Na az lesz, hogy az ismerősöm (kollégám - illetve a fia), pénteken haza tudja vinni a laptopot, amin van analizátor. A kollégám meg bár nem alfa specialista, de jó szakember, és felajánlotta, hogy a hétvégén megnézi (mármint megnézzük). És bár nem a hibakód alapján, csak elmondásaim alapján gyanakodott erre az EG akármire. Minden esetre említette már ő is a turbónál ezt a szelep dolgot. Az első benyomása neki az volt, hogy egy jeladó rakoncátlankodhat! A lényeg az, hogy vasárnap nekifekszünk, és beleássuk magunkat a "majd kiderül, mi a rossz és azzal mit lehet kezdeni" dologba! :) Csak arra kért, hogy addig kérdezzem meg, erről mi a véleményetek! :)
Nu, majd beszámolok, mire jutottunk!
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Csaszi2008-02-20 20:49:44 // 19499
Csaszi2008-02-20 20:44:01 // 19498
Azaz! :) Csak nem emlékeztem rá! Hát az az igazság, hogy a kódot egyszer kiolvastuk, aztán annyi. Törölni nem is próbáltuk! Egyébként csak egy ötlet volt! :)
Dzsozy2008-02-20 19:20:23 // 19497
Én nem érek hozzá, de tegnap talán olvastad, hogy ma nekem is aktuális volt egy jó nevű autóvill.-nél egy látogatás. Elmondva a problémád, már ammennyire emlékeztem rá,(lomha, nehézkes gyorsulá, majd 2000-2500 ford felett megindul a vasad) és említve a hibakódot. Első hallásra a az üzemanyag rendszert kizárta, mint a Vágó müsorában, hiszen alapjárat van, a gép megy, naftát kap. Igaz, elmondása szerint fura a megfogalmazás! Ő mindenféle képpen a turbónál, ill. annak érzékelőinél keresné a problémát, meg isten az atyám, valami szelepet emlegetett a turbó körül. Ideiglenesen (bár nem megoldás) , compon keresztül, ő megemelné az alapjáratot. Mind ehhez hozzáteszem, az én elbeszélésem alapján mondta ezeket.
András bácsi2008-02-20 19:10:30 // 19496
Az az EGR-rendszer, de annak külön hibakódja van.
Csaszi2008-02-20 19:07:18 // 19495
Na csoki mindenkinek!
Újabb felvetés a másodlagos üzemanyag ellátó rendszer hibás működéséhez. Az egyik autószerelő ismerősöm kérdezi a hozzáértők véleményét, miszerint mit szóltok ahhoz, hogy a kipufogó visszavezető? (nem emlékszem pontosan a nevére, de aki tudja, biztos felismeri) szelep elkoszolódása okozhatja-e az általam említett problémát.
A 19462 hsz-hez meg tényleg csak annyit akarok szólni, hogy szarrágás baszki! Nem mindenki autószerelő, akinek autója van! De röhögjön ki minden szakember, akivel beszélsz, legyen az bármilyen téren! Hamar rájössz, mennyire nem értesz semmihez! :) Aztán akkor talán belegondolsz majd abba, hogy ha érted, miről beszél a másik, akkor mi a picsának kell kiröhögni?! De egyáltalá?! Nem pont ez lenne az a hely, ahol egymásért jövünk össze?! Vagy tévedek???
Újabb felvetés a másodlagos üzemanyag ellátó rendszer hibás működéséhez. Az egyik autószerelő ismerősöm kérdezi a hozzáértők véleményét, miszerint mit szóltok ahhoz, hogy a kipufogó visszavezető? (nem emlékszem pontosan a nevére, de aki tudja, biztos felismeri) szelep elkoszolódása okozhatja-e az általam említett problémát.
A 19462 hsz-hez meg tényleg csak annyit akarok szólni, hogy szarrágás baszki! Nem mindenki autószerelő, akinek autója van! De röhögjön ki minden szakember, akivel beszélsz, legyen az bármilyen téren! Hamar rájössz, mennyire nem értesz semmihez! :) Aztán akkor talán belegondolsz majd abba, hogy ha érted, miről beszél a másik, akkor mi a picsának kell kiröhögni?! De egyáltalá?! Nem pont ez lenne az a hely, ahol egymásért jövünk össze?! Vagy tévedek???
tomcsi1462008-02-20 19:01:59 // 19494
Épp ma kérdezte egy hölgy tőlem, hogy miért nem nőgyógyásznak mentem... :)
Van benne ráció, már hogy azt a "belenyúlást" emlegetted! :)))
Van benne ráció, már hogy azt a "belenyúlást" emlegetted! :)))
Tom122008-02-20 17:07:27 // 19493
Nem segít semmi. Először jön a kattogás, utána mindig erősebb, a végén egy nagy "katt", aztán, mintha nem is lenne ott semmi - game over és csere. A bal elsőt tavaly cserélték, most a bal hátsó rúgja az utolsókat.
mesa2008-02-20 16:56:48 // 19492
:)) OK. Akkor majd megkérem egy lakatos haveromat, nem nyúlna-e bele :)))
nagyferi812008-02-20 12:59:48 // 19491
Sziasztok!
Végre valahára úgy néz ki, hogy az alapjáratom a helyén van és a CO is egy csomó küszködés után!!!! Ugyanúgy jártam mint Ketyi78, de állítólag csak egy szondacsere vált szükségessé! Az is 40 pénz:(( A vezérlés nem volt elrakva, ezért javaslom a Ketyi78 "bajtársnak", hogy először méresd ki a szondát mielőtt megnézeted a vezérlést!
Végre valahára úgy néz ki, hogy az alapjáratom a helyén van és a CO is egy csomó küszködés után!!!! Ugyanúgy jártam mint Ketyi78, de állítólag csak egy szondacsere vált szükségessé! Az is 40 pénz:(( A vezérlés nem volt elrakva, ezért javaslom a Ketyi78 "bajtársnak", hogy először méresd ki a szondát mielőtt megnézeted a vezérlést!
Skodra2008-02-20 04:28:52 // 19490
Köszi! Valószinű az lehet az akkor amit mondtak hogy beletörött.Ha az nem müködik akkor milyen hiba fordulhat elő,pl. túlmelegedhet a vizem?Akkor komplett hűtőt cserélni kell?
Köszönöm az infót!!
Üdv!
Köszönöm az infót!!
Üdv!
Ferke2008-02-20 01:11:25 // 19489
Igen. Szinte semmit nem változott ezen a téren a technikai rész a 30 éveel ezelőtti sprintekhez képest. Ott is ugyanez a szitu.:)))
tomcsi1462008-02-19 22:51:55 // 19488
Ja! És ne felejtsd el a gumi porfogót ráhúzni, mielőtt betekered a csavarokat! Irtó bosszantó, amikor azt hiszed kész és észreveszed, hogy kifelejtetted... :))))))))))))))
Olyankor mond mindent az ember, tán' még Isten is van benne...
Olyankor mond mindent az ember, tán' még Isten is van benne...
tomcsi1462008-02-19 22:48:55 // 19487
Vitatkozom! :)
Szerintem jobb nem kivenni az ablaksínt. Fellazítani a rögzítőcsavart és el lehet húzni néhány centit, de nem kivenni.
A határolót abban a pozícióban ahogy kiveszed a zacsekból, be lehet forgatni a helyére. De szerintem az újat betenni könybb, mint a töröttet kivenni. Picit macerás, de csak türelem és kézügyesség kérdése.
Jótanács: ha már benn van a helyén, először fogasd oda az ajtóhoz a két csavarral, de csak érintőlegesen. Azután a kasznihoz rendesen és a végén meghúzni az ajtóhoz rögzítő csavarokat. Így rendesen bepozícionálódik a szerkezet és a kar, így nem feszül és nem törik el később.
Szerintem jobb nem kivenni az ablaksínt. Fellazítani a rögzítőcsavart és el lehet húzni néhány centit, de nem kivenni.
A határolót abban a pozícióban ahogy kiveszed a zacsekból, be lehet forgatni a helyére. De szerintem az újat betenni könybb, mint a töröttet kivenni. Picit macerás, de csak türelem és kézügyesség kérdése.
Jótanács: ha már benn van a helyén, először fogasd oda az ajtóhoz a két csavarral, de csak érintőlegesen. Azután a kasznihoz rendesen és a végén meghúzni az ajtóhoz rögzítő csavarokat. Így rendesen bepozícionálódik a szerkezet és a kar, így nem feszül és nem törik el később.
Robi2008-02-19 22:03:28 // 19486
Robi2008-02-19 22:01:30 // 19485
Nem nagy cucc kivenni a sínt. Jobb, mint szívni a határoló kiforgatásával.
mesa2008-02-19 21:38:30 // 19484
.:Medve:.2008-02-19 21:28:13 // 19483
Ezt nem tudjátok kié?
A piros érdekelne!
http://alfaamore.hu/adokveszek/7698?back=3%3Forder%3Ddate
A piros érdekelne!
http://alfaamore.hu/adokveszek/7698?back=3%3Forder%3Ddate
Hardy2008-02-19 21:18:50 // 19482
Személyesen ismered a Zsámbéki szerelőt? Én nem, de az egyik ismerősöm oda vitte javíttatni, és hogy finoman fogalmazzak... hagyott ott egy csomó fölösleges pénzt.
Csöri2008-02-19 21:16:38 // 19481
Légtelenítő szelepre gondolsz. Az a hűtő jobb sarkán van felül. (menetiránnyal megegyező)
Edyboy2008-02-19 21:12:06 // 19480
Szia!
Alfa Kontaktot próbáltad már Zsámbékon?
Alfa Kontaktot próbáltad már Zsámbékon?
Dévid2008-02-19 20:16:59 // 19479
Szervusztok, érdekes dologra lettem figyelmes, mikor utoljára meg volt emelve a kocsim. Elől a toronycsapágyban teljesen eltűnik az anya (sőt), ha a kocsi fel van emelve a földről, ez ilyen megoldás, vagy ismét egy új hibajelenséget fedeztem fel.
Skodra2008-02-19 19:26:19 // 19478
Sziasztok! 156-os hűtőjén tudjátok hol van valami túlnyomás szelep,állítólag a szelep belevan törve,és cserés lenne ,de akkor az egész hűtő kukás??Hol tudok ilyet szerezni?
Köszi!
Köszi!
Poseidon2008-02-19 19:20:17 // 19477
Sziasztok topic!
Na ma este a Váci útról a ferdinánd hídra kanyarodva egy jobbról "még belefér" felhajtó jól leamortizálta a hátsó ajtómat, a hátsó sárvédőt, lökhárítót, stb... horpadás, karist és műanyagtörés lett a vége. Szerencsére mindent elismert és nem a MÁV-nál van biztosítva :D:D
Namost a kérdésem a tapasztaltabbakhoz: Hová vigyem megcsináltatni, illetve hogy lesz ez nekem ha nem is előnyös, de legalább nem hátrányos (mondjuk szívesen lefényeztetném az első lökhárítóm ebben a körben, ráférne). Az autó egyébként gyönyörű gyári rosso piros.
Ilyenkor amúgy hogy történik ez az egész? Jó volna ha hamar szép lenne megint a kicsikém :(
Minden javaslatot, tippet _NAGYON_ hálásan köszönök előre is!
Na ma este a Váci útról a ferdinánd hídra kanyarodva egy jobbról "még belefér" felhajtó jól leamortizálta a hátsó ajtómat, a hátsó sárvédőt, lökhárítót, stb... horpadás, karist és műanyagtörés lett a vége. Szerencsére mindent elismert és nem a MÁV-nál van biztosítva :D:D
Namost a kérdésem a tapasztaltabbakhoz: Hová vigyem megcsináltatni, illetve hogy lesz ez nekem ha nem is előnyös, de legalább nem hátrányos (mondjuk szívesen lefényeztetném az első lökhárítóm ebben a körben, ráférne). Az autó egyébként gyönyörű gyári rosso piros.
Ilyenkor amúgy hogy történik ez az egész? Jó volna ha hamar szép lenne megint a kicsikém :(
Minden javaslatot, tippet _NAGYON_ hálásan köszönök előre is!
nagyferi812008-02-19 18:27:55 // 19476
Hello!
Ugyanebbe a cipőbe járok! Már most hétfő óta ott van a szekér egy állítólag elég jó elektromosnál. (ez a 3. "ALFÁS" szerelő, előtte 2 BOSCH service) Hengerfejfelújítás majd összerak és az eredmény 20 literes fogyasztás meg ingadozó alapjárat! Én megnézettem már a vezérlést és nem az volt a baja. Nekem se minden esetben ugrál, legalábbis egy bizonyos hőfokon nem, viszont a teljesítménye nem változott (szerintem). Ha megtudom végre, hogy mi volt a baja az enyémnek akkor szólok, hátha közelebb állsz majd az igazsághoz!! De legyen fordítva is! :)
Ugyanebbe a cipőbe járok! Már most hétfő óta ott van a szekér egy állítólag elég jó elektromosnál. (ez a 3. "ALFÁS" szerelő, előtte 2 BOSCH service) Hengerfejfelújítás majd összerak és az eredmény 20 literes fogyasztás meg ingadozó alapjárat! Én megnézettem már a vezérlést és nem az volt a baja. Nekem se minden esetben ugrál, legalábbis egy bizonyos hőfokon nem, viszont a teljesítménye nem változott (szerintem). Ha megtudom végre, hogy mi volt a baja az enyémnek akkor szólok, hátha közelebb állsz majd az igazsághoz!! De legyen fordítva is! :)
Dzsozy2008-02-19 18:04:45 // 19475
Ha gondolod, akkor rákérdezek egy haver autó vill. szerelőnél, Győr környékén tuti a legjobb! Fel van szerelve a legújabb ketyerékkel, stb! Nekem is ugráll a kocsim, Lambda szondára gyanakszom, 40km/10 littyi benya, holnap beméri a szondát, meg átnézi a vasat, elejétől a hátuljáig! (még le is fényeztette az elejét, mert véletlenül meghúzta az első lököst= korrekt). Rákérdezek, és nyomom majd a választ!
Dzsozy2008-02-19 17:56:44 // 19474
Ingadozó alapjárat? Ki lett sütve a comp.? Én is ebben a cipőben jártam, ki lett sütve a comp. ill. 10 perces meló, kipucoltam az alapjárati mocit, egy fogkefe, meg WD 40 segítségével.
tomcsi1462008-02-19 15:58:05 // 19473
anyad = anyag
tomcsi1462008-02-19 15:42:26 // 19472
Az bizony kuka. Már 3x cseréltem 146 - 156-ososkban. Minden márkaszervíz hoz, de Lángnál van nem gyári is asszem. A gyári áfás ára kb 4000-4500 Ft volt 2007-ben. Mondjuk egy művészet úgy beforgatni, hogy ne vágja el a lemez széle a kezed, de ki is jöjjön... Szar spiater szerű anyad, ha rossz szögben rakod be, 3 hónap és megint eltörik. :(
Ketyi782008-02-19 14:44:44 // 19471
Én is durválottam a dolgot,de hát ez van.Az a bosszantó,hogy még mindig nem tökéletes:-(
András bácsi2008-02-19 14:38:06 // 19470
Azért ilyen futásnál az durva. Néhány hete láttam egy hasonló km-t futott 1.6 belét: az szinte olyan volt, mint az új.
vivalfa2008-02-19 14:21:20 // 19469
Sziasztok!
Segítsetek: szeretném kiolvasni a diagnosztikai adatokat. Nem OBD, hanem a 3 csatlakozásos cucc; Euroscan/Uniscan/Visa néven fut, de 40-50k megvenni. Láttam viszont közvetlenül PC soros portjára kötve ilyet, azonban nem tudom, a lábkiosztást erre.
Ötlet/segítség?
Előre is köszönöm.
Segítsetek: szeretném kiolvasni a diagnosztikai adatokat. Nem OBD, hanem a 3 csatlakozásos cucc; Euroscan/Uniscan/Visa néven fut, de 40-50k megvenni. Láttam viszont közvetlenül PC soros portjára kötve ilyet, azonban nem tudom, a lábkiosztást erre.
Ötlet/segítség?
Előre is köszönöm.
Poló2008-02-19 14:15:27 // 19468
Komárom 100 km-es körzetében van legalább 3 szerelő :)
Ketyi782008-02-19 14:13:36 // 19467
Esetleg Komárom 100 km-es körzetében egy jó Alfaszerelő lenne a legjobb,mert a fejvakarásból már elég.Azt meg nem akarom,hogy tippelgessenek és vegyek még egy halom felesleges alkatrészt a kocsiba.
Ketyi782008-02-19 14:07:28 // 19466
130e km.Letört egyik dogattyú tetejéből egy darab és rendet rakott.Felújították a hengereket ,gyűrűket,vezérműszíj,vízpumpa,feszítő görgők ujak,kuplungtárcsa+szerkezet is új.Kezd egy kicsit bosszantani a dolog
András bácsi2008-02-19 13:53:58 // 19465
Különben minek kellett felújítani egy ilyen fiatal motort? Km mennyi?
András bácsi2008-02-19 13:48:25 // 19464
Ha csak néha, akkor nem.
Ferke2008-02-19 13:47:52 // 19463
Szerintem vidd vissza, és akkor hozd el, ha nincs hibája. Most komolyan. Hihetetlen, hogy egyáltalán egy szerelő engedi így elvinni a frissen generálozott autót.:(((
Ketyi782008-02-19 13:28:42 // 19462
A vezérléstől lehet olyan,hogy néha ingadozik az alapjárat?Nem mindig csinálja.Mondjuk nem értek hozzá.
András bácsi2008-02-19 13:03:25 // 19461
Nincs elrakva a vezérlés?
András bácsi2008-02-19 13:02:20 // 19460
Jaja, kivéve a 105 lovasok.
Ketyi782008-02-19 11:58:57 // 19459
Sziasztok!
Motorfelújítást végeztek az Alfámon(147 1.6 ts 120le 2001-es).Összerakták és azóta ingadozik az alapjárat hidegen is melegen is.Az a legrosszabb,hogy nem minden esetben jelentkezik a probléma.Az autószerelő is csak vakarja a fejét,mert fogalma sincs mitől lehet.Mivel bejáratós még a motor nem tudom hogy milyen a gyorsulása,(3000 fölé)mert nem padlozgatom le a jobbos pedált.Ha valaki tud segítsen mert kezd a púpom megtelni.Nem volt olcsó a felújítás költsége sem és még a kocsi sem a legjobb.Fogyasztása jó,főleg hogy nem megyek többet 100-nál.Előre is köszi.
Motorfelújítást végeztek az Alfámon(147 1.6 ts 120le 2001-es).Összerakták és azóta ingadozik az alapjárat hidegen is melegen is.Az a legrosszabb,hogy nem minden esetben jelentkezik a probléma.Az autószerelő is csak vakarja a fejét,mert fogalma sincs mitől lehet.Mivel bejáratós még a motor nem tudom hogy milyen a gyorsulása,(3000 fölé)mert nem padlozgatom le a jobbos pedált.Ha valaki tud segítsen mert kezd a púpom megtelni.Nem volt olcsó a felújítás költsége sem és még a kocsi sem a legjobb.Fogyasztása jó,főleg hogy nem megyek többet 100-nál.Előre is köszi.
Robi2008-02-19 11:33:18 // 19458
Egyébként a legjobban a régi, adagolós turbodízeleknél érezni, hogy egyszercsak megindul az autó, mintha addig félgázon mentél volna. A laikus ilyenkor mondja, hogy "bekapcsolt a turbó". Pedig több köze van a jelenségnek az adagolóhoz, mint a turbóhoz. A turbónyomás szépen, fokozatmentesen emelkedik, és amikor elér egy adott értéket, lenyom egy membránt az adagoló tetejében, ami megnöveli a befecskendezett mennyiséget.
Robi2008-02-19 11:28:56 // 19457
"Csaszi védelmében mondom, hogy felénk is úgy mondják, hogy "kapcsol a turbó" Mégis mindenki érti miről van szó és nem egy kapcsolóról beszélünk..."
Nem akarok szőrszálat hasogatni... Na jó, de. :)
Szóval a köznyelvben elterjedt, de attól még hülyeség, tévhitre alapul.
Képzett (szakmabeli) embertől még nem hallottam ezt a kifejezést, pedig elég sokkal találkozom nap-mint-nap.
Nem akarok szőrszálat hasogatni... Na jó, de. :)
Szóval a köznyelvben elterjedt, de attól még hülyeség, tévhitre alapul.
Képzett (szakmabeli) embertől még nem hallottam ezt a kifejezést, pedig elég sokkal találkozom nap-mint-nap.
Robi2008-02-19 11:25:17 // 19456
"A turbót illetően foggalmam sincs, milyen! Minden esetre meglepődnék, ha változó geometiás lenne!"
Szerintem mind az mJTD, mind a régi JTD változó geometriás turbóval van szerelve.
Szerintem mind az mJTD, mind a régi JTD változó geometriás turbóval van szerelve.
András bácsi2008-02-19 10:48:04 // 19455
Nekem most csinálta a Belfegor Turbo, 50e volt egy teljes felújítás.
lee752008-02-19 09:49:13 // 19454
halee tarsasag a segitsegetek kellene ha valakinek van ismeröse aki turbojavitasal foglalkozik vagy tudd egy 156 1.9jtdhez turbot az szoljon nekem!!!pls sürgös
Ferke2008-02-19 09:38:17 // 19453
Szerintem igen.:))
TIbor2008-02-18 20:43:19 // 19452
Hát ezen nem veszünk össze ! :-)))))
Csaszi2008-02-18 20:41:38 // 19451
Jaja! Az valóban az, de nekem a 1238-at adta ki, ami meg az üzemanyag pumpa másodlagos körének rendellenessége. Bár simán el tudnám képzelni ezt a jeladó problémát! Főleg, ha jól összekormolta az IC beömlőjéből süvítő szötye! :( Már ha az egyáltalán a környékén van!
Egyébként van itt egy oldal, ahol le vannak szépen írogatva a hibakódok:
TroubleCodes.net
Egyébként van itt egy oldal, ahol le vannak szépen írogatva a hibakódok:
TroubleCodes.net
Vinnie2008-02-18 20:38:37 // 19450
A régebbiekben is változó a szívócsőhossz.
A különbség, ha jól tudom, az EURO II-esről az EURO III-asra való váltást/megfelelést takarja.
A különbség, ha jól tudom, az EURO II-esről az EURO III-asra való váltást/megfelelést takarja.