Na, igen. Ezért is írtam félve ;)
Mondjuk az enyémet utána meg is nézettem Pirivel, mikor javítószettet kapott. Azt mondta, hogy kicserélték. De hallottam már ilyeneket, hogy csak rámondták és leszámlázták a cserét. Még egy egyszerű gyertyacserénél is :((
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Kau2009-11-12 16:16:40 // 27592
Kau2009-11-12 16:14:31 // 27591
Most olvastam csak visszább, hogy megemlítettél. Így van, én meg vagyok elégedve a TS motorral. Most 163 ezer km van benne. 80 ill. 100-nál volt vez. mód csere. Azóta figyelek rá és nincs vele gond. A második szett is csak biztos ami biztos alapon lett kicserélve, mikor elfokoltuk a vezérműtengelyt. Gondoltam, ha már megbontottuk a tetejét, ne ez miatt a 2000 forintos kütyü miatt kelljen mégegyszer szétszedni. De akkor még nem volt hangja.
Ferke2009-11-12 16:13:42 // 27590
Mondjuk a "szakszervíz"-es vezmód cserét szívesen megnézném egy rejtett kamerával:)
Youri2009-11-12 16:10:18 // 27589
Enyémbe is már kb 40k óta felújító van ,olaj( Selenia) MINDIG a maxon,és nincs hangja....
Kau2009-11-12 16:07:19 // 27588
Annak idején, mikor vettem a kocsit, láttam olyat, amiben 28 ezer km volt és már volt vezérlésmódosító cserélve. Mivel akkoriban fogalmam se volt mi az, ezért nem azt az autót választottam, hanem a mostanit. Akkor 72 ezer volt benne és nem volt cserélve. Bele is estem a csapdába és 80-nál nekem kellett. Az SPQR-nél tették bele az állítólagos újat és 20 ezret bírt. Azóta kétszer volt javítószettezve és megfogadtam a tanácsot, hogy mindig legyen az olaj a max szinten. Így 60 ezer km elteltével még nem hallottam a hangját. Pedig csak javítószettel lett megoldva.
Ferke2009-11-12 16:02:33 // 27587
Mondjuk én sem...igaz, nincs is ts-em..:)))))))))
GTVili2009-11-12 15:57:21 // 27586
Én még soha sem cseréltem vez.módot.....
Ferke2009-11-12 15:34:45 // 27585
33-at bírt a gyári?:((( Bexarás...vicc...
Buksi2009-11-10 18:40:49 // 27584
Nah, végre egy jó hír! :-)
Szabeee2009-11-10 18:36:59 // 27583
nagy esély van rá.... lehet szombaton megyünk kiszerelni...
Buksi2009-11-10 17:00:04 // 27582
Meg is veszitek? :-)
Szabeee2009-11-10 14:28:51 // 27581
lehet az volt a baja, mert apam beleontott vmi adalekot az olajba...
Szabeee2009-11-10 14:28:18 // 27580
most leltunk egy TS motort... ugyanugy 1.4 mint a mienk..... 68 000 km van rajta 2000-es evjaratu modell
Tommi2009-11-10 11:43:37 // 27579
Én is a második TS motort hajtom, a 156-ban annak idején érdekes volt, mert kb 80-100 ezer km után valamiért baromi jól fogyasztott (7 liter körül mászkáltam vele), viszont 100e felett elkezdte eszegetni az olajat. Nem vészes mértékben, csak úgy csipegette :)))
Most a 147-ben 33 ezer van és egy vez.mód. cserén kívül nincs vele bajom.
Most a 147-ben 33 ezer van és egy vez.mód. cserén kívül nincs vele bajom.
Bilux2009-11-10 11:38:28 // 27578
Egyértelműen kintről jön, mondom olyan a hang mintha megcsúszna az szíj egy pillanatra...
GTVili2009-11-10 09:23:54 // 27577
Tényleg furcsa egy kicsit......sokan mondják,hogy a TS motorok megbízhatalanok.
Én ugyan még csak a második TS-emet nyűvöm,de még nem volt gondom velük.
A GTV motorja 135e km után is szinte tökéletes állapoban volt...a 45-ösben is kb ennyi a km....egy csepp olajat sem eszik.
De pl ott van Kau kocsija......a gyorsulásin valszeg nem gyenge terhelést kap...mégsem esett szét...
Én ugyan még csak a második TS-emet nyűvöm,de még nem volt gondom velük.
A GTV motorja 135e km után is szinte tökéletes állapoban volt...a 45-ösben is kb ennyi a km....egy csepp olajat sem eszik.
De pl ott van Kau kocsija......a gyorsulásin valszeg nem gyenge terhelést kap...mégsem esett szét...
GTVili2009-11-10 09:15:30 // 27575
Nini! Egy pedál.....;-DDD
kertecs2009-11-10 08:51:38 // 27573
Sajnos ez Mo., itt könnyen megtörténik, h szétszedi a "mester" a sosemlátott autótípust, mert vmi hiba van. Megijed attól amit lát, és okos tanácsot ad a tulajnak: "Add el gyorsan! Töltünk bele adalékot, összerakjuk és jó lesz addig..."
Lehet a Te autóddal nem ez történt, de sajnos ez még mindig előfordul szerintem.
Ha egyik pillanatról a másikra, minden kiváltóok nélkül, így széthullik vmi, az akkor óriási pech. Szerintem egy hajtókar csak akkor törhet így el, ha minden kenés nélkül megy és totál megszorul... ahhoz meg már történnie kell dolgoknak. Bocs, okoskodás off.
Lehet a Te autóddal nem ez történt, de sajnos ez még mindig előfordul szerintem.
Ha egyik pillanatról a másikra, minden kiváltóok nélkül, így széthullik vmi, az akkor óriási pech. Szerintem egy hajtókar csak akkor törhet így el, ha minden kenés nélkül megy és totál megszorul... ahhoz meg már történnie kell dolgoknak. Bocs, okoskodás off.
GTVili2009-11-10 08:13:05 // 27571
Háááát...szerintem az 1.8 kihegyezetebb...de inkább úgy mondanám,hogy jobb a hatásfoka.....a 2.0-es 75Le/liter,az 1.8-as meg 80Le/liter teljesítményű.
Mivel azonban a két motor szinte teljesen megeggyezik....valószinűleg az 1.8-as talán tartósabb.......talán. Talán jobban túlméretezett....
Mivel azonban a két motor szinte teljesen megeggyezik....valószinűleg az 1.8-as talán tartósabb.......talán. Talán jobban túlméretezett....
pb_2009-11-09 21:45:33 // 27568
Sztem, + nem nagyon, különben nem szorulnak/törnek az alakatrészek.
András bácsi2009-11-09 20:24:32 // 27566
Aha. Kocogtasd, és tekerd .
Vili2009-11-09 20:22:02 // 27565
Hoppá a seeger már nincs rajt,és kb 1centit jön szét könnyedén.lehet tovább húzni csak bátran?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-11-09 20:17:37 // 27564
én meg azért mert kevesebb vele a gond :) az a 0,4L már nem osz nem szoroz ha a fogyasztásra megyek rá akkor dejzelt veszek mert ott lényeges a különbség úgy hogy közben úgy megy mint a benzines :D
András bácsi2009-11-09 20:14:44 // 27563
Leveszed a seegert, és széthúzod.
Vili2009-11-09 20:13:29 // 27562
Vezérlés-módot szedett már szét valaki?Megsúghatná hogy kell:-))
Vili2009-11-09 20:03:29 // 27561
Tán többet nem is kell levenni:-))
Poló2009-11-09 19:55:52 // 27560
Ódiknál is előfordul, hogy kerül egy kis tömítőpaszta a hengerfejtömítés alá :)))))
Ráadásul V8-as, V10-es motorokon...
Ráadásul V8-as, V10-es motorokon...
Szabeee2009-11-09 19:52:33 // 27559
nemtom... apám szedte szét, ott sem voltam
András bácsi2009-11-09 19:22:34 // 27558
A hengerfej alatt vagy felette?
Szabeee2009-11-09 19:18:18 // 27557
hát.... eléggé össze volt szilikonozva
András bácsi2009-11-09 19:16:56 // 27556
Nem a szelepfedél alól hiányzott? HF-tömítés nélkül érdekes lenne.
András bácsi2009-11-09 19:15:13 // 27555
Valóban lehet mindenfélét kihozni. :) A lényeg: az 1.8-at az vette, aki utánanézett a motoroknak. Nem sokkal gyengébb, mint a 2.0, viszont egyszerűbb és kevésbé kihegyezett motor. Pl. a kiegyenlítőtengelyek szerintem tök felesleges dolgok.
Szabeee2009-11-09 16:18:43 // 27554
hát ezzel csak egyet tudok érteni...... apám kezdetben 5000 ford/ percnél váltott aztán a végefelé már 3000 ford/ percnél sem járt, mikor 2-ből 3asba váltott
Liquid2009-11-09 16:09:22 // 27553
az a 0.5l tényleg csak pípron létezi szerintem, úgyis az ember lába meg a használat módja a meghatározó, a 2.0 TS is képes 7L-t fogyasztani, de 12-t is meg lehet vele etetni simán.
Egyébként a 144lovas 1.8 párja 2.0-ban a 155Le, az újabb 1.8 140, a 2.0 pedig 150Le
Egyébként a 144lovas 1.8 párja 2.0-ban a 155Le, az újabb 1.8 140, a 2.0 pedig 150Le
Szabeee2009-11-09 15:52:14 // 27552
a karter az előző tulaj vagy kereskedés műve..... többek között ránkhagytak még hiányzó hengerfej pakolást is
Szabeee2009-11-09 15:47:57 // 27551
én csak azért választanék 1.8-at 2.0 helyett, mert PAPIROK szerint az 1.8 átlagfogyasztása 8,4 L/100 km (144 LE) a 2.0 már 8,9L/100 km átlagfogyasztással rendelkezik, ami mellett gyárilag "csak" 150 LE -t ad le
Szabeee2009-11-09 15:43:43 // 27550
hát én úgy gondolom, hogy igen volt.... előtte még szépen ment
Bilux2009-11-09 13:35:36 // 27549
Valaki találkozott ilyen "hibával" hogy kicsit balra kifordított kormánynál indulva NÉHA nyikkan indulásnál valami. Kuplung felengedése közben. Olyan a hang mintha az ékszíj megcsúszna (ugye ami nincs).
Próbáltam reprodukálni a hangot, de tényleg csak random jön elő. Próbáltam behúzott kézifékkel lassan ráengedni a tárcsát, hirtelen is, de semmi.
Kuplung nem csúszik meg. Kinyomó csapágynak lehet ilyen nyekkenő hangja? Bár kétlem.
Köszönök minden ötletet.
ui.:Alfa 145 1,4 Ts
Próbáltam reprodukálni a hangot, de tényleg csak random jön elő. Próbáltam behúzott kézifékkel lassan ráengedni a tárcsát, hirtelen is, de semmi.
Kuplung nem csúszik meg. Kinyomó csapágynak lehet ilyen nyekkenő hangja? Bár kétlem.
Köszönök minden ötletet.
ui.:Alfa 145 1,4 Ts
kertecs2009-11-09 11:50:51 // 27548
Az is kérdés... meg az is, hogyan rakta vajon össze, aki így kente meg a kartert? Persze ez lehet 1xű összeesküvés elmélet.
pb_2009-11-09 11:41:30 // 27547
Nem minde1ikből hagyták ki, csak az alsóbb katokból.((
Ferke2009-11-09 09:55:17 // 27546
Húúú de xarul néz ki! Ezért nem értem, mi a faxért kellett kispórolniuk Giovanniéknak az olajnyomásmérőt a 90es évektől:(((((((((
Vili2009-11-09 09:44:16 // 27545
Csak kíváncsiságból megnéztem,152 benyás és 153 dízel van ebből az évjáratból eladó sw-ben.
Vili2009-11-09 09:37:21 // 27544
De én donort keresek:-)Erre mondtam.hogy bármilyen statisztikát lehet hozni.(és hány 1.8 van a nem sw-k közt?)
pb_2009-11-09 09:32:23 // 27543
+ ugye azt se felejtsük ki a statisztikákból, hogy a hazi példányok jó részének már ki van taposva a bele is.