Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

GTPeti2011-07-19 20:52:05 // 35242
Elolvastam a postot. A konklúziót viszont nem értem.

Elvileg max. 5% eltérés lehet az óra a és az ECU értékei között. Ha 45%-kal többet számol az ECU, akkor lehet, hogy játszottak "a faktorral", mert nem olyan egyszerű átírni a km-t... Nekem legalábbis így magyarázta egyszer egy profi. :(

(Ettől még simán lehet jó állapotó a motorod.)
mreni2011-07-19 20:50:46 // 35241
már megoldódott,de köszi azért,eszembe jutott nekem is csak már későn :D
Piritu - 1.000.0002011-07-19 20:42:45 // 35240
A helyes értéket ki kell mérni. Megnézed a km órát és az ECU-t. Mész vele x km-t (minél többet, annál pontosabb az eredmény), majd újra megnézed. A különbségből jól számolható az arány. Én így csináltam, klatty
mreni2011-07-19 19:50:14 // 35239
lambda feszültség lenne,csak szerintem ezekkel az értékekkel nem kicsi a baj :)
kertecs2011-07-19 19:46:05 // 35238
Na akkor biztos tudod a tutit! Mit tennél a sajátodba? ; )
Trombozis2011-07-19 19:29:04 // 35237
Hát igen...nem tudom mik ezek. :-P Hehehe :-)
Trombozis2011-07-19 19:28:42 // 35236
Érdekes. Mondtam neki, hogy venni kell egy zsigut és akkor nem kell ilyeneken gondolkodni. :-D
Trombozis2011-07-19 19:27:57 // 35235
Nekem fater mindig azt mondta, hogy egyszer meg kell próbálni. :-) Jó Ladáshoz híven... :-)
alfa kutya2011-07-19 18:35:23 // 35234
Sziasztok ha egyszer lemerül az akumlátor érdemes töltögetni?vagy új a megoldás.
alfa kutya2011-07-19 18:32:09 // 35233
Minden megoldódott az akumlátor a bűnös semmi előjel nélkül nem hittem volna.
mreni2011-07-19 18:23:58 // 35232
Bank 2 - Sensor 1 fix 1.09
mreni2011-07-19 18:22:43 // 35231
érdekes,pl a Bank 1 - Sensor 2 feszültség alapjáraton és terhelésen is fix 0,44en állt...

nem ilyenkor áll be vészprogramra az autó?
mreni2011-07-19 18:19:24 // 35230
jaja,eddig nekem is minden autónál jót mutatott,a megtett km-en kívül:))
viszont a MoDiag pl az akksi feszt is jól látta,a lambda feszt is stb...
Ferke2011-07-19 16:28:45 // 35229
Most nézem, 1,4 boxi. Akkor nem. Max 20 perc, a pókot le kell szedni, utána hozzáférsz az önindítóhoz. De áramtalaníts előtte:)
alfa kutya2011-07-19 16:17:32 // 35228
Az inditomotort nehéz kiszedni ?
alfa kutya2011-07-19 16:11:53 // 35227
Az aksi idáig nem szarakodott.
Dzsozy2011-07-19 16:09:24 // 35226
Hát a két motor nem ugyan olyan, de jártam már én is így! A TS.ben szar helyen van!! Telemegy ferodol porral, és megszorul. Én lekaptam, szétszedtem, megtisztítottam, egyben már mivel vacakolt, előre beszereztem szénkeféket, amit kicseréltem, és megy a masina. De azért tedd fel az aksit tötteni!! :) Hátha!
Ferke2011-07-19 16:09:20 // 35225
Akksi?:))
alfa kutya2011-07-19 16:03:27 // 35224
Sziasztok segitséget kérnék nem forgat az inditómotor nem volt semmi gond megáltam egy trafiknál és inditani akartam és egyre gyengébb hangja lett az inditásnak és kész.
Trombozis2011-07-19 15:57:58 // 35223
Az az érdekes, hogy utána néztem a 159-et és ott az adatok jól vannak megjelenítve. Szerinted? :-DDD
Trombozis2011-07-19 15:56:52 // 35222
Lemértük, hogy mennyit számol a km órához képest. 1 km alatt az ecuscan az 1.8 TS-nél kb 2,75 km mért. :-)
Dzsozy2011-07-19 15:54:29 // 35221
Ne aggódj, nekem ill. a vasnak sikít a hosszbordás szíj vezető görgője! Sőt olyan szar, hogy kellett tenni mögé egy "tenyérnyi" alátétet, hogy mikor forog "ne lengjen ki". Csak kellemetlen kereszteződésbe,meg lámpánál!! :) Na de műszakira kicserélem , kb még egy hónap, de amúgy fél éve hallgatom!! :)
Tentacle2011-07-19 15:47:41 // 35220
Mi forgalmazzuk mind2-t, és még sok másikat :)
szece2011-07-19 14:56:15 // 35219
Ja tényleg, a vezérműszíj fogazott, erre emlékeznem kellett volna hiszen egyszer már "lefogazódott" :-) Már ha van ilyen szó egyáltalán, mindenesetre hosszú és költséges mutatvány volt...
szece2011-07-19 14:51:58 // 35218
Köszi, majd akkor megnézetem azt is, úgyis megy a szerelőmhöz a (sajnos) szokásos lengőkarcserére...
(Bocs a bugyutaságomért, férfiasan bevallom, nincs sok érzékem a szereléshez... :-))
Tényleg, ez mennyire sürgős dolog? Mert pl a laptopom is csapágyas már évek óta, de attól még megy a ventilátor.
B@rney2011-07-19 14:35:58 // 35217
Hali Mindenkinek!

Kellene egy kis segítség: csöpög a gázolajom a vasamból (156.jtd) ami az olajteknő alján köt ki és onnan csepeg a földre. Hogy honnét folydogál az kb a mag.nyom.szivattyú, vagy ha úgy tetszik az adagolótól, de nem nagyon látok be alá....tudja valaki hogy a jó életbe tud onnét folydogálni a gázolaj?
Jól jönne a segítség! Köszönöm előre is a segítséget.
Ferke2011-07-19 13:58:47 // 35216
Én leszedném a hosszbordás szíjat, és beindítanám. Azonnal kiderül. A vezérlés ritkán szokott így szólni, pláne a 40ezerrel ezelőtt lett cserélve, de azért az is benne van.
Ha hosszbordás, akkor viszont lehet még a generátor szíjtárcsa csapágyazása is, bár ez is ritkább...
Dzsozy2011-07-19 13:31:19 // 35215
Bármelyik görgő, ami a vezérmű ékszíjat feszíti, vagy a hosszbordás ékszíjat. De a legnagyobb esélye a hosszbordás ékszíj vezető görgő. ( kocsidban a vezérmű ékszíj ill. a hosszbordás szíj nem ugyan az. a nevéből fakadóan az egyik hossz bordázott, klímát generátort hajtja, a másik a vezérműékszíj, ami fogazott, és a vízpumpát és a vezérlést hajtja) talán fülre is megállapítható, de a legjobb módszer, ha leszedik a görgőket, és egyesével "megvizsgálják". A hosszbordás szíj görgői házilag megoldhatóak, a vezérléshez viszont otthon nem nyúlnék hozzá!!
kertecs2011-07-19 13:23:08 // 35214
Most beszéltem telefonon a Novopalma nevű Kft-vel, ő is az NPR-t ajánlotta, aki állítólag első beszállító a japán márkákhoz...

Ki az Alfa gyűrű-beszállítója, tudja vki?

A Goetze-cel kapcsolatban törökországi gyárat és az ott néha előforduló gyártási problémák előfordulását emlegette... persze ők nem is forgalmaznak Goetze-t : )
Ferke2011-07-19 12:46:13 // 35213
Nem, nem arra gondoltam.:) A hosszbordásra, ami a klímádat, generátorodat, szervódat hajtja, és amit aránylag fedetlenül látsz mozogni, ha benézel a motortérbe.:)
szece2011-07-19 11:24:02 // 35212
Ha a hosszbordás szíj a vezérműszíj, akkor 43 ezer km ment bele azóta.
Ferke2011-07-19 11:00:31 // 35211
Hosszbordás szíj feszítő és/vagy vezető lehet szerintem....mikor volt cserélve?
szece2011-07-19 10:58:49 // 35210
Sziasztok!

(156 1.6 benzin, '99-es évjárat) az utóbbi két hétben tapasztalok némi érdekes (mint a sugárhajtómű) mellékzajt a motorhang mellett. Ez nem statikus, szépen követi a gázadást-levételt. Kiss sebességnél hallom inkább, gondolom később már elnyomja a motorzaj. A kocsi ugyanúgy megy, indul, megáll, mint máskor, semmi különbséget nem érezni, csak hallani. Szerintetek mi lehet?
Tentacle2011-07-19 10:48:39 // 35209
A RIK gyűrű az japán, nem kínai.
Bár ma már semmiről sem merném 100%-ig állítani, hogy nem kínai :)
Amúgy az NPR meg a KS is jó, én úgy tudom.

A gyűrű formája elvileg adott, az minden gyártmányban egyforma (motorgyártó által megadott) kellene legyen, persze előfordulhat időközben módosítás.
kertecs2011-07-19 10:14:58 // 35208
Még egy kérdés:

Ugyanez a motor, dugattyúgyűrű. A Goetze-t ismerem, ez az egyik opció, alap.

A gépműhely, ahol a hengerfejet csinálják, ajánlott RIK (állítólag japán), gyűrűt, elég jó áron (2/3 Goetze). Nem is az ár a legfontosabb tényező, de azt mondja a szaki, hogy ennek lépcsős az olajlehúzója és az hatékonyabb... nem sok infot találtam róla, talán a Riken csaport cége (kínai? már nem hangzik jól nekem)

Esetleg Kolbenscmidt, vagy Schöttle?

Akinek van tapasztalata, légyszi adjatok támpontot!
kertecs2011-07-19 08:17:06 // 35207
Már írtam az adok-veszekbe, de hátha valaki ki se dugja az orrát a szerelőműhelyből... : )

Jó állapotú kipuf oldali vezérműtengelyre lenne szükségem AR32104 motorba.
Wickey2011-07-18 21:04:57 // 35206
persze. Főleg ha kivannak a motortartó bakok. Vedd le a géptetőt és menj vele egy kört, egész elcsodálkozol, milyeneket mocorog a motor (és mivel rá van csavarozva: a váltó is) egy combosabb gyorsítás/motorfék alkalmával.
slideshow2011-07-18 19:30:36 // 35205
Hm, csupa jo hir... Meglatjuk akkor mit mond a mester... Mindenesetre koszi :)
Gabesz2011-07-18 16:02:39 // 35204
Én azt vettem észre, hogy ha pl 5-ben rajta van a kezem, gázadáskor hátrébb tolódik a váltókar, mikor felengedem akkor pedig visszább. Ezt észlelte valaki?
Gabesz2011-07-18 15:57:04 // 35203
Sziasztok! FiatEcuScan-el teszteltem az autót, és a 2.lambda szondát nem tudja tesztelni, ekkor lettem figyelmes arra, hogy a 2. szonda feszültségét sem irja ki, viszont hibakódot nem dob ki rá. Ezek szerint nem működik a 2.lambda szondám??? Vagy csak valamilyen csatlakozási hiba lehet (mivel első feszültség van, hátsó feszültséget nem ir csak).
Második kérdésem: 1,6 ts-nél lehet úgymond "felülről" a szelepszár szimeringet kicserélni?
Wickey2011-07-18 15:53:54 // 35202
még olyankor szokott kapni a váltó, ha valaki menet közben rajta tárolja a kezét. Ámbár ekkor is inkább a kapcsolókörmök, és szinkronok. Először. :-)
Wickey2011-07-18 15:47:49 // 35201
nekem is csinálta a gtv a hosszú váltóval. Ötösben olyan hangja volt, mint a trolibusznak. A hatos fogaskerékpár kophatott félre vagy rendellenesen. Váltóolaj van benne elég? Cserélve volt valamikor? Ez így utólag már kábé tökmindegy, de kiváltó ok akár lehetett is, mint ahogy egy félresikerültebb váltás is, mondjuk nagytempóval háromból hatba, ámbár ez inkább a szinkrongyűrűket viseli meg.
Ferke2011-07-18 15:26:22 // 35200
Valszeg kilyukadt a felső turbocsöved:))
oldTasi2011-07-18 14:23:13 // 35199
Sziasztok . egy kis segitséget , szeretnék kérni a cartársaktól autom egy 156 1.9 jtd 2003 olyan hibát produkál erösebb gyorsulásnál 3000-es fordulat felett egyszerüen motor hibát ir és elvaszi a teljesitményt ! Ujra inditásnál elmulik a hiba , és gyorsulásnál ujra elöjön :-( voltam diagnosztikán és ezt irta a gép P0238 Töltölevegő nyomás érzékelő szakadt P1236 Turbo nyomás jel létező Töltőlevegö nyomás érzékelő cserélve lett de a hiba továbra is megmaradt ha valaki már járt esetleg igy és megtalálta a hiba okát kérem segitsen mert nincs több ötletem .
slideshow2011-07-18 14:12:19 // 35198
Csak hatodikban sipol, semmilyen mas fokozatban nem csinalja. Iranyra erzeketlen, csak a terheles novelesevel erosodik a hangja (tobb gaz -> magasabb/hangosabb)...
Sityu2011-07-18 13:55:27 // 35197
Ha kanyarodáskor erősödik/tompul, lehet csapágy. Kipuff esetleg? Terheléskor megváltozik a hangja rendesen. Alacsony fordulatról pláne. Bár az inkább rotyogós, mint sípolós.
Sityu2011-07-18 13:26:54 // 35196
Valaki tudja, hogy a vezműszíj görgőjének a csavarján mekkora menet van? Sajna szétszedéskor szembesültem vele, hogy nem tudom visszarakni, rövidebb kell és nem tudtam rögtönözni :| . Össze kellett rakni,így visszatettem a régit,(hálisten elég jó állapotban volt még) úgy, hogy nem mértem meg :D Talán 8-as. Ha valakinek fekszik egy szétszedett blokk, az is jól jönne ,milyen mély a lyuk :) 156 1.6 TS
slideshow2011-07-18 10:15:19 // 35195
Ciao,
az utobbi idoben hatodik fokozatban terhelesfuggo "sipolast" produkal a gep (156, 2.5V6)... Csapagyra gyanakszom, valakinek volt hasonlo tapasztalata? Mennyire volt komplikalt megoldani?
Koszi, L
zee2011-07-17 22:01:02 // 35194
Sziasztok

Kérdés: Mi okozhatja indításkor az erős remegést? Lendkerék nem szól (nem csilingel,nem koppan). Bakok? Szemrevételezésre látszódhat ha rossz? köszi
mreni2011-07-17 19:38:01 // 35193
ja meg akksi fesznek álló motornál 20v-ot mutatott,a MoDiag meg 12.8at :D rengetek fals adatot mutatott...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak