Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

pb_2010-11-14 22:05:15 // 32429
Reménytelen Set.))))
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-14 21:49:34 // 32428
lehet az 50.000-es szettel...
Liquid2010-11-14 21:41:27 // 32427
szerintem csak gyári gyertyát, nem olyan drága
Kareszka19842010-11-14 21:33:42 // 32426
épp van nálam egy vékony NGK gyertya, ezt írja rajta: CR7EKC
asszem ilyenek vannak benne az enyémben
András bácsi2010-11-14 21:13:38 // 32425
Megint nem figyelsz, majd jön pb és letol.:)))
András bácsi2010-11-14 21:13:02 // 32424
Veztg-t írták és az. Cam, nem crank. :)
Ferke2010-11-14 21:08:08 // 32423
Jaja, ahogy előttem is írták, főt.jeladó.
Tomi2010-11-14 21:03:43 // 32421
Sziasztok!

Lehet-e és érdemes-e a TS motorokhoz a gyár által megadott NGK BKR6EKPA+PMR7A gyertyák helyett másikkal próbálkozni?

Előre is köszi a válaszokat!
Üdv,
Tamás
Kristyon2010-11-14 18:11:44 // 32420
A webfordító szerint a vezérmű tengely jeladója...
csaszar3382010-11-14 17:14:57 // 32419
melyik camshaft sensor?
(kopogásszenzor, fojtószelep pozíciószenzor, stb.)
így írja a fiatecuscan
Tom145ts2010-11-14 13:21:19 // 32418
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy ha leszeretném cserélni az egész hűtővizemet teljesen új vízre akor hol tudom és hogyan tudom leereszteni a rendszert?van vmi leengedő csap vagy lekell szedni az egyik csövet?lehet hülyeséget kérdezek de nem értek hozzá azért kérdezem? (145-1.6 ts 99-es évj.)

Köszi!
Hari2010-11-14 07:25:26 // 32417
Ha ez a helyzet, akkor a legrosszabb ami megtörténhet, hogy leszakad a betét és semmi kuplungod nem lesz! .... 1.9-eseknél még nem hallottam, tapasztaltam olyat hogy szét robbanjon a lendkerék vagy szétverjen bármit is!
(A 3000 V6-nál a 6-os váltóban szokott a difiben széttörni a bolygókerék tengelye. ... na az gáz!!!)
GTPeti2010-11-14 07:09:15 // 32416
Szerencsére nincs konzervdoboz hangja. Ilyen szempontból nincs változás. Csak csúsztatáskor ráz.
GTPeti2010-11-14 07:08:16 // 32415
Igen, ez a mi van, ha nem lebeg a szemem előtt. :((

Okozhat ez nagyobb problémát, minthogy az út szélén maradok? Úgy értem maradandó károsodást - amiket említettem.
Hari2010-11-14 07:03:57 // 32414
Ha a 2-ös lendkered halt volna be akkor hidegen beindítás után olyan hangot adna mintha egy konzervdobozba kavicsokat raksz és rázod! .... és üresben ráteszed a kicsi lábad a kuplungpedálra - csak éppen picit benyomva - lüktet a pedál!
Az a jelenség amit leírsz - nehezen, tövig benyomott kuplungnál lehet 1- esbe rakni, és csúsztatott kuplunggal reszket - ez tipikusan a meghajlott, deformálódott tárcsánál fordul elő.
Vagy olyannal is találkoztam amelyben leszakadt a surlódóbetét szegecselése az acéllapról.
Mennyit bír ki még???! Azt a magasságos odafönt sem tudja megmondani! .... ha nem rugatod és keveset kapcsolsz akár még azt az 1000-est is kibírhatja! .... de mi van ha nem?!
:-) :O
GTPeti2010-11-14 06:16:35 // 32413
Még annyit, hogy ma megtettem 250km-t látszólag probléma mentesen. És mentem rendesen a pályán. A kuplung szerintem nem csúszik. A hiba (nehéz váltás első jelei) jelentkezése óta 30km-t mentem. Most már eléggé parázok, mert itt még az első közértig is autóval kell mennem. :((
GTPeti2010-11-14 06:02:25 // 32412
Srácok, van egy kis (nagy) baj.

Asszem meghalt a kéttömegűm. A kuplungtárcsa pedig biztos, hogy nincs a toppon.

A jelenség eleinte csak az volt, hogy szokatlanul nehezen tudtam betuszkolni a váltókart a fokozatokba. Álló motornál minden simán megy, mint régen. OK, erre azt léptem, hogy full tövig nyomom a kuplungpedált, így valamennyire összejött, de így is nyomni kell a kart erősen (főleg az 1-esbe tételhez). Ha már gurul az autó, akkor viszonlag könnyebb feljebb kapcsolni. OK... ezen gondolom egy utánállítással lehetne segíteni.

Viszont ami tényleg aggaszt, az nem ez. Álló helyzetből induláskor remeg az autó/pedál, érzem, hogy vmi nem stimmel. Beálltam a garázsba és (vagy 1-esben kinyomott kuplunggal, vagy üresben, erre nem emlékszem) láthatóan remeg a fénycsóva a falon, vagyis az egész autót rázza. :(((
Menet közben nem, vagy legalábbis nem észrevehető

Mit gondoltok, neki merjek indulni egy 1000km-es útnak pályán? (Beiktatnák egy rendkívüli hazautat, hogy szakértő kezek cseréljék ki a cuccokat.) Vagy veszélyes? Arra gondolok, hogy rohamosan rosszabb lehet és az ütés miatt elferdíti a motor/váltó csonkjait, illetve szétveri a váltóházat.
Továbbmegyek... ugye 10-20km-t azért kibír? (Az első itteni, ismeretlen szervízig.)

Előre is köszönöm a segítséget.
Hari2010-11-13 14:03:39 // 32411
A "geometria szabályzó" nem a működtető henger, hanem a turbon belül a kis lapátkák! Az hogy egy diagnosztikai programmal kivezérled és mozog, az még nem azt jelenti, hogy tökéletesen el látja a feladatát! A diagnosztika után a következő lépés egy szkopra kell kötnöd a nyomásszenzor jelét, és az ECU kimeneti jelét - a geometria szab. vezérlő jelét - és hasonlítsd össze mennyire követi a nyomásérték a szabályzási jelet.
Ha a nyomásjel hirtelen megemelkedik, majd ugrásszerűen visszaesik, akkor 100% hogy a turbód a bűnös!!!
A szívótorokban lehet lerakódás, - mert az EGR rendesem bekormólja - de soha nem találkoztam olyan jelenséggel mint amit Te írsz.
Persze mindig hozhat az élet újat, - csak kicsi az esélye! :-)
(Esetleg még a pillangószelepek kis összekötő műanyag rudját vizsgáld meg alaposan, nem lötyög-e nagyon a gfejen.)
Gibi1562010-11-13 09:15:30 // 32410
A turbó geometria szabályozó az tuti működik és a hiba kezdete óta cseréltem egyszer!!
+ki tudom vezérelni a geometria szabályozót számítógéppel ez dolgozik szépen, vagyis vákuum hiba nincs!!!lehet hogy szoftver hiba van??de gondoltam olyanra is hogy a szívócsőben a motorba belépő résznél lerakódás miatt annyira szűk a lyuk hogy előtt e megnő a nyomás és ez már sok a szenzornak!!!
Hari2010-11-13 08:04:55 // 32409
hmmm. ....már megint hümmögök! (az nem jó jel!)
Szóval a hibakód az egy kiindulási támpont! Azt mondja a P 0235 - ös hiba, hogy a rendszerben túl magas a töltőnyomás! .... na mármost ezt a hibát mi a rák generálhatja! A JTD motorokon nincs nyomás határoló, szabályzó szelep! a turbó geometria állítással szabályozza a töltőnyomást. .... a kérdésedre a választ ezennel meg is adva!
Ha túl magas a nyomás. akkor valami oknál fogva nem tudja beállítani megfelelően a turbó lévő szabályzótolattyú. A hiba lehet: - vákumcső szivárog valahol. - el van dugulva, - és ami 10 - ből 9-szer bejön - a turbóban a geometria lapátok tengelyei bekormolódtak, szorulnak!
Sajnos azt kell mondanom ezeket a geometriás turbókat előbb-utóbb mind eléri ez a nyűg!
1x 2x kitisztítható aztán csere. A turbó teljesen jól tölt, .... túlságosan is!
Sajnos a turbót le kell szerei és szakműhelyben kitisztíttatni, esetleg javíttatni.
(A "szakműhelyt" komolyan venní!!! )
Runner / Red-Devil2010-11-13 06:58:41 // 32408
Hát nem tudom.... Nekem is tűnik belőle az olaj rendesen 10.000km-n már kb 2 lityót töltöttem rá. Motor sehol nem taknyos,zöldkártyán dicsérték milyen szépen hozza az értékeket,kipuff villágos szürke és száraz. Na akkor hová tünik el az oilo? Az évszázad rejtéje számomra de egyett tudok ez azóta van mióta nem seli olaj van benne,(Total valami keramik protection) hamarosan csere újra seli-re tuti nem fog fogyni 5dl sem 10.000km-en.
Gibi1562010-11-12 21:11:50 // 32407
Mondom mit ellenőriztem 3szor is:EGR,Turbo VGT+a vezérlése,maf,map.Minden szűrő friss!!!
GTPeti2010-11-12 20:56:00 // 32406
Ezt már próbáltad?

Sok érdekes tippet hoz. Pl. eltömődött üa. szűrő, turbó-vezérlés (VGT), ilyenek.
Gibi1562010-11-12 20:51:25 // 32405
Segíííítség!!!!!!!Van egy olyan hibakódom hogy P0235!!!!!!
Terhelésnél(kigyorsítás kb 2800-3000es fordulatnál) villan a check lámpa és az erő elmegy gáz vissza és magához tér!!!A hibakód turbó nyomás szenzor magas jel vagyis valamiért túltöltés van!!!(de miért?)Ötleteket várok.
Előre is köszi!!!!!
Szilárd2010-11-12 20:44:41 // 32404
A motorkódból kiderül...
Bagee2010-11-12 20:43:01 // 32403
sziasztok!

145 1.4 TS '97...

mekkora erővel kell meghúzni a hajtókarcsapágy csavarjait? :)

Köszi előre is a válaszokat :)
Piritu - 1.000.0002010-11-12 20:42:26 // 32402
A Pókod mennyit csipeget az olajból?
gyml2010-11-12 20:25:37 // 32401
Hát igen, az azért már elég nagy:)
Pat2010-11-12 19:27:14 // 32400
Gyári kézikönyv ezt írja: Climafluid Super Permanent –40 ºC
Pat2010-11-12 19:18:12 // 32399
Nekem 1.6 TS volt, a gyári kezelési kézikönyve max 1L/1.000 km-t írt. Persze tökön is böktem volna magam, ha csak fele ekkora mértéket el ért volna...
Piritu - 1.000.0002010-11-12 18:09:30 // 32397
Az enyémet miután ki lett cserélve szétszedtem (klatty), szerintem töbször is takarítható.
Alfa GT-Csaba2010-11-12 18:00:20 // 32396
Sziasztok.Régebben azt hallottam hogy az EGR-t csak egyszer lehet pucolni aztán cserélni kell.Igaz ez ?
pepel2010-11-12 13:31:47 // 32393
helló mindenki,kérdésem a következő,145 ösben a szivargyúlytónál annak a zöld karikának nem kellene világítani?
Kareszka19842010-11-12 11:38:37 // 32392
vagy lehet valami rosszu lett összerakva?
amúgy egy újraszimmeringezés kb ott veri a 200eurót...gyürüzés meg 600 körül mocorog :-/ kemény, bár ha tudnám, hogy a szimmeringjeim fosok, már ma vinném cseréltetni őket
M@do Boy2010-11-12 11:28:34 // 32391
Nekem az a gyanus hogy ez vezerles modosito es butykostengelyek csereje utan produkalta, lehet akkor ment el a szelepszar szimering?
gyml2010-11-12 09:58:21 // 32390
Az enyém is 2001-es, de fogalmam sincs, hogy CF hányas.:)
Alfa GT-Csaba2010-11-11 22:19:46 // 32389
Köszi!Repülni fog:-)
Szilárd2010-11-11 22:08:44 // 32387
Az enyém 2001-es,de szerencsére még CF2-es:)
Alfa GT-Csaba2010-11-11 22:06:13 // 32386
Sziasztok.A gázpedál potmétert lehet javítani ,vagy rögtön mehet a kukába ha elkezd szarakodni?
Piritu - 1.000.0002010-11-11 21:48:39 // 32384
...és Nálad melyik görgőt lehet kapni?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-11 21:46:24 // 32383
euro2 és euro3...de van átfedés a görgők között :P kavarták, keverték mint a pókerben ...
Hari2010-11-11 21:45:28 // 32382
Ez így van! ... 2001 után jöttek a CF3-as mocik. ... meg a gond! :-)
Hari2010-11-11 21:42:35 // 32380
:-) ... na igen! Ha nem cserélteted időben az már nem a gyár baja!
Egyébként még mindig olcsóbb a szíjcsere, mint a motorgenerál!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak