Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.0002009-12-21 21:44:39 // 28192
akkor felteszem az Alfás sapit :-DDD
Jó, jó akkor meg az leszhogy miért Alfás :-D
Próbálkoztak már, mindig jól szórakoztam...
Liquid2009-12-21 21:42:43 // 28191
várjcsak amíg az "izzókészleted" megnézése után az lesz a baj, hogy nincs rajtad sapka :)
Piritu - 1.000.0002009-12-21 21:42:42 // 28190
Nem kell okvetlenül haladni a korral, ha kéne, akkor már mindenki hibridre cserélte volna a mocit a kocsijában, meg minden dejzel részecskeszűrővel rohangálna. Úgy kell vezetni, ahogy a kocsi megengedi :-)

Amúgy megint csak az én elgondolásodam igazolod:-)
Tegyen be aki akar (mint a német golfosod) DE legálisan, a játékszabályok betartásával, különben odakint se írnák be a forgalmiba. :-)))
Liquid2009-12-21 21:41:16 // 28189
nemsokminden gyári van hozzá szerintem :)
Liquid2009-12-21 21:40:56 // 28188
pl. az UNO-ba raktam, de a műszakira ki kellett vennem
GTPeti2009-12-21 21:30:17 // 28187
"Akkor most mindenki közveszélyes akinek nincs?"
Nem mondtam, hogy közveszélyes. Csak azt, hogy haladni kell a korral. Egy kisebb fényerejű halogén kevésbé biztonságos, mivel rövidebb a bevilágított távolság.
Ellenőrizzék csak a műszakin és ha vkinek össze-vissza világít a xenonosított lámpája, tegyék szóvá. Itt emlékeztetnék arra, hogy a németeknél van olyan I-es Golf is, aminek ott figyel a Xe-szett a lámpájában és mégis átment a TÜV-ön. (És bejegyezték a forgalmijába is...)
Piritu - 1.000.0002009-12-21 21:24:55 // 28186
Bocs, de ezt továbbra is önigazolgató dumának tartom : "Mert a halogénes poroszkálás éppenhogy azt veszélyeztetné."
Akkor most mindenki közveszélyes akinek nincs?
Te úgy döntöttél hogy bevállalod, szíved rajta én meg nem vállalom be mert csak.
Piritu - 1.000.0002009-12-21 21:21:04 // 28185
Próbáljanak meg engem szopatni, max jót röhögök az igyekezetükön. Szerintem akinek tiszta a lelkiismerete annak nem fáj pár perc időkiesés, akinek meg van a füle mögött az ne vegye szopatásnak.
Más szóval ha Nekem nem lehet (mert én törvénytisztelő vagyok) másnak (aki sz@rik mindenre) se lehessen!
GTPeti2009-12-21 21:20:26 // 28184
Én pedig személy szerint egy teljes korlátozást ostoba ellenzősségnek tartok.
Egész nyugodtan bevizsgálhatnák a lámpáimat, nem nagyon hiszem, hogy bármely értelmes határértéknek nem felel meg. (Ha csak a "fényerő korlátozásával", nem a pórnép tizedelése a céljuk... Na jó, ilyen meredek összeesküvés elméletekbe inkább nem mélyülök el. :)

Ja és újra megérkeztünk egy örökzöld témánkhoz. :)


(A testi épséghez: HA nem zavar az égvilágon senkit egy jól beállított lámpa, miért ne vigyázzak a SAJÁT testi épségemre?? Mert a halogénes poroszkálás éppenhogy azt veszélyeztetné.)
Piritu - 1.000.0002009-12-21 21:18:10 // 28183
Fel kell rakni a gyárit és kész :-)
Milyen kocsiba akarsz tenni? Trabiba?
Liquid2009-12-21 21:17:48 // 28182
ebben van valami, csak bejátszik sajna nálunk az is, hogy leginkább az autósok szopatásának irányából közelítik meg a dolgot, ez pedig nem segít sokat
GTPeti2009-12-21 21:16:40 // 28181
Hmm... Volt vagy 5ször műszakin az Uno-m és már a legelején tettem bele homasitás féklámpát. (Ami amúgy teljesen rendben van.) Sosem szóltak. Jó... nem a Mozaik utcába vittem, oda vigye, akinek az 3 anyja van. :)
Piritu - 1.000.0002009-12-21 21:14:51 // 28180
személy szerint helyeslem!
Ha MI állampolgárok nem vagyunk hajlandók betartani a törvényeket és nem vagyunk hajlandók vigyázni saját és mások testi épségére, akkor igenis kényszerítsenek rá. A német se belső kényszer miatt tartja be a szabályokat, hanem mert már megnevelték :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-12-21 21:14:35 // 28179
vagy vissza tekerte a régi HF csavarokat...
Liquid2009-12-21 21:10:55 // 28178
az a gáz, hogy lehet szinte bármilyen utólagosan beépített pótféklámpa, szinte 100% hogy visszadobják, ahelyett, hogy ésszel kezelnék, mint ahogy sok mást is kellene
GTPeti2009-12-21 21:04:59 // 28177
Amúgy ez az on-the-road KPM-es ellenőrzés egy nonszensz. Ilyen normális országban nincs, csak Mo-n tekinti céljának a hatóság, hogy szétszivassa az állampolgárokat. Sajnos. :(
GTPeti2009-12-21 21:02:40 // 28176
Ugyanmár... Nem egy egyes Golf az autóm és nem is hupilila színben pásztázom az eget... :)
Piritu - 1.000.0002009-12-21 20:54:06 // 28175
és még a német polisz nem vett ki a sorból? Erősen csökkent az ellenőrzés színvonala odakinnt :-)
Piritu - 1.000.0002009-12-21 20:50:53 // 28174
Hanem azért mert most ez a divat, egyes márkáknál minél kékebb annál jobb :-DD
Az meg duma, hogy "nem látok" lassítani kell ilyenkor :-)
Piritu - 1.000.0002009-12-21 20:47:31 // 28173
Ja és szerintem nem a polisz látta be a hasznát, hanem a userek kezdtek "normális" lámpákat felszerelni :-)))
Anno a gyári lámpás aszmámat sose kifogásolták.
Piritu - 1.000.0002009-12-21 20:46:07 // 28172
Ha emlékeim nem csalnak, nem a pótféklámpát üldözték, hanem a hátsó ablakba tett piros lámpákat, azokat aminek a fénye fincsin visszatükröződik a hátsó üvegen és királyul vakított a tükörben este.
Tipikus user vett két ködlámpát a lengyelpiacon és betette a kalaptartóra és azt mondta pótféklámpa. No ezeket keresték, az önveszélyeseket a normálisakat nem.
GTPeti2009-12-21 20:12:19 // 28171
Nem szívesen mondok neked ellent, de azért annyira nem gáz egy 156 lámpa utólagos xenonnal. A beállításon múlik sokminden. És ha kifogsz egy normális xe-izzót, akkor rendben van a fókuszpont is. (A többség ilyen, amit kapni lehet.) Nekem senki sem szokott villogni és 1000x jobban látok vele, mint halogénnel. (Amúgy lassan 4 éve van bent.)
linzenbold2009-12-21 19:55:35 // 28170
Sziasztok!!
Bekövetkezett a dolog amitöl féltem!!! a turbóm megadta magát!! eddig gyári turbóm volt 1.8-2 baron ment!!! sajnos chip-et nem tudom hogy milyen van bene!!Egy kis segítséget szeretnék kérni, vagyis leginkább tanácsot, hogy milyen turbót rakjak fel hellyette??
maradjak a gyári turbónál, vagy esetleg lenne valami másfajta, ami jobban bírná a dolgokat és árba se lenne túl nagy eltérés??? nagyobb beruházás most nem igazán megoldható, szóval valami olyasmi kellene ami majdhogynem átalakítás nélkül felmenne rá!!! És egy fontos dolog hogy iratni nem tudnék most hírtelen rá valami jó chip-et, így a mostani elektronikával kellene üzemelnie!!! Ha nem is örökre de egy darabig biztosan!!! Tudtok nekem valami tanácsot adni??? Ja és 1.9jtd 8V (115Le)
előre is köszönöm!!!
Wickey2009-12-21 19:22:34 // 28169
Elvileg nem szarabb. Sőt, alapvetően bődületes fényerejük van.
A probléma az az, hogy
a.) az occsó szarok nyers erővel leplepzik azt a tényt, hogy a vetített képüknek köze sincs az igazihoz
b.) az occsó szaroknak nem állítható a fókuszpontjuk
c.) túl buta a júzer adott esetben ahhoz, hogy erre rájöjjön és
d.) túl önérzetes ahhoz, hogy kivegye belőle, ha már ennyi pízt fizetett érte, meg különbenis, így kúlabb a verda, gecc, nehogymá' a féltengej halycsa a kardántengejt! :D

Ez egészen addig működik így, amíg szerencsétlen esetben egyszer hunyorogva pofán nem veri a háemcsét valamelyik idegesebb szembejövő, akit épp elvakított a hibátlan fotonágyúja.

Félreértés ne essék, be lehet szerelni egyrészt olyan autóba, aminek a lámpateste erre lehetőséget ad, és/vagy be lehet szerelni olyan cuccot is, ami némileg igényesebb kivitelű, és nem csak a foglalata hasonlít a H1 / H7es izzóra. Elég sokan mászkálnak kultúráltan beszerelt cuccokkal. De rettentően sok (főleg a 700-1200e huf forgalmi értékű) csodaverda van, amibe csak hólapáttal beleborították, oszt haddszóljon. Na, ez egyrészt vakít, másrészt esős időben megvakul a csávó mert annyira nem lát vele szart se, leszámítva ha kresztábla van előtte, na azt NAGYON. :-)
admirális2009-12-21 18:58:26 // 28168
Gyakorlati tapasztalatom nincs, de gondolom nem azért van ennyi gagyi xenon az utakon, mert szarabb mint a halogén. :)
Wickey2009-12-21 18:19:35 // 28167
A pótféklámpa hasznos, a gagyixenon meg sokminden, csak nem hasznos. Ha legalább közelítőleg pontosan imitálná a halogén fókuszpontját, és ugyanaz a vetített képe lenne mint a halogénnel, akkor elfogadom. De a 156 amúgy is eleve szar lámpáját xenonnal tovább súlyosbítani...

Én inkább az opel, bmw, merci meg kitudja még kik által fejlesztett intelligens lámpáktól féltem a rugalmas és nagyszerű magyar törvényhozást. Egy ilyen sebességfüggő vetítési képű, kanyarba bevilágító, GPS alapján jobb-baloldali asszimetriát váltó, automatikus távolsági fényű (ezt mondjuk nem tartom jó ötletnek) LED-es lámpát tegyen helyre a megfelelő KöHÉM rendelet. :)
Poló2009-12-21 18:09:32 // 28166
Elgondolkodnék, hogy miért adta meg magát.
Vagy szart vettetek elsőre, de akkor lehet másodikra is azt fogtok.
Vagy a szerelő volt trehány.

Egy tömítésen mi tud meghalni? Vagy eleve szar anyagból van, tehát 1. pont. Vagy a szerelő szarul húzta le a csavarokat, vagy valami hibát nem vett észre a blokkon vagy a hengerfejen, esetleg a tömítésen. Vagy valami piszok maradt rajta. Más egyébre nem tudok gondolni.
Wickey2009-12-21 18:04:26 // 28165
hallod, lehet mókásan hangzik, de nálunk van olyan debil az utcában, aki inkább minden reggel kihozza a seprűt a tök üres garázsából és letakarítja vele az utcán álló autót, ahelyett hogy leállna vele a garázsba. Oké, tényleg, akkor el kéne lapátolni a lejárót, vagy ilyesmi, de akkoris... Csak fogtam a fejem hogy úú bazzeg, ilyet... :) Én mindenesetre jobban szeretek a plusz hat fokos autóba beülni reggelente, van bajom amúgy is, nemkell nekem a mínusz 15. :D
admirális2009-12-21 17:43:54 // 28164
Ja, meg olyan is volt, amikor a pótféklámpát üldözték, aztán belátták hogy nagyon is hasznos. Talán ugyanez lesz a xenonnal is pár év múlva.
Buksi2009-12-21 15:29:40 // 28163
Ahogy mondod! ;-))) NA így már tényleg "bombabiztos" lenne! :-))
Kau2009-12-21 14:48:46 // 28162
Majd csinálok a hideg előtt 1 nappal :))
Wickey2009-12-21 14:46:24 // 28161
vagy nem leszel lusta betolni a garázsba. :-)
Kau2009-12-21 14:45:18 // 28160
Majd legközelebb, ha ilyen hideg lesz, járatom éjjel, mint a BKV a buszokat :))
Wickey2009-12-21 14:45:02 // 28159
akkor most az jön amit az oroszok nyomattak 65 éve a harcképesség megőrzésére. Óránként negyedóráig járatni a munkagépeket. :-D
Piritu - 1.000.0002009-12-21 14:25:13 // 28158
Egy olasz Vassal azt kell tenni, amire teremtették: menni! Nem -25 fokban tárolni :-)
Piritu - 1.000.0002009-12-21 14:24:08 // 28157
Volt ugye az izzókészlet/elsősegélycsomag korszak, aztán a sötétítőfólia korszak, most a xenon korszak van soron :-))
Kau2009-12-21 13:53:24 // 28156
Mentem egy kicsit a géppel. Már meleget fúj és stabilizálódott a vízhőfok is :)
Valamelyik vékony csőben megfagyhatott a folyadék a -25-ben.
Joker 1562009-12-21 13:33:48 // 28155
Uh...Enyire komolyan veszik ezt mostanában???
No akkor lehet,h.egy pillanat alatt el is felejtem a xenon vásárlást...:S
Piritu - 1.000.0002009-12-21 13:06:28 // 28154
2x ezerért lehet xenonizzót venni, némi ügyességgel otthon is be lehet tenni - a Cartársak leírásai alapján csak ott szokott lenni a buktató, ha hosszú az izzó be nem fér be a tükörtől. - ja és a polisz most kezdett komolyan vadászni az ilyen utólagos xenonokra, komoly csekkeket állítanak ki
Az igazi beépítés lámpacserével jár, olyanra amit xenonhoz készítettek, lámpamosó és automata magasságállító is kell hozzá, no ez már a jardnak is megfelel. Itt az ár a csillagos ég ...
Kau2009-12-21 13:04:11 // 28153
Mostanában kezdik többen kiszerelni, mert a rendőrök büntetnek érte és azonnali forgalmi bevonás és új műszaki a büntetés a 60 ezres bírság mellett. Azt hiszem az Alfa Tuning topikban beszéltük kb. 2 hete a témát. Gondold meg 2x is, hogy érdemes-e. Inkább egy Xenon fényű vagy emelt fényerejű hagyományos izzót tegyél bele. Ha ott visszaolvasol, találsz mindenféle hasznos linket is.
Persze a büntetés se mindenhol van, de amit elkezdenek az egyik megyében, azt később átveszik a másikban is. Olyan hisztéria ez, mint az EÜ doboz lejárati ideje...
Kau2009-12-21 12:59:30 // 28152
Hasonlóra gondoltam én is. Egyedül csak attól félek, hogy nehogy szétmenjen valamelyik cső. Most néha beindítom 90 fokig. Remélem kiolvad és megjavul.
Joker 1562009-12-21 12:57:19 // 28151
sziasztok!
Tudja vki,h. nagyon gáz beszerelni egy xenont egy 156osba?
Elég drágáért szerelné be a tag ahol venném, igy gondoltam megkérdem hátha nem is olyan bonyolult...
előre is köszi mindenkinek! :)
Wickey2009-12-21 12:51:15 // 28150
hmm. Ha be is fagyott, a meleg motortérben annyira ki kéne engednie, hogy meginduljon az áramlás. Indítsd be és hagyd alapjáraton röcögni. Elvileg érezned kéne a hűtőcsöveket tapogatva, hogy mikor kezd a termosztát kinyitni, majd a vízhőfokot nézegetve, mikor kezd a ventillátor kapcsolgatni. Ha rendellenességet észlelsz (hideg hűtő, de forró víz) állítsd le, és hagyd úgy pár percre, annyi idő alatt átadja a hőt a környezetnek, majd újra. Lehet megragadt zárva a termosztátod, noha belső fűtésnek akkor is lennie kell. Továbbá: a belső fűtőköröd is elfagyhatott az utastérben, az mókásabb, mert mire azt átmelegíti a motor hője lemegy a nap.
Szabeee2009-12-21 12:29:27 // 28149
nah ez nagyon gáz...... nekünk most a HF pakolás adta meg magát, szerncsére mostanában alig volt szétszedve a motor.... max 10szer 2 hónap alatt... de azért még egyszer nekiugrunk... remélem ezután már nyugodtan lehet használni a kocsit
pb_2009-12-21 12:18:46 // 28148
Vagyis az egész alját?)
pb_2009-12-21 12:18:15 // 28147
Nyomkodd végig a csöveket hátha +javul.
Buksi2009-12-21 11:53:55 // 28145
Meg körülötte amit lehet! ;-)
Buksi2009-12-21 11:53:26 // 28144
Persze, hogy nem gond! Csak annyi, hogy nem mutatja az olajnyomást! Én 1-2 évig jártam így, de aztán kicseréltem a gombát, mert idegesített, hogy nem mutat semmit a műszer! :-))
Kau2009-12-21 11:02:03 // 28143
Hátha ti jártatok már így...

Délelőtt mentem boltba, nem volt fűtés és gyorsan melegedett a hőfok is. Úgy gondolom sok volt a -19 fok tegnap, amit felénk mértek. (Szabad ég alatt áll a kocsi). A hűtővíz tartályban viszont mozgott a fagyálló. Befagyhatott valamelyik csőben? Ha igen, mikor olvad ki? Már 3x elérte a 90 fokot, de még mindig ugyanaz. Nemsoká meg kéne mennem kicsit messzebbre is :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak