Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
GTPeti2011-04-21 22:06:47 // 34492
Sziasztok! Ma lecseréltem volna a kormányszervó-folyadékot. Megnyitottam a két hozzáférhető csavart a kormányművön, így viszont csak kb. 3deci jött ki. (A teljes feltöltési kapacitás 1,2 liter.) Ennél azért többre számítottam. Van esetleg vkinek tippje, hogy hol/mit lehetne még tenni? (Kormánymű-kiszedés nem játszik. :)
Taxi33™2011-04-21 18:28:50 // 34491
Ok! Megnézem köszi.
EngineCoffeeTables2011-04-21 18:14:52 // 34490
Ez lenne az:
A szürke hütőbordák a szellözőrendszerben vannak, csak a fekete külseje áll ki.
A szürke hütőbordák a szellözőrendszerben vannak, csak a fekete külseje áll ki.
EngineCoffeeTables2011-04-21 18:07:13 // 34489
Szerintem a szellöző motor ellenállása ment tönkre, nekem a 156-onvolt ilyen problémám. A szellöző motor vezetékét nézd, a testet kell követni és azon lesz, vagy a ventillátor fokozatkapcsolójáról a vezetékeket.
Taxi33™2011-04-21 17:57:44 // 34488
Hali!
A belső szellőztető ventillátor csak a legmagasabb 4-es fokozaton üzemel. 1-2-3-ban nem.
Biztosíték Ok. Találkozott már valaki ilyennel?
A belső szellőztető ventillátor csak a legmagasabb 4-es fokozaton üzemel. 1-2-3-ban nem.
Biztosíték Ok. Találkozott már valaki ilyennel?
Alfa GT-Csaba2011-04-20 22:09:48 // 34487
Már megirtam az oldaladra!
Szabeee2011-04-20 22:08:57 // 34486
Hello!
Nem akarok floodolni, de itt is felteszem a kérdést, hátha találkozott valaki a jelenséggel.
Nos nem voltam itthon, amikor történt, úgyhogy csak mesélni tudok...
apám beindította a hintót, felkapcsolta a világítást, aztán egy pukkanás és...
ami elment: sebesség, fordulatszám mutató, vízhőfok, üzemanyagszint jelző, az összes állapotjelző... pl tompított világítás, ABS, kézifék, középen az ajtó állapotát visszajelző kijezlő, elment az első-hátsó ködlámpa, nincs hátsó helyzetjelző
ami megmaradt : tompított fény elöl, távolsági (távolságit a panel is jelzi, hogy működik), ventilátor, ablakok, távirányítás, belső és csomagtér világítás, tolató lámpa
érdekesség: ha a kulcsot abban a pozícióban veszem ki, hogy benyomom a pöcköt és úgy kapcsol a helyzetjelző, hogy közben nincs benne a kulcs, akkor a panel jelzi a helyzetjelző világítását és világít is....
esetleg valakinek valami ötlet? minden biztosítékot átnéztünk.... mindegyik rendben van!
előre is köszi a válaszokat!
Nem akarok floodolni, de itt is felteszem a kérdést, hátha találkozott valaki a jelenséggel.
Nos nem voltam itthon, amikor történt, úgyhogy csak mesélni tudok...
apám beindította a hintót, felkapcsolta a világítást, aztán egy pukkanás és...
ami elment: sebesség, fordulatszám mutató, vízhőfok, üzemanyagszint jelző, az összes állapotjelző... pl tompított világítás, ABS, kézifék, középen az ajtó állapotát visszajelző kijezlő, elment az első-hátsó ködlámpa, nincs hátsó helyzetjelző
ami megmaradt : tompított fény elöl, távolsági (távolságit a panel is jelzi, hogy működik), ventilátor, ablakok, távirányítás, belső és csomagtér világítás, tolató lámpa
érdekesség: ha a kulcsot abban a pozícióban veszem ki, hogy benyomom a pöcköt és úgy kapcsol a helyzetjelző, hogy közben nincs benne a kulcs, akkor a panel jelzi a helyzetjelző világítását és világít is....
esetleg valakinek valami ötlet? minden biztosítékot átnéztünk.... mindegyik rendben van!
előre is köszi a válaszokat!
Piritu - 1.000.0002011-04-20 21:04:50 // 34485
Jééééééé, akkor ilyet keresek .-)
bega19862011-04-20 21:00:49 // 34484
DELFIN2011-04-20 14:14:38 // 34483
Zé cartárs segit!!!!
Ferry2011-04-20 12:46:08 // 34482
Sziasztok!
Tud valaki egy jó karosszériást, aki vállal alvázjavítást (rohadás a küszöb mentén) és még ért is hozzá?
Köszi
Tud valaki egy jó karosszériást, aki vállal alvázjavítást (rohadás a küszöb mentén) és még ért is hozzá?
Köszi
maninblack2011-04-19 11:17:47 // 34481
köszi az ötletet... egyébként nem akarom elkiabálni, de amióta visszarakattam a régi LMM-t az EGR csere után nincsen semmi probléma! Gyanítom EGR hiba volt + a kicserélt új LMM pedig eleve hibás volt... Még semmi sem biztos, de azért már bizakodom, hogy megvan a helyes konfiguráció. Egyébként azóta is szívrohamot kapok mikor sípol a kocsi a kevés üzemanyag, vagy épp egy nyitva maradt ajtó miatt... :) Ui. szép a vas, nekem ő marad az örök kedvenc, de koruk miatt nem mertem megkockáztatni egy gtv-t
Ferke2011-04-19 09:24:33 // 34480
Ezzel nem érdemes sufnituningolni, a bontott is lutri. Annyira azért nem drágák a tőkék szerintem, hogy megérje a bontottal kísérletezni.
A xar alkatrészen nem szokott segíteni semmilyen adalék:))
A xar alkatrészen nem szokott segíteni semmilyen adalék:))
Menő2011-04-18 20:45:36 // 34479
Köszi, úgy néz ki ez bejött!
MikeTheDevil2011-04-18 20:38:52 // 34478
Hali!
Valaki találkozott már olyan problémával, hogy alapjáraton néha röfögve dadogva jár a motor?Le húztam az LMM csatiját utána szépen járt,és amikor bele tettem egy másik LMM-et akkor is dadogott.Nem csinálja mindig és a teljesítményen meg a fogyasztáson se veszek észre semmi változást,és a gép se ír ki semmi hibaüzenetet.Engem viszont baromira idegesít.Tudtok rá valami megoldást?
Üdv!
Mike
Valaki találkozott már olyan problémával, hogy alapjáraton néha röfögve dadogva jár a motor?Le húztam az LMM csatiját utána szépen járt,és amikor bele tettem egy másik LMM-et akkor is dadogott.Nem csinálja mindig és a teljesítményen meg a fogyasztáson se veszek észre semmi változást,és a gép se ír ki semmi hibaüzenetet.Engem viszont baromira idegesít.Tudtok rá valami megoldást?
Üdv!
Mike
Laurent2011-04-18 20:20:37 // 34477
Hali urak
Hidrotőke ellen tud valaki valami jó megoldást. Tudom a full csere lenne a legjobb, de hát az kissé borsos. Nem tudom létezik-e valami adalék, vagy lehet hülye kérdés, de használtan is van értelme ilyet venni?
Hidrotőke ellen tud valaki valami jó megoldást. Tudom a full csere lenne a legjobb, de hát az kissé borsos. Nem tudom létezik-e valami adalék, vagy lehet hülye kérdés, de használtan is van értelme ilyet venni?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-18 18:44:44 // 34476
akkor nézz meg egy régi epret mi van a gyertya mellé írva :P
Piritu - 1.000.0002011-04-18 17:25:31 // 34475
A gyári szerelésű gyertya tudtommal 100 ezres, legalább is a kocsihoz adott karbantartási utasítás alapján. Aztán miattam mindenki azt rak a kocsijába, amit akar :-)
Piritu - 1.000.0002011-04-18 17:23:17 // 34474
Aha, így már tiszta. Keresünk megoldást :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-18 14:07:04 // 34473
a hátsó szilent készletet ...
Martin2011-04-18 11:57:13 // 34472
Hali.
Érdeklődni szeretnék , hogy 146-hoz melyik szilenteket kellene kicserélnem, hogy megszűnjön hátul a nyikorgás. A másik kérdés, hogy ezeknek a cseréje mekkora munka?
Érdeklődni szeretnék , hogy 146-hoz melyik szilenteket kellene kicserélnem, hogy megszűnjön hátul a nyikorgás. A másik kérdés, hogy ezeknek a cseréje mekkora munka?
Liquid2011-04-17 21:18:45 // 34471
diagnosztika, hibatároló kiolvasás, így első blikkre LMM, mint szinte mindig :)
Menő2011-04-17 20:54:01 // 34470
Sziasztok!
Szeretnék segíteni egy ismerősnek 2.0 benzines 156-os Alfája van, a következő a hibajelenség: Indítás után egy bizonyos idő elteltével bedobja az injektor lámpát pirosan, megtorpan az autó és nehezebben gyorsul mint a lámpa jelzés előtt. Aki tud valami okosat írjon a mojzes.viktor@freemail.hu email címre, köszönöm!
Szeretnék segíteni egy ismerősnek 2.0 benzines 156-os Alfája van, a következő a hibajelenség: Indítás után egy bizonyos idő elteltével bedobja az injektor lámpát pirosan, megtorpan az autó és nehezebben gyorsul mint a lámpa jelzés előtt. Aki tud valami okosat írjon a mojzes.viktor@freemail.hu email címre, köszönöm!
Runner / Red-Devil2011-04-17 16:44:58 // 34469
Sziasztok!
Motor 1.6 Ts Ha van valaki érti segítsen,hibajelenség: Autó kb egy hónapja a legváratlanabb szitukban nem indul,csak forgat. Főleg melegen vagyis eállítás után néhány perc múlva még ált nincs gond,negyed órával később viszont már nem indul. Furcsa az,hogy rendszertelenül produkálja ezt,van hogy napjában többször aztán 4-5 nap tünetmentes. Amikor nem indul csak forgat,akumlator dobozban lévő biztik kivesz,pár perc után vissza és működik,viszont EDOB lámpa komp-on és műszeren is világít,ezt szerviz kulcsos indítás eloltja. Voltunk diagnosztikán,eredmény: valami rég fordulatszám-jeladó hiba 1db azon kívül semmi :-O
Motor 1.6 Ts Ha van valaki érti segítsen,hibajelenség: Autó kb egy hónapja a legváratlanabb szitukban nem indul,csak forgat. Főleg melegen vagyis eállítás után néhány perc múlva még ált nincs gond,negyed órával később viszont már nem indul. Furcsa az,hogy rendszertelenül produkálja ezt,van hogy napjában többször aztán 4-5 nap tünetmentes. Amikor nem indul csak forgat,akumlator dobozban lévő biztik kivesz,pár perc után vissza és működik,viszont EDOB lámpa komp-on és műszeren is világít,ezt szerviz kulcsos indítás eloltja. Voltunk diagnosztikán,eredmény: valami rég fordulatszám-jeladó hiba 1db azon kívül semmi :-O
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-17 16:25:43 // 34468
akkor a gyári 50e-es gyertya miért champion? :)
Bluestrain2011-04-17 15:10:05 // 34467
Piritu - 1.000.0002011-04-17 13:38:43 // 34466
A Champion lehet kiváló gyertya, csak nem az való a TS-be. ("Alternatív' LMM-el is próbálkoztak sokan, aztán mindenki visszatért a bele való Bosh-ra.)
Piritu - 1.000.0002011-04-17 13:35:55 // 34465
Melyik pirossal írtra gondolsz?
Alfa GT-Csaba2011-04-17 12:46:10 // 34464
156-ban nincs benya szűrő!!
Poló2011-04-17 12:07:05 // 34463
Szia!
Az üzemanyag pumpával van egybeépítve a tankban, nem lehet cserélni.
Az üzemanyag pumpával van egybeépítve a tankban, nem lehet cserélni.
Bonnie & Clyde2011-04-17 12:05:21 // 34462
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy a 156-osban (2000 évj) hol található a benzinszűrő? Most próbálom kicserélni, de egyenlőre nem is találom!!! Előre is köszi
Tudnátok abban segíteni, hogy a 156-osban (2000 évj) hol található a benzinszűrő? Most próbálom kicserélni, de egyenlőre nem is találom!!! Előre is köszi
Buddha2011-04-16 19:07:05 // 34461
Esetleg keresd a kormánymű gumiharangjában, de inkább ne legyen ott! ;-)
GÁBOR1462011-04-16 18:25:26 // 34460
Sziasztok!A szervo olajam eltünt a tartályból,alatta nincs folt a csőveknél nem ereszt száraz a motortér,Akkor hova lett?Ha tudtok valamit írjatok,előre is köszi,további szép alfás napot.
Bazsa1452011-04-16 16:07:31 // 34459
Sziasztok. Keresnék megbízható, korrekt szervizt Pesten. Kuplungot kéne megnézni, lehetséges hiba alsó munkahenger vagy kinyomó csapágy vagy e kettő együtt :S
Levegős a kuplung és még hangja is van kinyomott állapotban.
Levegős a kuplung és még hangja is van kinyomott állapotban.
Gabesz2011-04-16 15:30:54 // 34458
Szerintem a champion sem lehet olyan szar. Olyan nem lehet, hogy az akkumulátor nem ad le elég áramot? (lehet hülyeséget gondolok) Vagy az LMM-el lesz baj?
Lacci2011-04-16 13:12:13 // 34456
Hali Mindenki!
Nem lenne valakinek Tatabányán vagy környékén 2.0 TS-hez, lambdaszondája??
Egy próba erejéig kellene, hogy kiszűrjem az enyém hibáját... Vagyis éppen hogy biztos legyek a hibában :)
Aztán ha beválik meg is venném ha meg tudunk egyezni...
Köszi!
Nem lenne valakinek Tatabányán vagy környékén 2.0 TS-hez, lambdaszondája??
Egy próba erejéig kellene, hogy kiszűrjem az enyém hibáját... Vagyis éppen hogy biztos legyek a hibában :)
Aztán ha beválik meg is venném ha meg tudunk egyezni...
Köszi!
Bluestrain2011-04-16 13:10:31 // 34455
A free-vel sajnos nem férsz hozzá a pirossal írt vezérlőkhöz:(
bega19862011-04-16 13:03:22 // 34454
Pat2011-04-16 12:42:59 // 34453
Őszinte leszek, sajnos már közel 5 éve nem vagyok a szakmában és akkor sem volt CR autó, amit üzemeltettem, de érdemes utánajárni az alábbi ötletnek: ha van füstölésmérő a vasban (nem vagyok már biztos benne, de kell, hogy legyen valami az obd rsz miatt) akkor azért a szívott levegő mennyisége, a hozzáadott üzemanyag mennyisége (elégetése) és a füstölés összefügg... ezért, lehet a füsgáz elemzéstől jött hibás referenciaérték is ludas egy esetleges légtömegmérő hiba kijelzéséhez..., tehát elméletben lehet, hogy a LMM hibakód valójában más jeladó hibájára is utalhat.
De ez csak egy ötlet, sajnos 5 év alatt nagyon kiesik az ember a szakmából...
De ez csak egy ötlet, sajnos 5 év alatt nagyon kiesik az ember a szakmából...
Pat2011-04-16 12:32:53 // 34452
Nem biztos, hogy üzemanyag ellátás, mert sztem, akkor terhelés alatt is kellene jelentkeznie, hogy nincs megfelelő üza. ellátás. gyertyákat én csak ngk platinumokat használtam a ts-emhez...
bega19862011-04-16 12:09:48 // 34451
Szia!
Én nemrégiben szereltem be pont ezt az átalakítót. 1500km-t mentem eddig tehát sok tapasztalatom nincs, fogyasztás +20% egyenlőre, alacsony fordulaton kicsivel jobban húz, de nem számottevő a változás. Sajnos a 2.0-ban csak 5000-ig jó, mert az injektor gyárilag 95%-ig kinyit. Az 1.8-ban talán nem lenne ilyen probléma, de ezt nem tudom biztosan, padlógáznál kellene diagnosztizálni mennyire nyitnak ki az injektorok. Egyébként az átalakítót csak akkor érdemes beépíteni ha nincsenek keverékképzési hibáid(jó LMM, lambdaszonda)
Én nemrégiben szereltem be pont ezt az átalakítót. 1500km-t mentem eddig tehát sok tapasztalatom nincs, fogyasztás +20% egyenlőre, alacsony fordulaton kicsivel jobban húz, de nem számottevő a változás. Sajnos a 2.0-ban csak 5000-ig jó, mert az injektor gyárilag 95%-ig kinyit. Az 1.8-ban talán nem lenne ilyen probléma, de ezt nem tudom biztosan, padlógáznál kellene diagnosztizálni mennyire nyitnak ki az injektorok. Egyébként az átalakítót csak akkor érdemes beépíteni ha nincsenek keverékképzési hibáid(jó LMM, lambdaszonda)
Maestro2011-04-16 09:53:49 // 34450
Sziasztok!
Egy nagy segítséget szeretnék kérni Tőletek.
Ahogy olvastam sok hasonló eset már történt néhányotokkal, remélem lesz megoldás.
A probléma kb egy évvel ezelőtt kezdődött: Balaton, indulás haza "motor control system faliure" megjelenik és semmi fizikális tünet. A Bestia száguld mint mindig.
Utána szerviz, hibakód kiolvasás és a harmadik hengernél nem kap elegendő üzemanyagot. Ez a dolog két-három havonta megismétlődik és semmi motorikus probléma nincs. Viszont most egy hete piros lámpánál állok, jön a sipolás és az autó ráz mint egy traktor, rángat és nem megy. A fogyasztás az egekbe. Másnap indulok minden a régi. 4 nap múlva viszem a 100000-es kötelező szervizre,közben újra rángat. Hibakód olvasás és porlasztócsúcs cserét ír a harmadik hengernél. Viszont a porlasztócsúcs teljesen ép a kábelben nincs szakadás, tanácstalan vagyok. Szerviz után hazafelé minden ok és egyszercsak ujra sipolás. Kérlek Titeket akinek volt hasonló tünete jelezzen vissza, hogy mi lehet a valós probléma. Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: Maestro
Egy nagy segítséget szeretnék kérni Tőletek.
Ahogy olvastam sok hasonló eset már történt néhányotokkal, remélem lesz megoldás.
A probléma kb egy évvel ezelőtt kezdődött: Balaton, indulás haza "motor control system faliure" megjelenik és semmi fizikális tünet. A Bestia száguld mint mindig.
Utána szerviz, hibakód kiolvasás és a harmadik hengernél nem kap elegendő üzemanyagot. Ez a dolog két-három havonta megismétlődik és semmi motorikus probléma nincs. Viszont most egy hete piros lámpánál állok, jön a sipolás és az autó ráz mint egy traktor, rángat és nem megy. A fogyasztás az egekbe. Másnap indulok minden a régi. 4 nap múlva viszem a 100000-es kötelező szervizre,közben újra rángat. Hibakód olvasás és porlasztócsúcs cserét ír a harmadik hengernél. Viszont a porlasztócsúcs teljesen ép a kábelben nincs szakadás, tanácstalan vagyok. Szerviz után hazafelé minden ok és egyszercsak ujra sipolás. Kérlek Titeket akinek volt hasonló tünete jelezzen vissza, hogy mi lehet a valós probléma. Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv: Maestro
RooDee2011-04-16 05:50:05 // 34449
:D a lényeget meg elfelejtettem :D 156 2.4jtd 98" kiadás 100kw
RooDee2011-04-16 05:49:02 // 34448
SEGITSEGET KERNEK SZEPEN!
1 orája már a netet bujom, de semmi..:S
VEZERERLESnél az ALSO jelet keresem! ha van ilyen persze..vagy esetleg a váltonál kell menéznem? kint van a motor mert váltot cseréltem, és meg akarom nézni, h nincs e átugorva a vezérlésem. koszonom szépen a segitséget! :)
1 orája már a netet bujom, de semmi..:S
VEZERERLESnél az ALSO jelet keresem! ha van ilyen persze..vagy esetleg a váltonál kell menéznem? kint van a motor mert váltot cseréltem, és meg akarom nézni, h nincs e átugorva a vezérlésem. koszonom szépen a segitséget! :)
Dzsozy2011-04-15 21:53:09 // 34447
Szép estét mkinek. Csak olvasgatok, és gondoltam szólok: "ismerős" szólt, aki 15-20 éve oktatja az autóvillamosságot,annak minden csínját-bínját, és természetesen műveli is a saját műhelyében, és kifejezetten felhívta a figyelmem, az LMM-re, hogy tisztítható a forrófilmes LMM kell is, csak NEM MINDEGY, HOGY MIVEL. FÉKTISZTÍTÓ ÉS EGYÉB SZ@ROKAT TILOS HASZNÁLNI!!!! Denaturált szesz! Csak ezzel szabad, mert az előbb említett vackokban olyan anyagok vannak, amik a platina rétegnek nem tesz jót, megrepedezik!
Gabesz2011-04-15 18:45:55 // 34446
Ok, nemsokára megérkezik postán a kábelem, aztán utánanézek a dolognak, hátha okosabb leszek.
Szatyi2011-04-15 17:14:31 // 34445
A Te autódban nincs EGR szelep. Mindenkép ki kéne olvasni a hibatárolot,az hogy a "motor hibajelzö" nem jelezz nem jelenti hogy nincs benne "megfogott" hiba.
Gabesz2011-04-15 15:22:49 // 34444
Sziasztok! Az autóm (2002 évjáratú 1,6 ts) mostanában csinál olyat, hogy hidegeh inditáskor csak teker-teker, de nem akar indulni, kb harmadjára beindul, de csinált ilyenkor már olyat is, mintha nem ment volna először az összes henger, durrogott is pár másodpercig, a fordulat is alacsony volt, de miután helyreáll minden semmi probléma nincs vele, se ingadozó alapjárat, se túl magas, se túl alacsony, megy is rendesen. Mi lehet a probléma? EGR szelep? Ha számitógépre csatlakoztatom, az kiirná, hogy mi a baj (hiba lámpa nem ég )? A gyertyák októberben lettek lecserélve Champion-ra. Nem minden nap használom az autót, de ez a fajta inditás sem minden hideginditáskor jelentkezik. Nem lehet, hogy a benzinszivattyú kezd eldugulni?
SakraF2011-04-15 14:15:57 // 34443
Sziasztok!
Lehet, hogy volt már téma, de én most jutottam el a bioetanol kérdéshez. Igaz, hogy a TS motoroknak az átalakítóval sem tesz jót a bioetanol? Az e85power honlapján olvastam utána és ott azt írják "bármilyen benzin üzemű motorhoz jó" esetleg még jobban is menne tőle a vas. Ha valaki már próbálta, megoszthatná a tapasztalatait. Az átalakítóval használt bioetanolozás érdekel, a vegyes tankolás szerintem csak félmegoldás.
Köszönöm segítségetek.
Lehet, hogy volt már téma, de én most jutottam el a bioetanol kérdéshez. Igaz, hogy a TS motoroknak az átalakítóval sem tesz jót a bioetanol? Az e85power honlapján olvastam utána és ott azt írják "bármilyen benzin üzemű motorhoz jó" esetleg még jobban is menne tőle a vas. Ha valaki már próbálta, megoszthatná a tapasztalatait. Az átalakítóval használt bioetanolozás érdekel, a vegyes tankolás szerintem csak félmegoldás.
Köszönöm segítségetek.