Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
bialcsabi2008-02-14 18:22:48 // 19392
Üdv mindenkinek, most ismerkedek az amore-val és ha már így rátaláltam a szerelőműhelyre -- KÉRDÉS : van valakinek véleménye ill. tudomása arról, hogy a 70 fokos hűtővíz normális -e ?? Alfa 156 1.9 JTD -- normálisan megy, jól fűt, de ennyit mutat a m.szer....igaz kicsit lassan melegszik, de nekem az előző diiiziil autóm is ilyen lassúcska volt igaz ott 90 fokos volt a víz... Köszi
nagyferi812008-02-14 18:12:34 // 19391
Arra már én is rájöttem, hogy ezeket a "gépezeteket" csak dícsérni lehet, mármint ha "Ő" is hallja. :-) Egy rossz gondolat és úgy keresztbehúz minden számításod, hogy megbolondulsz tőle!
Dzsozy2008-02-14 17:23:27 // 19390
Annyi itt a "szöveg" az LMM-ről, a lambdaszondáról, direkt szürcsiról, hogy tuti megtudta a vasam, és bosszúból valamelyik bemondta az unalmast ma! 50km-t mentem kenguru benzinnel,folyamatosan rángatott a drága, majd kirázta a belem! Mivel sietnem kellett volna hát nem voltam túl kedves vele. A pill. fogyasztás sem ment 15 littyi alá 70km/h-nál. 1 óra pihenés után meg mint akit kicseréltek! Keddig pihi, mivel az autó vill.szercsi, aki csinálna egy motor diagnosztikát tele van. Az Alfának nem csak lelke van, hanem "füle" is! :)))))
nagyferi812008-02-14 16:08:32 // 19389
Ők baxták el! Ki tudja mi lenne a következő lépésük.
pb_2008-02-14 14:18:09 // 19388
Ezt nem is írtam.))) De, azért, ha kell lehet normális fogyasztást is produkálni velük.
Robi2008-02-14 13:40:40 // 19387
Alfát venni nem a legjobb megoldás, ha a fogyasztásra megy az ember. :)))
Robi2008-02-14 13:39:46 // 19386
Ne hasonlítsd a boxerekhez meg Fiat TS-ekhez, ez még az alublokkos 8V TS, kb semmi köze hozzá. A légmennyiséget is másképp méri, nem tömeget mér, hanem volumetrikus, egy torlólapátja van. Ez a torlólapát egy érintkezőt mozgat, ami egy szénpályán fut. Ha ez a pálya megkopik valahol, akkor annál az értéknél szakadás van, és rángat az autó. A hamislevegőre is nagyon érzékeny, érdemes végignézni a légmennyiségmérőtől a hengerfejig.
Még rángathat gyújtás probléma miatt is (pl gyertya, gyertyakábel).
Egyébként az 5-ben 50 nekem is kissé szürreális, én akkor szoktam 1-ből 2-be váltani. :)
Még rángathat gyújtás probléma miatt is (pl gyertya, gyertyakábel).
Egyébként az 5-ben 50 nekem is kissé szürreális, én akkor szoktam 1-ből 2-be váltani. :)
pb_2008-02-14 10:01:37 // 19385
Ez így nem teljesen igaz.) Ha nem gyorsítasz 5ben csak a fordulatot tartod, akkor az kedvező 6ással lesz a fogyasztásra. Viszont, ha 35-70 között is végig 5t használsz, az tényleg nem a legjobb +oldás, ha a fogyasztásra megy az mber.
FRC2008-02-14 09:59:44 // 19384
Mondjuk szerintem hideg van ilyen időben a Direkt szűrőhöz!
pb_2008-02-14 09:58:38 // 19383
A múltkor nézegettem 1ks fordulaton is simán Lmegy 5ben, simán vissza lehet tornázni 60-70ig, igaz nem a legköltség6tékonyabb +oldás.))
petya822008-02-14 09:58:21 // 19382
Köszi a tippeket.Most el kell mennem dolgozni,de továbbra is várom a jó ötleteket!Az NGK Platinumot hol lehet beszerezni olcsón,ja és mennyi az ára kb???Köszi mindenkinek
Föckös2008-02-14 09:57:14 // 19381
hát Uram! lehete, h elmegy városban 50el 5ösben, de hogy ettől nem fogyaszt jobban, sőt!
ne tedd korán ötösbe! sem a boxer, sem a ts nem arra van tervezve, h ezervalahányszázas fordulaton közlekedjenek vele, az egy dolog, h elbírja...
ne tedd korán ötösbe! sem a boxer, sem a ts nem arra van tervezve, h ezervalahányszázas fordulaton közlekedjenek vele, az egy dolog, h elbírja...
pb_2008-02-14 09:55:10 // 19380
Látod, ez igaz.)))) Viszont az is, hogy, ha normális lendületet akarsz venni, akkor vissza2 padló.))
petya822008-02-14 09:51:01 // 19379
Az autó csak benzines!! :)
Poló2008-02-14 09:50:10 // 19378
Én is szoktam menni 50-et 5.-ben, pedig az enyém 16V, aminek magasabb fordulaton jelntkezik a maximális nyomatéka. Aztán ha 50-ről lassítanom kell valami miatt mondjuk 40-re, utánna pedig gyorsítani vissza 50-re, akkor nem nagyon szoktam visszaváltani, szép finoman nyomva a gázt felgyorsítok. Semmi rángatás, semmi ilyesmi, igaz nem padlóig nyomom a pedált.
petya822008-02-14 09:49:52 // 19377
Csak az a baj,hogy ezt nem olan rég kezdte el,kb egy hete.Azelött simán ment,nem volt baj a gyorsitással :( Köszi a tippeket!!
FRC2008-02-14 09:49:32 // 19376
simán megy 5-ben 50-et.
LMM tisztitása is okozhat kellemes meglepetést :-)
LMM tisztitása is okozhat kellemes meglepetést :-)
Ferke2008-02-14 09:48:38 // 19375
Mert a boxer nem TS.:)))
FRC2008-02-14 09:47:58 // 19374
8V TS nek jó a NGK BCP 6 ES gyertya én évekig azt használtam a 164 ben.
Bosh viszont nekehezn tűri a magas hőfokot.
Ha esetleg gázos az autód akkor csakis 1 pólusú gyertyát szabad használni!
Bosh viszont nekehezn tűri a magas hőfokot.
Ha esetleg gázos az autód akkor csakis 1 pólusú gyertyát szabad használni!
pb_2008-02-14 09:47:41 // 19373
A boxernek simán jó 5ben, az 50.))
petya822008-02-14 09:35:14 // 19372
Aha a direktszürö nem olyan régi max 2 hónapos,de mindig be van fújva olajjal,hogy ne legyen száraz.NGK Platinum gyertyára gondoltál????
Ferke2008-02-14 09:34:06 // 19371
Ha valamelyik tartóbak nincs már a toppon, akkor 5.-ben 50km/h-nál simán rázhat. Szerintem is kevés neki 5.-ben az 50. Vagy az 50-nek sok az 5. :)))
süsnye2008-02-14 09:28:26 // 19370
én azért megnézném azt a légtömegmérőt. Nekem annak a cseréje oldotta meg. Direktszűrőt pucolod rendesen?
Wickey2008-02-14 09:18:25 // 19369
A gyertya pl. tudhat ilyet, a TS amúgy szereti a platinagyertyát, a négyelektródásat ellenben annyira nem.
Ezen felül lehet légtömegmérő de az annyira nem jellemző, plusz az az ötödikben ötven az azért elég alacsony fordulatszám.
Ezen felül lehet légtömegmérő de az annyira nem jellemző, plusz az az ötödikben ötven az azért elég alacsony fordulatszám.
petya822008-02-14 08:57:00 // 19368
Sziasztok.Még új vagyok itt,és kérdésem lenne.Mi van akkor ha az autómmal haladok városban 50-el 5.-ik sebességi fokozatban,és ha odalépek egy kicsit erösebben akkor rángat egy kicsit az autó.Ha elkerüli a 2000-es fordulatot,akkor megszünik ez a jelenség!Ez elött is csinált ilyent,de a gyári szürö kicserélésével direkt szüröre,és ez a rángatás megszünt,EDDIG.Most megint elöjött,és nem tudom mi lehet a baj :( Most lett olaj cserélve benn,Selenia Gold 10W 40-es lett bele.A gyertyák 4 pólusu BOSH,a számukat nemtom fejböl :) de 4000 km-tert mentek.Segitstetek mi lehet a gond????Az autó 164-es Twin Spark 2.0.A segitségetek elöre is köszönöm :)
süsnye2008-02-14 07:53:27 // 19367
bár én sem vok az ilyen dolgoknak a híve, de én kénytelen voltam beleönteni, mert hűtőjavítás után, 1-2 hónappal Horvátországban kezdett el csöpögni, aggódtam is kcisit, hogy namostmileszhamegadjamagát :)). De csak akkor engedett, amikor már kihűlt. Aztán beletöltötem egy 3/4 flakon STP tömítőt és megoldotta a problémát, fűtésem is van, termosztát is jó... szal nekem nem okozott gondot (eddig legalábbis, a fél év alatt).
Mindezek ellenére én is inkább azt ajánlom, hogyha a hűtő ereszt, akkor ott a legbiztosabb megoldás a csere (lehetőleg újra), mert nekem sajna a javítás is megadta magát :(
Mindezek ellenére én is inkább azt ajánlom, hogyha a hűtő ereszt, akkor ott a legbiztosabb megoldás a csere (lehetőleg újra), mert nekem sajna a javítás is megadta magát :(
süsnye2008-02-14 07:47:51 // 19366
jah.. nem 16V... hanem 12V valóban, bocs :)) nem mentél vissza oda, ahol a HFet csinálták, hogy nézzék meg?
Rizzo2008-02-13 23:25:28 // 19365
Hütőtömitőt senkinek sem javasolom.a Múlt télen nekem is csöpögött a hűtőm .
Tettem bele tömitőt ,meg is szünt a csöpögés.Aztán amikor idén hideg lett kinyitottam a fűtést és semmi meleg nem jött.Sok próbálkozás(átmosás ,ecet ,hútőtisztitó,légtelenités...)után vettem egy fűtőradiátort.A réginek a gumicsöve és a fűtőcsövek olyanok voltak, mintha teletömném gyurmával.
Azt mondanom sem kell mekkora szívás kicserélni a fűtőtestet.
Ja a lényeg ,most már csak a hűtőm csöpög a fűtés már jó. :)
Tettem bele tömitőt ,meg is szünt a csöpögés.Aztán amikor idén hideg lett kinyitottam a fűtést és semmi meleg nem jött.Sok próbálkozás(átmosás ,ecet ,hútőtisztitó,légtelenités...)után vettem egy fűtőradiátort.A réginek a gumicsöve és a fűtőcsövek olyanok voltak, mintha teletömném gyurmával.
Azt mondanom sem kell mekkora szívás kicserélni a fűtőtestet.
Ja a lényeg ,most már csak a hűtőm csöpög a fűtés már jó. :)
nagyferi812008-02-13 22:45:37 // 19364
Így már át lett nézve! Minden ok! Az enyém csak 12 szelepes :-) de ugyan ottt van az a vékony cső.
süsnye2008-02-13 20:46:30 // 19363
hát ha másnem, még rosszabbnak kéne lennie.. :)
Sztem nézd át a levegő rendszer csöveit is, nem szív-e valahol fals levegőt. Lehet pl. , h HF szerelésnél, vmelyik bilincset nem húzták meg.
Pl. elsőként nézd meg azt a vékony gumicsövet (sztem 16Vben is ott van, de majd megmondják a tapasztaltabbak), ami a szívócsonkról, a benzin nyomásszabályzóhoz megy.
Sztem nézd át a levegő rendszer csöveit is, nem szív-e valahol fals levegőt. Lehet pl. , h HF szerelésnél, vmelyik bilincset nem húzták meg.
Pl. elsőként nézd meg azt a vékony gumicsövet (sztem 16Vben is ott van, de majd megmondják a tapasztaltabbak), ami a szívócsonkról, a benzin nyomásszabályzóhoz megy.
nagyferi812008-02-13 19:44:00 // 19362
Lehúztuk felül a csatiját, de nem változott semmi! Elvileg nagyon is reagálnia kellett volna a szekérnek nem?
Dzsozy2008-02-13 19:15:01 // 19361
Dzsozy2008-02-13 19:05:53 // 19360
A leírtak alapján, szerintem 100% a szonda csere! :) Bár igaz, szerezz egy cartársat, oszt pár percre cseréljetek LMM-t. Egyszer úgy jártam, hogy egy forrasztás engedett el benne az autóvill. szerelőm szerint. 5 perc alatt orvosolta.
süsnye2008-02-13 15:22:35 // 19359
Bár tény, hogy van olyan szonda is ami ellenállást változtat (titánium dioxidos). Ahhoz értelemszerűen kell tápfesz...
süsnye2008-02-13 15:19:38 // 19358
A szondában a kipufogógázban mért oxigén mennyiség és a külső környezetben lévő oxigén mennyiség különbsége elektromos feszültséget kelt. Így érthető? :)
Cgo2008-02-13 14:59:31 // 19357
otletet keresek, mit csereltessek meg az automon, hogy tip top legyen. reszletek az utolso blogban - mi a franctol ugralhat meg?
kertecs2008-02-13 12:28:00 // 19356
Az mi az, h a lambda maga csinálja a feszt??? A hőenergiából, vagy a zajból? Ez nekem magas : ))
süsnye2008-02-13 09:05:59 // 19355
én először mindenképpen a szondával és az LMMel kezdeném. Húzd le a lambdát nyugodtan és nézd meg mi változik (én majd' egy évig jártam lambda nélkül ;) ), meg próbálj meg szerezni egy próba csere darabot LMMből.
süsnye2008-02-13 09:02:56 // 19354
ahááá :) akkor a tápot is kékfogon keresztül kapja! hogy ez eddig nem jutott eszembe! ;))
nagyferi812008-02-12 20:10:55 // 19353
Kössz a tanácsot!
Elmentem a debreceni (állítólag a legjobb) Bosch szervízbe, hogy csinálják meg, de a csávó csak tájékozódott ,hogy mi van Megállapította 10 perc után, hogy keverési arány probléma van. OSZT ENNYI! Az a baj, hogy feladja a leckét sok embernek ez a probléma. Remélem csak lambdás!
Elmentem a debreceni (állítólag a legjobb) Bosch szervízbe, hogy csinálják meg, de a csávó csak tájékozódott ,hogy mi van Megállapította 10 perc után, hogy keverési arány probléma van. OSZT ENNYI! Az a baj, hogy feladja a leckét sok embernek ez a probléma. Remélem csak lambdás!
Dzsozy2008-02-12 18:43:20 // 19352
A lambda szonda vásárlásnál vigyázz, mert azért megetetik az embert néha. Anno a 155-be egy 2000-ft sz.gépes diagnosztika mutatta ki, hogy rossz értéket mér a szonda! Nekem a BOSALT ajánlották, amivel aztán 10.000,- ezreket spóroltam, és tökéletes értéket mért, hibátlanul muzsikált a vas, és azóta is az van benne, még az új tulajnál is.
András bácsi2008-02-12 17:08:33 // 19351
Elég, ha nem viszed messzire a vezérlőt az akkutól, és bluetooth-on kapja a jelet. :)))
süsnye2008-02-12 16:05:19 // 19350
én is olvastam a manualban ezt, de nem értem, hogy hogyan műxik. Mivel az ECU két adott lábára kell rákötni a cuccot, ezért az ECU csatit le is kell húzni, viszont az ECU a csatiról kapja a tápot, nem?
De mégha nem is onnan kapja a tápot kell neki, a fojtószelep poti jele, mivel, ha jól emléxem a gázpedállal is játszani kell, hogy kivillogja a kódot...
De mégha nem is onnan kapja a tápot kell neki, a fojtószelep poti jele, mivel, ha jól emléxem a gázpedállal is játszani kell, hogy kivillogja a kódot...
süsnye2008-02-12 16:00:57 // 19349
miért kell ehhez tű? rádugod a csati végére a multimétert, én is ott mértem... ;) a test megvan a kipun, a lambda meg maga csinálja a feszt, szal nem kell összedugni, ahhoz, hogy kimérd...
süsnye2008-02-12 15:58:55 // 19348
node mire írja a szálszakadást? lambda?
Fighter2008-02-12 14:52:22 // 19347
Helló!
Megcsináltam az általad leírt müveletet, plusz a pillangószelepet is kipucoltam /higítóval tisztítottam mindent/. Második napja a reggeli meg esti minuszokban is finomabban indul, nem pörög 1500-on az alapjárat hidegen.Ha bemelegszik nem ingadozik az alapjáratom.Más pozitívumot még nem tudtam megfigyelni. Korábban a resetelés nélkül is megcsináltam már ezeket, de nem igazán vettem észre javulást. Ennyit számítana? Remélem tartós lesz ez a javulás.
Megcsináltam az általad leírt müveletet, plusz a pillangószelepet is kipucoltam /higítóval tisztítottam mindent/. Második napja a reggeli meg esti minuszokban is finomabban indul, nem pörög 1500-on az alapjárat hidegen.Ha bemelegszik nem ingadozik az alapjáratom.Más pozitívumot még nem tudtam megfigyelni. Korábban a resetelés nélkül is megcsináltam már ezeket, de nem igazán vettem észre javulást. Ennyit számítana? Remélem tartós lesz ez a javulás.
nagyferi812008-02-12 14:07:27 // 19346
Ok! Így már értem! Nem ismertem ezen a néven.
Ferke2008-02-12 12:06:48 // 19345
Levegőmennyiség mérő. A légszűrőház és a szívósor közötti csövön van. 155-ön asszem egy ezüst fedelű dobozka.:)
Cs.Alfa2008-02-12 09:31:53 // 19344
sziasztok!
Időnként kigyullad az injektor lámpás....Elvittem megnézetni,és a számítógép szálszakadást ír.
Megmértük a feszültséget,rendben.
Mi a fene lehet?Nem ég folyamatosan,csak időnként és magától elmúlik....
Időnként kigyullad az injektor lámpás....Elvittem megnézetni,és a számítógép szálszakadást ír.
Megmértük a feszültséget,rendben.
Mi a fene lehet?Nem ég folyamatosan,csak időnként és magától elmúlik....
nagyferi812008-02-11 15:10:43 // 19343
Most lehet hogy hülyeségnek tűnik de melyik az az LMM. Lehet hogy másképp ismerem!