Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

GTPeti2009-11-28 23:01:35 // 27892
A második felével teljesen egyetértek.

Viszont egy fontos dolgot hozzátennék. Szabi, eszedbe ne jusson járó motornál lehuzogatni a gyertyakábeleket, mert baromira megcsap az áram!!!!!!
LacUS2009-11-28 22:59:45 // 27891
Állóhelyzetben is csinálja? Kuplung pedálon nem érzel erős(ebb) vibrációt, rázkódást?
GTPeti2009-11-28 22:59:19 // 27890
Ezekszerint a dízeltopicos hsz-edre (13771) nem jött megfelelő válasz... :)
LacUS2009-11-28 22:58:46 // 27889
Amennyi ideig csinálni kell, addig nem.Itt "csak" 4 henger van, gyorsan meghallani, illetve, eddig is a nem működő henger fosta a benyát bele, tehát ez már nem oszt nem szoroz.
besson2009-11-28 22:54:30 // 27888
1. A 159 ,150LE JTDm-em gázadásnál furcsa magas hörgő, sivitó hangot ad ki, kb 80as tempónál kezdődik a sivitó hang . A motort hallom csendesen duruzsol. A turbó is működik, még erő is van benne, mégis mintha tüdőbajos lenne. Km: 130 e van a vasban. Vezérműszij csere 15 ezerrel ezelőtt volt.
Hallott valaki hasonlót? Nem tudom mi lehet. A szerviz szerint a motornak nincs baja.

2. A motor normálisan duruzsol és e mellett furcsa erős mellékütést is hallok folyamatosan, szerintem nem is a motorból. Ez nem a szokásos erősebb dizeles hangnak tünik. Mi okozhat ilyen erős ütést, szinte csattogást. Meglazultnak nem látszik semmi, cső ilyesmi a totortérben nem ütődik egymáshoz. A hang mégis elég súlyos.
Valakinek ilyen tapasztalata?
válasz errekönyvjelző
Szabeee2009-11-28 22:54:23 // 27887
egyébként akartam még kérdezni, hogy hol van az ECU a 146ban??
GTPeti2009-11-28 22:51:01 // 27886
Ez nem veszélyes diagnosztika? Konkrétan arra gondolok, hogy ha nincs szikra egy hengerben, akkor szépen küldi tovább az elégetlen benzint aminek a lambda nem biztos hogy örül.
Kérdés
volt, nem állítás!!
Szabeee2009-11-28 22:48:12 // 27885
jó ötlet, kösz a tanácsot, utánajárok
zsola752009-11-28 22:47:11 // 27884
Ahoz nem kell semmilyen olvasó csak fül!:)
Az nagyon hamar megállapítható, most meghallgattam még egyszer de nagyon kehesen megy....
LacUS2009-11-28 22:47:01 // 27883
Kezd el lehuzogatni a gyertyakábeleket, és amikor nem történik semmi ugyanúgy jár, akkor ott a hunyó...
Pont.
Szabeee2009-11-28 22:38:25 // 27882
hát igen, ebból az ECU olvasóból meg lehet határozni, hogy 3 henger megy?
zsola752009-11-28 22:31:06 // 27881
a hang nagyon azt mondja, de tudod ez így nem mérvadó ezt helyszínen kellene hallani igazán.
25 pénz volt komplett a cucc de még nem kaptam meg csak a jövő héten érkezik....sajnos.
Szabeee2009-11-28 22:26:27 // 27880
ezzel kapcsolatosan én is szivesen meghallgatnék több tanácsot, lehet neked van igazad és nem megy 1 henger.... mennyibe fájt egy kábel és szoftver?
LacUS2009-11-28 22:19:44 // 27879
Eggyel kevesebb henger megy mint kéne...
zsola752009-11-28 22:12:04 // 27878
Szerintem nem megy minden henger, de pont most tanulom a motor diagnosztikát ennek az autó típusnak én is. :)
Most veszek hozzá egy kábelt meg egy szoftvert és felkészülök, mert ez nem állapot, hogy csak találgatok én is!!!!!!!!!
Szabeee2009-11-28 22:01:00 // 27877
igazából el sem tudnám dönteni, hogy 3 vagy 4 megy.... keveset vezettem nincs sok összehasonlítási alapom
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-28 22:00:22 // 27876
Szivesen.Nekem is ez volt a 64-en,mindent újra összeraktam,átnéztem,és rendbe jött.
Szabeee2009-11-28 21:59:14 // 27875
hát csak megy minden henger... nemtom
zsola752009-11-28 21:54:33 // 27874
Hali!
Megy ott neked minden hengered?
Olyan 3 hengeres hangja van a videón keresztűl..... :)

Ne csüggedj most én is szívok ilyesmi problémákkal! :)
A kis injektor sziluett kigyullad és megy a rángatás, büfizés,ingadozó alapjárat,stb....
Szabeee2009-11-28 21:51:57 // 27873
nagyon szépen kösz az ötletet, holnap megnézzük, igazából addig nem is nagyon mernék vele nagyobb utakat megtenni, míg nincs minden rendben, ez most sokat segített, ha valóban a vákuumcsővel sikerül megoldani a sziszegő hangot és az alapjárat ingadozást, akkor szuper
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-28 21:48:07 // 27872
Elvben,a szivósorból jön ki és megy a nagy kerek vákumos fékrásegitőbe,ott kell egy csőnek lennie.
Szabeee2009-11-28 21:46:06 // 27871
bár most hirtelen nincs meg, hogy hol is van az a vákuumcső, dehát csak meglesz vmi, egyelőre nem lehet vele messszi utakra menni, az biztos
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-28 21:41:58 // 27870
Akkor megvan a bűnös.
Szabeee2009-11-28 21:30:04 // 27869
van is vmi hangja, mintha levegő vagy be vagy ki menne.....
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-28 21:29:20 // 27868
Nézd meg a vákumcsövet,söt nézd át az összes csövet valahol falsot szív.Alapjárati motor,is vacakolhat de nem jellemző.
Szabeee2009-11-28 21:25:01 // 27867
nekünk most a légzsák kijelző mellett jobbra világit vmi.... de fogalmam sincs, hogy mi lehet az :S
mizooo2009-11-28 21:11:01 // 27866
Szia, olvastasd ki okosabb leszel! üdv
Szabeee2009-11-28 13:37:55 // 27865
hát cartársak.... lábadozunk vannak még problémák, bőven, pl lyukas a kipufogó ( már rajta vagyunk a témán), az alapjárat ugrál ( kellene ötlet, hogyan lehet kezdeni vele valamit), indításkor nem ugrik be, csak ha gázzal indítunk (gőzöm nincs, vkinek esetleg?), szóval haladunk..... lassan jobb lesz, mint volt :)
zsola752009-11-28 12:53:30 // 27864
Hali!
Kigyulladt a kis berfecskendező sziluettem és rögtön nem reagál a gázra az autó!
Van valakinek ötlete mi lehet a probléma???
Tudom lehet összetett a dolog de hátha?!

Ja és 146-osról van szó...
Fonzo2009-11-28 09:10:52 // 27863
Sziasztok!!!

Tudnátok nekem tanácsot adni,hogy van egy 147-es alfám 1.6 benzin 2003 as és ha forgalomban megyek és benyomom a kuplungot akkor néha leáll a motor,de nem mindíg van amikor csak lemegy olyan 300 ra a fordulat utána vissza áll rendesen. de egyre sűrübben áll le!!
Segítségeteket előre is köszi!!
Fonzo

balazs.attila@chello.hu. Erre a címre írjátok meg légyszives!! Mindenkinek köszi!!!!!!
Ferke2009-11-27 12:13:27 // 27862
Pont így volt nekem is. kb 2-3 hét után kezdte ezt. A két oldali iszonyt rohadt hosszú csavar szórakozik, mert ugye sűrű menet, és vagy 20-25centi a csavar...meghúzás után is enged annyit, hogy nekem ott koppant.
Remélem megoldódik a parád ezzel....
WarbiRunner (Gyuri)2009-11-27 11:59:56 // 27861
Dehogyisnem, kuplungozásnál le volt véve, a motort le kell engedni hozzá. Jó ötlet, köszönöm, hét elején ezzel kezdjük. Ez magyarázhatja, hogy összerakás után egy ideig jó volt. Na hátha....
Ferke2009-11-27 11:01:29 // 27860
Bölcső nem volt levéve?! Ha igen, utána kell húzni. Nálam 1x csinálta ugyanezt. Másik az volt, amikor megszakadt a stabpálca egyik gömbfej csavarjának a menete....de erre most nem tippelnék, pláne ha átnézték a futóművedet.
Selmak2009-11-27 11:00:01 // 27859
Nekme is csinálja de én meg nem foglalkozom vele. Nekem bitos hogy el van durranva az egyik tartóbak csillapitója, mert olajos.
WarbiRunner (Gyuri)2009-11-27 08:02:05 // 27858
Jaa, 146 JTD-ről van szó.
WarbiRunner (Gyuri)2009-11-27 07:58:13 // 27857
Hi! Adjatok nekem ötleteket légyszi, van egy szellem a verdában :-)! Az van, hogy váltáskor valami klattyanó hangot ad ki az autóban. Terhelésváltásra nem, tehát ha elveszem a gázt, majd beletaposok, akkor csak a rövidféltengely felől hallok egy enyhe moccanást, az nem vészes. Ha viszont mondjuk 1-esből 2200-nál kuplungolok és áthúzom 2-esbe, valami kalattyan. Próbáltam kitapasztalni, hogy mikor csinálja. A pedál benyomásakor jön egy kattanás szerű hang, a váltó áthúzásakor is, és a kupplung ráengedésekor is. Folyamatában egy olyan érzés, mintha valami előre-hátra mozdulna váltás közben. Az utóbbi hetekben irtó kellemetlen lett.
Ami befolyásolja: hideg motornál sokkal kevésbé jön elő, ha jól átmelegszik, akkor a legrosszabb. Padlógázas gyorsításkor nem csinálja. Ha csak felületesen lépek a kuplungra és picit rajtahagyom a lábam a gázon váltás közben, akkor sem csinálja.
A futómű most volt ellenőrizve, és két szerelőnél is átnézettem a tartóbakokat, mert én tuti biztos voltam benne, hogy motortartó. De nem az. Kettőstömegű lendkereket 10e-rel ezelőtt cseréltünk komplett kuplungszerkezettel, tárcsával, húzócsapággyal egyetemben. Előtte is csinálta, kuplungozás után 100km-ig nem, azóta megint.
Valaki találkozott már ilyennel?
admirális2009-11-26 13:56:17 // 27856
Jó tudni:).
kertecs2009-11-26 08:49:24 // 27855
Na hát a remsa... csak, h fokozzam a helyzetet : ) Azt cseréltem le most elöl, nem kopott el 80E km alatt. Bezzeg a tárcsa igen. Nem tetszett.
Ferke2009-11-25 16:21:05 // 27854
A hátsó az első kétszerese?! Ugyanabból a márkából?! Az nem létezik:) Vagy pedig nagyon speckó autód van...:))
admirális2009-11-25 15:57:57 // 27853
Bocs, itt félreértés volt, mert én hátsót vettem ennyiért. Az én autómhoz pedig a hátsó garnitúrák ára az elsők kétszerese kb.
Erhard első betétekre adott ajánlatot, erre ma jöttünk rá:). (De egyébként lehet hogy egy Remsával még így is jobban járnék, ha tőle veszem.)
Ferke2009-11-25 14:11:39 // 27852
Látod?! Ha itt kérdezel, hogy milyen van és mennyiért, rögtön kapsz választ, és most beljebb lennél egy egész csomó dilemmázással, csomó bárdis egérkattintgatással + 2 bárdi úttal oda-vissza:)))))
Szabeee2009-11-25 13:36:50 // 27851
hat meg nem biztos, de azert igyekszem...
Szabeee2009-11-25 13:36:34 // 27850
hat en kitartottam volna, csak o volt turelmetlen :D amugy nem vette le, csak megengedte es nemtom tovabb..... most mar a helyen van a motor, lehet mire hazamegyek mar vezetni is lehet :)
kristof2009-11-25 01:13:24 // 27849
Elvileg azt fújtam, de majd délután befújom még egyszer. Köszi a tanácsot.
GTPeti2009-11-24 22:43:52 // 27848
Szabi, a kiengedte a hengerfejet, az a leszerelést jelenti?? Nem voltatok túl kitartóak alterenatív megoldás keresésben... :))))
zsola752009-11-24 22:39:37 // 27847
Lehet?!
Meglesz oszt kész! :)
Csak keményen!!!!!
Szabeee2009-11-24 21:46:05 // 27846
most már én is, mivel pénteken vizsgázom, lehet meglesz a jogsim és jó volna vmit vezetni :D
zsola752009-11-24 21:37:32 // 27845
Most mán kiváncsian várjuk! :)
Szabeee2009-11-24 21:15:07 // 27844
nah jó hír, bekerült a motor, már csak össze kell rakni és menni is fog :)) (remélem)
admirális2009-11-24 20:39:17 // 27843
akkor mindjárt üzenek a faladra.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak