Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Ferke2020-01-23 11:08:24 // 54742
Ferke2020-01-23 10:06:36 // 54741
Ez így nem sok információval bír. Egyébként a Tied a 0 261 500 013, és kb 50/db
Csontdaráló2020-01-22 19:09:26 // 54740
Ez a fúvóka hol van? Hogyan tisztítod/cseréled? És hol kapsz belőle újat?
Levee156SW2020-01-22 10:09:06 // 54739
Udv, 4 tapogatozo gondolatom/kerdesem lenne:
-igen, a PCV szelepnek lehet koze hozza
-maga a henger/dugo mereten volt meg?
-gyertyakep milyen?
-hengerfalolajzo fuvoka van ebben? (Ha igen, tisztitas, de leginkabb csere segithet)
-igen, a PCV szelepnek lehet koze hozza
-maga a henger/dugo mereten volt meg?
-gyertyakep milyen?
-hengerfalolajzo fuvoka van ebben? (Ha igen, tisztitas, de leginkabb csere segithet)
Piritu - 1.000.0002020-01-21 20:56:23 // 54738
én visszavinném ahhoz aki csinálta...
Chris322020-01-21 18:49:49 // 54737
Üdv!
A következő a problémám a 156 1.8 TS-emmel. Tavaly ősszel sor került egy motorfelújításra (teljes hengerfej felújítás, gyűrűzés, 1db hajtókar csapágy csere, tömítések, gyertyák). A tünet akkor magas olajfogyasztás volt 1L/1000km és motorfékezős gurulás után füst. A felújítás után a füst teljesen megszűnt, viszont az olajfogyasztás ugyanúgy megmaradt. 2 hónapja indítás után látható kis kékes füst, de utána se. Nem folyik sehol az olaj! Viszont a kartergáz visszavezető csőnél és a pillangószelep mögött olajos lerakódás látható, a pillangószelep a külső felén száraz. Volt egy billegő alapjáratom kuplungolások után, amit végül csak a PCV szelep rugójának kicsi nyújtásával sikerült megszüntetni. Ötletekre lennék kíváncsi hogy ekkora mennyiségű olaj hová tűnhet el, esetleg lehet-e köze a PCV szelepnek hozzá, vagy nagyobb lehet a baj. Köszi a válaszokat!
A következő a problémám a 156 1.8 TS-emmel. Tavaly ősszel sor került egy motorfelújításra (teljes hengerfej felújítás, gyűrűzés, 1db hajtókar csapágy csere, tömítések, gyertyák). A tünet akkor magas olajfogyasztás volt 1L/1000km és motorfékezős gurulás után füst. A felújítás után a füst teljesen megszűnt, viszont az olajfogyasztás ugyanúgy megmaradt. 2 hónapja indítás után látható kis kékes füst, de utána se. Nem folyik sehol az olaj! Viszont a kartergáz visszavezető csőnél és a pillangószelep mögött olajos lerakódás látható, a pillangószelep a külső felén száraz. Volt egy billegő alapjáratom kuplungolások után, amit végül csak a PCV szelep rugójának kicsi nyújtásával sikerült megszüntetni. Ötletekre lennék kíváncsi hogy ekkora mennyiségű olaj hová tűnhet el, esetleg lehet-e köze a PCV szelepnek hozzá, vagy nagyobb lehet a baj. Köszi a válaszokat!
Csontdaráló2020-01-17 12:19:42 // 54736
Csontdaráló2020-01-17 12:09:22 // 54735
Na igen, ezt lenne jó tudni, hogy gyárilag, mikor szabályozza a szívócső hosszát, illetve mikor fokolja el a szívótengelyt :)
Levee156SW2020-01-17 11:31:25 // 54734
Szivocsohosszal is varial, gazpedalallastol is fugg, hogy mikor melyik melyik allasban van. A 4 lehetseges variaciobol 3 biztosan elofordul.
Juve1562020-01-16 18:01:06 // 54733
Üdv! Ma nap kész lett az autó! Generátorral volt baj! A kiszerelést a szívósor lebontásával csináltam, kb 3 óra alatt meg volt a leszerelés. Amíg a generátoros megcsinálta addig cserélve lett a 2-es henger befecskendezője! (előtte kompresszió mérés lett csinálva a négy hengerben mind a négyben 12,5 bar volt) Majd 1 óra alatt végzett vele a srác és lehetett össze szerelni, ez egy kicsit tovább tartott. Kb. 10 km mentem vele a hibajel (P0300, P0302) nem jött vissza. De hidegen indításkor nem volt erő az illetve ha elindultam nagyon pörgetni kellett, hogy ne fulladjon le az autó. Így cserélve lett a légtömegmérő gyári Bosch-ra. Az autó már hidegen is jó, illetve "minta" egy két ló vissza jött volna. Remélem most rendben lesz az autó!
Csontdaráló2020-01-16 16:02:43 // 54732
Srácok! Vezérlésmódosító ügyében lenne kérdésem. Ahogy egyre többet járok a kocsival, úgy veszem észre, hogy a variátor kb 5500-as fordulatnál fokolja el a szívóoldali vezérlést. Akkor hallani, hogy más lesz a kocsi hangja, illetve meg is indul még egy kicsit. Ez normálisnak tekinthető? Csak azért kérdezem, mert kb 1000 km-rel ezelőtt cseréltem a variátort, vezérlést, és tudtommal 4500 körül kéne elfokolnia. Vélemény? Az alany továbbra is egy GTV 916, 2.0 JTS motorral. Köszi a válaszokat előre is!
Juve1562020-01-14 10:40:22 // 54731
_Ata_2020-01-13 14:59:42 // 54730
Én is rendeltem már pl. a lengőkarokat, nem volt vele problémám
Csontdaráló2020-01-13 14:27:23 // 54729
és ha visszatöltöd a németet? lementetted a régi filet?
Mito7382020-01-12 18:58:01 // 54728
Blue and me szakértőt keresek 2009-es MiTo-m rendszerének újjáélesztéséhez. Eddig jó volt minden, csak a német nénit akartam angolra cserélni. Hiába a blueandme.net-ről letöltött angol nyelv, most english unavailable üzenettel semmi sem működik.
Petya19682020-01-12 17:33:29 // 54727
Szia!
Kollégáim már rendeltek off-os autókhoz és minden ok volt a termékkel.
Kollégáim már rendeltek off-os autókhoz és minden ok volt a termékkel.
Gabesz1662020-01-12 17:24:40 // 54726
Sziasztok!
Rendelt már valaki az autodoc-rol?
Vélemények?
Rendelt már valaki az autodoc-rol?
Vélemények?
Juve1562020-01-09 17:00:33 // 54725
Köszönöm a segítséget, mindenkinek! Reggel megnézem, ma sajnos estig meló van!
Csontdaráló2020-01-09 14:33:21 // 54724
Bocsánat, nem zártam ki minden hibalehetőséget :) Csak leírtam én mit csinálnék.
pettinke2020-01-09 14:29:11 // 54723
... én még megnézném a testkábel másik végét is
Csontdaráló2020-01-09 14:23:58 // 54722
én megpucolnám a sarut, aztán megkenve némi rézpasztával visszaraknám. Ha még mindig ugrál a töltés akkor kábelszakadást kell keresni, a leírásod alapján.
Juve1562020-01-09 07:43:47 // 54721
Tegnap megmozgattam az akkumulátor sarukat és helyre állt a töltés. Eltűnt a vissza jelző ikon és vissza ment 14V-ra a töltés. Ma munkába jövet megálltam tankoltam majd indítás követően ismét világított a töltés jelző, mérek és 11, 8 V! Újra megmozgattam a sarukat a kijelzőről eltűnt a töltés visszajelző ikon azonban maradt a 11, 8 V feszültség. Lehet akkumulátor probléma vagy így is generátor?
Csontdaráló2020-01-08 18:09:20 // 54720
Ha nincs töltés akkor nem jó. Lehet, hogy nem gerjed fel. Most így nem tudom van-e külön gerjesztése. Ezt egyszerűen tudod ellenőrizni: meg kell nézni hogy kb 3000-es fordulaton van-e töltés? Ha nincs, akkor le kell szedni, átnézni. A fesz szabályzót kizárhatjuk. Meg kell nézni a szénkeféket, csúszógyűrűt. Általában ezek szoktak elkopni. Ha ezek rendben vannak akkor nagyobb a baj, rá kell tenni egy próbapadra. De egyszerűbb/olcsóbb lehet, ha veszel egy bontottat, vagy felújíttatod egyből.
Juve1562020-01-08 15:19:12 // 54719
Újabb "kis" probléma jött elő! Nincs töltés az autón! Járó motornál nem megy fel a feszültség az akkumulátoron! 11,9V,elvileg 14V-ig kB fel kéne menni! Hogy lehet még a generátort ellenőrizni, hogy jó e? Mert elég macera leszedni!
Levee156SW2020-01-06 12:22:12 // 54717
Igen,az eleg fajdalmas - eleve a szivosor levetelehez meg kell billenteni a motort, ill. gyari eloiras szerint ha lekerul a railcso, utana uj injektortomiteskeszlttel, es uj nagynyomasu csovel (ami a szivattyutol jon) kell osszerakni.
En is a nyomasveszesegmeressel kezdenem, ill. nem.tudom,benzinbol olajbol miket kapott az utobbi 5-10000 km-ben, de arra is erdemes figyelni,hogy
-az 5000 km-enkenti injektortisztito adalekot meg a folyamatos OMV100 mellett is eszrevenni (egyetlen furat van a fuvokan, igy nem kicsit erzekeny)
-alul a hengerfalolajzo fuvokak gyari eloiras szerint 120.000-kent cserelendok ennek az elmaradasa tobbfele hibat okozhat -nalam 2-3000 km-enment katalizator.hatasfok hibat dobalt,mert fosta felfele az olajat,ha kellett,ha nem-de cserebe el is engedte leallitas utan,igy 2-3 nap utan imditva mindig megszolaltak a hidrotokek. Ennyi erovel el tudok kepzelni egy gyuruletapadasos kompressziovesztest is.
En is a nyomasveszesegmeressel kezdenem, ill. nem.tudom,benzinbol olajbol miket kapott az utobbi 5-10000 km-ben, de arra is erdemes figyelni,hogy
-az 5000 km-enkenti injektortisztito adalekot meg a folyamatos OMV100 mellett is eszrevenni (egyetlen furat van a fuvokan, igy nem kicsit erzekeny)
-alul a hengerfalolajzo fuvokak gyari eloiras szerint 120.000-kent cserelendok ennek az elmaradasa tobbfele hibat okozhat -nalam 2-3000 km-enment katalizator.hatasfok hibat dobalt,mert fosta felfele az olajat,ha kellett,ha nem-de cserebe el is engedte leallitas utan,igy 2-3 nap utan imditva mindig megszolaltak a hidrotokek. Ennyi erovel el tudok kepzelni egy gyuruletapadasos kompressziovesztest is.
Juve1562020-01-06 09:21:11 // 54716
60ezer km ezelőtt lett cserélve az összes szelep, hidro, stb..! Emiatt gondolnám, hogy azt cserélném meg! De ki tudja lehet, hogy az a baj!
pettinke2020-01-06 08:50:39 // 54715
egyszerübb dolog kompressziót mérni ... még ha fél is az ember a végeredménytől ...
Juve1562020-01-05 20:40:19 // 54714
Kíváncsi leszek, hogy mi lesz a vege:-) Az injektor kiszedese nehézkes művelet? Sok mindent le kell bontani hozzá? Mert gondoltam akkor megcserelnem őket!
Levee156SW2020-01-05 12:40:28 // 54713
Hat, ha a nyomasvesztesegek(kompresszio) rendben vannak, akkor kb. az injektor marad...
Juve1562020-01-04 13:24:44 // 54712
A hibajelző lámpa villog a műszerfalon majd kialszik!
Juve1562020-01-04 13:22:14 // 54711
Nekem is azzal volt betekerve. Na de egy hiba még mindig jelen van: P0300 illetve P0302! Gyújtótrafót átcseréltem egyik hengerből a másikba, hiba marad a fenti! Gyertyát átcseréltem egyikből másikba, hiba megint marad! Megnéztem ismét a vezetékeket min a 4 db gyújtótrafó csatlakozónál mindegyik vezeték jó, nincs sehol szakadás (multiméterrel néztem)! Még hol lehet a hiba, hogy a P0302 hibát jelzi?
Levee156SW2020-01-03 12:43:22 // 54710
Hat artani biztos nem fog neki. :)
A gegecsovecskek nalam is lemallottak, en aluszalaggal bandazsoltam, hogy a tukros hovedelem megmaradjon.
(Kaptam ra #szokekapitany ertekelest is, de a kinezetnel jobban erdekel,hogy mukodik.)
A gegecsovecskek nalam is lemallottak, en aluszalaggal bandazsoltam, hogy a tukros hovedelem megmaradjon.
(Kaptam ra #szokekapitany ertekelest is, de a kinezetnel jobban erdekel,hogy mukodik.)
Juve1562020-01-02 21:29:35 // 54709
Több helyen el volt szakadva, törve a szigetelés a vezetéken illetve több helyen mintha oxidálódott a vezeték. Gondoltam újra húzom !
Juve1562020-01-02 21:28:23 // 54708
Köszönöm szépen
Csontdaráló2020-01-02 15:24:37 // 54707
Az ilyen rejtélyes hibáknál én mindig karburátorra gyanakszom. Ha szelephézag lenne, akkor nem csak hidegen lenne probléma az indítás. Gyanús nekem, hogy elment a szinkron, illetve a tömítések sem lehetnek már 100%-osak. Egy üveggyertyával vagy gázelemzővel be kéne vizsgálni/szabályozni. Szinkronteszter is kelleni fog.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2020-01-01 13:09:16 // 54706
Igen, 2 x WEBER IDF.
Bpali2020-01-01 08:48:46 // 54705
Sziasztok!
Valaki tud segíteni?
A klíma panel egyik pillanatról a másikra nem működik. Egyedül a hátsó ablakfűtés reagál. Nem találtam erre vonatkozó biztit, pedig reménykedtem...
Valaki tud segíteni?
A klíma panel egyik pillanatról a másikra nem működik. Egyedül a hátsó ablakfűtés reagál. Nem találtam erre vonatkozó biztit, pedig reménykedtem...
Levee156SW2019-12-30 18:58:19 // 54704
Bosch skala szerinti 6-7.
(Amugy ez is az ajanlott hozza, a 7 inkabb a sok varos,keves lakatlan, a 6 meg a forditottja. Most WR6DC-k vannak benn.)
(Amugy ez is az ajanlott hozza, a 7 inkabb a sok varos,keves lakatlan, a 6 meg a forditottja. Most WR6DC-k vannak benn.)
Csontdaráló2019-12-30 11:44:27 // 54703
A hideg gyertya mit jelent? 5-ös hőérték?
Levee156SW2019-12-29 09:52:39 // 54702
Ja es azota tul vagyunk 1-2 kalandon,ami kozbn boven kiderulhetett volna,ha hengerfejes (pl. Mont Ventoux nyaron, 2 emberrel+ovvonalig rakva csomagokkal,kb. vegig 2.-ban)
Levee156SW2019-12-29 09:49:43 // 54701
Off autorol van szo, es teny,hogy hutofolyadek is lehetne,mert egyszer tunt el valamennyi a tagulasi tartalybol (vagy egy futoagi legbuborek jott ki)-de ratoltes utan tobbet nem, es mind a 4 hengernel latszott, foleg a gyertyakon es a kipufogoszelepeken.(Szivotorokbol es az uzemanyagrendszrr egyeb reszeibol valoban enni lehetett volna - 25% etanol +75% 98-as aranynal.)
Aranylag hideg gyertyakat hasznalok benne, forszirozott orszagut vagy autopalya kell az ontisztulasuk beindulasahoz.
Aranylag hideg gyertyakat hasznalok benne, forszirozott orszagut vagy autopalya kell az ontisztulasuk beindulasahoz.
Levee156SW2019-12-29 09:43:13 // 54700
Hello
btw. kimerted a problemat,vagy csak ranezesbol ijesztett meg a vezetekek allapota?
Meglepo,de ahhoz kepest,ahogy kineznek,nagyon ritka az elektronikai hiba a testkotesek oxidaciojan tul.
btw. kimerted a problemat,vagy csak ranezesbol ijesztett meg a vezetekek allapota?
Meglepo,de ahhoz kepest,ahogy kineznek,nagyon ritka az elektronikai hiba a testkotesek oxidaciojan tul.
Csontdaráló2019-12-27 18:34:47 // 54699
Karburátoros?
Csontdaráló2019-12-27 18:34:16 // 54698
Etanolnál vörös lerakódás? Én még nem láttam olyat. Etanolnál járva csak tisztább motoron volt. Fém tiszta szelepek és dugattyútetők. Az a vörös lerakódád nem tudom mi, de nem az etanolból van.
kisityu2019-12-27 16:59:31 // 54697
Hali.
A csatlakozó két szélén lévő téglalap alakú nyílásba egyszerre betolsz egy oda illő lemez darabot, az összenyomja az érintkező rögzítő "szárnyait". Közben hátrafelé kihúható az érintkező a a házból. A képről nem derül ki,hogy van e a vezeték és a ház között gumitömítés de valószínűleg van. Akkor egy kicsit nehezebben indul meg. Azért ne szakítsd szét🙂.
A csatlakozó két szélén lévő téglalap alakú nyílásba egyszerre betolsz egy oda illő lemez darabot, az összenyomja az érintkező rögzítő "szárnyait". Közben hátrafelé kihúható az érintkező a a házból. A képről nem derül ki,hogy van e a vezeték és a ház között gumitömítés de valószínűleg van. Akkor egy kicsit nehezebben indul meg. Azért ne szakítsd szét🙂.
Juve1562019-12-27 15:49:57 // 54696
Levee156SW2019-12-27 11:40:51 // 54695
Udv, nem ismerem a konkret motortipust, igy csak altalanossagokat tudok javasolni.
-ertelmes benzint tankolnek (ez mara ilyen koru autoba kb. kizarolag az OMV100),es atneznem az uzemanyagrendszert
-megneznem hogy az ilyen nemindulos esetekben szikra van-e, es ha mar ott jarok,ellenoriznek kompressziot/nyomasveszteseget is.
-ellenoriznem a vezerles/gyujtasidozitest (ha utobbin van mit)-elobbibe beleertve a megfelelo hezagok beallitasat is
-ertelmes benzint tankolnek (ez mara ilyen koru autoba kb. kizarolag az OMV100),es atneznem az uzemanyagrendszert
-megneznem hogy az ilyen nemindulos esetekben szikra van-e, es ha mar ott jarok,ellenoriznek kompressziot/nyomasveszteseget is.
-ellenoriznem a vezerles/gyujtasidozitest (ha utobbin van mit)-elobbibe beleertve a megfelelo hezagok beallitasat is
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-12-26 14:57:07 // 54694
sziasztok!
motorbelsőben (is) jártas szaktársak segítsége,tapasztalata kellene..
előzmény:
-2001ben vettem 137e-rel a 11 éves SW(33) autómat 1.35 boxer
-vagy 2004-ig utcán állt, legnagyobb hidegben is beindult valahogy...
-onnan garázs- bár családi ház udvarán fűtetlen szutyok.2009re belefutottam a válságba, BH kerék környéke szétrohadva - nem toltam át év végén a vzsgán, vettem egy bérletet, :-p
onnan 2014.ig állt (a motor 2013 végén lett újraindítva először), gyakorlatilag minden fel lett rajta újítva/cserélve, a motorblokk és a hengerfej kivételével
-azóta viszont panelgarázs (kvázi fűtött) és folyamatos használat , megjárta a bolgár és a horvát tengerpartot, 2X olasz őshazát, azonban..
amióta megint nyúzzuk, minden szabadban töltött téli (hideg) éjszaka (szállodaudvar pld.) egy rémálom, mivel olyan 3-4 fok alatt az alábbi a hidegindítás:
-ha végre elkapja, 1-2 (sztem csak 1 :-p) henger indul be, azon zakatol de
-szívatóra lefullad
-gázadásra lefullad
-gázelvételre egy darabig elzakatol aztán leáll :-(
Az egyetlen ami segít, hogy a gázt ütemesen és főleg ügyesen megfelelő ritmusban pumpálva fenntartható ez az egyhengeres járat majd 1Xcsak egy idő után végre hirtelen egy ütésre begyullad a többi henger - felpörgethető a motor és onnan akár le is állítható, amíg vissza nem hűl pöccre indul :-o
Ritka idegesítő, nagyon jó lenne a végére járni...
Két adalék ami esetleg érdekes lehet:
-régen 10w40 volt benne, a Nagy Felújítás utántól Selénia HPX 20-50 az olaja neki
-ez nem az eredeti motorja, hanem egy méretre ugyanolyan 1351es boxer ,87 körüli , még nem hidrotőkés hanem szeleplapkás , ezeknek lapkáknak a kiszedése-cseréje sajnos szintte az egyetlen fehér folt az autószerelési tudományom térképén-nem nagyon volt vele foglalkozva 2014 óta, akkor mértem és egy szelep kivételével mind jó volt
természetesen akár erről akár más dologról bizonyosodik hogy jó eséllyel köze van a dologhoz, nem leszek rest nekiállni - de tényleg nem tudom mi lehet a baj :-(
kösz minden tippet!
motorbelsőben (is) jártas szaktársak segítsége,tapasztalata kellene..
előzmény:
-2001ben vettem 137e-rel a 11 éves SW(33) autómat 1.35 boxer
-vagy 2004-ig utcán állt, legnagyobb hidegben is beindult valahogy...
-onnan garázs- bár családi ház udvarán fűtetlen szutyok.2009re belefutottam a válságba, BH kerék környéke szétrohadva - nem toltam át év végén a vzsgán, vettem egy bérletet, :-p
onnan 2014.ig állt (a motor 2013 végén lett újraindítva először), gyakorlatilag minden fel lett rajta újítva/cserélve, a motorblokk és a hengerfej kivételével
-azóta viszont panelgarázs (kvázi fűtött) és folyamatos használat , megjárta a bolgár és a horvát tengerpartot, 2X olasz őshazát, azonban..
amióta megint nyúzzuk, minden szabadban töltött téli (hideg) éjszaka (szállodaudvar pld.) egy rémálom, mivel olyan 3-4 fok alatt az alábbi a hidegindítás:
-ha végre elkapja, 1-2 (sztem csak 1 :-p) henger indul be, azon zakatol de
-szívatóra lefullad
-gázadásra lefullad
-gázelvételre egy darabig elzakatol aztán leáll :-(
Az egyetlen ami segít, hogy a gázt ütemesen és főleg ügyesen megfelelő ritmusban pumpálva fenntartható ez az egyhengeres járat majd 1Xcsak egy idő után végre hirtelen egy ütésre begyullad a többi henger - felpörgethető a motor és onnan akár le is állítható, amíg vissza nem hűl pöccre indul :-o
Ritka idegesítő, nagyon jó lenne a végére járni...
Két adalék ami esetleg érdekes lehet:
-régen 10w40 volt benne, a Nagy Felújítás utántól Selénia HPX 20-50 az olaja neki
-ez nem az eredeti motorja, hanem egy méretre ugyanolyan 1351es boxer ,87 körüli , még nem hidrotőkés hanem szeleplapkás , ezeknek lapkáknak a kiszedése-cseréje sajnos szintte az egyetlen fehér folt az autószerelési tudományom térképén-nem nagyon volt vele foglalkozva 2014 óta, akkor mértem és egy szelep kivételével mind jó volt
természetesen akár erről akár más dologról bizonyosodik hogy jó eséllyel köze van a dologhoz, nem leszek rest nekiállni - de tényleg nem tudom mi lehet a baj :-(
kösz minden tippet!
Levee156SW2019-12-25 10:23:14 // 54693
Amit az etanol az egesterben muvel a motorral,azt nem koszoni meg. (Vastag voroses koksz a gyertyakon,kipufogoszelepen, dugattyuteton.)
Lehet, hogy egy tobbet kihasznalt teljesitmenyu, gyujtasban, gyertya hoertekben hozza allitott motorral OK, de csak ugy beletankolni egy utcai autoba nem igazan.
Lehet, hogy egy tobbet kihasznalt teljesitmenyu, gyujtasban, gyertya hoertekben hozza allitott motorral OK, de csak ugy beletankolni egy utcai autoba nem igazan.