kormányművet,de előtte gyertyákat mert a minap menetközben elkezdet rángatni és leált a gép ,Kiszedtem a gyertyákat ,még ilyen rosz álapotba gyertyát nemláttam ,volt olyan aminek már nemlátszott a tüskéje.bizom bnenne csak ez az oka hogy nemiondul ,csak az a baj munka nélkül vok már fél éve és rohadt drága a cuc,600 ér vettem a 146 osom közel másfél millát költöttem rá és még kb 400 ezret kéne.
Ferke2012-05-16 13:13:19 // 38838
Mondanám, hogy hozd ide, de messze vagyunk neked szerintem:)
hhhjjjv2012-05-16 13:07:53 // 38837
Hello cartarsak,kellene nekem egy ugyes szerelö,vezérlésmodosito,komplett vezerles szett,jelado cseréröl lenne szo,kit tudnatok ajanlani??elöre is köszi.
andrej0312012-05-16 10:07:10 // 38836
az a baj hogy már ritka az igazi szerelő.
nekem a müszakin kicserélték az első fékem mert szerrintük kopott volt azóta fele annyira se fog mint előtte,forralta a vizet 3 szerelő is hengerfejet akart cserélni,én kicseréltem a vizpumpát már is megjavult ,mikor a vezérlést kellet beálitani senkinek se volt cuc hozzá 2 hónapig tartatoot amig találtam valakit,most volt egy balesetem és eltört a job lengőkar és eldeformálódott a bölcsőm kicseréltem a bölcsőt 2lengőkart ,stabilizátort, kormány összekötőt, torony csapágyat és kanyarban nagyot csattan .Töb mühelyben is voltam rázópadra rakták körül álták nézegették és fogalmuk sincs mitől,
nekem a müszakin kicserélték az első fékem mert szerrintük kopott volt azóta fele annyira se fog mint előtte,forralta a vizet 3 szerelő is hengerfejet akart cserélni,én kicseréltem a vizpumpát már is megjavult ,mikor a vezérlést kellet beálitani senkinek se volt cuc hozzá 2 hónapig tartatoot amig találtam valakit,most volt egy balesetem és eltört a job lengőkar és eldeformálódott a bölcsőm kicseréltem a bölcsőt 2lengőkart ,stabilizátort, kormány összekötőt, torony csapágyat és kanyarban nagyot csattan .Töb mühelyben is voltam rázópadra rakták körül álták nézegették és fogalmuk sincs mitől,
Wickey2012-05-15 23:12:45 // 38835
nekem a gta fékekkel fém fékcsövekkel semmi bajom. :)
GTPeti2012-05-15 22:18:48 // 38834
Mert csoki helyett vaníliát adna. :)
Ferke2012-05-15 22:15:53 // 38833
Ez komolyan a no comment kategória...ő tényleg egy szerelő? Miért nem megy el fagyiárusnak??:-)
chrisz072012-05-15 21:39:36 // 38832
Az volt a baj, hogy csak itthon vettem észre,mikor kivettem a táskából a dobozát az olajnak.Már többször cserélte az olajat nekem,és eddig nem volt gond,most mikor otthagytam az autót,egyből gáz lett.Eddig mindig WR diesel ment bele.
Holnap beszélek vele azt meglátjuk,bár ma már hívtam ez miatt de azt monda, hogy a dobozon feltüntetett adatok alapján jó. :(
Holnap beszélek vele azt meglátjuk,bár ma már hívtam ez miatt de azt monda, hogy a dobozon feltüntetett adatok alapján jó. :(
Dévid2012-05-15 21:35:16 // 38831
Füstöl tőle, tapasztalat. :)
Én is úgy gondolom, hogy hosszú távon nem szerencsés. :)
Én is úgy gondolom, hogy hosszú távon nem szerencsés. :)
GTPeti2012-05-15 21:13:06 // 38830
Alfához picit is értő szerelő nem tesz 20K-t dízelbe. A tiedbe WRD való.
chrisz072012-05-15 21:07:21 // 38829
Köszönöm a gyors választ,hogy a szerelő mit fog szólni hozzá.
GTPeti2012-05-15 21:04:46 // 38828
Érdekes itt szerepel mellette ACEA B3 is, ami dízelre vonatkozik.
GTPeti2012-05-15 20:59:53 // 38827
Hivatalosan és általánosan mondva jó dízelbe is. Bár a te motorodba 5W40-es való, ha jót akarsz neki.
Az ACEA besorolása alapján azonban tisztán benzinesbe való olaj ez. Én lecserélném.
Az ACEA besorolása alapján azonban tisztán benzinesbe való olaj ez. Én lecserélném.
chrisz072012-05-15 20:51:36 // 38826
Üdv
Szerintetek mennyire gáz az ha a diselembe, Selenia 20k motorolaj lett rakva.
Azonnal cserére szorul vagy kibír 10 ezer kilométert?
Szerintetek mennyire gáz az ha a diselembe, Selenia 20k motorolaj lett rakva.
Azonnal cserére szorul vagy kibír 10 ezer kilométert?
GTPeti2012-05-15 20:05:45 // 38825
ystuc nemrég upgradelte a fékét.
Daniell2012-05-15 18:48:02 // 38824
Üdv,
infót szeretnék kérni fékátalakítással kapcsolatban. 156 2.5 sajnos gyárilag egydugós fékkel szerelték, kipróbáltam már mindenféle variációt(brembo tárcsa , ferrodo betétek) de még így is kevésnek bizonyult a fékhatás. Kérdésem az lenne , hogy melyik alfa fékrendszerére a legérdemesebb átalakítani , gta , 166?? Esetleg ha valaki tudna segíteni abban hogy hol tudom ehhez a projekthez jó áron beszerezni a cuccokat nagyon megköszönném..
infót szeretnék kérni fékátalakítással kapcsolatban. 156 2.5 sajnos gyárilag egydugós fékkel szerelték, kipróbáltam már mindenféle variációt(brembo tárcsa , ferrodo betétek) de még így is kevésnek bizonyult a fékhatás. Kérdésem az lenne , hogy melyik alfa fékrendszerére a legérdemesebb átalakítani , gta , 166?? Esetleg ha valaki tudna segíteni abban hogy hol tudom ehhez a projekthez jó áron beszerezni a cuccokat nagyon megköszönném..
andrej0312012-05-15 17:55:23 // 38823
bocsi én aaz ablak mosórol irtam
andrej0312012-05-15 17:54:12 // 38822
én ahányat csináltam mind a motorbol kiálló kis pöcsben volt de nemérdemes vele bajlódni mert ezer öt és 3 ezer között megy az ujj
Mega Alfa2012-05-15 17:00:20 // 38821
147-esem van.Kérdés első ablaktörlő motor.Hol található a műanyag fogaskerék ami hajtja a motor burkolaton belül?
andrej0312012-05-15 16:41:41 // 38820
Ja az bizti de amekkora barom vagyok flexel előb ketté vágtam pont a csip közepénél aztán kifaragtam.Amikor nemindult utánna néztem és akkor derült ki mekkora álat vagyok
irtam imailt az itt megadott cimre azt irták vigyem be az ép kulcsott és 10 perc alat megvan a másik 12 ezerért az ut többe kerül mivel 270 kilóméterre van de muszáj lesz
irtam imailt az itt megadott cimre azt irták vigyem be az ép kulcsott és 10 perc alat megvan a másik 12 ezerért az ut többe kerül mivel 270 kilóméterre van de muszáj lesz
Ferke2012-05-15 15:45:51 // 38819
Keress contit, szerintem ez most a legjobb. a Dayco sem rossz, de messze van a contitól...
Ferke2012-05-15 15:23:11 // 38818
Jah. Feltéve, ha sikerül úgy kiikatatni az immot, hogy 2 hét múlve ne térdeljen le az ecu.
Ha tudsz egy olyan szakit, aki kiüti úgy az, immot, hogy legalább 1 év garit bevállal rá, már ott is vagyok:)
Ha tudsz egy olyan szakit, aki kiüti úgy az, immot, hogy legalább 1 év garit bevállal rá, már ott is vagyok:)
Alfa156SW2012-05-15 15:15:08 // 38817
Sziasztok Alfa 159 es kormányt szeretném leszedni tudnátok nekem ebben tanácsot adni hogy hogy kezdjek hozzá?
Hari2012-05-15 14:21:33 // 38816
Hűűű 'baxa meg! ... na ezt jól elfaragtad!
Először is! : - Az eredeti kulcsodban van egy transponder chip!(Olyan kis fekete "IC".) Azt is sikerült elfaragnod?! Mert ha azt nem akkor csak operáld ki és rakd át a bicskakulcs házába! (Van annak direkt speckó helye!)
Másodszor: Sima kulcsmásolással nem mész semmire! Szintén kell hozzá az a kis fekete "bigyó"! Azt utána le kell klonozni az eredeti chipről! (Tehát - mindenféleképpen szükséged van a régire!)
De! Ha nincs meg! (vagy megsérült!) akkor egy új transponder codod lesz - amit fel kell illeszteni a motorvezérlőre. ("Rá kell tanítani!")
A harmadik : Hagyod a p..csába az egész indításgátlót! .... röviden: ki kell iktatni, kapcsolni az IMMO-t!!! ( Ezt szoftveresen lehet. - Chip tuning)
- ezt az utóbbi módszert ajánlom! (Többé nem lesz IMMO problémád!) :)
Először is! : - Az eredeti kulcsodban van egy transponder chip!(Olyan kis fekete "IC".) Azt is sikerült elfaragnod?! Mert ha azt nem akkor csak operáld ki és rakd át a bicskakulcs házába! (Van annak direkt speckó helye!)
Másodszor: Sima kulcsmásolással nem mész semmire! Szintén kell hozzá az a kis fekete "bigyó"! Azt utána le kell klonozni az eredeti chipről! (Tehát - mindenféleképpen szükséged van a régire!)
De! Ha nincs meg! (vagy megsérült!) akkor egy új transponder codod lesz - amit fel kell illeszteni a motorvezérlőre. ("Rá kell tanítani!")
A harmadik : Hagyod a p..csába az egész indításgátlót! .... röviden: ki kell iktatni, kapcsolni az IMMO-t!!! ( Ezt szoftveresen lehet. - Chip tuning)
- ezt az utóbbi módszert ajánlom! (Többé nem lesz IMMO problémád!) :)
GTPeti2012-05-15 13:00:35 // 38815
Szerintem Dayco-t. Olcsó is és jó is.
mcs102012-05-15 11:39:19 // 38814
Sziasztok
milyen vezérműszíjat érdemes venni? gyárilag bosch szett van benne?
1,9JTD 147.
milyen vezérműszíjat érdemes venni? gyárilag bosch szett van benne?
1,9JTD 147.
andrej0312012-05-15 10:15:39 // 38813
Köszi megpróbálom
fisch2012-05-15 08:53:32 // 38812
Sziasztok,
Az alábbi hibára várnék ötleteket, hátha van tapasztalatotok. Olvasgattam a témáról, de egyelőre megakadtam...A dolog úgy indult, hogy elköszönt a katalizátor előtti lambda fűtése+ a kat. is csörgött zörgött. Mindkettőre dobott hibát a komp., plusz voltak gyújtáskimaradás hibák is. (P0300 és P0301) Gondoltam ez utóbbi összefügg az előbbiekkel. Bontóban vettem katalizátort, volt hozzá lambda is, úgyhogy ez a dolog ki lett pipálva. Egy darabig oké volt minden, de a gyújtáskimaradás vissza-vissza jött. Vettem gyertyákat, kicseréltem mind a nyolcat, de a hiba továbbra is előjön, mindegyik hengerre írkálja. Konkrétan azt, hogy túl magas jelet kap a jeladótól. Ahogy megfigyeltem, inkább 3000-es fordulat felett jellemző, ha hirtelen lelépek a gázról, majd a motorfék után újra visszalépek rá. Trafókat leszedtem, gyújtáskábeleket leszedtem, mindent megtisztogattam. Megmondom őszintén trafóra kábelekre nem gyanakodnék, mivel kicsi az esélye, hogy egyszerre romlik el mind a 4. Lambda feszkók rendben vannak, légtömegmérő hidegen 13,7 és 14,2 között szállít. Ez nem tudom, hogy oké-e így. Elvileg 13 körül jó, de nem tudom mennyire ingadozhat. Mert amit még megfigyeltem, hogy az alapjárat az sajnos enyhén ingadozik. Egyéb anomáliák, hogy kicsit mintha megnőtt volna a fogyasztás, érzésre 3000 alatt nem húz annyira és olyan pöfögősen jár a motor üresben. (bár lehet, hogy ezeket csak beképzelem) Jelenleg vez.tengely jeladóra, vagy esetleg légtömegmérőre gondolok. Utóbbit megpróbálom majd kizárni úgy, hogy lehúzom a csatiját és úgy járok majd vele. Sokat nem használom, emiatt nehéz tapasztalatot gyűjteni. Addig is minden tippet szívesen fogadnék, amit előre is köszönök! ;) (kábelem van, értékeket tudok figyelgetni, hibát törölni ilyesmi...)
Az alábbi hibára várnék ötleteket, hátha van tapasztalatotok. Olvasgattam a témáról, de egyelőre megakadtam...A dolog úgy indult, hogy elköszönt a katalizátor előtti lambda fűtése+ a kat. is csörgött zörgött. Mindkettőre dobott hibát a komp., plusz voltak gyújtáskimaradás hibák is. (P0300 és P0301) Gondoltam ez utóbbi összefügg az előbbiekkel. Bontóban vettem katalizátort, volt hozzá lambda is, úgyhogy ez a dolog ki lett pipálva. Egy darabig oké volt minden, de a gyújtáskimaradás vissza-vissza jött. Vettem gyertyákat, kicseréltem mind a nyolcat, de a hiba továbbra is előjön, mindegyik hengerre írkálja. Konkrétan azt, hogy túl magas jelet kap a jeladótól. Ahogy megfigyeltem, inkább 3000-es fordulat felett jellemző, ha hirtelen lelépek a gázról, majd a motorfék után újra visszalépek rá. Trafókat leszedtem, gyújtáskábeleket leszedtem, mindent megtisztogattam. Megmondom őszintén trafóra kábelekre nem gyanakodnék, mivel kicsi az esélye, hogy egyszerre romlik el mind a 4. Lambda feszkók rendben vannak, légtömegmérő hidegen 13,7 és 14,2 között szállít. Ez nem tudom, hogy oké-e így. Elvileg 13 körül jó, de nem tudom mennyire ingadozhat. Mert amit még megfigyeltem, hogy az alapjárat az sajnos enyhén ingadozik. Egyéb anomáliák, hogy kicsit mintha megnőtt volna a fogyasztás, érzésre 3000 alatt nem húz annyira és olyan pöfögősen jár a motor üresben. (bár lehet, hogy ezeket csak beképzelem) Jelenleg vez.tengely jeladóra, vagy esetleg légtömegmérőre gondolok. Utóbbit megpróbálom majd kizárni úgy, hogy lehúzom a csatiját és úgy járok majd vele. Sokat nem használom, emiatt nehéz tapasztalatot gyűjteni. Addig is minden tippet szívesen fogadnék, amit előre is köszönök! ;) (kábelem van, értékeket tudok figyelgetni, hibát törölni ilyesmi...)
Kau2012-05-15 08:41:02 // 38811
andrej0312012-05-15 08:21:59 // 38810
valaki tud esetleg olyan helyet ahol tudok kulcsot csináltatni ?
két kulcsal került hozzám a 146 osom és én barom nemtudtam hogy érzékelő van beleépitve és az eggyiket elvágtam és beleraktam a bicska kulcsba,ami forgatja az öninditót de nem inditja a mocit ,a másik kulcsot meg a fiaim elhajlitották ,vissza jajtottam de mind két vége megvan repedve igy bármikor eltörhet.
két kulcsal került hozzám a 146 osom és én barom nemtudtam hogy érzékelő van beleépitve és az eggyiket elvágtam és beleraktam a bicska kulcsba,ami forgatja az öninditót de nem inditja a mocit ,a másik kulcsot meg a fiaim elhajlitották ,vissza jajtottam de mind két vége megvan repedve igy bármikor eltörhet.
vm2012-05-15 00:15:25 // 38809
SIkaflex 252 szerkezeti ragasztóra gondoltam.
Konkrétan spoilerek, toldalékok, és műanyag elemek ragasztására fejlesztették.
Van fekete és fehér színben, csiszolható, alapozható, fényezhető, és 4k a 300-as kartus.
20 cm2-en úgy 800 kg a húzószilárdsága, és 470 kg körüli a nyíró.
Úgy adódott, hogy egy alkalommal alaposan körüljártam a témát ;-)
Konkrétan spoilerek, toldalékok, és műanyag elemek ragasztására fejlesztették.
Van fekete és fehér színben, csiszolható, alapozható, fényezhető, és 4k a 300-as kartus.
20 cm2-en úgy 800 kg a húzószilárdsága, és 470 kg körüli a nyíró.
Úgy adódott, hogy egy alkalommal alaposan körüljártam a témát ;-)
pb_2012-05-14 22:41:19 // 38808
Valakivel/kikkel keverhetsz, mert én nem tartozom a fotelfizikus kasztba.)))
Wickey2012-05-14 22:23:16 // 38805
haggyadmá, a gázpalack mindig mindent jobban tud, ezt megszokhattad már. :-)
Te csak inkább menjél haza és kapargasd a rozsdát az unoról. :-PPPP
Te csak inkább menjél haza és kapargasd a rozsdát az unoról. :-PPPP
GTPeti2012-05-14 21:49:32 // 38803
Már megbocsáss, de még a környéken sincs az autón egy gramm rozsda sem...
A "remekül bírja" kifejezésbe ez is beletartozik. Szerintem rajtad kívül ez mindenkinek egyértelmű volt, de mindegy.
A "remekül bírja" kifejezésbe ez is beletartozik. Szerintem rajtad kívül ez mindenkinek egyértelmű volt, de mindegy.
pb_2012-05-14 21:27:50 // 38802
"az előbbi cucc is tényleg remekül bírta"
AZtán xépen +adja magát a vasoxidnak.)
AZtán xépen +adja magát a vasoxidnak.)
GTPeti2012-05-14 20:55:16 // 38801
Én még a kezdetekben "Mester festhető, esőálló akril tömítőt" használtam az Uno-nál. Ma persze igazi kasznitömítőt vennék. Viszont az előbbi cucc is tényleg remekül bírta.
Wickey2012-05-14 20:33:26 // 38800
ha barkácsáruházban is fellelhető akkor biztos nem kimondottan karosszériás cucc. Ilyen motyókat autófestékkel is foglalkozó festékboltban kéne inkább keresgélni. :-)
Lali752012-05-14 18:19:34 // 38799
Nem sika,de nem vitatkozni szeretnék...
Van kimondott karosszéria tömítő,barkácsáruházakban is fel lehet lelni!
Van kimondott karosszéria tömítő,barkácsáruházakban is fel lehet lelni!
alfa1562012-05-14 16:23:21 // 38798
Megnézettem ma mert csak azért is mert holnap megy müszakira.Minden redbe van a vassal. Annyit mondtak hogy ezek a wredestain gumik ilyenek és 70% alatt gyorsan fognak kopni és mivel vizes gumi száraz aszfalton csikoroghat.Ugyhogy ez van nincs mit tenni legfeljebb nem megyek bele a körforgalomba 70-nel bele.Amugy köszi.
Wickey2012-05-13 21:00:54 // 38797
beállítás. Vagy kivannak a lengőkarszilentek hátul, és akkor be se lehet állítani. Elméletileg a 156 hátsó futóműve is állítható valamennyire. Sűrűn nem is kell hozzányúlni az igaz.
Gábor1562012-05-13 19:50:11 // 38796
Köszönöm :)
GTPeti2012-05-13 18:30:54 // 38794
Jól mondja Totti. Tudtommal még a Bárdiban is lehet kapni.
Totti (NagyVad)2012-05-13 17:54:03 // 38793
Karosszéria ragasztó lehetőleg festhetőt kell oda nyomni!