Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

GabCsi2008-01-31 15:05:54 // 19242
Örülök, hogy segíthettem, áfás vagy sima blokk?:D
Robi2008-01-31 14:52:52 // 19241
"100% hisz mi mástól menne sokkal rosszabbul mint előtte!
Pirihez hordják sorban az elrakott vezérlésű gépeket!! :-("

Nem teljesen értem, hogy mit lehet elkúrni a vezérlésen. Felrakod a vezműtengely sablonokat, jelre állítod a főtengelyt, felrakod a szíjat, lehúzod a vezműtengelyek kerekének csavarjait, oszt csók.

Nem lehet, hogy valahol hamislevegőt szív, vagy a gyújtásnál csesztek el valamit?
Mondjuk én a hamislevegőre gyanakodnék, ha állandóan a légtömegmérőt akarják kicserélni.
Dzsozy2008-01-31 13:03:56 // 19240
Tudja a rák! :) Mér a szekér még azt is tudja? Beszarok. Fel sem tűnt, hogy mikor útinformot mondanak akkor jelenek meg. Apám!? Örök hála és köszönet, na vazze, most jól leégtem. :D
GabCsi2008-01-31 12:38:11 // 19239
Az nem a rádiónak a útinform "TA" funkciója ? :D
koz2008-01-31 12:27:48 // 19238
Üdv szakik! Elég lötyögős a váltóm, és a kettes is egyre nehezebben kapcsolható, és elkezdtem spekulálni azon, hogy hogyan lehetne megoldani egy hatodik sebességet. Van a 2.0TS a 166-ban, aminek szimpatikusnak tűnik a kiosztása. Ezek az áttételek:
...........................145 1.6 TS.........166 2.0 TS

1st gear...............3,909...................3,500.........(!!!!!!)
2nd gear..............2,238...................2,235
3rd gear...............1,520...................1,520
4th gear...............1,156....................1,161
5th gear...............0,971....................0,971
6th gear...............--------....................0,861
diff. final...............3,562....................4,062.........(???)
Nem értek hozzá, de úgy tűnik, az alsó fokozatok kicsit rövidebbek lehetnének, a végén meg lenne a hatodik. Az a kérdésem, hogy beszerelhető-e? A féltengelyek stimmelnének pl.? Meg egyáltalán, mekkora szopás egy ilyen művelet? Mennyiért lehet hozzájutni egy ilyen váltóhoz? stb.
Dzsozy2008-01-31 12:05:56 // 19237
Szép napot Mkinek! A napokban valami üzi jelent meg a fedcompon. Sajna nem tom mit jelent, még annak ellenére sem, hogy akkor próbáltam megjegyezni (úton voltam), és utánna lefordítani. Valami ilyesmi volt : TRAFFIC ACCOUNAMET vagy ANNOUCAMENT. Anno én úgy fordítottam, hogy "forgalmi jelentés", bár lehet,hogy szerény angol tudásom erre nem megfelelő, meg hát értelme sincs. Mit jelent ez? Már kétszer kiírta a vas, de hibajelzésem nem volt. Autodata cd-n nincs ilyen hibajelzés.
RoliQ42008-01-27 23:05:53 // 19236
alá kell rakni ezt azt... :D jó lenne ha lenne garázs.... de mivel nincs! ez van !
Ferke2008-01-27 22:38:23 // 19235
Látod, épp ezért kell az akna!.:)
147Smz2008-01-27 22:08:20 // 19234
Nekem van garázsom, de ott aztán semmit nem tudsz szerelni, annyira szűk a hely :-)
Egyébként meg sima kerékcseréhez való emelő alatt én nem mernék szerelni, minimum az akna.
RoliQ42008-01-27 21:46:36 // 19233
cseréltél már 155 be váltót? há annyira azért nem egyszerű:D
RoliQ42008-01-27 21:45:40 // 19232
hajjaj nekem ezt nem kell mondani fél karomat egy garázsért! na akkor nehézkes lesz a szerelés de legalább nem fázok:D
Ferke2008-01-27 21:36:29 // 19231
Azért vannak nagyobb melók is egy váltócserénél.:)) Szóval végülis nem muszáj akna, fűtött garázs, stb, de ezekkel valamivel könnyebb, gyorsabb.:))
RoliQ42008-01-27 21:25:49 // 19230
milyen akna?..... váltót cseréltem a parkolóban....! azóta is megy a gép:D
RoliQ42008-01-27 21:21:48 // 19229
kevesebbért? hánehogymá:D valamiből nekem is meg kell élni!:)
RoliQ42008-01-27 21:19:10 // 19228
csak egy kábel kell programot meg árul valaki hozzá 19900Ft. pont nemrég láttam valahol! . laptop az csá! szóval csak a kábel kéne! gondolkodom is rajta!!!!!
Ferke2008-01-27 21:11:45 // 19227
Komoly emelő nélkül még elvagyok, de akna+szerszámozottság nélkül tényleg érdekes lenne.:))
Csöri2008-01-27 20:57:42 // 19226
De a hidegen nem indulás az nem biztos, hogy ettől van.
Amúgy meglepő, hogy az ujjonan nyíló márkaszervízek mennyire nincsenek felkészülve az Alfákra. Én a veszprémiek vezető szerelőjétől kérdeztem rá, hogy a V6 motoron vezérléscserét csináltak-e. A válasz annyi volt, hogy még célszerszámjuk sincsen hozzá.:)) (majd jönnek hozzám)
Csöri2008-01-27 20:53:05 // 19225
Ez kemény, valamit nagyon elkúrtak. Addig nem szabadott volna fizetned amíg nem jó. Esetleg az meg kéne beszélni velük, hogy amit innen ráköltesz azt állják ők.
147Smz2008-01-27 20:40:56 // 19224
Ezzel az a baj, hogy ha hajlandó is vagy megtanulni a dolgokat, van is rá időd, akkor is kell hozzá saját akna. Egy rendes hidraulikus emelő gondolm kurva drága... Ráadásul hely mindkét esetben szükséges.
Ferke2008-01-27 20:26:44 // 19223
Van 1-2 dolog, amihez kevés vagyok.:)))
pb_2008-01-27 19:40:55 // 19222
Csak 90ben?)))
Ferke2008-01-27 19:40:50 // 19221
Visszadugni vissza tudod, de a hibakód kiütéséhez kell egy gép, egy kábel, meg egy coftver.:))
Ferke2008-01-27 19:39:30 // 19220
Viccelsz?!:) Én 90%-ban magam szerelem. Asszem valamivel jobban, mint a szakszervíz.:))
Azzal jársz legjobban, ha magad csinálod, mindig az a biztos.:))
pb_2008-01-27 19:39:28 // 19219
Én ilyet személyesen is tapasztaltam.
Ferke2008-01-27 19:38:29 // 19218
Pest és környékén pedig kispestre hordják...:) Hát igen, nem először hallom, hogy egy "szakszervíz" sem tud egy vezérlést normálisan összerakni..:(((
csocsi2008-01-26 23:14:34 // 19217
Kevesebbért nem? :)))
Liquid2008-01-26 23:05:15 // 19216
pedig egyszerű. a márkaszervízben szinte kizárólag olajcserét és alkatrészcserét csinálnak, hozzá nem értők, qrva drágán. a gar. lejárta után csak nagyon elenyésző számú autós marad meg a márkaszervíz mellett. Mert ugye ki szereti azt ha 2x-es áron adják neki a szolgáltatást.
RoliQ42008-01-26 22:31:36 // 19215
ki gondolná hogy márkaszervíz lehet ilyen szar... ! elkpesztő ilyen erővel én is szerelhetném a kocsit.. tulajdonképpen én is szerelem már:D
RoliQ42008-01-26 22:29:53 // 19214
és az most jó ár? :D én nem tom.. de ennyiért én is visszadugtam volna:)
GEORGE2008-01-26 22:29:14 // 19213
100% hisz mi mástól menne sokkal rosszabbul mint előtte!
Pirihez hordják sorban az elrakott vezérlésű gépeket!! :-(
RoliQ42008-01-26 22:28:55 // 19212
sztem jobb is hogy nem indul be még a végén valami komolyabb baja lesz! de szerintem az alap hogy garis a kocsi... én rájukgyújtanám a kócerájt...! keménynek kell lenni!
GEORGE2008-01-26 22:28:23 // 19211
Tegnap voltam szakszervízben igaz sima compjuteres kiolvasásra, a lesett LMM csatit megtalálták és vissza rakták majd töröték a hibakódot. 3960Ft-ot fizettem.
csocsi2008-01-26 22:26:34 // 19210
Én sem és még rajtam kívül nagyon sokan nem olyan helyre járnak.
A véleményem nekem is meg van róluk :(
Ferke2008-01-26 22:25:31 // 19209
Le merem fogadni, hogy ezen a gépen most még a vezérlés is el van rakva. Lééééci áruld el a szervíz nevéééét!!!!:((
RoliQ42008-01-26 22:20:13 // 19208
Márkaszervízbe SOHA! 1 a duplája az ár... és még szart is csinálnak!!!!! nekem is kb ilyen összeget mondtak.....telefonba... én erre Köszönöm Viszhall:D
sardulah2008-01-26 22:04:11 // 19207
Kösz! Már bele vágtam az alkatrész beszerzésnek. Jövő hét elején csere.
Majd beszámolok az eredményekről.
Üdvözlettel!
Sanya762008-01-26 16:07:17 // 19206
Köszi a választ azóta már szétkaptam az egészet, gyanúm beigazolódott, a fűtőradiátor lukas. Nyomáspróbáztam és csak úgy fújta ki a vizet. Hihetetlen, hogy teljesen szét kell szedni az autót, hogy ki lehessen venni a fűtés konzolt.
Wickey2008-01-26 14:22:05 // 19205
A perrel sokra nem fogsz menni.
Inkább ütni kell az ember fejét, amíg be nem ismeri, hogy valóban lehet három alkatrész is rossz, de nem valószínű, ha a harmadikkal se indul be a gép, akkor valószínűleg nem a kérdéses alkatrésszel van a gond. Mellesleg: lehúzott csatlakozójú légtömegmérővel is beindul és jár a motor, az már igaz, hogy elég szarul.
Inkább rakasd vele helyre a vezérlést (elrakta, istenem, sok az a két vezérműtengely...) attól is mehet szarul, meg kérd vissza a lóvé felét.
Grando2008-01-26 14:14:38 // 19204
Mivelhogy kopóalkatrész, ahogy Erhard is mondta, elfárad szegény. Minden autóban, nem csak nálunk. Azért találkozhatsz sokat ezzel itt az oldalon, mert egyrészt sokan vagyunk, másrészt pedig általában használt autókkal járunk. Ez ilyen sajna. Semmit sem gyártanak az örökkévalóságnak, és ez atendencia csak fokozódik.
Biztosan láttál már letakart hűtőmaszkkal rohangáló balfékeket (régebben tán nagyobb "divat" volt). Na, nekik is ez lehet(ett) a problémájuk szerintem... :DDD
csocsi2008-01-26 13:58:07 // 19203
Sajnos nem jó helyre vitted a gépet :(((((
Vinnie2008-01-26 12:26:46 // 19202
bocs, fogyasztóvédelemnél is!
sardulah2008-01-26 12:26:18 // 19201
Helló!
Gondolom a cserén kívül nincs más alternatíva?
Üdv!
Vinnie2008-01-26 12:25:40 // 19200
Szia!

Sajnálom az Alfádat. Sajnos rendesen lehuztak, s még rosszabb is lett a gép. Javaslom neked, hogy egy ügyvéddel menj vissza a szervízbe, s jelentsétek fel a céget a fogyasztóvédelemnél.
sardulah2008-01-26 11:54:14 // 19198
Helló!
Úgy fest tényleg csatlakozom.
Üdvözlet! :))
sardulah2008-01-26 11:52:57 // 19197
Helló!Elkezdem körbe járni a termosztát csere kérdést! Ez valami típus hiba vagy így 75E.km-nél törvényszerű??? Üdvözlettel!
Ferri2008-01-26 11:38:07 // 19196
Helló!
A klímarendszer csak a hűtőközeg lefejtése után bontható meg. A hűtőközeget fű alatt elengedheted, de ha a csövek nyitva maradnak, a kompresszor tönkremenetelére számíthatsz később, az elsavasodott olaj miatt. A benne levő olaj nagyon erősen nedvszívó. Szerintem a klímarendszert csak hozzáértő, lelkiismeretes klímaszerelő bontsa meg.
Grando2008-01-26 11:25:09 // 19195
Zseniális. Csak nem ismét egy kompetens márkaszerviz? :/
Tresor2008-01-26 11:15:29 // 19194
Fiat, Keszthely.
Grando2008-01-26 11:14:30 // 19193
Részvét cartárs! :((
Megtudhatnánk esetleg a szerviz nevét, hogy hova ne menjünk?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak