Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

vftsárpi2009-07-05 09:26:50 // 26192
Ja,és mégegy kérdés:a vezérlésmódositom nemtudom,h működik e.diesel hangja az nincsen viszont nem érzem mint az 1.6 ts embe anno,h 5 ezernél megindult a kocsi.Most akkor jó a vezérlésmódositom vagy sem???
vftsárpi2009-07-05 09:24:23 // 26191
Erröl már hallottam,h melegen nem indul a kocsi de azt a főtengely jeladóval kapcsolatban.nekem a vezérmütengely holtpont jeladóm a rossz de kb fél éve igy járok vele és igazából semmi gond csak világit a müszefalon a hibakód jelzőm,ráduktuk leolvasni és egyértelműen a vez.tengely holtpont jeladót irta ki hibának.Viszont ha rossz de mégis megy a kocsi akkor minek rakták bele az olaszok??:))
GabCsi2009-07-05 09:19:54 // 26190
Szia!
Anno nekem is rossz volt, mondjuk nekem rosszabb volt a helyzet, mert ha felmelegedett zárlatos lett és nem indult be az autó mig ki nem hült a motortér...
vftsárpi2009-07-05 09:10:29 // 26189
Sziasztok!

Azzal kapcs érdeklődnék,h rossz a vezérmütengely holtpontjeladó a QV-mba és az érdekelne engem,h ez mennyire vagy,hogyan befolyásolja ez az autó teljesitményét?Hibakód világit de ugy igazából változást nem érzek az autón,igaz azóta rossz mióta megvettem:)Ha valaki tud rá választ kérem az oldalamra irjon pár sort.Előre is köszönöm.Árpi.
ZOI2009-07-04 22:34:11 // 26188
Köszönöm! :) Mit tegyek? Építsek be egy visszacsapószelepet a benzincsőbe?
Laca2009-07-04 21:15:31 // 26187
Köszönöm szépen sokat segitettél./59-cm volt nálam./
Dzsozy2009-07-04 20:32:44 // 26186
59.5 cm
hajzi2009-07-04 20:30:15 // 26185
Nézd meg a reléket a motortérben,lehet hogy el van oxidálódva és nem érintkezik rendesen a lába,és emiatt nem kapcsolja a ventilátort!
Ha jól tudom,az akksi mellett vannak a relék!
Laca2009-07-04 20:13:33 // 26184
András bácsi!

Erre a méretre volnék kíváncsi.
4,4 liter olajnál a szint a rugónál van.
Tomasman2009-07-04 19:16:12 // 26183
Hello!

Nem vagyok egy nagy szerelő, de:

A kiegyenlítő tartály teteje nem csak egy sima sapka!
Egy biztonsági szelep is egyben! Túlnyomás esetén elméletileg kiengedi a vizet!
Érdekes a jelenség mert a vízhőfok attól mehetett fel mert a bent marad víz mennyiség már nem volt elég a hütéshez! De akkor mikor ment el a minusz 4 liter?
Az baj hogy 4 liter nagyon sok!
Esetleg nem lehet hogy a termosztát valamiért nem nyított ki?
Mert ha sehol nem ereszt akkor mint laikus csak a kiegyenlőtartály tetejére gondolnék!

Hát majd ha rájössz mi volt a bibi írd meg!:)
roberto332009-07-04 15:13:27 // 26182
Sziasztok,


Tegnap délután hívott a feleségem, hogy félre kellett állnia a 156-ossal, mert 130 fokos lett pillanatok alatt a víz és a piros lámpa is világított a műszeren.

A motortérben az látszott, hogy minden csupa víz, a kiegyelnítőtartály sapkája rajta volt, a két vastag hűtőbemenő csőnél sem láttam repedést.

Kb. két óra múlva mentem oda vissza, mikor végeztem munkából



Az olaj ellenőrzése után letörölgettem a vizet a motortérből / az akksira és a légszőrőház fedelére jutott a legtöbb, ami nem tudott lefolyni /,

Az összes vízcsövet végigtapogattam, bilincseket ellenőríztem nem találtam hibát.

Alapjáraton ketyegő motor mellett pótoltam a kb. 4 liter "elveszett" vizet, közben figyeltem a hűtő tetejébe és az aljába futó vízcsöveket, langyosodtak, a hűtő is alul felül átmelegedett.

Kb. 95 foknál bekapcsolt a ventillátor és 20 perc járatás után sem melegedett a motor.

Ezekután elindultam haza, a vízhőfok felment 95 celsiusig, majd visszaesett 80 köré mikor nyitott a termosztát / Behr másfél éve 20 000 km-el ezelőtt cserélve / aztán beállt középre 90 -re ahogy eddig is.

A hűtő még egy kicsit gőzölgött a rájutott bőséges víztől, négy litert kellett utántöltenem.

Hol jött ki ez a víz a motortérbe????

A kiegyenlítőtartály kupakjánál vagy hol?

A kiegyenlítőtartályban a folyadlóékszintett kb. 3 hetente ellenőrízni szoktam min. és max. szint között volt hétvégén.


Hogyan tovább?

Köszi:

Roberto
András bácsi2009-07-04 09:57:07 // 26181
Látod. :)
ZOI2009-07-04 01:06:39 // 26180
Most csináltam egy olyat, hogy mielőtt elindítottam volna, párszor ráadtam a gyújtást. Minden gond nélkül indult.
András bácsi2009-07-03 07:52:38 // 26179
Üzemanyagnyomás?
András bácsi2009-07-03 07:51:35 // 26178
Adok egyet. :)
Otthon lemérem, ha még kell.
ZOI2009-07-02 22:22:18 // 26177
Üdv urak!
Nekem is kisebb alapjárat problémám lenne. :)
Egy nap pihi után első indításkor kb. 5 másodpercig alig van alapjáratom, mintha le akarna fulladni. 5 másodperc után teljesen elmúlik és minden rendben van. Legközelebbi indításoknál már nem csinálja. Egy nap múlva kezdődik elölről. Pillangószelepet kitakarítottam de semmi változás.
Valami tipp esetleg? :)
Norc2009-07-02 06:53:07 // 26175
Nálam pedig ugyanekkora ingadozást csinált a szonda 500-1400-as fordulat között ingadozott, szonda ki, új be, saru le majd fel, így semmi, majd jött a gyujtásos módszer és rendbejött minden. Blackdevil cartársnál kipróbáltuk ugyanezt a gyujtásos módszert, és a hibajelzője kialudt. Tehát valami biztos történik olyankor az ecu-val. Ha nem tapasztaltuk volna ketten is hogy létezik a dolog akkor azt mondom hogy véletlen egybeesés. De két autón is kipróbáltuk és mindkettőnél történt valami. Azóta utánnakérdeztem, és lehet nem reset a neve, de van ahol resetnek mondták, volt ahol nullázásnak, és volt ahol ujratanításnak mondták. Kértem egy szakit hogy magyarázza el hogy most akkor hogy is van ez a reset dolog, és azt mondta, mivel alkalmazkodik az ecu a motor állapotához, így ha egy érzékelő meghibásodik, jön a vészmód, majd ha megvan az új érzékelő visszaáll a érzékelő figyelésére, de ahhoz hogy azt ujra tudja kalibrálni resetelni kell. Azt hozzátette hogy van olyan autó ahol szigorúan csak számítógéppel lehet resetelni.

Ha nem a motorvezérlővel történt valami, akkor mi történt? Ha nincs reset akkor mindkét autónál hogyhogy a totális áramtalanítás után jelentkezett a változás? Kezdek összezavarodni. Ha nincs ecu reset, akkor minek vállalnak a szervizek ecu resetelést, külön a hibatároló törlésén felül? :) Csak tisztán akarom látni hogy mi történt az autó(k) al az áramtalanítás után. :)
Szilárd2009-07-01 22:51:36 // 26174
Az enyémbe most volt motor cserélve,de időnként nem jó az alapjáratom...
András bácsi2009-07-01 22:48:09 // 26173
8 szelep, 16 szelep?
kings672009-07-01 22:36:06 // 26172
A teljesitményel semmi probléma,a fogyasztás is megfelelő,alapjáratit is ősszel cseréltek szakszervizben.Úgy hogy szinte minden cserélve és még mindig nem jó.
kings672009-07-01 21:12:38 // 26171
A fogyasztással már nincs baj,most mértem vegyesben olyan 9 lityit fogyaszt.Múltkoriban cseréltek szelepszál tőmitést 1db trafót és 2db gyertyát,egyébként a másik 6 gyertyában is kb 20ezer van.A lambdám 4vezetékes univerzális.A LMM 019 végü bosch utánzat.A múltkor rajta volt számitógépen és lambda csere után lambda hibát mutatott ,már a tavalyi zőld kártyán is nagyon hülye eredményeket mutatott a mért érték.Szerintem az égés sem tőkéletes tiszta száraz korom a kipúfogó.
Kócosw2009-07-01 19:10:54 // 26170
Aki szedte mar le az alfa logokat a vasrol le tudna nekem irni par sorban hogyan tudom leszedni öket elöl hatul? rajuk ferne nemi kòcos fèle Update... :D
Elöreis thanks!
[k i z z o]2009-07-01 18:10:54 // 26169
Pillangónál éppen lehet fény, de ideális esetben a palástköszörült pillangólap 0 -ra zár, azaz nincs sk fén :) Az alapjárati motor nem nyitogat, csak SW pozicionálja, és egyes üzemállapookban fix a helye, mert a szabályozást nem ő végzi. Alapjáratszabályozás ennél a motornál előgyújtás + benzinmenyn. -el történik. Addott söntölt levegőmennyiségre amit az alapjárati motor ad.

A lambda hibája nem okozhat ekkora alapjáratingadozást. A beavatkozási idő +- 0.7ms befecskendezésben, amit nem vezs az ember észre. Amúgy az utángyártott uolyan jó, csak általában senki sem tudja mit vesz, és könnyen válik egy NTK szonda gyanusitottá, hisz rengeteg félét gyártanak belőle.

A nem fűtött szonda alapjáraton kihülhet, de akkor mivel nincs generált lambda jel, az ECM kihagyja a lambda MAP -ot, és egy nem korrigált benzimennyiséggel fecskendez.

És ECU reset még mindig nincs :) Ha fenn a gyújtás ha nincs:)
Dzsozy2009-07-01 17:30:06 // 26168
Arra gondoltam, hogy magát a pillangószelepházat pucold ki.A pillangószelepnél körben, ha a fény felé tartod, akkor a fénynek át kell szűrődnie. Alapjáraton ennyi levegőnek is elég kell, hogy legyen,nem kell, hogy az alapjárati léptetőmotor nyitogasson. A szondád hány vezetékes, előfűtéses.? Csak azért, mert hogy hidegen rakoncátlankodik, melegen meg elfogadható. Lehet itt kellene keresni a hibát. Amúgy az utángyártottról csak annyit, hogy drágább mint az eredeti. Igaz ez az én véleményem. Idén nekem a harmadik szondám ment tönkre. 1 NGK univ.15.000,- 2 Bosch 22.000,- Elsőnél nem kapott ződ karit. A másodiknál eszik, és nem megy. A szondák a bemérés a plusz üzemanyag= 41.000,- gyári szonda.Most ez megy bele. Ja és nem beszélve a 15.000,- LMM-ről amit tavajelőtt kapott a vas. Kengurubenzin, majd új gyertyák, comp. vizsgálat és gyári LMM. :)
kings672009-06-30 23:16:00 // 26167
Nekem tavaly ősszel lett léptetömotor cserélve,LMM is lett csak úgy mint a lambda is,igaz mindkettö útángyártott ,a pillangószelepet most fújtam át kontakt sprével mégis ingadozik tovább az alapjáratom.Hideg motornál folyamatosan csinálja és kis fodulaton rángat,meleg motornál alapjáraton pedig csak néha esik le.Most lett a teljes vezérlés is cserélve rajta.Szervizbe csinálnak vele néha valamit de csak ideig óráig jó.Egyébként pedig nagyon megy az auto csak ez a ingadozás nagyon zavar.146.1.6TS.Ha tudtok valami okosat irjatók.Köszi.
MYSKHA2009-06-29 18:45:53 // 26166
És ebbe még sárga is van mint a koni :-D
Laca2009-06-29 18:42:34 // 26165
2.0 TS-nek.
Norc2009-06-29 18:35:21 // 26164
Próbáld meg úgy hogy csak a pozitív sarut veszed le, és mikor le van véve gyujtásra teszed kb 10 másodpercig, és utánna a saru vissza. Nekem csak így vette észre hogy szondacsere volt. Magyarul így tuti nem marad áram ami táplálná a comput, és így tuti felejti amit kell. Nekem a sima sarulevétellel nem felejtette el a rosszaságot. :)
GTPeti2009-06-29 18:11:16 // 26163
Szerintem vmi ilyesmi megtenné:



:))
Dzsozy2009-06-29 17:32:00 // 26162
Első körben én kitisztítanám a LMM-t és a folytószelepházat ill. beméretném a lambdát. Ha ez nem segít nyithatod a buxit és vehetsz léptetőmotort.Nekem idén a harmadik lambdám rakoncátlankodik, mire észrevettem, hogy egy vákumcsövem eltaknyolódott, ja és nem utolsó sorban nem gyári volt a szonda.
Ray232009-06-29 17:09:36 // 26161
Köszi Norc.
Akkor valószínű hogy alapjárati léptető motor hiba lesz,mert nem rég kapott a verda új lambdaszondát.
Norc2009-06-29 17:03:56 // 26160
Az ingadozó alapjárat lehet lamda,légtömegmérő, vagy alapjárat léptető motor. A dízeles hang az sztem egyértelműen a haldokló vezérlésmódosító miatt van.
Erhard2009-06-29 17:02:01 // 26159
helló mindenki! Tudtok ajánlani valamilyen lengéscsillapítót a 156sw be?
András bácsi2009-06-29 16:49:25 // 26158
Melyiké?
Ray232009-06-29 16:46:22 // 26157
Sziasztok!
Elég durván ingadozik az alapjáratom és inditáskor csúnya dízelhangja van a gépnek,ami persze benzines:(
Ha valaki tud segiteni hogy mi lehet a gond annak külön megköszönném:)
Laca2009-06-29 16:45:55 // 26156
Nem tudja valaki, hogy a 2000-res TS nívópálcája milyen hosszú?(az elejétől a végéig)
pb_2009-06-29 14:07:00 // 26155
Ha van rá mód, mérd + 1 mechanikussal is, mert a műszer1ségben lévő, nem mindig pontos. Ill üzemmeleg motornál érdekes ez az érték.

Keresd + Zé kollégát, hátha tud segíteni(telefonon, kitartóan érdemes keresni).
Liquid2009-06-29 13:28:43 // 26154
na ezt nem tudtam
dundun2009-06-29 12:59:58 // 26153
Olajnyomás 2000fordulaton2bar 5000,fordulaton picit 4 fölöt.

Francba valaki tud egy jó szerelőt budapest környékén??
pb_2009-06-29 12:44:06 // 26152
Sztem, miLőtt nagyon belemerülsz, mérjél kompressziót, és olajnyomást(persze csak normál szintnél).
dundun2009-06-29 12:39:30 // 26151
Most jelentik az udvarról olaj megfellelő szintre leengedve.

Autó még mindig gyenge:((
Erhard 242 (Pure Energy)2009-06-29 12:38:22 // 26150
ha Erhard gyártaná az lenne a jó de így kutya vacsorája :D
dundun2009-06-29 12:36:48 // 26149
A francba erre nem is gondoltam lehet nincs is baja:):)


De félre a tréfával elvittük próbakörre és az 1.6-os 105le Mareával agyonvertem csúnyán szval valami nem jó!!!
dundun2009-06-29 12:33:29 // 26148
Így van nem füstöl a fogyasztása is jó, átnéztük az összes csövet nem -e valami vákum vagy falslevegő mprobléma, de mind jónak tűnik, sőt azt kell mondjam még csak nem is repedezettek! Új a levegő és az olajszűrő is.
Viszont nemrég lett rátéve új kipuf rendszer a katalizátor kivételével kicsrélt az előző tulaj minden dobot, és látszik is hogy újjak.

Nem lehet hogy rossz dobot vagy dobokat kapott és ez okozza???
Bár akkor hidegen miért jó??

:(:(:(
GTPeti2009-06-29 12:32:18 // 26147
"akkor mi a ráknak van egyáltalán benne?"
Vmiből Erhardnak is meg kell élnie. :)
Grando2009-06-29 12:32:06 // 26146
Olaj sokk, öncsé ki belőle...

De megvan a probléma oka: megszokta a segged a V6-ot, azt most finnyáskodol, hogy nem tol a tyechnyika! :DDD
;)))
Grando2009-06-29 12:22:59 // 26145
Na jó, jó... Én csak arra szándékoztam célozni óvatosan, hogy ha tökéletesen jó az LMM, ámde lehúzva/kiiktatva mégis ugyanúgy megy a gép, akkor mi a ráknak van egyáltalán benne? ;))
András bácsi2009-06-29 12:04:14 // 26144
Ja írod, hogy nem.
András bácsi2009-06-29 12:03:25 // 26143
Az nem olyan túl jó. Nem füstöl?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak