Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Selmak2007-09-19 11:27:33 // 17499
"Szerinted mennyire lenne látványos a különbség? Tehát mondjuk 200ezer km után, ha eléd raknék egy folyamatosan teszkós olajjal öblített motort, és egy motoröblítóvel öblített motort, szerined látnál különbséget?"

Passz, de a Tescos olaj valami nagyon gagyi alapolajat tartalmaz aminek maradéka rontja a friss motorolajat, összecsapódás, habzás, ráégés a forró fémfelületre stb előfodúlhat, mert esetleg a mixturából a gagyi részt nem tudja oldatban tartani, motoröblítők meg elpárolognak és max lenyeli a motor a kartergázzal együtt.

"Hidd el, semmit nem látnál. totál mindegy, hogy mivel öblíted a motort ilyen szempontból, mert egy 20 perces hidegen gyilkolászás 100x annyit árt pl a hajtókarcsapágyaidnak, mint ha sose öblítenéd a motort."

Akkor meg mi érteleme van, pszihikai hatáson kívül?
Ferke2007-09-19 11:16:13 // 17498
Azzal viszont már tényleg nem mennék rá az aluminiumra.:)
Ferke2007-09-19 11:10:33 // 17497
Szerinted mennyire lenne látványos a különbség? Tehát mondjuk 200ezer km után, ha eléd raknék egy folyamatosan teszkós olajjal öblített motort, és egy motoröblítóvel öblített motort, szerined látnál különbséget?
Hidd el, semmit nem látnál. totál mindegy, hogy mivel öblíted a motort ilyen szempontból, mert egy 20 perces hidegen gyilkolászás 100x annyit árt pl a hajtókarcsapágyaidnak, mint ha sose öblítenéd a motort.
Selmak2007-09-19 11:04:55 // 17496
Hideg zsíroldós kezelést lehet még tuningolni H2O2 hozzáadásával, nincs az az olajsár vagy olajgyanta mi ne adná meg magát tőle.
Ferke2007-09-19 11:01:31 // 17495
Évek óta hideg zsíroldóval tisztítunk mindent, a többit totál elfelejtettük, mert közel sem szedi le úgy. Az aluminiumnál tényleg vigyázni kell kicsit, nem szabad sokáig rajtahagyni.
A bigeciolt útálom, a hideg zsíroldóhoz képest alig van hatása.
Selmak2007-09-19 10:59:29 // 17494
Vagy a petroleum, csak ne lenne annyira büdös. Motoröblítők amit a csere előtt kell rakni motorba és járatni valamennyit szintén petroleumot vagy izopropil alkoholt tartalmaznak a szenyoldó adalékon kívül. Olajcsere után elpárolognak nem hagynak maguk után maradékot mint a teskos motorolaj, ami rontaná a friss valódi motorolaj képességeit.
Wickey2007-09-19 10:52:18 // 17493
A szennyoldó - lebegtető a jó motorolaj tulajdonsága, nem pedig a motortisztító adaléké, amit amúgy is csak 1 óráig vagy max. 100km-ig lehet bennefelejteni.

Motortisztító adalék = hideg zsíroldó = brigéciol = féktisztító spré = mosógázolaj.
Ezek mind lehozzák a dzsuvát. Csak kérdés, melyik hogy, és mennyi idő alatt.

Az adalék olajcsere előtt fellazítja a szmötyit, és a régi olaj kihozza.
Ha szétszeded a motort, akkor a fék vagy karbitisztító a legjobb, de a legdrágább is.
A brigéciol is elég korrekt, utána a hidegvíz is lehozza a retket. Literje majd' egy ezres.
A hideg zsíroldó megkezdi az aluminiumot, arra én nem használnám.
A legolcsóbb, de némi türelmet igényel a gázolaj. Azzal is faszán el lehet pucolni a dolgokat.
Selmak2007-09-19 10:44:00 // 17492
De ha nincs benne ganéoldó adalék akkor mivel mossa ki? Ennyi erővel lóhuggyal is átmoshatnád, talán kevesebb kárt okoz mint teszkós olaj.
András bácsi2007-09-19 10:40:39 // 17491
Kétféle ember van: az egyik olvasgat és írogat, a másik a tapasztalatot is figyelembe veszi, és netántán látott szétszedett motort. ;)
Ferke2007-09-19 10:33:57 // 17490
Nem mondod?! Mi az összeset teszkós gagyi olajjal öblítjük át, de ha megreformizálod a dolgot, akkor felhagyunk a dologgal, a sok éves tapasztalat ellenére is.:)
A tesztkós olaj pont jó arra, hogy a kimosható ganéjt kimossa.
A felégett olajat semmivel nem tudod leszedni, akármilyen szennyoldó-lebegtető marhaságot is töltesz bele. nézd meg a motorod belsejét, pont így fog kinézni:

És tudod mivel tudod leszedni? Hideg zsíroldóval, így:
Selmak2007-09-19 09:59:42 // 17489
Kolloid bronz van benne ami ideigelenesen kipótolja a hézagokat, de tényleg csak nepperalkalmazásnak jó.
Dzsozy2007-09-18 21:01:10 // 17488
Ez jó! Komolyan, régen nevettem ekkorát! Nem rajtad, hanem a megfogalmazásodon! Király vagy! A mocival nincs gond, csak gondolkodtam rajta, de hát akkor hagyjuk. Kösz Mkinek, további szép estét!
Ati_QV ®2007-09-18 20:59:55 // 17487
Hát pár ezer km-ig tényleg érezhetően jobb a vas ,nem füstől jobb a kompresszió is .Ezzel szokták átbaXni a jóhiszemüt! Én próbáltam az 1ik OFF fordomban.
Grando2007-09-18 20:57:01 // 17486
Ha nincs gond a motoroddal, ne baxtasd ilyen izékkel inkább!
Ahogy Wickey is írja, az sárkányfű. Esetleg ideig-óráig javít vmit. De ami szét akar esni, azt nem tartja össze... Olyankor csak egy ügyeskezű Maestro lehet a megoldás! :DDDDD
Wickey2007-09-18 20:51:44 // 17485
a motorfelújítót úgy hívják, hogy Kók Ányos, és ő fűzi össze az új hüvelyt, dugót, gyűrűszettet, csapágysort, csapszegeket, hajtókarokat, főtengelyt, ő viszi el hengerfejeshez a hengerfejet síkoltatni, becsiszoltatni, szelepszárszimmeringeket és szeleprugókat cseréltetni, majd új vízpumpával és olajpumpával összetolja az egészet. Kihagytam valamit? :-)
Dzsozy2007-09-18 20:40:24 // 17484
Köszi Mindkettőtöknek a segítséget! Mivel a világot sajna nem sikerült megváltanom, ezért rátok hallgatok, és maradok az adalék anyagoknál, bízva a kémikusokban, no meg persze bennetek!
Más: mi a véleményetek e Restore motorfelújítóról? A szerelőm ódákat mesél róla (nem forgalmazó) és mutatott e dísel 15 éves Mercit, ami kapott belőle egy "kupicával,és mint a "sejem" úgy ment, a hangjáról nem is beszélve.
Selmak2007-09-18 20:05:52 // 17483
Tesco olajokban nincs ami a koszt feloldaná, akkor meg minek vele átöblíteni? Jóféle motorolaj kell bele, lehetőleg ACEA B4-t is tudó, ami igaz hogy diesel minőségi mérőszám, de nagyfokú szennyoldó és lebegtető képességet takar.
Grando2007-09-18 19:50:08 // 17482
Amúgy én 6 literhez használtam egy adalékot. ;))
Grando2007-09-18 19:48:46 // 17481
Teljesen fölösleges. Hányadékot ne tölts be a motorba. Az elérhető tisztítást az adalékkal meg tudod oldani. Az intervallumot tartsd be, a szűrőt cseréld, és a gyári ajánlásnak megfelelő (vagy jobb) olajat használj. Más okosság nincs.
Amúgy meg ha korábban túl sokáig használtak benne egy olajat, vagy vmi xart töltöttek bele, és emiatt komoly lerakódások vannak: motor szétszed, azt getva levakar...
Dzsozy2007-09-18 19:40:04 // 17480
Ok, csak engem az aggaszt, hogy kb 4.4 l olajhoz hozzáöntök valami öblítő adalékot ami max 1 deci, hát nem tom milyen lehet a hatásfoka. Ezért óckodom ettől, bár valószínű ez marad. Igaz az én eredeti elképzelésem olyasvalami, hogy leengedem az oljat, aztán felöntöm valami csodaszerrel, ami kitisztítaná a motort, majd azt is lengedem, és mehet a cucc a "pociba".
Grando2007-09-18 19:29:24 // 17479
Azzal semmit nem érsz. Vannak erre külön öblítőadalékok. Azt beletöltöd, megjáratod vele a motort, aztán olaj leereszt, és jöhet az új cucc. De ha van a motorodban vmi korábban brutálisan lerakódott getva, azon ezek sem nagyon segítenek sztem.
Sanya762007-09-18 19:24:26 // 17478
Mindenkinek köszi a segítséget! Ja és termosztátos is nemrég cseréltem.
Dzsozy2007-09-18 19:21:19 // 17477
Hali Mkinek! Olajcsere előtt áll a vas. Érdeklődnék, hogy mielőtt megkapná az új "vért", mivel öblítsem át a motort, hogy a lerakódásokat, megy az egyéb trutyit kipucoljam. Egyéb forrásból "Tesco"-s olajat ajánlottak. ?
Dekka2007-09-18 10:11:15 // 17476
szevasz, nemtudom megnyugtat-e,de nekem is bevoltak allva a fekek, 3-an nem birtuk eltolni... aztan szetszedtuk, kapott wd40-et meg kipucolast azota faszás
kertecs2007-09-18 08:57:07 // 17475
Gumifékcső is lehet, nekem az okozta ugyanezt, nem tudott visszafelé áramlani a fékfolyadék... mikor levettem, alig hittem el. Mondjuk elképzelhető, h gyári volt, és akkor 10éves.
Ati_QV ®2007-09-18 08:27:42 // 17474
első gondolatom nekem is ez volt ,megpróbálom azért a sprayvel ....hátha!
pb_2007-09-18 07:47:18 // 17473
Lehet berohadtak elől a munkahenegerek.
Ati_QV ®2007-09-18 06:59:49 // 17472
Szasztok! Volt már vkinek olyan ,hogy a fékbetét folyamatosan beleér a tárcsába és nyüszög menet közben!?Kb fél éve lettek cserélve a betétek és ezt most adta elő.
Már látszik a tárcsán is a nyoma! :-(
Próbáltam tologatni üresben ,azt hittem megszakadok ,úgy fogja mind2 oldalon elől!
Itt a XVII.-ben ,vagy esetleg a XVI.-ban kéne vmi profi fékes,tud vki?
Vagy fa éktisztító spray segíthet esteleg!?
Johnnyblo2007-09-17 21:40:25 // 17471
Hűűűűűűűű édes Eper!!! Köszi- :))
Youri2007-09-17 15:34:25 // 17470
Hát Téged is ver a sors...Ha ez nyugtat(tudom h nem),engem is...
Cs.Alfa2007-09-17 14:17:48 // 17469
Nekem is ezt csinálta.Kicseréltem az LMM-er is,de ugyanaz a helyzet.Kiderült,a moci vezérlő szelepe xart be,amit perce külön nem lehet kapni,csak komletten....most azt keresek,lehetőleg óccsón..:-)))
Youri2007-09-17 13:28:19 // 17468
Hát jó lenne ha "csak"a lambdaszonda lenne cserés.Azért inkább azt mint komplett vezérlő elektronikát...
iAntenna2007-09-17 11:36:13 // 17467
valahol a hátsó kerék alol jön a cucc... Ma megnézem a csomagtartó körül... de szerintem elölről kapja... majd megnézem.
Wickey2007-09-17 09:49:49 // 17466
Nézd meg honnan lett a tócsa. :-)
Csövezés, csatlakozások, satöbbisatöbbi.
A 146nak külön tartálya van hátul, vagy az is előről kapja a lónyálat?
iAntenna2007-09-17 08:51:03 // 17465
láttatok már olyat hogy a hátsó ablaktörlő folyadék kifecskendezőnek prosztata gondjai vannak? Azaz nem megy elég nagy sugárban neki a "vizelés"? Elcsodálkoztam hogy mi lehet. Erre mikor kiszállok hogy megtöröljem kézzel, látom hogy alattam hatalmas tócsa... szóval ott folyt ki. Tipp?
Kau2007-09-17 08:48:10 // 17464
Egyébként könnyen bizonyíthatja a szervízes, hogy az ő állítása a jó. Tegyen be egy új lambdát és nézze meg utána, hogy eltűnik-e a hibaüzenet. Ne vetessenek már meg 5x annyiba kerülő dolgot fölöslegesen! Van sok ilyen köcsög szerelő utánzat.
Kau2007-09-17 08:44:01 // 17463
Nekem másfél évet bírt ki a Bosch lambdaszonda, tehát a 11 hónap is elképzelhető. Utána Magneti Marelli került bele, ez azóta is jó. Ne hagyd magad! ;)
csocsi2007-09-17 07:47:18 // 17462
Akkor még a hőgomba lehet. Nekem annak idején azt mondták, ez a kettő befolyásolhatja ezt. Nekem előtte volt termosztát cserém így az LMM maradt és valóban az is volt a ludas.
Wickey2007-09-16 23:27:03 // 17461
Így van, a benzinmotor sokkal forróbbfejű, mint a dízel.
A benzineseknél az akár ezer fokot is meghaladó kipufogógáz hőmérséklet miatt nincs változógeometriás turbó. Nincs az a (megfizethető árú) anyag, ami azt kibírná :)

A 900 fokos levegő meg igencsak hamar kitágul (miközben akár 2-300 fokosra is lehűl) amint elég benne egy pici gázolaj.
Selmak2007-09-16 22:32:48 // 17460
"Sorry! Úgy tudtam, dieselnél a sürítés ütem legvégén a levegő hőmérséklete eléri akár a 900 Cfokot is. Rosszul tudtam?"

Valóban így van, de azt nem vetted figyelembe hogy milyen pici térbe van az levegő összesűrítve. A kipufogógáz a dieselnél már jóval alacsonyabb hőmérsékletű mint benyásoknál, nem véletelnül nincs benyásnál VTG turbo.
Hari2007-09-16 22:11:04 // 17459
Szeva! Egy ugyanilyen1,8-as ugyanezeket a hibákat produkálta. 50-60 fokos mocinál meg tragédia volt az alapjárata is. Én már mindent kimértem, megmértem, diagnosztika, stb minden jónak tünt, vagyis majdnem. A lamda mintha egy kicsit le lenne lasssuuuulva, na akkor csere. LMM is kicsit gebasz - beszívott levegő hömérséklet szenzor - na az is csere. Mééég mindig csinálja a hülyeséget! A francba!!! Neki ültem. Mi lehet? Mégégyszer nekifutotam. Diag rákapcsol, na nézzük mitcsinál menetközben? Hőőőőő! Belassult. Benzin nyomás? ->Szürőcsere! Aha persze! Szívatyúcsere lett a vége!
Itt már sokkal jobb lett az ótó, de nem az igai. Szereztem egy másik computert. (Multi Di@g) Az ECU adatait kiolvasva kiderült a progiban hiba van. Program frisítés!
Mostmár nagyon JÓÓ!
Bazsa722007-09-16 22:05:38 // 17458
gyertyák? vagy alapjárati? csak tipp.
Sanya762007-09-16 21:44:44 // 17457
Azt már kicseréltem de a hiba megmaradt, ja és lambdaszondát is cseréltem már.
Most hallottam, hogy talán alapjárati motor (de vajon az hol van a motortérben és mi a szerepe?), nemtudom.
vgyurci (powered by boxer)2007-09-16 21:39:45 // 17456
Sorry! Úgy tudtam, dieselnél a sürítés ütem legvégén a levegő hőmérséklete eléri akár a 900 Cfokot is. Rosszul tudtam?
csocsi2007-09-16 19:29:38 // 17455
LMM :((
Nekem is hasonló volt a jelenségem, csere óta ez teljesen megszünt.
Németh Lajos2007-09-16 19:26:42 // 17454
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni!
Alfa 156 2.0TS-ben bedöglött a kormány szervópumpája.... lekötöttem a csöveket, kivettem az olajtartályát, levettem az ékszíjat, ékszíjtárcsát.... kivettem a pumpa három csavarját + a hátuljáról levettem a műanyag burkolatot.... kiszereltem a szívócső hosszúság állítót (?).... de sajnos a pumpa így sem fér ki!

Cseréltetek már szervópumpát? Mit kell még kiszerelni? Mi trükkje?

Előre is köszönöm a segítséget!
Janka 2.02007-09-16 17:22:35 // 17453
Ja, és persze Brembo , nem Bremo :))
Janka 2.02007-09-16 17:21:58 // 17452
Nem fogom feladni, Bremo lesz, ezt már eldöntöttem :)
Ha nem Unix, akkor máshonnan lesz....akkor nem náluk hagyom a zséét :)
Kell a jó fék, ez már párszor kiderült :)))
GTV_GAB2007-09-16 12:55:43 // 17451
felteszem a kérdést ide is mert szét vet az ideg
szerelőnél volt a vas, csak tömítéseket cseréltek a leömlőnél illetve heggesztették a leömlőt mert el volt repedve...nameg vizsgára ment a kicsike.
Mióta visszakaptam a vasat 10km -en belül 2-3x előfordult h hengerek kihagytak, dadogott alacsony fordulaton A szerelők tankoltak, csak nem tudom hol. Kijártam a szutykot majd tankoltam normálisat, de most a vas kb úgy megy mint egy 2.0 szívó. Olykor megtorpan 3000 - 5000 fordulat között, de végigviszi 7000-ig. Csak lomhán.
100-at kb 9 másodperc, a 200 meg elég hosszú idő az eredeti állapothoz képest
levegőszűrőt, olajat most cseréltem, de ezek természetesen nem orvosolnak ilyen problémát
tippek?
gyertyák ha halottak lennének akkor most is kihagyna az az 1-2 henger...nem?
benzinszűrő eldugult? injektortisztítóval próbálkozak?
irreális fogyasztást még nem tapasztaltam
imi1562007-09-16 12:22:28 // 17450
Ezt a jelenséget pár napja vettem észre először,azóta kb.5-ször csinálta 500 km alatt!
Előtte sosem csinált ilyent,pedig már mentem vele több mint 40.000-et!
Akkor tényleg vaalami más lesz,mert pár másodperc után mikor megindul,már úgy megy ahogy kell és akkor már füst sem jön belőle!
Beki 156 cartárs szerint a gázpedál állását érzékelő potméter is szarakodhat!Akkor viszont sztem nem eregetne fekete füstöket!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak