Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.0002011-07-19 21:32:31 // 35252
Ha 156-osé a km érték, akkor nagy valószínűséggel manipulált :-(
mreni2011-07-19 21:32:05 // 35251
na ez az,de nem az autóval volt a baj,ugyanaz az interface MoDiaggal,helyes lambda és akkufeszt mutatott...

Másik Interfacel és FES-el is ugyanazt a fals értékeket hozta.
GTPeti2011-07-19 21:28:15 // 35250
A feszültséget legalább helyesen kéne kiírni. Az nem olyan, hogy korrigálom ide-oda (pl. a kerékméret alapján). Hanem 1V az mindig 1V. Az ECU-nak / FES-nek tudnia kell, mennyi a DAC referenciafeszültsége.
mreni2011-07-19 21:24:38 // 35249
mi most néztünk egy 56-ot ezek annak az adatai
Piritu - 1.000.0002011-07-19 21:22:56 // 35248
Mint írtam az 56-nál nálam is jó értéket mutat. A Pók még egy generációval régebbi elektronikát hordoz, a csati is más.
GTPeti2011-07-19 21:19:06 // 35247
Ez érdekes.
GTPeti2011-07-19 21:18:11 // 35246
Érdekes, nálam a FES és az Examiner is ugyanazt a km-állást olvasta ki az ECU-ból.

Javaslom tegyél egy próbát az utóbbival is...
Piritu - 1.000.0002011-07-19 21:15:29 // 35245
A 156-nál és a 159-nél jó értéket mutatott, de azok már ODB-es csatisok :-)
Piritu - 1.000.0002011-07-19 21:14:26 // 35244
Az EcuScan nem tudja a a gyári korrekciós értékeket az adott ECU-hoz. Egyszerűen kiolvas egy számot és azt írja ki. Hogy az adott szám mit jelent "meg kell fejteni" és nekünk korrigálni. Az oldalukon is ezt a módszert ajánlják, valahol ott olvastam.
Gyanúm, hogy Examinerrel kiolvasva az óra által mutatott értéket mutatná, mert az tudhatja a váltószámot.
mreni2011-07-19 21:03:23 // 35243
én akárhányszor olvastam ecu-t mindig jóval többet mutatott mint az óra.
megy 20v akksi feszt,-226mV lambdafeszt és hasonlókat...
GTPeti2011-07-19 20:52:05 // 35242
Elolvastam a postot. A konklúziót viszont nem értem.

Elvileg max. 5% eltérés lehet az óra a és az ECU értékei között. Ha 45%-kal többet számol az ECU, akkor lehet, hogy játszottak "a faktorral", mert nem olyan egyszerű átírni a km-t... Nekem legalábbis így magyarázta egyszer egy profi. :(

(Ettől még simán lehet jó állapotó a motorod.)
mreni2011-07-19 20:50:46 // 35241
már megoldódott,de köszi azért,eszembe jutott nekem is csak már későn :D
Piritu - 1.000.0002011-07-19 20:42:45 // 35240
A helyes értéket ki kell mérni. Megnézed a km órát és az ECU-t. Mész vele x km-t (minél többet, annál pontosabb az eredmény), majd újra megnézed. A különbségből jól számolható az arány. Én így csináltam, klatty
mreni2011-07-19 19:50:14 // 35239
lambda feszültség lenne,csak szerintem ezekkel az értékekkel nem kicsi a baj :)
kertecs2011-07-19 19:46:05 // 35238
Na akkor biztos tudod a tutit! Mit tennél a sajátodba? ; )
Trombozis2011-07-19 19:29:04 // 35237
Hát igen...nem tudom mik ezek. :-P Hehehe :-)
Trombozis2011-07-19 19:28:42 // 35236
Érdekes. Mondtam neki, hogy venni kell egy zsigut és akkor nem kell ilyeneken gondolkodni. :-D
Trombozis2011-07-19 19:27:57 // 35235
Nekem fater mindig azt mondta, hogy egyszer meg kell próbálni. :-) Jó Ladáshoz híven... :-)
alfa kutya2011-07-19 18:35:23 // 35234
Sziasztok ha egyszer lemerül az akumlátor érdemes töltögetni?vagy új a megoldás.
alfa kutya2011-07-19 18:32:09 // 35233
Minden megoldódott az akumlátor a bűnös semmi előjel nélkül nem hittem volna.
mreni2011-07-19 18:23:58 // 35232
Bank 2 - Sensor 1 fix 1.09
mreni2011-07-19 18:22:43 // 35231
érdekes,pl a Bank 1 - Sensor 2 feszültség alapjáraton és terhelésen is fix 0,44en állt...

nem ilyenkor áll be vészprogramra az autó?
mreni2011-07-19 18:19:24 // 35230
jaja,eddig nekem is minden autónál jót mutatott,a megtett km-en kívül:))
viszont a MoDiag pl az akksi feszt is jól látta,a lambda feszt is stb...
Ferke2011-07-19 16:28:45 // 35229
Most nézem, 1,4 boxi. Akkor nem. Max 20 perc, a pókot le kell szedni, utána hozzáférsz az önindítóhoz. De áramtalaníts előtte:)
alfa kutya2011-07-19 16:17:32 // 35228
Az inditomotort nehéz kiszedni ?
alfa kutya2011-07-19 16:11:53 // 35227
Az aksi idáig nem szarakodott.
Dzsozy2011-07-19 16:09:24 // 35226
Hát a két motor nem ugyan olyan, de jártam már én is így! A TS.ben szar helyen van!! Telemegy ferodol porral, és megszorul. Én lekaptam, szétszedtem, megtisztítottam, egyben már mivel vacakolt, előre beszereztem szénkeféket, amit kicseréltem, és megy a masina. De azért tedd fel az aksit tötteni!! :) Hátha!
Ferke2011-07-19 16:09:20 // 35225
Akksi?:))
alfa kutya2011-07-19 16:03:27 // 35224
Sziasztok segitséget kérnék nem forgat az inditómotor nem volt semmi gond megáltam egy trafiknál és inditani akartam és egyre gyengébb hangja lett az inditásnak és kész.
Trombozis2011-07-19 15:57:58 // 35223
Az az érdekes, hogy utána néztem a 159-et és ott az adatok jól vannak megjelenítve. Szerinted? :-DDD
Trombozis2011-07-19 15:56:52 // 35222
Lemértük, hogy mennyit számol a km órához képest. 1 km alatt az ecuscan az 1.8 TS-nél kb 2,75 km mért. :-)
Dzsozy2011-07-19 15:54:29 // 35221
Ne aggódj, nekem ill. a vasnak sikít a hosszbordás szíj vezető görgője! Sőt olyan szar, hogy kellett tenni mögé egy "tenyérnyi" alátétet, hogy mikor forog "ne lengjen ki". Csak kellemetlen kereszteződésbe,meg lámpánál!! :) Na de műszakira kicserélem , kb még egy hónap, de amúgy fél éve hallgatom!! :)
Tentacle2011-07-19 15:47:41 // 35220
Mi forgalmazzuk mind2-t, és még sok másikat :)
szece2011-07-19 14:56:15 // 35219
Ja tényleg, a vezérműszíj fogazott, erre emlékeznem kellett volna hiszen egyszer már "lefogazódott" :-) Már ha van ilyen szó egyáltalán, mindenesetre hosszú és költséges mutatvány volt...
szece2011-07-19 14:51:58 // 35218
Köszi, majd akkor megnézetem azt is, úgyis megy a szerelőmhöz a (sajnos) szokásos lengőkarcserére...
(Bocs a bugyutaságomért, férfiasan bevallom, nincs sok érzékem a szereléshez... :-))
Tényleg, ez mennyire sürgős dolog? Mert pl a laptopom is csapágyas már évek óta, de attól még megy a ventilátor.
B@rney2011-07-19 14:35:58 // 35217
Hali Mindenkinek!

Kellene egy kis segítség: csöpög a gázolajom a vasamból (156.jtd) ami az olajteknő alján köt ki és onnan csepeg a földre. Hogy honnét folydogál az kb a mag.nyom.szivattyú, vagy ha úgy tetszik az adagolótól, de nem nagyon látok be alá....tudja valaki hogy a jó életbe tud onnét folydogálni a gázolaj?
Jól jönne a segítség! Köszönöm előre is a segítséget.
Ferke2011-07-19 13:58:47 // 35216
Én leszedném a hosszbordás szíjat, és beindítanám. Azonnal kiderül. A vezérlés ritkán szokott így szólni, pláne a 40ezerrel ezelőtt lett cserélve, de azért az is benne van.
Ha hosszbordás, akkor viszont lehet még a generátor szíjtárcsa csapágyazása is, bár ez is ritkább...
Dzsozy2011-07-19 13:31:19 // 35215
Bármelyik görgő, ami a vezérmű ékszíjat feszíti, vagy a hosszbordás ékszíjat. De a legnagyobb esélye a hosszbordás ékszíj vezető görgő. ( kocsidban a vezérmű ékszíj ill. a hosszbordás szíj nem ugyan az. a nevéből fakadóan az egyik hossz bordázott, klímát generátort hajtja, a másik a vezérműékszíj, ami fogazott, és a vízpumpát és a vezérlést hajtja) talán fülre is megállapítható, de a legjobb módszer, ha leszedik a görgőket, és egyesével "megvizsgálják". A hosszbordás szíj görgői házilag megoldhatóak, a vezérléshez viszont otthon nem nyúlnék hozzá!!
kertecs2011-07-19 13:23:08 // 35214
Most beszéltem telefonon a Novopalma nevű Kft-vel, ő is az NPR-t ajánlotta, aki állítólag első beszállító a japán márkákhoz...

Ki az Alfa gyűrű-beszállítója, tudja vki?

A Goetze-cel kapcsolatban törökországi gyárat és az ott néha előforduló gyártási problémák előfordulását emlegette... persze ők nem is forgalmaznak Goetze-t : )
Ferke2011-07-19 12:46:13 // 35213
Nem, nem arra gondoltam.:) A hosszbordásra, ami a klímádat, generátorodat, szervódat hajtja, és amit aránylag fedetlenül látsz mozogni, ha benézel a motortérbe.:)
szece2011-07-19 11:24:02 // 35212
Ha a hosszbordás szíj a vezérműszíj, akkor 43 ezer km ment bele azóta.
Ferke2011-07-19 11:00:31 // 35211
Hosszbordás szíj feszítő és/vagy vezető lehet szerintem....mikor volt cserélve?
szece2011-07-19 10:58:49 // 35210
Sziasztok!

(156 1.6 benzin, '99-es évjárat) az utóbbi két hétben tapasztalok némi érdekes (mint a sugárhajtómű) mellékzajt a motorhang mellett. Ez nem statikus, szépen követi a gázadást-levételt. Kiss sebességnél hallom inkább, gondolom később már elnyomja a motorzaj. A kocsi ugyanúgy megy, indul, megáll, mint máskor, semmi különbséget nem érezni, csak hallani. Szerintetek mi lehet?
Tentacle2011-07-19 10:48:39 // 35209
A RIK gyűrű az japán, nem kínai.
Bár ma már semmiről sem merném 100%-ig állítani, hogy nem kínai :)
Amúgy az NPR meg a KS is jó, én úgy tudom.

A gyűrű formája elvileg adott, az minden gyártmányban egyforma (motorgyártó által megadott) kellene legyen, persze előfordulhat időközben módosítás.
kertecs2011-07-19 10:14:58 // 35208
Még egy kérdés:

Ugyanez a motor, dugattyúgyűrű. A Goetze-t ismerem, ez az egyik opció, alap.

A gépműhely, ahol a hengerfejet csinálják, ajánlott RIK (állítólag japán), gyűrűt, elég jó áron (2/3 Goetze). Nem is az ár a legfontosabb tényező, de azt mondja a szaki, hogy ennek lépcsős az olajlehúzója és az hatékonyabb... nem sok infot találtam róla, talán a Riken csaport cége (kínai? már nem hangzik jól nekem)

Esetleg Kolbenscmidt, vagy Schöttle?

Akinek van tapasztalata, légyszi adjatok támpontot!
kertecs2011-07-19 08:17:06 // 35207
Már írtam az adok-veszekbe, de hátha valaki ki se dugja az orrát a szerelőműhelyből... : )

Jó állapotú kipuf oldali vezérműtengelyre lenne szükségem AR32104 motorba.
Wickey2011-07-18 21:04:57 // 35206
persze. Főleg ha kivannak a motortartó bakok. Vedd le a géptetőt és menj vele egy kört, egész elcsodálkozol, milyeneket mocorog a motor (és mivel rá van csavarozva: a váltó is) egy combosabb gyorsítás/motorfék alkalmával.
slideshow2011-07-18 19:30:36 // 35205
Hm, csupa jo hir... Meglatjuk akkor mit mond a mester... Mindenesetre koszi :)
Gabesz2011-07-18 16:02:39 // 35204
Én azt vettem észre, hogy ha pl 5-ben rajta van a kezem, gázadáskor hátrébb tolódik a váltókar, mikor felengedem akkor pedig visszább. Ezt észlelte valaki?
Gabesz2011-07-18 15:57:04 // 35203
Sziasztok! FiatEcuScan-el teszteltem az autót, és a 2.lambda szondát nem tudja tesztelni, ekkor lettem figyelmes arra, hogy a 2. szonda feszültségét sem irja ki, viszont hibakódot nem dob ki rá. Ezek szerint nem működik a 2.lambda szondám??? Vagy csak valamilyen csatlakozási hiba lehet (mivel első feszültség van, hátsó feszültséget nem ir csak).
Második kérdésem: 1,6 ts-nél lehet úgymond "felülről" a szelepszár szimeringet kicserélni?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak