Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

PyroS2012-08-09 11:23:00 // 39955
Ő az egyetlen normális autó villamossági szerelő a környékünkön de az Alfákat még nem nagyon csinált.Ráadásul sürgős is volt mert a kocsi kell a melómhoz.Én mondtam,hogy akkor csinálja meg így egyenlőre ideglenesen addig amíg ki nem derül,hogy mi baja is van.Szóval most annak is örülök,hogy végre így is működik a szellőztetés :D.
Ferke2012-08-09 10:48:12 // 39954
Miért ne vinné hozzá a kocsit? Ideiglenes megoldásként ezzel semmi baj nincs.
Nem tudom ki csinálta, de szerintem ész nélkül ne retkeljünk azért minden szerelőt, csak azért, mert ez mostanában divatos:))
Ferke2012-08-09 10:46:13 // 39953
Egy parkoló autóban ráadásul gyújtás nélkül hogy durranna el??:)
gecsa2012-08-09 10:33:43 // 39952
ez valóban így van..:D nem az autómatát mondtam,azt nem tudtam volna ilyen "érthetően" leírni.. ;)
az automata már kicsit bonyolultabb rendszer,de ezt már írtad..és ne beszéljünk a digitálisról,meg a többzónásról..:D
a lényege a dolognak,hogy ott lesz az a hiba..:D
PyroS2012-08-09 10:30:11 // 39951
Köszönöm ezeket az infőkat,ha minden jól megy akkor tudok beszélni egy Alfához értő szerelővel és meónézettetem vele.
Tentacle2012-08-09 09:47:16 // 39950
Nem tudom milyen klíma van abban az autóban, de ha automata, akkor "fokozatmentesen" lehet állítani pwm szabályzással, és könnyen lehet, hogy annak a végfoka (azt is szokták - hibásan - előtét ellenállásnak hívni) szállt el. Ott van a ventilátor mellett a szellőzőrendszerbe rakva nagy hűtőbordával. De az is lehet, hogy a vezérlő nyiffant ki.
Thorpe2012-08-09 09:36:44 // 39949
Jogos, köszi.
gecsa2012-08-09 09:36:08 // 39948
a másik topicból átköltözve ide:
persze,hogy csak maxon tudod üzemeltetni egy sima kapcsolóval,mivel ezek úgy működnek,hogy fokozatonként más-más erősségű ellenállások vannak beiktatva a körbe,ezzel szabályozva a ventillátorba érkező áramot, így annak sebességét..ha csak egy kapcsolót raksz be,ami akár lehet több állású is,és nincs ellenállás,akkor minden fokozatában maximális sebességet fog csak produkálni (kivétel az off)..
PyroS2012-08-09 09:23:54 // 39947
Amit tudott azt átnézett relék,biztosíték,stb.De akkor majd keresek egy Alfához értő szerelőt.Köszönöm mindenkinek a tippeket :).
gecsa2012-08-09 08:56:09 // 39946
156 topicban is pont erről van szó..ha a venti megy úgy,hogy nincs a körben a kapcsoló,akkor sanszos a dolog,hogy a kapcsoló..vagy nagy áramot kapott,és kiolvadtak az ellenállások...
.......................2012-08-09 08:45:55 // 39945
talán kapcsolót a fütöpanelen
VaMpGeCO2012-08-09 08:28:10 // 39944
igazán eszes szerelő, többet ne vigyél hozzá kocsit.:P

Szar generátor sok mindent kinyírhat a kocsiban, akár egy egyszerű biztosíték/relétől kezdve a ventilátoron keresztül, a kapcsolópanelig. De lehet akár kábelszakadás. Vidd egy értelmes elektromos szerelővel aki meg is keresi a hibát és nem kókányolni akar egyből
PyroS2012-08-09 08:16:17 // 39943
Sziasztok.
Olyan gondom van a 156-al,hogy a múltkor bedöglött a generátor.Azóta nem működik a belső ventilátor.Azaz hiába kapcsolom akár milyen fokozatban meg sem moccannak.Az itteni szerelő annyit tudott csinálni,hogy egy plusz kapcsolóval max fordulaton tudom járatni a ventiket.Szóval esetleg járt már így más is ,mit kellene rajta kicserélni?
VaMpGeCO2012-08-09 08:14:22 // 39942
Azt én is cserélném szó nélkül, nem erről van szó:P
gecsa2012-08-09 08:08:26 // 39941
a lapát drágább,de az csak 10mp..:D:D:D
a pollenszűrő meg filléres dolog,ha az,ha nem, akkor is cserélném..:D
Liquid2012-08-09 00:29:17 // 39940
mindkét dolog nagyon vadul hangzik
a vonóhorog azon kívül hogy elcsúfítja az autót, csak kis ütközésnél véd meg, nagyobbnál inkább növeli a károdat. 147-re vonóhorog? még a gondolat is borzasztó
A légzsákok kikötése pedig az egyik legnagyobb baromság amit eddig hallottam, egyrészt azért van hogy megvédjen, ergo ha kikötöd jelentősen csökken a túlélési esélyed, másrészt nem durran el az csak úgy heccből
G-Burt2012-08-09 00:13:52 // 39939
egy vonóhorog kis ütközésnél többet árt, mint használ, nagynál meg tökmindegy, h van-e
VaMpGeCO2012-08-08 23:17:22 // 39938
pollenszűrőt nézted már? volt cserélve?


Hátsó ablaktörlő lapát helyett egy gumi cserét ajánlok, jóval olcsóbb és kb 2 perc
Dave872012-08-08 23:12:18 // 39937
Segítsetek, ha tudtok!
147esemmel van egy kis gond...
A szellőzés/fűtés nem nagyon akar működni.
A kapcsolót a maximális állásba állítom és a nyílásokbol nem jön semmi.

Másik, hogy ha kipörög a kerék vagy fékezek egy nagyobbat akkor felhozza a következő üzeneteket: EBD, ASR, ABS hiba.
Ebben is segíthettek, ha tudtok.

Illetve kellene hátsó ablaktörlő lapát és utasoldali légzsákfedőhöz kis pöcök :)


Millio hála!
VaMpGeCO2012-08-08 23:03:31 // 39936
Válasz röviden:

Igen, de ne tedd, mert ronda lesz.
Vizsgáztatni kell utána.

Persze kiköthetők, de ha majd baleseted lesz, akkor Te halsz meg, mert a légzsák nem fog kinyílni. De ezt nem értem, hogy jött fel, mert ha netalántán hozzáérnek a kocsihoz, vagy meglökik, nem fog elpukkanni. Kell egy minimum sebesség a kocsinak, hogy a légzsák aktiválódjon
Thorpe2012-08-08 22:52:48 // 39935
A figyelmetlen hátulról seggbe cuppanók valamelyest kivédésére
tervezek 147-re feltenni vonóhorgot.

Szerkezetileg megoldható-e?
ill.
Kell-e ezért külön műszakiztatni az autót?

Másik:
A flipperező parkoló vezetők miatt, kiköthetőek-e légzsákok érzékelői, vagy folyamatosan sikítana miatta fedélzeti computer?
Kazes☻2012-08-08 22:37:32 // 39934
Télen?! Az király! Főleg, mikor pajtimmal odafagytunk a betonhoz, mert a gépén kormányművet kellett cserélni! Fincsi...! :)))
Kazes☻2012-08-08 22:36:11 // 39933
Gyanítom komplett csere, persze üveg nélkül. :)
gecsa2012-08-08 21:18:13 // 39932
Mashol itt nagyon nincs helyem..nagyobb dolgok miatt hazamegyek az oregekhez,de az 100km...nehany aprosagert azert nem autozok ennyit,izzot meg foleg nem csereltetek szervizben..:-) telen azert erdekes a dolog...:-)
Kazes☻2012-08-08 20:42:40 // 39931
Kinek mi jön be?! :D
Zoli19802012-08-08 20:42:26 // 39930
És ez a motoron van, vagy az ablak részén?
Kazes☻2012-08-08 20:41:32 // 39929
Fogaskerékre tippelek. Csere.
Zoli19802012-08-08 20:08:38 // 39928
Sziasztok.

Ablakemelő problémám van, 166-os bal első ablak a felső holtpontnál erősen kattog, és nem huzza fel az ablakot teljesen. Mi szálhatott el benne?

Üdv: Zoli
Tónyó2012-08-08 17:16:05 // 39927
szewasztok CAR-társak...
tudnátok segíteni abban hogy a műszerfal világításom elég gagyin működik a 156osomban,csak a fordulatszámmérő világít.na most meg szeretném javítani a többit is csak nemtudom hogy hogyan fogjak hozzá,és milyen égőt szerezzek bele.aki tud tanácsot adni azt megköszönöm..üdv.
Ferke2012-08-08 17:03:23 // 39926
...nem mellesleg azt a kettőt sem szokták keverni:)
Ferke2012-08-08 17:02:46 // 39925
Vezérlés cserénél nemigen szoktuk a váltót levenni:))
gecsa2012-08-08 16:45:27 // 39924
vagy esetleg főtengely-szimering?
Ferke2012-08-08 16:20:27 // 39923
Ez egy elég vad szerelő lehet, aki ezt a kettőt keveri:)))
gecsa2012-08-08 15:15:38 // 39922
én mindig a ház előtt szerelek...nincs is annál jobb...:D
Kazes☻2012-08-08 14:36:19 // 39921
De jó ám, főleg, hogy ezt még lakótelepi parkolóban voltam muszáj lebonyolítani. :)))
gecsa2012-08-08 14:23:26 // 39920
önindítókisszervíz?:) jó muri..:D
Kazes☻2012-08-08 14:14:24 // 39919
HL_75 :)
András bácsi2012-08-08 14:02:39 // 39918
Inkább a veztg szimmeringekre.
Imyx2012-08-08 13:50:14 // 39917
"- Szimering nagy és kicsi" - lehet, hogy a szerelőd itt a szelepfedél tömítésre gondolt.
Thorpe2012-08-08 12:44:42 // 39916
Köszönöm, srácok.
Tentacle2012-08-08 10:24:04 // 39915
a "2x vez. tengely" az helyesen "2 db vez. tengely- " szimmering, nem egyformák.
Tentacle2012-08-08 10:13:55 // 39914
- 2x vez. tengely + 1 főtengely első szimmering
- vezérműszíj + vezető- + feszítő görgő
- vízpumpa
- balansz szíj + feszítő
- vezérlésmódosító (ha rossz)
- szelepfedél tömítés

Ha a hosszbordás szíjat is cserélsz, akkor ahhoz is van egy vezető + 1 feszítő, de ez bármikor gyorsan kivitelezhető (aknán vagy emelőn).
Liquid2012-08-08 10:03:58 // 39913
a hosszbordásból elég egy is :)

- a szimering mit takar? arra nem emléxem
- a hosszbordásnak is van feszítő görgője azt is érdemes
- a balanszt-szíjnak is van görgője
- a vezérlésmódosítót szerintem csak akkor ha állandó dízelhangja van
- hűtőfolyadék (ha régen volt cserélve)
Thorpe2012-08-08 09:48:59 // 39912
Vezérlés csere előtt állok - Tudtok-e segíteni, miket kell pontosan beszerezni hozzá?

- Vezérlés
- vezérlésmódosító
- Balance szíj
- Vízpumpa
- szíjfeszítő
- Külső szíjfeszítő + vezérlő
- Szimering nagy és kicsi
- szelepfedél tömítés
- hossz bordás szíj
- hossz bordás szíj

Teljesség igényével szeretném. Nem lenne jó 2x rohangálni érte.
Ha valami kimaradt, köszönöm előre is kiegészítést.
gecsa2012-08-08 09:26:10 // 39911
én is használom,de én a liqui moly-t...peti blogjában van leírás róla..tényleg jó..
.......................2012-08-08 09:03:21 // 39910
a Mito ba mi is öntünk ,Ravenol t,kicsi a hamu tartalma,így nem dugul el e DPF
de a GTPeti
régóta használja
Wickey2012-08-08 07:48:09 // 39909
nem mindegy mennyit (mert drága) és nem mindegy, milyet. Amúgy igaz.
doby2012-08-08 07:22:08 // 39908
porlasztó felújító szaki ajánlotta, hogy érdemes egy kis 2T olajat tenni a tanba tankolásonként.
az off kocsikon kipróbáltam és észrevehetően csendesebbek lettek szebben járnak .
az a kérdésem, hogy részecskeszűrös rendszernél nem okoz esetleg károkat ez?
Tomice2012-08-07 21:31:29 // 39907
Detto így jártam a Depoval kb. egy hónapja!Szerencsére a szerelő volt olyan faszagyerek,hogy visszaküldje,Persze nem vették vissza és ekkor jött a meglepi...vett egy másikat,másik gyártótól önkölcségre!
GTPeti2012-08-07 21:29:36 // 39906
Ha valaki vw-emblémát ragaszt majd rá, nem én voltam. B)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak