Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
zalan2012-01-27 23:20:31 // 37357
eldiablo1562012-01-27 21:46:13 // 37356
Ciao! Segítsetek kérlek, van egy olyan hibajelensége az autónak hogy ha megállok a lámpánál nem bírom berakni 1esbe vagy rükvercbe az autót.... csak akkor ha egy kicsit meggurul. Ha levan állítva akkor vesz minden sebességet, ha lámpánál megmakacsolja magát szórakozni kell vele be 2be aztán vissza 1be és ugy nagynehezen beveszi... Olvastam olyat hogy kuplungmunkahenger lehet a hibás, igaz ez? vagy itt már komplett kuplung az ami kéne már neki.? A kuplung kemény amugy és fent fog, és csúsztatásnál se bír normálisan elindulni,rángat. De van amikor teljesen jó, normálisan lehet csúsztatni a kuplungot szépen elindul kisebb gázzal, nem rángat.:S
Liquid2012-01-27 14:51:52 // 37355
sztem maradhatsz az 55-nél, esetleg tegyél bele 64-est, a ZAP silvert tudom ajánlani, occó és jó
AL2012-01-27 14:50:25 // 37354
Sziasztok!
11 éves, 1.6 benzin 156.
Mostani aksim (6 éves) teljesen meghalt (noname, 55 AH, 480 A).
Milyet ajánlotok helyette? Lehet-e, kell-e nagyobb, és milyen márka legyen?
Köszi!
11 éves, 1.6 benzin 156.
Mostani aksim (6 éves) teljesen meghalt (noname, 55 AH, 480 A).
Milyet ajánlotok helyette? Lehet-e, kell-e nagyobb, és milyen márka legyen?
Köszi!
mreni2012-01-26 21:49:14 // 37353
Bilux2012-01-26 21:40:41 // 37352
Tuti, hogy termosztátos az autó. Nekem is most kellett cserélni.
3km után már megmozdul a hőfokmérőm kíméletes autózás mellett (hideg motor miatt) a városban ahol még a lámpák is megállítanak. Mindez -2 fokban.
3km után már megmozdul a hőfokmérőm kíméletes autózás mellett (hideg motor miatt) a városban ahol még a lámpák is megállítanak. Mindez -2 fokban.
NGC2012-01-26 20:44:23 // 37351
Nincs semmi ilyen műszerem sajnos.
GTPeti2012-01-26 20:41:10 // 37350
Hmm... meg kéne vizsgálni kiszerelt állapotukban az izzókat. 12V-t kéne nekik adni.
NGC2012-01-26 20:39:30 // 37349
Nem tudom fordítva betenni a bajonett zár miatt.
Ferke2012-01-26 20:28:55 // 37348
Ez nagyjából borítékolható volt.:-)
Ferke2012-01-26 20:26:35 // 37347
haldoklik a generator...
Tompi2012-01-26 20:06:09 // 37346
bagoly2012-01-26 19:53:51 // 37345
ja és még 1 fontos dolog 1000/ forulaton jár a motor!!!
GTPeti2012-01-26 19:51:11 // 37343
Akkor 100-adszorra (bocsánat): Azoka az izzók NEM CAN-buszosak, hanem a hagyományos izzófigyeléssel való kompatibilitás miatt hagyományos izzót "emulálnak".
Van bennük egy ellenállás, vagy egy apró tranzisztoros áramkör, műterhelés gyanánt. Azt a pár wattot fűti el, amit a sima izzó is. Ennyi a trükk. (Megj.: Mindamellett nem egy elegáns megoldás, hogy a kiváló hatásfokú LED-ek mellé "fűtőtestet" építünk.)
Ha egy sima ellenállás a műterhelés az FŰT és polaritásérzéketlen. A LED-ek pedig polaritásérzékenyek, tehát fordítva tedd be az izzót, akkor fűteni is fog ÉS világítani is.
Van bennük egy ellenállás, vagy egy apró tranzisztoros áramkör, műterhelés gyanánt. Azt a pár wattot fűti el, amit a sima izzó is. Ennyi a trükk. (Megj.: Mindamellett nem egy elegáns megoldás, hogy a kiváló hatásfokú LED-ek mellé "fűtőtestet" építünk.)
Ha egy sima ellenállás a műterhelés az FŰT és polaritásérzéketlen. A LED-ek pedig polaritásérzékenyek, tehát fordítva tedd be az izzót, akkor fűteni is fog ÉS világítani is.
silver1662012-01-26 19:29:28 // 37342
Lehet hogy nyitott állapotban állt meg a termosztát és folyamatosan kering a víz benne. Ezért nem tud felmelegedni üzemi hőmérsékletre. Általában ez szokott lenni. Ez még mindig jobb mintha zárt állapotban áll meg mert akkor forralja a vizet.
silver1662012-01-26 19:23:45 // 37341
Töltés!
Generátor általában.
Generátor általában.
bagoly2012-01-26 19:15:21 // 37340
Kedves hozzáértök!!!
Ma hazafelejövet látom, hogy villog a töltést jelzö,(kis aku jel,piros) aztán leállítom és utána már nem indul,aku lemerült ,majd bikázás indul, hazáig kijelzi ABS nem müködik, kézifék nem müködik, illetve az ovek elektronikájának is annyi+kézifék világít!
Mi lehet a gond!!!!
Ma hazafelejövet látom, hogy villog a töltést jelzö,(kis aku jel,piros) aztán leállítom és utána már nem indul,aku lemerült ,majd bikázás indul, hazáig kijelzi ABS nem müködik, kézifék nem müködik, illetve az ovek elektronikájának is annyi+kézifék világít!
Mi lehet a gond!!!!
Tompi2012-01-26 17:53:08 // 37338
Este megnézem, hogy meleg-e a kimenö csö, mikor hazaérek... Aztán keresek egy új szervízt :)
Tompi2012-01-26 17:51:11 // 37337
Köszönöm a sok választ, csak most értem ide.
Az 50 van jelölve meg a 90, a közöttük levö vonalat (én 70-nek gondoltam) azt már soha meg sem közelíti... Az 50-es felett van kb. 1 centivel, ott meg is áll. Tegnap hazafele meghajtottam rendesen, egy picit talán feljebb ment, mondjuk fél milivel :) Hazafele kb. 40 km-t megyek, szóval a 10 km böven megvan.
A vizsgálódás helye márkaszervíz volt, a vizsgálatból annyit láttam, hogy mikor vittem a kocsit kb 5 km után 50 körül volt a vízhömérséklet, ekkor járó motornál megfogta a hütöhöz kapcsolódó két vízcsövet a szervízes, azt mondta az egyik csö meleg, a másik hideg, ergó nem nyitott ki a termosztát, szóval jó. Állítólag még egy szakival is megnézették, ö is rendben találta (hiszi a piszi). De gondolom lehet úgy is szar egy termosztát, hogy nem 80 fokon nyit hanem 60-on, de én nem vagyok szakszervíz dolgozó.
Az 50 van jelölve meg a 90, a közöttük levö vonalat (én 70-nek gondoltam) azt már soha meg sem közelíti... Az 50-es felett van kb. 1 centivel, ott meg is áll. Tegnap hazafele meghajtottam rendesen, egy picit talán feljebb ment, mondjuk fél milivel :) Hazafele kb. 40 km-t megyek, szóval a 10 km böven megvan.
A vizsgálódás helye márkaszervíz volt, a vizsgálatból annyit láttam, hogy mikor vittem a kocsit kb 5 km után 50 körül volt a vízhömérséklet, ekkor járó motornál megfogta a hütöhöz kapcsolódó két vízcsövet a szervízes, azt mondta az egyik csö meleg, a másik hideg, ergó nem nyitott ki a termosztát, szóval jó. Állítólag még egy szakival is megnézették, ö is rendben találta (hiszi a piszi). De gondolom lehet úgy is szar egy termosztát, hogy nem 80 fokon nyit hanem 60-on, de én nem vagyok szakszervíz dolgozó.
Ferke2012-01-25 12:42:33 // 37335
Álló helyzetben, a mostani hidegben ne is várd, hogy felmenjen, még jó termoval sem 90ig.
Ha érzed, hogy már feljebb nem megy, mint szokott, fogd meg a hűtőből kijövő csövet, meg a hűtőt...ha meleg, akkor szar a termosztátod.
Ha érzed, hogy már feljebb nem megy, mint szokott, fogd meg a hűtőből kijövő csövet, meg a hűtőt...ha meleg, akkor szar a termosztátod.
NGC2012-01-25 12:35:04 // 37334
Bajonett záras, tehát máshogy nem nagyon lehet beletenni. Hacsak nem annyira érzékeny a dolog, hogy a 3w különbség miatt nem működik rendesen.
vm2012-01-25 12:26:59 // 37333
Polaritás, impedancia ok?
NGC2012-01-25 12:24:57 // 37332
Üdv!
Próba képpen ma vettem két led-es helyzetjelzőt előre. Nem világít, ellenben melegszik.
Miért?
Can bus-os cucc. 12V 3W.
156 '99
Előre is kösz!
Próba képpen ma vettem két led-es helyzetjelzőt előre. Nem világít, ellenben melegszik.
Miért?
Can bus-os cucc. 12V 3W.
156 '99
Előre is kösz!
Dévid2012-01-24 19:40:03 // 37331
Csak ne lenne olyan böszme drága az, hogy normálisan, a szabályoknak megfelelően építse be az ember. Sajna 156-nál drágább lenne az utólagos xenonosítás, mint az egész autóm (1998-as 2.0 TS). :)
Piritu - 1.000.0002012-01-24 18:42:55 // 37330
Mit értesz 60-65 fokon? A 90 alatti vonal 80-at jelöl, azt eléri?
Ha nem nagyon gyanús a termosztát.
Hogyan ellenőrizték? Nem nagyon hiszem, hogy kivették és beletették forró vízbe.
A 16V a legnagyobb hidegben is fel tudta melegíteni a vizet, városon kívül, 10 km után.
Ha nem nagyon gyanús a termosztát.
Hogyan ellenőrizték? Nem nagyon hiszem, hogy kivették és beletették forró vízbe.
A 16V a legnagyobb hidegben is fel tudta melegíteni a vizet, városon kívül, 10 km után.
Kazes☻2012-01-24 18:38:59 // 37329
GTPeti2012-01-24 17:42:15 // 37328
Egy helyben nem baj, hogy nem megy fel a hőm. (Jó a motor hatásfoka és kicsi a veszteséghő, főleg alapjáraton.)
Városon kívül viszont fel kéne kúsznia lassan a függőleges osztás környékére. Tapasztalataim szerint 5 foknál kb. 10km kell neki. Ha ennyi idő alatt nem éri el, akkor a termosztát a hibás. Sok JTD-s cartárs tapasztalata ez.
Városon kívül viszont fel kéne kúsznia lassan a függőleges osztás környékére. Tapasztalataim szerint 5 foknál kb. 10km kell neki. Ha ennyi idő alatt nem éri el, akkor a termosztát a hibás. Sok JTD-s cartárs tapasztalata ez.
Tompi2012-01-24 17:04:09 // 37327
Sziasztok, a következö kérdésem lenne:
A 156-osomban a vízhömérséklet nem megy mostanában 60-65 fok fölé, pedig városon kívül is utazom sokszor, van, hogy 100-150 km-t. Azt hittem, hogy termosztát hiba, bevittem a szervízbe, azt mondták, hogy megnézték, a termosztátnak semmi baja, nem tudnak mit kezdeni vele. Mi lehet a gond, a régi jól bevált karton a megoldás? Nem vagyok meggyözödve róla, hogy nem csak felületesen vizsgálták meg a problémát.
Tudom esetleg én is tesztelni a dolgot, egyelöre odáig jutottam, hogy álltam a kocsival egy helyben, de nem akart úgy sem feljebb menni. Köszönöm a segítséget elöre is!
A 156-osomban a vízhömérséklet nem megy mostanában 60-65 fok fölé, pedig városon kívül is utazom sokszor, van, hogy 100-150 km-t. Azt hittem, hogy termosztát hiba, bevittem a szervízbe, azt mondták, hogy megnézték, a termosztátnak semmi baja, nem tudnak mit kezdeni vele. Mi lehet a gond, a régi jól bevált karton a megoldás? Nem vagyok meggyözödve róla, hogy nem csak felületesen vizsgálták meg a problémát.
Tudom esetleg én is tesztelni a dolgot, egyelöre odáig jutottam, hogy álltam a kocsival egy helyben, de nem akart úgy sem feljebb menni. Köszönöm a segítséget elöre is!
mreni2012-01-23 20:48:38 // 37326
jó kérdés,valami debreceni maszek "mókus"
Ferke2012-01-23 20:43:47 // 37325
Ez nagyon kemény...ki lehet ekkora idióta...?:-P
Dévid2012-01-23 19:57:14 // 37324
Akkor a mai harakiri elmarad. :D
mreni2012-01-23 19:46:54 // 37323
be volt rakva a helyére minden,azért nem tűnt fel elsőre,aztán mikor felemeltem látszott,hogy beleért a stabrúd a kormányrúdba szétszakította a harangot és kinyomta a zsírt belőle :/
Ferke2012-01-23 19:46:18 // 37322
Hűtőfolyadék miatt még egyetlen motor sem lett csapágyas:-)))
Ferke2012-01-23 19:43:28 // 37321
neee...ez komoly? a stabpálcákat igy szinte be sem lehet pattintani a helyére...hogy a francban birta felrakni igy? Jól meg kéne osztani, hogy ezt ki csinálta éa mennyiért...:-(
mreni2012-01-23 18:36:05 // 37320
ááá nem volt idegzetem,de két kormánymű gumiharangot szétszaggatott,úgy tűnik magának a szerkezetnek nem lett baja,de akkor is durva...
ezért engedtem le a bölcsőt...mert a fasza szerelők jól összerakták
ezért engedtem le a bölcsőt...mert a fasza szerelők jól összerakták
mrknavi2012-01-23 18:35:25 // 37319
Hali!
1-2 kérdésem van. Lehet recsegés váltóolaj miatt? Mert érdekes módon az első pár 2-esbe rakás jó. Utána recseg a 2-es(csak ez). Ha igen akkor valaki megtudná mondani h. hol lehet betölteni váltóolajat? 33 td köszöntem.
1-2 kérdésem van. Lehet recsegés váltóolaj miatt? Mert érdekes módon az első pár 2-esbe rakás jó. Utána recseg a 2-es(csak ez). Ha igen akkor valaki megtudná mondani h. hol lehet betölteni váltóolajat? 33 td köszöntem.
atika2012-01-23 18:29:21 // 37318
Üdv Emberek!
Kérdésem a 156 szakértőihez: Sportcsomagos SW-be beépíthető-e a sedan sportcsomagos rugója? esetleg lengéscsillapítója?
Kérdésem a 156 szakértőihez: Sportcsomagos SW-be beépíthető-e a sedan sportcsomagos rugója? esetleg lengéscsillapítója?
GTPeti2012-01-23 18:27:19 // 37317
Ejha!! Csináltál róla képet?
mreni2012-01-23 18:24:41 // 37316
stabrúd fordítva berakva...láááájk....
Zsolt852012-01-23 17:37:30 // 37314
marha jól néz ki ! :)
Liquid2012-01-23 13:52:00 // 37312
ilyen fagyállóval lehet utántölteni 1.6TS 147 hűtőfolyadékát?
(asszem Paraflu Up van benne)
"Glicosam ALU konc. fagyálló hűtőfolyadék megfelel az AFNOR NFR 15 - 601, a BS 6580 - BS 5117, ASTM D 3306, D 4656, D 85, SAE J 1034 szabványok előírásainak is."
(asszem Paraflu Up van benne)
"Glicosam ALU konc. fagyálló hűtőfolyadék megfelel az AFNOR NFR 15 - 601, a BS 6580 - BS 5117, ASTM D 3306, D 4656, D 85, SAE J 1034 szabványok előírásainak is."
Tónyó2012-01-22 21:00:39 // 37311
Szevasztok!
Tanácsot kérnék!
Kinyitottam kulccsal a 156-omat,megszólalt a riasztó.Utána leállítottam a riasztót,rányitottam megint kulccsal és azóta nem megy a riasztó, csak a központi.
Mi ilyenkor a teendő?
Elszállt volna valamilyen biztosíték?Vagy ennyitől beszart volna a riasztó?
Tanácsot kérnék!
Kinyitottam kulccsal a 156-omat,megszólalt a riasztó.Utána leállítottam a riasztót,rányitottam megint kulccsal és azóta nem megy a riasztó, csak a központi.
Mi ilyenkor a teendő?
Elszállt volna valamilyen biztosíték?Vagy ennyitől beszart volna a riasztó?
Robbye2012-01-22 19:56:27 // 37310
mreni2012-01-22 18:21:30 // 37309
Srácok!
Volt ma nálam egy srác 16v jtd 156-al,olyan jelenséget produkál az autó hogy mikor kitekeri a kormányt jobbra negyed fordulaton,szemmel láthatóan beül a jobb eleje az autónak,ha balra akkor a bal eleje :D :D természetesen menet közben is érződik,kóválygós az autó illetve nehézkes a kormányzás is.
torony"csapágy" és stab szilent volt cserélve legutóbb azóta van ez állítólag.
holnap tudok alánézni,kíváncsi vagyok mi a baja,érdekes:D
valakinek tipp? :D
Volt ma nálam egy srác 16v jtd 156-al,olyan jelenséget produkál az autó hogy mikor kitekeri a kormányt jobbra negyed fordulaton,szemmel láthatóan beül a jobb eleje az autónak,ha balra akkor a bal eleje :D :D természetesen menet közben is érződik,kóválygós az autó illetve nehézkes a kormányzás is.
torony"csapágy" és stab szilent volt cserélve legutóbb azóta van ez állítólag.
holnap tudok alánézni,kíváncsi vagyok mi a baja,érdekes:D
valakinek tipp? :D
Alien42012-01-22 12:24:56 // 37308
ORC az ilyen típusú program
de minőségfüggő és a képeket is lehet elvágja... nem mondanék rá nagy sikert, de próbáld meg
sok sikert!
de minőségfüggő és a képeket is lehet elvágja... nem mondanék rá nagy sikert, de próbáld meg
sok sikert!