Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

vm2011-05-01 21:13:31 // 34542
Talán bekattant a hőfok jeladó.
Lacci2011-05-01 21:03:54 // 34541
Nincs bekapcsolva a klíma, még a szellőzés is ki van kapcsolva.
hideg indítás, amint gyújtást adok, megy a venti.
Dzsozy2011-05-01 20:08:54 // 34540
Szép estét Mkinek! Visszaolvasgattam párat, és látom megint az alapjárat, és az LMM a kérdés! Van egy "ismrősöm" aki, Győrben a Széchenyi István Műszaki oktat és amúgy autó vill.szerelő is maszekba. Szóval a lelkemre kötötte, hogy a forrófilmes LMM-t csak és kizárólag DENATURÁLT SZESSZEL szabad csak tisztítani!!!! Féktisztítót és hasonló alkoholos szarokat felejtsük el! Megkapják ezek a szarok a forrófilmes Lmm-ben a platina bevonatot, és lepattog róla!
vm2011-05-01 19:45:47 // 34539
Ez biztos?
Nálam is előfordul, hogy jóval kapcsolási hő alatt beindul a venti, mert indítja a klíma, de gyújtásra, rögtön, még sosem csinálta.
Piritu - 1.000.0002011-05-01 19:41:04 // 34538
Megy a klíma, az automatikusan indítja a ventit.
Lacci2011-05-01 19:25:03 // 34537
Hali mindenki!
Valakinek ötlet, hogy miért kapcsol be azonnal a hűtő ventim, ha gyújtást adok? a relének nincs semmi baja...
Piritu - 1.000.0002011-05-01 18:47:22 // 34536
Most feljegyeztem mindkét adatot, megyek 100-200 km-t és utána újra megnézem a tárolót. Ha nő a különbség, akkor természetes a jelenség, ha nem óracsere (vagy tekergetés) volt.
Piritu - 1.000.0002011-05-01 18:44:50 // 34535
Oké, de hol? Ahogy olvastam a neten, azt találtam, hogy az FRA az LMM jellel függ össze. Az LMM és a lambda jele "mozog" onnan van jel.
Laosz1562011-05-01 17:35:45 // 34534
Sziasztok...Sopronban vagy környékén tud vki olyan szervizt ahol jol és megbizhatoan dolgoznak?? Első futóművet kellene áttnézni... Elore is koszi
Poló2011-05-01 17:13:16 // 34533
A futott km-t mennyire lehet elhinni, amit a FiatEcuScan mutat? Piritu blogjában olvastam, hogy neki pár tízezerrel többet mutat, mint az autó órája, de szerinte nem volt tekergetve az óra.
Nekem olyan 3000-rel mutat kevesebbet a számítógép, mint az autó.
Hari2011-05-01 17:02:19 // 34532
:-) azt, hogy szakadás vagy meghibásodás van jelen, és mivel vissza is írta ... akkor tuti kampeca.
Alfa_156_lapi2011-05-01 14:08:57 // 34531
Cseréltem a gyertyákat, azóta is gyengén jár kicsit alapjáraton pár másodpercig, de utána határozottan javult a helyzet, gondolom az új gyertyák miatt. De legalább javult valamit. A cimborám azt gondolja, hogy a hőmérsékletet nem biztos, hogy jól érzi, hidegen melegnek érzi, és emiatt lahet indításnál a buta alapjárat kb. 15 másodpercig.
Köszi a választ, valamelyest megnyugodtam...:-)
Piritu - 1.000.0002011-05-01 11:00:51 // 34530
Kitöröltem a hibaüzeneteket és az FRA pár perces alapjárat után visszajött. Mit jelenhet a "nyitott áramkör" üzenet?
Az LMM ad jelet.
Piritu - 1.000.0002011-05-01 10:10:12 // 34529
Pontosbban az FRA egy helyben áll.
Piritu - 1.000.0002011-05-01 10:07:46 // 34528
Sikerült rácsatlakoznom a Spiderre és a következőket találtam:

Segítene valaki megfejteni, hogy ez mit jelent?
Beállítottam ezeket a paramétereket figyelésre és mindkettő "mozog" ha jár a motor.
Pat2011-05-01 08:38:42 // 34527
Csak egy gondolat: Hideg motornál nem veszi figyelembe a lambda szonda jeleket a motorvez... mivel ezt írtad... hátha segít...
Peti V6 TB2011-04-30 22:55:38 // 34526
Szia, tegnap este kitisztítottam a pillangószelepet, úgy tűnik jó, majd próbálgatom, de ma szépen ment hidegen, melegen. Eleinte nem volt annyira jó, de aztán magához tért és délután már hidegen is szépen szaladt. Majd meglátom. Amikor lehúztam a csatlakozót, a légmennyiségmérőjét akkor sem változott igazán, de azt mondanám, hogy rosszabb lett. Amitől jobbnak tűnt az a lambdaszonda csatlakozónak a lehúzása volt. De végül amikor mindent visszadugtam, akkor volt a legjobb :) Na majd próbálgatom holnap reggel is. Köszönöm a segítséget!
Lacci2011-04-30 22:41:30 // 34525
Ciao mindenki!

Tatabányán vagy környékén tudna nekem valaki segíteni, hibakódot kiolvasni?
Vagy hogy mit kéne tegyek, ma menet közben elkezdett villogni az injector lámpa,
aztán úgy is maradt, nem aludt el.
Azóta a hűtő venti max fordulaton pörög, amint gyújtást adok.

Mi lehet ez? zárlat? relé?

Köszi mindenkinek!
bega19862011-04-30 17:59:40 // 34524
Köszi, motorvezérlőhöz nekem jobban bejött az elm327(stabilabban megy), az usb-s vag com nem minden autónál stabil. legalábbis az ami nekem van. kár hogy az elm nem jó abs/légzsákhoz.
Hari2011-04-29 23:21:49 // 34523
A Fiat ECU Scan progihoz kell mind a két interfaces!!! (ha nincs valami jobb cuccosod!)
Itt a részletes leírás hogyan kell telepíteni, használni!
- és itt , hogy melyik interfész mikor használandó, és melyik lábon komunikál - mármint ha OBD II csatija van a masinának!
Kau2011-04-29 22:52:10 // 34522
Azzal szokták. De biztos jó hozzá más is. A képen bejelöltem azt a csatit.

Peti V6 TB2011-04-29 22:21:47 // 34521
Huhh, leszereltem a pillangószelepet, féktisztitóm elfogyott és nem hoztam haza még, pedig csak azzal szabad tisztítani, ugye? Egyébként nem tűnik túl koszosnak a pillangószelep, ettől még lehet, hogy a tisztítás segít? Melyik az LMM csatlakozó? Köszönöm!!!!
Kau2011-04-29 22:16:43 // 34520
A pillangószelep tisztítás ingyen van és hamar kész. Az alapjárat ingadozások nagy része szokott ez miatt lenni, mert elkoszolódik. Szerintem kezd ezzel. Második körben húzd le az LMM csatiját és nézd meg, hogy úgy felpörög-e elsőre. Lehet, hogy azt kell tisztítani. A többi ezután költségesebb.
Liquid2011-04-29 21:34:02 // 34519
a főtengely-fordulatszám-jeladó cserélve lett kb. 2 hete, különösebb előjel nélkül állt le, csak azt vettem észre hogy nem reagál a gázra
a hibatárolóban nem, volt semmi értelmes hiba csak a P1172
Peti V6 TB2011-04-29 21:04:37 // 34518
Sziasztok!
Alfa 145 1.4 TS 1500-nál rángat, alatta, felette minden rendben és amíg hideg a motor addig is jó. Kicsit ingadozik az alapjárat is néha, de annyira nem rossz, hogy egyből tisztítanám az alapjárati motort, bár ki tudja. Gyertyákat most cseréltem, azt gondoltam talán az segít, de ugyanaz. Ha állóhelyzetben erős gázt nyomkodok, akkor olyan mintha kihagyna egy henger hirtelen, aztán felpörög akkor jó. Mi lehet a gond? Számítógépes vizsgálatot csináltassak? Enélkül akartam megoldani. Gondolom folytószelepház tisztítás, vagy trafó csere lesz, de hátha más a gond, help me. Most itt állok a kocsi mellett, szerszámokkal, írjatok, mit szedjek ki.
bega19862011-04-29 18:25:08 // 34517
Talán:) VAG interfacevel nem túl üzembiztosan ment nekem, néha lecsatlakozott. ELM327-el ment tökéletesen, nemtom neked melyik van. Csak annyi hogy majd a beállításokban meg kell adnod hogy KL vagy elm327 interface, meg hogy mi a száma a virtuális comportnak.
Fairlane2011-04-29 14:57:38 // 34516
Amennyire tudom, menet közbeni leállást relative kevés érzékelő okozhat.
Pl a főtengely fordulatszám jeladó ilyen, esetleg ennek környékén nézelődj, puculás, kontakthiba, csatlakozó ellenőrzése...

Esetleg benzinpumpa haldoklás és nem kapott anyagot?

Hogy állt le a motor? Egyszerre, mint amit elvágtak, vagy dadogva, lassulva?
Piritu - 1.000.0002011-04-29 14:38:56 // 34515
az utolsó kép helyesen:
Piritu - 1.000.0002011-04-29 14:35:11 // 34514
Ha rádugom a kocsira ezt: (gondolom piros pozitívra, fekete negatívra)
Majd hozzádugom ezt:
Majd mindezt a laptopra és ott elindítom ezt:
Látni fogom a Pók hibatárolóját?
Kau2011-04-28 22:06:25 // 34513
Simán lehet.
Ferke2011-04-28 21:50:39 // 34512
Köszi, jaja, Krecsi is őket mondta, de közben lehet, hogy nem is kell, mert lesz gyári új...de kösziköszi azért!:)
alfaromeo332011-04-28 21:31:37 // 34511
33-as Alfámat raktuk már rendbe motorikusan...no de van egy baj...az olajszivattyú ugye egy síkban van az ac pumpával és a gyújtás elosztóval. a tengelyt kivettük, az AC-pumpám működik, nyomja a benzint, de a tengely nem akar feljebb menni, a kis pöcök rajta pedig nem jár ki-be, indítózásnál sem, és nem éri a rotor az osztófej fedélnél a pöcköket sem.... valakinek valami ötlet?
Liquid2011-04-28 21:24:24 // 34510
ma volt némi parajelenség a géppel :(
a hibatárolóban csak egy P1172-es hiba van már régóta...
szóval, gyakorlatilag leállt a motor menet közben, (kb. 100 körül mentem) majd gurulva egyszer csak életre kelt, 2 km-rel odébb megállt, leálltam az út szélére, ahol 3-ra elindult, hibajel nem volt a műszerfalon, ez a városba bevezetőn volt, ezután elmentem az irodába, majd onnan haza és a ház előtt 20m-rel ismét leállt, szépen hazagurultam. Vacsora után kimentem kiolvastam a hibatárolót, semmi csak a P1172, szépen indul és megy.
csak egy dolog van, hallok valamit tiktakkolni a műszerfal mögül, valami relé lehet de nemtom mi az. Viszont kezdi elveszíteni a bizalmam. Nincs valami okos ötletetek? Mennyi esélyem van, hogy holnap otthagy az autópályán? Valszeg a Pandát veszem elő...:(
krecsi2011-04-28 21:15:27 // 34509
Én is őket javasoltam. Tényleg mindent megoldanak.
Bluestrain2011-04-28 18:22:49 // 34508
Dunakeszin van egy cég, nekem eddig mindent megoldottak. Héfal kft. Fóti út 45.
Alfa_156_lapi2011-04-28 17:37:50 // 34507
Sziasztok cartársak!
Némi segítség kellene, mert nem tudok mire gondolni...:-) Az autóm hidegen történő indításnál egyenetlenül jár kb. 1-2 percig, olyan mintha csak 3 henger járna ( 156, 2.0 TS). Ha gázt adok, akkor nem pörög fel, erőtlen, olyan mintha le akarna fulladni, de nem teszi. Kicsi melegítés után már egyenes jár, van ereje és szépen jár a motor.
Lehet gyertya probléma?
Előre is köszi.
Ferke2011-04-28 13:23:46 // 34506
Fékcső legyártására nem tud valaki valamit/valakit pest megye nyugati oldalán?:))
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2011-04-28 10:47:26 // 34505
Gyakorlatilag is ;)
Öcsém Spider 2.0TS 16V Phase1 .3 végű vezérlőjével tuti ment.
Paulóóó2011-04-26 21:55:15 // 34504
Sziasztok valaki tudna segiteni? megoldódott a töltésem egy diódasor kilőtte fesszabályzómat csak egy böki lett mivel hogy aksim levolt merülve rádióm kér kódot esetleg valaki valami tanács?:D előre is köszönöm üdv
Ofi2011-04-26 11:32:43 // 34503
Szia!
A lengőkar felújitó szettet nálunk megkaphatod 6100 Ft áron természetesen számlával.

Üdv
Buddha2011-04-24 18:18:01 // 34502
Lengőkarcsapágy készlet kell bele. Ha jól emlékszem kb. 10E pénz + a munkadíj. Nagyon be tud korrodálni, néha oldaltól függően a tankot is kell szedni mert képtelenség kihúzni a tengelycsavart. Tipo, Tempra, Punto, stb-ben is ez szokott előfordulni...
mreni2011-04-24 18:03:41 // 34501
kerékcsapágy,vagy lehet kapni lengőkar felújító szettet is,egyik sem túl olcsó.
kerékcsapágy csere az 15perc a lengőkar felújító szettet nekem 1 nap alatt sikerült berakni,nem egyszerű ha be van rohadva:S
Tom145ts2011-04-24 18:01:12 // 34500
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy ha a 145-ös alfám hátsó kerekei nem egyformán terpesztenek akkor mit kell cserélni?Hátsó lengőkar szilent vagy lengőkarcsapágy vagy mit? és ezeknek az alkatrészeknek hol tudnék utána nézni?Mármint az áraknak....Köszi!
GTPeti2011-04-24 17:22:33 // 34499
Köszönöm, srácok!

Lehúztam a csövet a hűtőjéről - ahogy Rolcho cartárs tanácsolta -, és kormánytekergetésre kijött a folyadék.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-23 20:05:12 // 34498
59-nél tök egyszerű mivel a vissza jövő ágat lehúzod a tartályról (kéz közelben akik) és egy flakkont húzól rá innen két emberes a játék az egyik tartja a flakkont és tölti az új olajat a tartályba a másik meg beindítja az autót és tekergeti a kormányt lehetőség szerint csáposon :P mikor a friss olaj jön a flakkonba akkor tiszta olaj lesz a rendszerben ....
Pepe1472011-04-23 19:09:47 // 34497
Hali! Így első kőrben a belső kuplung munkahengerre tippelnék.
atesssz2011-04-23 18:25:14 // 34496
Az mitől van, hogy ha be van nyomva a kuplung, és a lábamat azonnal elveszem, nem azonnal ugrik vissza, hanem lassan jön vissza? A szerkezet teljesen új.
'''''2011-04-23 10:59:26 // 34495
Alfi 156 és ErHard is cserélte már kérdezd tőlük.Nekem két hete cserélték ErHardnál.Azóta elmúlt a morgás.Állítólag tiszta fekete volt az olaj.(74000KM-nél)Ja,és azt mondták, járatni kell,hogy az összes olajat kidolgozza.
Rolcho2011-04-23 05:34:03 // 34494
Ja, és azért, hogy biztosan kijöjjön, jobbra-balra tekerték álló motornál a kormányt, ha jól emlékszem.
Rolcho2011-04-23 05:31:46 // 34493
Az utasoldalon a lökhárító mögött találod a szervokormány folyadékhűtőjét, az tartalmazza a folyadék többi részét. Mivel ez a legmélyebb pont, ott engedték le a szerelők az alsó csatlakozó pontnál.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak