Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Bg.2005-09-16 17:22:38 // 8442
nekem is volt egy ilyenem még az elején. Nem bizotos, hogy u.a. de egy ötlet. Attiska az indexről mondta a megoldást. A gyári indításgátló nem ismerte fel a kulcsom. Áramtalanítani kellett pár percre, majd vissza dugni, azóta (3éve) nem volt vele gond.
Bg.2005-09-16 17:16:55 // 8441
Az elsővel fogyasztási gondok voltak, és egy kis teljesítmény probléma. Ez lett kidobva 2 hónappal ez előtt. Kapott egy zsír újat, ami ugyanez a Boch volt csak nem Alfa volnalon lett beszerzeve, hanem vmi más.. Nem volt egy darabig gond, majd jött a rángat lefullad stb.. probléma (lsd aug 20 gyorsulás). Újabb csere, most Alfa, de csak betét csere (szintén zsír új). Egyneletes alapjárat, semmi rángatás, de (most komolyan) kb 30le maradt az autóban. Gyakorlatilag sebesség növekedés volt, de gyorsulás nem(mint egy régi diesel autóban - bocsánat, de ezt nem hagyhattam ki). Újabb csere. Most a házzal együtt kapható példány került bele - bár gondolom ennek nincs nagy jelentősége - nagyon jól húz (jobban mint a Robi saját 1562.0TS-je), szépen jár a motor..... Nekem ez első és utolsó közötti alaktrész közötti árkülönbséget kellett kifizetnem, a 2 napi munkát így nem - és kaptam ingyen csere autót is a javítás idejére, mint régi jó ügyfél. Ez után már idekivánkozik: Alfa Kontakt.
András bácsi2005-09-16 16:06:50 // 8440
Az egyik legrosszabb hiba az ilyen, nagyon nehéz tanácsot adni. Sorban végignézni mindent, az egyszerűbbekkel kezdve. Nekem is volt ilyen a 75-össel, de ott sem lett meg soha egyértelműen a hiba oka.
Peti16V2005-09-16 15:16:32 // 8439
Egy akkusaru pucolás+zsírzás csodákat tehet! 2 perc és 0 Ft.
pb_2005-09-16 14:44:06 // 8438
Eléggé speckó a manualban, sem igen említik.
Gábor1662005-09-16 14:19:44 // 8437
BG: Ez részletesebben is érdekelne!! Miutám a 2. novi új LMM-el is rosszabb volt az autóm mint a hibással, én feladtam.
gyugya2005-09-16 13:34:24 // 8436
Milyen jellegu szerszam ez? Vagy majd ha leszedem kiderul? Manualban nem irtak semmi celszerszamot, a rajz alapjan azt lehet sejteni, hogy magatol visszafordul a feknyereg :))
kertecs2005-09-16 13:17:07 // 8435
Hiába nézem a manualt, nem találom a gyújtáskapcsoló témát. Valaki találkozott már ilyennel? Lehet cserélni a betétet, 6800 pénzért van állítólag...
swan2005-09-16 11:54:42 // 8434
Hasonló a gondom nekem is csak nekem nem szokott indítózni a többi van. Végignéztem az egészet csatlakozókat megpucoltam. Most is jelentkezik néha, főleg melegben. Valszeg kontakthiba. Én is a gyujtáskapcsolóra gyanakszom. De az lenne a biztos, ha mikor jelentkezik a hiba akkor bele tudna mérni az ember. De ki járkál hetekig szétszedett autóval, plána he nem biztos, hogy jelentkezik. Mikor bedobtam egy műszert a csomiba akkor hetekig nem jelentkezett. :)) De hátha van valakinelk jobb ötlete.
kertecs2005-09-16 11:18:32 // 8433
HELP! : ) Probléma van a gépemmel! Remélem nem nagy. Reggel megálltam boltnál, viszzaülök: rádió szól, gyújtás ráad, továbbfordít és se kép se hang, levesz minden áramot, rádió elhalgat, óra lenulláz. Ajjaj. Újra ráad semmi, visszajelzők sötétek. Aztán harmadik-negyedikre elkezdtek félfénnyel égni a visszajelzők, de önindító nem, majd egyszercsak minden ok simán elindult. Egyser már történt ilyen nyaralás előtt, akkor gyanakodtam az akksira, önindítóra, gyújátkapcsolóra. Végül mivel az önindítónak előtte már fura hangja volt néha, leszedtem és tényleg úgy tűnt az egyik kefe leérhetett. Kicseréltük a keféket, működött. Azt hittem megoldodott. Erre itt van! Autóvillanyászi tanácsot kérnék! Ki tudom deríteni a hibát? Az akksi nem tudom mennyi idős, annak idején a villamossági szerelő mindjárt a gyújtáskapcsoló betét problémát gondolta.
pb_2005-09-16 10:16:39 // 8432
A visszaforgatásnál még figyelni kell a porvédő gumira is, hogy el ne szakadjon. Illetve, ha be van rohadva, akkor szét kell szedni.
granturismo2005-09-16 09:30:36 // 8431
Nem egyszerű eset, mert a hátsó fékdugattyút nem olyan egyszerű visszanyomni mint a első féknyergeken. Egy szerszám-szerűséget kell szerkeszteni hozzá. Aztán figyelni kell arra is, hogy a fékdugattyú tetején lévő X felöntésbe beleilleszkedjen a fékbetéten lévő 1 vagy 2 pöcök, mert különben ferdén fekszik fel a betét. (Be kell forgatni a fékdugattyút)
gyugya2005-09-16 09:24:39 // 8430
Ahoi! 146-on hátsó féktárcsa+betét csere otthon megoldva mennyie macerás? Van esetleg valami buktató, spéci szerszámigény, vagy valami?
Bg.2005-09-15 21:54:37 // 8429
Néhány légtömegmérő csere után az autó működik, ígaz a cserélt LMM is rossznak bizonyult, de már az is ki van cserélve:)...
NA-ti2005-09-15 14:40:05 // 8428
Sziasztok! A múlkori 8411, 8414 számú üzenetemben felvetett motorleállás, melegen nem beindulás stb. problémára Szamosi mester a fórumában azt mondta, hogy gyújtásjeladó szernzor lehet a rossz. (Computeres hibaolvasásra csak holnap tudok menni). Ez a szenzor hol van? Mi lehet még a neve, mert az Elaforgosok nem tudták beazonosítani.
Barni1472005-09-14 22:52:19 // 8427
http://www.dieselelomelegito.hu/dieselelomelegito-2.html Olajkályhás cartársaknak télire.
Kau2005-09-14 22:50:19 // 8426
A klíma dohosságát okozhatja gombásodás is. Főképp akkor érzed, ha épp kikapcsolod a klímát. Ilyenkor ablakletekerés, de akkor minek ment? :) Pár klímaszervízes tudja orvosolni néhány ezer forintért.
Rizzo2005-09-14 22:33:00 // 8425
Igazad van köszi a magyarázatot.
Rizzo2005-09-14 22:30:46 // 8424
A "szelephangom" 155 TS 8V Az alacsony oktánszám okozza a csörgést mert a 98-astól nem csörög de szerintem nem kéne tiltakoznia a 95-ös benzintöl sem. Legalább is a 75 TS-em nem csörgött és más sem emlitett ilyen problémát. Ma rájöttem arra hogy ha lehúzom a vezérlésmódositó csatlakozóját akkor megszünik a csörgés de egyben megszünik a módositás is és persze nem húz rendesen. Ennek a régi típusú vez.módositónak nem szokott gondja lenni? Lehet-e ezen állitani?Beállitani. Telerakódhat -e olajsárral? stb...
granturismo2005-09-14 12:50:21 // 8423
Nagyon könnyen törik! Nekem az a módszerem, hogy 1 órára kiállok a tűző napra akkor felpuhul a műanyag és kisebb a törés/repedésveszély. Emiatt pollenszűrőt kb. május és szeptember között lehet cserélni rajta.
Jogerős2005-09-14 12:44:36 // 8422
Köszönöm, de erre végképp nem gondoltam. Már a fél jobb oldalát szétbontottam belülről, de sehogy nem jutottam oda. Találtam mindenféle izéket az anyósülés előtt a padlóban, meg a kesztyűtartó fölött, de pollenszűrőt az istennek se. Csak ezért meg nem akartam szervízbe vinni, de elég érdekes szaga van már a klímának, mondhatni büdös. No megyek meg is nézem ezt a dolgot, mert most elképzelni is nehezen tudom:-)
a2005-09-14 10:40:55 // 8421
lehet... akkor a computert kell állítani.
a2005-09-14 10:39:56 // 8420
Elvileg általában a légtömegmérő körül kellene lennie. De ez nem biztos. Ha computer van benne, akkor a computeren is lehet a csavar. Pl a 155 Q4-eken, meg a 2.0 síma és turbós Lanciákon is ott van, de jópár 2,0 16 TS-en is. Szerintem a boxereken is van, nem hiszem, hogy a computer vezérelné csak a benyát. Meg kell nézni a hozzá való manualt, és az tuti megmutatja hol van. Onnantól az elv ugyanaz.
bb182005-09-14 09:56:42 // 8419
sajna ez egy nagy tévedés. a szelep nem ad ilyen hangot, bármennyire is mondják rá. a csörgést a hengerben lezajlo szabályozatlan és több pontbol kiindulo égés adja, ami egyrészt a hanghullámok összeütközéséböl ered, másrészt a dugattyunak a hengerfalhoz valo ütödéséböl. ez lehet rosszul beállitott gyujtás, alacsony oktánszámu üzemanyag, vagy nagyobb mennyiségü koksz lerakodás a szelepen, vagy a gyertya elektrodán. ettöl függetlenül mindenki tudja milyen ez a hang, csak a miheztartás végett irtam. :-))
granturismo2005-09-14 07:29:14 // 8418
Nálunk ilyan nincs:-(
Rizzo2005-09-13 22:35:02 // 8417
Köszi de ez tuti szelephang.
Adrián2005-09-13 22:19:22 // 8416
Rizzo! A problémádra lenne egy felvetésem nem árt utánnanézni ez az olcsóbbik megoldás.A köv:A"becsörgést hasonló fordulatszámnál"az egyik haveromnál a kipufogó okozta (belül a lamellák már nem az igaziak)nem tom mikor nézted át a kipuff rendsz.-ed?Mielött végig-generáloznád a motort,1próbát megér.Csáó.
Barni1472005-09-13 21:22:22 // 8415
Ugyanez 1.6 Boxernál hogy megyen? Én a légtömegmérőnél nem találtam semmit.
ystuc2005-09-13 15:36:58 // 8414
Na, annak nem egyszerű dolog a cseréje!!! :-)
TtK2005-09-13 15:34:45 // 8413
Az anyósülés előtt, kint, az ablak alatti műanyag rács alatt (amiből az ablaktörlő karok kiállnak). A motortér felől (torx) csavarok, az ablak alatt patentok fogják. Az aljára még az ablakmosó csöve is rá van pattintva. Elég hülye megoldás. :)
a2005-09-13 13:28:56 // 8412
Hohohohoho.... akkor azzal kezd. Az injektor jelző lámpa nem véletlen szokott világítani... Ettől függetlenül fenntartom az elektromos gebasz tippet.
Jogerős2005-09-13 13:26:01 // 8411
sziasztok nagyon amatőr kérdés: 145-ben hol van a pollenszűrő?
NA-ti2005-09-13 13:16:35 // 8410
Nagyon sokat nem próbálgattam, csak teszteköröket mentem, de menet közben is leállt, utána általában nem tudom beindítani, de előfordult, hogy beindult és ment tovább. Semmi előjelét nem tapasztaltam eddig, minden normális volt. A piros injektort ábrázoló hiba visszakjelző lámpa a műszerfalon világít, de ez már pár hete így van. Mindenesetre egy computeres vizsgáltara elviszem, csak az márkaszervízben nem hagyom ott.
a2005-09-13 11:25:06 // 8409
Ez szvsz valami elektromos gebasz lesz. Amikor a motor felmelegszik, és felmelegíti a maga körül lévő vezetékeket, valamelyikben szakadás lesz, és leáll mondjuk a computer. Ez csak tipp! Szóval én ampervadásznál kezdeném a hiba detektálását...
GEORGE2005-09-13 10:50:44 // 8408
Mindenképpen ajánlott egy hibatároló kiolvasás és törlés, elég érdekes, 75 fok elérése után egyszerüen leáll??? Menet közben is?? vagy ha leállítod akkor nem tudod ujra indítani míg vissza nem hül?
NA-ti2005-09-13 10:44:34 // 8407
Sziasztok! Problémám van a 146ti-mmel. A motor üzemi hőmérséklete alatt minden ok, de mikor eléri (óra szerint kb.75 fok) leáll !!! Van, hogy be tudom még indítani, de áltlában amíg nem hűl kicsit, addig csak forgatja az indítómotor, de semmi. Lambda, LMM, hőfokmérő csatlakozóit egyesével lehúzva próbáltam, de semmi változás. Az autóban 120e km van. Valakinek ötlet?
a2005-09-13 10:13:23 // 8406
Kevés neki a benzin :) Adjatok még neki kis benzint. Épp 2 hsz-el ezelőtt írtam le, hogyan kell elvenni. Próbáljátok meg fordítva ugyanezt. nem sokat, csak 1 fordulatot egyszerre. Ha nem segít, akkor lehet másfelé keresgélni.
a2005-09-13 10:11:58 // 8405
Úgy, hogy nem annyi van benne, mint amit az óra mutat... + gyilkos használat
a2005-09-13 10:10:23 // 8404
Ha hozzánk hoztad volna, kb ennyiből megúsztad volna ugyanezt: Hidrotőke 16 db: 64000 Pirelli (gyári) vezérműszíj + vezérlésszett: 38000 Vezmód: 30000 Szelepfedél tömítés 7000 kiegyenlítőtengely szíj: 10000 Szíjfeszítő: 10000 Két tengely 80000 -------------------------------------------- 239000 Áfával... -------------------------------------------- plusz mókadíj -------------------------------------------- 269000 Ft Áfával, mindennel. Ez csak hozzávetőleges ár, de a nagyságrend stimmel.
a2005-09-13 10:05:11 // 8403
Dehogy... símán otthon elvégezhető. Elvileg a csavar 14 teljes fordulatot tud. Legalábbis, ha jól emléxem. Érdemes először betekerni teljesen, majd ki, és megszámolni. Utána középre állítani, majd járni vele 1-2 napot. Utána 1 teljes fordulat kifelé. Ha elveszed a benyát, akkor a CO-d is csökkenni fog. Minél jobban elveszed, annál jobban csökken. Azonban ha túlzottan elveszed, akkor a kocsi már rángatni fog (padlógázon is kevés neki a benya), nem megy, stb... Ezért kell minden teljes fordulat után járni vele 1-2 napot. Ha minden ok, akkor lehet még 1-et tekerni rajta. Amikor már erőtlen és szaggat, akkor 1 fordulat vissza. Így akár 1,5-2 lityót is vissza lehet venni a fogyiból, miközben az autó ugyanúgy megy, és a CO-d is csökken. A V6TB-nél ez a csavar a légtömegmérő házának az alján található. A 2,0 TS 16v-k esetén elvileg 3 variáció lehetséges: 1. a légtömegmérő alján van a csavar. Akkor a metódus adott. 2. a computer alján van a csavar, akkor a metódus ugyanez. 3. egyáltalán nincs csavar, a computer állítja, akkor azt kell bizergetni, szakszervízben.
simi2005-09-13 08:42:09 // 8402
Van-e vkinek ötlete, hogy mi lehet a hiba?Öcsém 164 2.0 TS Alfája hidegen első beindítás után rángat, de csak addig amíg be nem melegszik.Utánna már minden OK.Napközben is mindig jó, csak reggel az első indítás után jelentkezik a probléma.Gyertyák most lettek cserélve.
GEORGE2005-09-09 23:23:10 // 8401
Viszont szevasz holnap keress!!!! ha nem másképp akkor mobilon!! :-)
Larini2005-09-09 23:15:01 // 8400
Ez nagyon dúrva! Ne a boldinál csináltasd! Vidd a Szamosiékhoz! Látatlanban azt mondom, hogy -100 K! De beszélj Velük hétfőn! Egyébként hogyan tud egy ilyen fiatal motor így "elkopni"?
SERPENTE2005-09-09 22:53:57 // 8399
Szia ne haragudj, de csukodnak le a szemeim,holnap de addig is,összerakatom az autom a Boldizsárnál és hétfön majd eldöntöm mi légyen,nekem ez az összeg rengeteg,még töröm a fejem hogy s mint csináljam,garanciális de olaszba kéne vinnem,meglátom még, mert hát oda meg trailer kell, hétfőn hallom az olaszokat az ügyben, de szombaton földváron leszek és feljövök a netre,OK? Addig is jó cakkát mindenkinek
GEORGE2005-09-09 21:35:51 // 8398
Okés! :-)
SERPENTE2005-09-09 21:16:14 // 8397
Érdekel minden de most mennem kell fél órár építem a vodafone székházat és én vagyok ügyeletben, betonoznak,kb 11 ig leszek.Köszönöm
GEORGE2005-09-09 21:10:52 // 8396
Látom most is online vagy akkor itt is megdumálhatjuk!
GEORGE2005-09-09 21:10:12 // 8395
Pirinél vannak tengelyek!!! hibátlanok! beszélsz vele?? ha akarod megadom a számát, csörgess meg ha kell! :-)
SERPENTE2005-09-09 21:05:01 // 8394
Kopogásra lettem figyelmes,halgattam 2 napig aztán meg bevittem a Boldizsárhoz 21700 km-rel vettem, azóta mentem vele 8000-et,2002 09. havi,július 9-től nálam van,az a lényege hogy a bütykök megkoptak ezért kell a vezérműtengelyeket cserélnem,ha egyszer megbontod a motort akkor meg a szíjakat is cserélni kell
SERPENTE2005-09-09 21:03:27 // 8393
Hydrotöke 16 db--69984 vezérműszíj-- 11693 + feszítő csapágy 20060 szíjfeszítőcsapágy 10248 vezérlésmdósító 44704 szelepfed.tömítés 8116 kiegyenlítőteng. szíj 18185 szíjfesz.csapágy 11635 kipuf vezérműteng 56702 szívó vezérműteng 47193 ------------------------------ 298520+ Áfa ---------------------------------------- 375000+ munkadíj--Kb 10 óra ------------------------------------------ össz: 435000.- SÍRNI TUDNÉK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4 :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Tessék már sírtam is És még nincs vége mert még csak a hengerfej fedelet szedték le!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak