Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
András bácsi2005-07-20 12:46:41 // 7242
Nehéz megmondani, mi a természetes, nekem is összevissza mennyiség jön ki belőle.
ragozsásból mindig rossz voltam. :)
granturismo2005-07-20 12:38:15 // 7240
Én, otthon a garázsban.:-)
granturismo2005-07-20 12:37:34 // 7239
Ez érdekes van mikor csak pár csepp, de van mikor egy kb 5cm átmérőjű "tócsácska" van alatta.
Én még nem láttam alatta vizet. Igaz most egy Kappa a minta alany amibe Denso klíma van.
És hol építették teljesen újjá a klímádat?
András bácsi2005-07-20 12:22:24 // 7236
Mármint megállást követően, mondjuk a garázsban.
András bácsi2005-07-20 12:21:04 // 7235
Én is most töltettem, számla nélkül 8000Ft-ért. Víz nektek mennyi szokott kicsapódni folyamatos használat esetén?
granturismo2005-07-20 12:14:55 // 7234
Egy speciális kenőanyagot kevernek a gázhoz. Ezt autója klímája válogatja. Az én boxerembe pld. PAG46-os viszkozítású klímaolaj kell 2.5dl. Én Fuchs gyártmányú anyagot vettem, mert az eredetileg használt Sanden SP 10-es anyag már beszerezhetetlen.
A nagykőrösi úti (asszem 65 szám) klímásnál akciósan 7900Ft a töltés színezőanyaggal asszem 11000. Én teljesen újjáépítettem a klímámat (totális szétszedés alkatrészenként pucolás, esztétikai festések, összerakás az összes tömítés cseréjével kompresszor jó) A gázcsere esetén javasolják a szárítószűrő cseréjét ez egy alumínium palack-szerű alkatrész. Gyáriban az ára horror viszont találtam 2 féle utángyártottat HELLA (Hella Hungária Kft) és AVA (Eurovan Kft.). Ilen totális klímafelújítás után a Nagykőrösi úton azt javasolták, hogy először nitrogénnel töltenék fel, mert olcsóbb mint az R134 és jól mutatja az esetleges szivárgásokat. Ha nitrogénnel nem szivárog akkor visszaszívják (így nem vész kárba) és mehet bele az R134 meg a PAG46.
TtK2005-07-20 11:56:37 // 7233
Első lépés: bikázd be az autót. Második: mérj rá az akkura. Van töltés? Növeld a fordulatszámot. A feszültségnek egy ideig emelkednie kell, aztán szinten maradni. Alapjáraton is illik 12 voltnál többet mérni és fordulaton sem szabad 15 fölé menni
Két évente ajánlatos. A gázba töltenek olajat ami az SN által leírt részeket keni plusz ha kérsz egy spec UV-val megnézhető valamit ami a lyuk helyét segít felderíteni. Ebből az olaj és az UV-s bigyó folyadék formájában összekeveredik a gázzal és együtt töltik fel a rendszert.
UV-s bigyó nélkül kb. 10-12e FT
UV-s bigyóval +3-4e FT.
Béci Ɨ|ѯ2005-07-20 11:33:42 // 7231
Beres! Írtam az oldaladra egy jó szerelőt! Csumi.
Slowfeet2005-07-20 11:07:11 // 7230
ja 195-ös, de tavasszal kap egy garnitura 205/45 R16 gumit, azzal nagyobb lesz az ellenállás?
Gabriel2005-07-20 10:44:54 // 7229
nem hagytam semmit sem égve, meg ha igen akkor ahogy kihúzom a kulcsot leállít mindent...
Kollégák generátorra gyanaxanak... Itt van valakinek más 5lete?
TtK2005-07-20 10:25:26 // 7228
Nem biztos, hogy kukás az aksi, lehet, hogy csak lemerült. Nem hagytál bekapcsolva valami fogyasztót?
Gabriel2005-07-20 10:21:41 // 7227
Ma reggelem elég meglepően indult, ugyanis ha elfordítom a kulcsot az összes elektronika világít, de az indítási pozícióban csak kattognak a relék... Az aksira rámértem 9 Voltot mutat. Szerintetek aksi hiba lehet?????
Beres2005-07-20 10:04:59 // 7226
Sziasztok!
Elromlott a jobb hátsó ablakemelő (tekerős), tudna valaki segíteni, hol tudok beszerezni olcsón bontott alaktrészt és egy jó alfa szervízt is keresek.
Előre is köszönöm a segítséget.
a2005-07-20 10:01:22 // 7225
1.
Ha csak induláskor hallod, és pár másodperc múlva elhalkul, akkor a vezmódod elengedi az olajat, és amíg fel nem töltődik megint, rossz a szelepvezérlés. (Ugyanis a motorolaj nyomása szabályozza a működését) Akkor van gond, ha ez a hang nem múlik el magától.
2.
Szvsz ne foglalkozz vele.
a2005-07-20 09:58:58 // 7224
A falslevegő nem ilyet produkál.
a2005-07-20 09:56:55 // 7223
Motorolaj a kipuff leömlőre nem folyt?
a2005-07-20 09:55:07 // 7222
De milyen folyadékot kell cserélni a klímában? Nem vagyok klímaszakértő, de szerintem a hűtőgépelvet használja. Azaz gázt keringet, amit lehüt, és a hűtőbordákon átfújja a levegőt, amit benyom az autóba. A gáz kicsit olajos, a kompresszor és a gumitömítések kenése, karbantartása miatt.
Ez egy zárt rendszer, amiben semmi folyadék nincs. Tudtommal. Ha tévedek, valaki javítson ki.
Ha meg a gázt érzed, akkor már régen rossz, mert akkor ez azt jelenti, hogy a rendszer ereszt. De akkkor nem is hűtene, mert már régen elszökött volna a gáz belőle.
a2005-07-20 09:51:43 // 7221
Nem. A minimum jelzés alatt kicsivel is van benne elég olaj a működéshez, csak nem tartós használatban.
a2005-07-20 09:48:00 // 7220
Menj be egy Bosch kereskedésbe és kérj egy katalógust, és nézd meg a hasonló számú LMM-eket. Mármint úgy hasonló, hogy az utolsó szám térjen el. Tudtommal ugyanis az adja meg az aljzat formáját, a többi az elektronika azonosítója. Legfeljebb találsz egy ugyanilyen LMM-et, más foglalattal, amit át lehet alakítani a tiédre.
a2005-07-20 09:42:59 // 7218
Milyen folyadékot???
Mert ha a klímagázt érzed az utastérben, akkor már régen rossz...
Pietro2005-07-20 08:55:49 // 7217
Csak az nem normális, hogy vannak úthibák. ;-)
pb_2005-07-20 08:48:00 // 7216
Könnyen lehet, hogy tört valami, mert csupa műanyag alkatrészekből áll a egész. Ha nem javul +, akkor szét kell szedni. Kiveszed a műszeregységet, aztán kiszereled belőle a kmórát. Le kell venni a mutatót(célszerű előbb a pöcköt kihúzni, ami tartja, és +nézni meddig megy vissza, azt az állapotot +jelölni, a végén pedig oda visszarakni), 1 csavarhúzó segítségével, aztán a számlapot eltávolítani, és mindjárt hozzáférsz a napi számlálóhoz. Ha emlékeim nem csalnak, akkor 2 csavar fogja bele az órába, így eltávolítható az egész. Az összeszerelésnél vigyázni kell, hogy szinkronban legyenek a számlálók, ill., hogy a mutató tengelye a felszereléskor ne mozduljon el. Aztán próba, nem árt ellenőrizni a mutató pontosságát sem.
Fritzee2005-07-19 23:34:19 // 7215
ok, holnap dobok egy képet
Tom122005-07-19 23:20:04 // 7214
Induláskor néha lehet "dízel" hangja akkor is, ha tovább állt és pár mp.-ig indítás után nincs 100%-os kenés, vagy közel az olajcsere...
Nagyon rossz úton én a műszerfal jobbl oldaláról szoktam hallani egy ideig olyasmit, mintha valami "beleesett volna" a szellőzőbe, de egy jó ideje nem hallom... A mai napig sem tudom, mi lehetett az.:)
Bg.2005-07-19 23:09:58 // 7213
2 nincs vmi kép róla, hogy honnan hallod?
Engem is az őrületbe kergetnek az ilyen zajok, és igyekszem utánna járni. Van, amelyiket évekig kergetem:))
Fritzee2005-07-19 23:08:36 // 7212
Ja és nem mindig tapasztalható, csak néha.
Fritzee2005-07-19 23:07:44 // 7211
2. Lehet, hogy ez csak az én átkozottul nagy igényességem és paranoiám egyébként. Mondom, nem vészes, de nem levél okozza, mert ha megnyomkodom egy kicsit, akkor hallani lehet egy reccsenést, de ezt sem produkálja mindig. Eszembe jutott az is, hogy elvileg ugye kinn áll az udvaron, s a melegtől, majd ha elindulok, akkor a hidegtől az eltérő tágulás miatt alakul ez ki.
Bg.2005-07-19 23:03:55 // 7210
1. lehet, de nem biztos, halgassa meg vmi ember, aki felismeri
2. Nem így tervezik a 147-et sem (ellentétben az olasz autókról keltett pletykákkal):))
Lehet pld, hogy száraz levél van a levegő csőben. Ha kipacsolod a ventillátort akkor is?
Fritzee2005-07-19 23:00:08 // 7209
Hali!
Az egyik cartárs oldalát böngészve megütötte valami a szememet. Az ott leírtak, valamint máshol olvasottak szerint a 120LE-s 147-esekben onnan lehet tudni, hogy elromlott a vezérlésmódosító, ha dízel hangja van a kocsinak. Namost az enyémnek induláskor az van. Tehát rossz a vezérlésmódosítóm? Mellesleg 41e km van a kocsiban.
Másik kérdés:
Normális az, ha néha kisebb zörejeket hallok a műszerfal felől, általában a szélvédő mögötti részről, ahol a rücskös műanyag és a klíma levegőkiömlő nyílása van. Ez főleg úthibáknál jön elő. Nem vészes, nem nagyon hallani, csak kérdezem, hogy normális-e.
Bg.2005-07-19 22:55:18 // 7208
A szervo pumpát gyárilag méretezik egy közép értékre, azon nem sokat - hacsak nem cserélsz pumpát.
Szélesebb gumival nagyobb nyomtékot vesz fel.
Röviden, szerintem sehogy sem - 195-ös gumi van rajta?
Slowfeet2005-07-19 22:50:32 // 7207
146, 1,6 TS
Nekem sok ez a szervo rásegítés, a kormányzás lötyis érzetű tőle, ok pontos de akkor sem elég emberes. Így az úthibákat is jobban érzem a kormányon.
Persze jobb lenne egy kevésbé virsli (gyári sport van rajta) kormány, de hogyan lehetne enyhíteni a rásegítésen????
Bg.2005-07-19 22:46:22 // 7206
Még nem volt szerencsém, de láttam már ilyen lapátot:)
Sasi2005-07-19 22:29:39 // 7205
Na, ismét egy parajelenség:
A kocsi hirtelen elkezdett menni, mint a vaddisznó, de a hangja morcosabb lett, mint ha direkt légszűrő lenne rajta. Arra gondoltam, hogy hátha fals levegőt szív be valahol (első gondolatom az volt, hogy a LMM csere után az egyik szorítóbilincs szétugrott és ott szívja be közvetlenül a levegőt, de megállás után megnézve nem láttam semmi hibát.)
Végülis így sem rossz :-), csak attól félek, hogy ha mégis a szűrő megkerülésével szív valahol levegőt, akkor hosszú távon nem, tesz jót a technikának. Már ha egyáltalán a levegő okozza a hibát. Kinek van valami ötlete?
Sasi
Wikicica.2005-07-19 20:21:36 // 7204
kösz, szaglászgatom még egy kicsit:)
bb182005-07-19 19:35:48 // 7203
ha hütö elött akkor ot sok minden már nincs. esetleg lehet hogy a hütö egy picit folyik ( izzad ) és amikor beinditod akkor a melegedö hütöröl elpárolog. nekem a fütöradiátor ilyen már vagy 3 éve. ha beleszagolsz és édes a szaga akkor fagyállo. ha nem vagy tapasztalt akkor össze lehet keverni mással. hidegen nézd meg hogy nem nedves-e a hütöd. igy hirtelen ennyi jutott eszembe. ha más nem akkor tényleg nézegetni kellene. amugy ha nagyon jött az olaj, szélsöséges esetben a hütöre is kerülhetett és igy lehet olaj is. de az tényleg szélsöség. :-))
Wikicica.2005-07-19 19:21:27 // 7202
pontosan nem tudom behatárolni hogy honnan jön...mintha a kocsi jobb/alsó része felől, a hútő előtt. ma mostam le pontosan motorblokk lemosóval, és a jelenség nem szűnt meg. már azelőtt is jelentkezik, mielőtt a hűtő bekapcsolna...
bb182005-07-19 19:19:14 // 7201
közvetlenül inditás után csak valami kipuf dologra gondolok, esetleg vmi festék vagy kosz ég le a csöröl. esetleg olaj folyik rá vhonnan. pontosan honnan jön?
Wikicica.2005-07-19 19:17:24 // 7200
határozottan füst, mert égett szaggal párosul.
bb182005-07-19 19:16:00 // 7199
ez füst vagy pára vagy mi?
bb182005-07-19 19:09:32 // 7197
megnézés tárgyává kellene tenni a darabot.
Wikicica.2005-07-19 18:56:18 // 7196
üdv mindenkinek!
lenne egy kérdésem. a probléma az, hogy a kocsi beindítása után elkezd előlről füstölni, mintha a hűtő felől/alól jönne , de nem lehet igazából behatárolni, hogy honnan!
ötlete valakinek?
Tom2005-07-19 18:14:25 // 7195
Haza fele, kiprobálom hátha életre kell, ha meg nem akkor holnaptol ugy is szabin vagyok, akkor majd szétkapom, azt vagylesz belőle még valami, vagy csere. :)
Paco2005-07-19 18:07:23 // 7194
Nekem is volt ilyen, bánatomban nekiláttam menetközben nyomogatni, aztán 130-nál egyszercsak megjavult, és utána mindig jó volt.
Paco2005-07-19 18:06:01 // 7193
" - a vípumpalapátot megette a fagyálló"
WOW :)
Online tag
2
Vendég2
426