Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
mizooo2011-08-10 20:19:47 // 35521
Igen hallottam h cumi, de az alsó lengőkar cserénél nem lehet rosszab talán :). Csak ha van valakinek tapasztalata az érdekelne, de ha nem kapok infót Szombat reggel akkor is nekifogok. Addig bontom ameddig kell. Vasárnap estére csak végzek. Műhelyem van aknával elég jól felszerszámozva.
GTPeti2011-08-10 20:13:07 // 35520
Émmá most erőt és kitartást kívánok neked! B)
mizooo2011-08-10 20:12:22 // 35519
Bocsi jogos, első stabrúdról lenne szó :) állítólag le kell venni ezt azt hozzá, hogy ki lehessen venni.
üdv
üdv
GTPeti2011-08-10 20:11:32 // 35518
Egyetértek a kolléga úrral. A BGA reball manapság nem nagy ügy. Csak egy megfelelő üzemet kell találni, ahol barátságos dolgozók vannak. :)
(Akár egy tévészervízt is meg lehet kérdezni, lassan ott is ilyen tokokat használnak. Bár reballt ők nem csinálnak, csak IC-cserét.)
(Akár egy tévészervízt is meg lehet kérdezni, lassan ott is ilyen tokokat használnak. Bár reballt ők nem csinálnak, csak IC-cserét.)
Arno1662011-08-10 20:08:16 // 35517
BGA ügyben azért nézz szét.
Egy reball+felforrasztás nem egy tétel alapjáraton.
Max onnantól h rákerül az extra haszon. :)
SMD beültető cégeket keress, és kerdezd meg BGA reball-ozást + le-felforrasztást vállalnak-e.
Egy reball+felforrasztás nem egy tétel alapjáraton.
Max onnantól h rákerül az extra haszon. :)
SMD beültető cégeket keress, és kerdezd meg BGA reball-ozást + le-felforrasztást vállalnak-e.
Piritu - 1.000.0002011-08-10 20:03:03 // 35516
Elárulhatnád, hogy melyik stabrúdról van szó! Első vagy hátsó? :-)
mizooo2011-08-10 19:59:07 // 35515
Hali, valaki tud segíteni a stabrúd csere folyamatában? Magam szeretném megcsinálni.
Köszi
Köszi
Kareszka19842011-08-10 19:43:47 // 35514
már készen van, holnap megyünk futómű állításra
zsolti19762011-08-10 19:32:27 // 35513
Köszi az elearn-t!!!!!
Buksi2011-08-10 18:56:18 // 35512
Hát... ööö... :-DDDDD
GTPeti2011-08-10 18:55:30 // 35511
Hát az. :)
A nicked alapján azt hittem, hogy vmi új tag vagy. :)))
A nicked alapján azt hittem, hogy vmi új tag vagy. :)))
Föckös2011-08-10 18:53:23 // 35510
háttökjófejvagyok! :-D
GTPeti2011-08-10 18:46:57 // 35508
(Kieg. bocs a kérdésért, nem ismerlek. Nem kritika, csak jótanács volt!! Vki biztos tud tippet adni, honnan tudsz hozzájutni a gyári szervízCD-hez, az elearn-hoz. Az sokat segít a hibakeresésben.)
GTPeti2011-08-10 18:35:33 // 35507
Jól írja a cartárs. Ezeket a cuccokat több elektronika vezérli. Ezek csoportos kinyírásához nagy művésznek kell ám lenni. :)
(Nem lenne esetleg célszerűbb eleinte vmi hozzáértőbb szaki jelenlétében gyakorolni?)
(Nem lenne esetleg célszerűbb eleinte vmi hozzáértőbb szaki jelenlétében gyakorolni?)
zsolti19762011-08-10 18:21:33 // 35506
minden biztosíték ok, autó megy, a lámpa, duda müködik. Gondolom valami vezérlőrendszer szállt el, ami a klímát, fűtőventillátort, stb. vezérli
Bluestrain2011-08-10 18:15:55 // 35505
Hello! Ha ennyi minden elköszönt, akkor először a biztosítékok körül nézz körbe, főleg a plusszos sarunál az ajtó mögött.
zsolti19762011-08-10 18:02:16 // 35504
sziasztok! sajnos elrontottam az autómban az elektronikát, ami vezérli a légkondit, indexet, ablaktörlőt, ablakemelőt, stb... segítsetek, mi ment tönkre, és mennyibe kerül kb. bontottan?
Piritu - 1.000.0002011-08-10 17:53:36 // 35503
Kösz az infót, mindig tanul valamit az ember :-)
vm2011-08-10 12:25:18 // 35501
Kis mennyiségű sűrű trutyi, amit a betét hátára kell kenni. Kicsit olyan, mint a rugalmasan kikeményedő tömítőpaszták. A csikorgás ugyanis túlnyomórészt nem a betét és a tárcsa között képződik, hanem a betét, és a nyereg között. Vannak gyártók, akik eleve tesznek csikorgásgátlót a betét hátára, egy puha gumilap formájában.
szece2011-08-10 10:59:42 // 35500
Nekem is így volt eleinte. Útszéli megállás-újraindítás után elaludt, ezt egy fél évig húzta, de aztán egyszer csak leállt az autó, és egy tapodtat sem ment tovább, csak tréleren. (persze nyaraláskor, 6 hetes gyerekkel, este 8 -kor a semmi közepén.) Megjavították, azóta nem jött elő a hiba. "Valami elektromos probléma" csak ennyit mondott a szerviz.
szece2011-08-10 10:39:28 // 35499
Akkor jó, megnyugtattál! :-)
Úgyis esedékes lesz lassan egy lengőkarcsere, majd azzal együtt megnézetem.
Úgyis esedékes lesz lassan egy lengőkarcsere, majd azzal együtt megnézetem.
Piritu - 1.000.0002011-08-10 07:32:29 // 35498
"Első kőrben szerintem próbálj ki egy csikorgás-gátlót. " - Mi ez pontosan?
vm2011-08-10 01:57:04 // 35497
A QH egy átlagos tárcsa. Nem túl kemény, nem túl puha. Első kőrben szerintem próbálj ki egy csikorgás-gátlót. Betétben amúgy, ha a Bárdinál vásárolsz, akkor Simer. Puha kopós, fogós, és olcsó ;-)
Gergely2011-08-09 22:15:24 // 35496
Szia!
A tárcsa asszem QH, nem egy nagy minőség. a betétre sajnos nem emlékszem.
A fékolaj télen lett cserélve, mert kirepedt egy fékcső és elfolyt a korábbi.
A tárcsa asszem QH, nem egy nagy minőség. a betétre sajnos nem emlékszem.
A fékolaj télen lett cserélve, mert kirepedt egy fékcső és elfolyt a korábbi.
szasza(SW)2011-08-09 22:09:38 // 35495
Szia!
Nem minden tárcsa passzol bármilyen betéthez ezért,ha nem azok hangot adnak.
Fékhatáshoz.Mikor volt cserélve fékolaj?Két évente én cserélni szoktam.
Nem minden tárcsa passzol bármilyen betéthez ezért,ha nem azok hangot adnak.
Fékhatáshoz.Mikor volt cserélve fékolaj?Két évente én cserélni szoktam.
Gergely2011-08-09 22:03:10 // 35494
Sziasztok!
Nekem egy dízel 146-osom van. Nemrég sikerült tagá ,,érnem" az oldalon és szeretném a segítségeteket kérni néhány műszaki kérdésben. Az egyik, hogy melyik gyártó fékbetétjét ajánljátok? A mostanit a Bárdiban vettem, új tárcsákkal együtt, de egy ideje közepes fékezésnél erős nyikorgó hangot ad. A ferodol nem kopott le(kb 10000km van benne), de valszeg megégett és szeretném kicserélni, ha másképpen nem lehet megszabadulni ettől a nyikorgástól.
A másik kérdésem is fékkel kapcsolatos. Jó éve már, hogy nálam van a kocsi, de a kezdetektől elég gyengének éreztem a fékhatást, amin a fékbetét+tárcsacsere sem segített sokat. Pár napja viszont végrejahtottam egy tesztet. Egy elhagyott úton kb 90-re gyorsítottam a kocsit, Sem a fékhatásban sem pedig a fékpedál viselkedésében nem volt különbség. Baj volna a fékrásegítővel??
Előre is köszi a segítséget, és bocs a hosszú ,,szövegelésért" :)
Nekem egy dízel 146-osom van. Nemrég sikerült tagá ,,érnem" az oldalon és szeretném a segítségeteket kérni néhány műszaki kérdésben. Az egyik, hogy melyik gyártó fékbetétjét ajánljátok? A mostanit a Bárdiban vettem, új tárcsákkal együtt, de egy ideje közepes fékezésnél erős nyikorgó hangot ad. A ferodol nem kopott le(kb 10000km van benne), de valszeg megégett és szeretném kicserélni, ha másképpen nem lehet megszabadulni ettől a nyikorgástól.
A másik kérdésem is fékkel kapcsolatos. Jó éve már, hogy nálam van a kocsi, de a kezdetektől elég gyengének éreztem a fékhatást, amin a fékbetét+tárcsacsere sem segített sokat. Pár napja viszont végrejahtottam egy tesztet. Egy elhagyott úton kb 90-re gyorsítottam a kocsit, Sem a fékhatásban sem pedig a fékpedál viselkedésében nem volt különbség. Baj volna a fékrásegítővel??
Előre is köszi a segítséget, és bocs a hosszú ,,szövegelésért" :)
Golyszi2011-08-09 10:20:21 // 35493
De szóba jöhet, csak az előéletét annak sem lehet tudni... de ugy lenne kb 150e és vállalnak rá gart, 1 évet, ami azért nem rossz!
Ha nem megy a BGA IC-s csere akkor fentebb említett megoldás lép életbe!
Ha nem megy a BGA IC-s csere akkor fentebb említett megoldás lép életbe!
Kareszka19842011-08-09 09:35:25 // 35492
:( bontott ECU szóba sem jöhet?
Golyszi2011-08-09 09:29:35 // 35491
Na megszületett az ítélet! Nem örülök neki! Nagyon nem!
2 verzió lehet az ECU-val. Vagy BGA IC óngolyói nem érintkeznek, azt kell cserélni és újra írni! Vagy magában az ECU boardban van egy repedés, szakadás...ezt cserélni kell! :(
Már nem kis összegek röpködnek a levegőben... :(
2 verzió lehet az ECU-val. Vagy BGA IC óngolyói nem érintkeznek, azt kell cserélni és újra írni! Vagy magában az ECU boardban van egy repedés, szakadás...ezt cserélni kell! :(
Már nem kis összegek röpködnek a levegőben... :(
ALFI1562011-08-08 09:01:53 // 35490
Én is így vagyok.Én is inkább azt a napot arra szánom és egész nap ott vagyok.
Shadin2011-08-08 08:54:41 // 35489
Ott voltam az ember mellett amíg csinálta. A leeresztő csavart lánggal szedték ki. Az nem ment volna otthon. Na de majd most :-)
Sityu2011-08-07 22:52:57 // 35488
Mindenki csinálja otthon, aki nem rest öszeolajozni egy kicsit a kezét :) Könnyebb, mint rizsszemizzót cserélni a középkonzolban.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-08-07 21:00:54 // 35487
azért a 60L-es hordók elég gyorsan kiürülnek de a legtöbb szerelő is jobban szereti a kannát mivel pl ha egy autóba 4,5L olaj kell akkor el tudják adni az 5l-est viszont ha hordós akkor elvárják hogy 4,5L legyen a munkalapon :P
'''''2011-08-07 20:19:36 // 35486
Na jó,de nem ez a jellemző az emberek nagy többségére.
Piritu - 1.000.0002011-08-07 20:10:58 // 35485
Eleve nem megyek olyan helyre, ahol nem engednek be a kocsi mellé. Mindig ott vagyok a kocsi mellett, inkább kiveszek egy napot. (Talán a szélvédő cserénél nem voltam ott.) Ráadásul amíg az ember a szerelővel beszélget sok mindent tud meg a szerelőtől.
Shadin2011-08-07 19:34:31 // 35484
Akkor olajcsere...
GT Ɨ|ѯ2011-08-07 14:43:45 // 35483
Teljesen egyetértek:-)
'''''2011-08-07 13:49:12 // 35482
Ez tényleg bizalmi kérdés.Sajnos nem tudsz mindig az autód mellett állni.Főleg,ha nagyszervíz van.Nem tudod,mikor kezdik,meddig tart.Leadod az autód és reménykedsz,hogy a megbeszélt dolgokat kicserélik és azzal ami bele való.Ilyen körülmények között elég nehéz leellenőrizni pl. az olaj minőségét.
Piritu - 1.000.0002011-08-07 12:46:15 // 35481
Veszik amiben akarják, az én autómba nem töltik.
Az autó karbantartása alapvetően bizalmi kérdés. Hogy mi van egy hordóban nem tudhatom, ahogy azt sem, hogy mióta áll ott és hogyan és milyen komponens ülepedett ki belőle. Gondolom az áttöltő kannát sem mossák ki előtte a korábbi olajba (milyen is volt benne előtte?) beleszállt portól.
A flakonon lévő záró fólia azért ad némi alapot a bizalomra.
Az autó karbantartása alapvetően bizalmi kérdés. Hogy mi van egy hordóban nem tudhatom, ahogy azt sem, hogy mióta áll ott és hogyan és milyen komponens ülepedett ki belőle. Gondolom az áttöltő kannát sem mossák ki előtte a korábbi olajba (milyen is volt benne előtte?) beleszállt portól.
A flakonon lévő záró fólia azért ad némi alapot a bizalomra.
Poló2011-08-07 11:24:14 // 35480
Vannak olyan kisebb szervizek, akik egyes olajakat, amikből több fogy (pl Alfa 20K) hordóval veszik.
Piritu - 1.000.0002011-08-07 11:16:23 // 35479
Hol adnak "kannás" olajat? Ott bontsák ki előtted a fóliát a flakonról! (Mekkora Alfa szerviznek kell már lennie, hogy hordószám fogyjon a Selenia olaj?)
Nálam egyszer csinálták meg ezt, soha többet nem jártam feléjük. 100 km-en belül le is cseréltem azt az olajat.
Nálam egyszer csinálták meg ezt, soha többet nem jártam feléjük. 100 km-en belül le is cseréltem azt az olajat.
Shadin2011-08-07 10:39:41 // 35478
Hali!
Tegnap Szigetvár M6-os on oda-vissza 133km/h átlaggal 8,1-es átlagfogyival. Hazaérve, DPF not clogged 25%. Last regen 470km. Valamikor az elején volt a pill. fogyi az egekben akkor csinálhatta a regent. Szerintem nem 5w-30 P.E.-t raktak bele a szervizben ahogy kértem. Ott voltam a cserénél de a raktárból már kimérve kis kannában került a műhelybe... előtte 4000km-t mentem vele ugyanazon a Budapest- Százhalombatta szakaszon és egyszer sem "dugult" el... Rendeltem egy 4 lukas EGR tömítést, az is segít állítólag, De lehet, hogy lecserélem az olajat ismét, de már saját magam.
üdv
Z
Tegnap Szigetvár M6-os on oda-vissza 133km/h átlaggal 8,1-es átlagfogyival. Hazaérve, DPF not clogged 25%. Last regen 470km. Valamikor az elején volt a pill. fogyi az egekben akkor csinálhatta a regent. Szerintem nem 5w-30 P.E.-t raktak bele a szervizben ahogy kértem. Ott voltam a cserénél de a raktárból már kimérve kis kannában került a műhelybe... előtte 4000km-t mentem vele ugyanazon a Budapest- Százhalombatta szakaszon és egyszer sem "dugult" el... Rendeltem egy 4 lukas EGR tömítést, az is segít állítólag, De lehet, hogy lecserélem az olajat ismét, de már saját magam.
üdv
Z
Zozi732011-08-07 09:10:17 // 35477
Sziasztok!
Üzemanyagszint jelzőről volna szó.
Kellene 1 kis segítség. Kb 1 hónapja vettem 147 1.6 TS. Akkor 3/4 -l állt a mutató. Majd a használattal ment is szépen lejjebb valamivel fél alá, aztán itt megállt, és azóta is ott áll. Csak mire ez kiderült, hogy rosszul mutat sikerült is egyszer lerohadni :)
Szétszedtem a benzinpumpánál a jeladót, megtisztogattam stb. de sajna semmi javulás.
Kérdésem: Valószínű a jeladó cseréje (hol tudok szerezni, mert a gyárira 21 ezret mondtak), vagy esetleg lehet-e máshol a hiba.?
Nagyon köszi.
Üzemanyagszint jelzőről volna szó.
Kellene 1 kis segítség. Kb 1 hónapja vettem 147 1.6 TS. Akkor 3/4 -l állt a mutató. Majd a használattal ment is szépen lejjebb valamivel fél alá, aztán itt megállt, és azóta is ott áll. Csak mire ez kiderült, hogy rosszul mutat sikerült is egyszer lerohadni :)
Szétszedtem a benzinpumpánál a jeladót, megtisztogattam stb. de sajna semmi javulás.
Kérdésem: Valószínű a jeladó cseréje (hol tudok szerezni, mert a gyárira 21 ezret mondtak), vagy esetleg lehet-e máshol a hiba.?
Nagyon köszi.
Arno1662011-08-06 15:03:37 // 35476
Csak tipp: Nem használod sokat röviden városban és alacsony fordulaton?
Lehet egy pályázás jót tenne neki... utána mérni kellene egyet.
Vagy valóban szenzor hiba... ha a fenti nem áll. Vagy befecskendezés hiba, és szimplán telekormolta az elmult hetekben....
Lehet egy pályázás jót tenne neki... utána mérni kellene egyet.
Vagy valóban szenzor hiba... ha a fenti nem áll. Vagy befecskendezés hiba, és szimplán telekormolta az elmult hetekben....
Arno1662011-08-06 14:58:19 // 35475
:))) amennyire egy ilyen kutyu magyar lehet, annyira az. Ami ennél magyarabb az már kamu :)
Wickey2011-08-05 19:59:56 // 35474
nem tesz jót neki az egyszer biztos. :D
Szoszo™2011-08-05 16:09:20 // 35473
Hy!Csúszhat attól a hosszbordás szíj ha ráfolyik a fagyálló??Mert múltkor szivárgott a felső visszavezető csövemből,és azóta nyikorog.10ezret mentem el vele...
Shadin2011-08-05 14:46:22 // 35472
HELP!
Szia mindenkinek,
Tegnapelőtt limp-be ugrott az autó :-( (159 1.9 JTDm 16V)
Előszedtem a kütyümet meg a FiatEcuScan-t és levallattam az autót. Azt mondta, hogy cseréljek részecskeszűrőt meg azt, hogy 86%-ig dugult... A furcsa az, hogy 1 hónapja 17% volt. Csináltam rajta egy kézi regen-t, lement 72%-ra. DE regen alatt nem jött füst a kipuff-ból, ami elvileg azt jelenti, hogy nem volt eldugulva...
A "Differential Pressure Sensor" hibája, ill. a DPF és a közte levő cső esetleges eltömődése okozhatja ilyen hibát? A nyomáskülönbség 12mbar.
Köszi mindenkinek a segítséget.
Szia mindenkinek,
Tegnapelőtt limp-be ugrott az autó :-( (159 1.9 JTDm 16V)
Előszedtem a kütyümet meg a FiatEcuScan-t és levallattam az autót. Azt mondta, hogy cseréljek részecskeszűrőt meg azt, hogy 86%-ig dugult... A furcsa az, hogy 1 hónapja 17% volt. Csináltam rajta egy kézi regen-t, lement 72%-ra. DE regen alatt nem jött füst a kipuff-ból, ami elvileg azt jelenti, hogy nem volt eldugulva...
A "Differential Pressure Sensor" hibája, ill. a DPF és a közte levő cső esetleges eltömődése okozhatja ilyen hibát? A nyomáskülönbség 12mbar.
Köszi mindenkinek a segítséget.