Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Ferke2020-01-23 11:08:24 // 54742
Ime:
Ferke2020-01-23 10:06:36 // 54741
Ez így nem sok információval bír. Egyébként a Tied a 0 261 500 013, és kb 50/db
Csontdaráló2020-01-22 19:09:26 // 54740
Ez a fúvóka hol van? Hogyan tisztítod/cseréled? És hol kapsz belőle újat?
Levee156SW2020-01-22 10:09:06 // 54739
Udv, 4 tapogatozo gondolatom/kerdesem lenne:

-igen, a PCV szelepnek lehet koze hozza
-maga a henger/dugo mereten volt meg?
-gyertyakep milyen?
-hengerfalolajzo fuvoka van ebben? (Ha igen, tisztitas, de leginkabb csere segithet)
Piritu - 1.000.0002020-01-21 20:56:23 // 54738
én visszavinném ahhoz aki csinálta...
Chris322020-01-21 18:49:49 // 54737
Üdv!
A következő a problémám a 156 1.8 TS-emmel. Tavaly ősszel sor került egy motorfelújításra (teljes hengerfej felújítás, gyűrűzés, 1db hajtókar csapágy csere, tömítések, gyertyák). A tünet akkor magas olajfogyasztás volt 1L/1000km és motorfékezős gurulás után füst. A felújítás után a füst teljesen megszűnt, viszont az olajfogyasztás ugyanúgy megmaradt. 2 hónapja indítás után látható kis kékes füst, de utána se. Nem folyik sehol az olaj! Viszont a kartergáz visszavezető csőnél és a pillangószelep mögött olajos lerakódás látható, a pillangószelep a külső felén száraz. Volt egy billegő alapjáratom kuplungolások után, amit végül csak a PCV szelep rugójának kicsi nyújtásával sikerült megszüntetni. Ötletekre lennék kíváncsi hogy ekkora mennyiségű olaj hová tűnhet el, esetleg lehet-e köze a PCV szelepnek hozzá, vagy nagyobb lehet a baj. Köszi a válaszokat!
Csontdaráló2020-01-17 12:19:42 // 54736
Alfaowneren találtam ezt a képet. Sanszos, hogy csak a szívócső vezérlését hallom, ahogy visszavált a rövidebb útra.

Csontdaráló2020-01-17 12:09:22 // 54735
Na igen, ezt lenne jó tudni, hogy gyárilag, mikor szabályozza a szívócső hosszát, illetve mikor fokolja el a szívótengelyt :)
Levee156SW2020-01-17 11:31:25 // 54734
Szivocsohosszal is varial, gazpedalallastol is fugg, hogy mikor melyik melyik allasban van. A 4 lehetseges variaciobol 3 biztosan elofordul.
Juve1562020-01-16 18:01:06 // 54733
Üdv! Ma nap kész lett az autó! Generátorral volt baj! A kiszerelést a szívósor lebontásával csináltam, kb 3 óra alatt meg volt a leszerelés. Amíg a generátoros megcsinálta addig cserélve lett a 2-es henger befecskendezője! (előtte kompresszió mérés lett csinálva a négy hengerben mind a négyben 12,5 bar volt) Majd 1 óra alatt végzett vele a srác és lehetett össze szerelni, ez egy kicsit tovább tartott. Kb. 10 km mentem vele a hibajel (P0300, P0302) nem jött vissza. De hidegen indításkor nem volt erő az illetve ha elindultam nagyon pörgetni kellett, hogy ne fulladjon le az autó. Így cserélve lett a légtömegmérő gyári Bosch-ra. Az autó már hidegen is jó, illetve "minta" egy két ló vissza jött volna. Remélem most rendben lesz az autó!
Csontdaráló2020-01-16 16:02:43 // 54732
Srácok! Vezérlésmódosító ügyében lenne kérdésem. Ahogy egyre többet járok a kocsival, úgy veszem észre, hogy a variátor kb 5500-as fordulatnál fokolja el a szívóoldali vezérlést. Akkor hallani, hogy más lesz a kocsi hangja, illetve meg is indul még egy kicsit. Ez normálisnak tekinthető? Csak azért kérdezem, mert kb 1000 km-rel ezelőtt cseréltem a variátort, vezérlést, és tudtommal 4500 körül kéne elfokolnia. Vélemény? Az alany továbbra is egy GTV 916, 2.0 JTS motorral. Köszi a válaszokat előre is!
Juve1562020-01-14 10:40:22 // 54731
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható befecskendezo kell a 156 JTS-be (166LE)? Hátha valaki már szerelete ki! Mert mintha a neten "több" fajta lenne!
_Ata_2020-01-13 14:59:42 // 54730
Én is rendeltem már pl. a lengőkarokat, nem volt vele problémám
Csontdaráló2020-01-13 14:27:23 // 54729
és ha visszatöltöd a németet? lementetted a régi filet?
Mito7382020-01-12 18:58:01 // 54728
Blue and me szakértőt keresek 2009-es MiTo-m rendszerének újjáélesztéséhez. Eddig jó volt minden, csak a német nénit akartam angolra cserélni. Hiába a blueandme.net-ről letöltött angol nyelv, most english unavailable üzenettel semmi sem működik.
Petya19682020-01-12 17:33:29 // 54727
Szia!

Kollégáim már rendeltek off-os autókhoz és minden ok volt a termékkel.
Gabesz1662020-01-12 17:24:40 // 54726
Sziasztok!
Rendelt már valaki az autodoc-rol?
Vélemények?
Juve1562020-01-09 17:00:33 // 54725
Köszönöm a segítséget, mindenkinek! Reggel megnézem, ma sajnos estig meló van!
Csontdaráló2020-01-09 14:33:21 // 54724
Bocsánat, nem zártam ki minden hibalehetőséget :) Csak leírtam én mit csinálnék.
pettinke2020-01-09 14:29:11 // 54723
... én még megnézném a testkábel másik végét is
Csontdaráló2020-01-09 14:23:58 // 54722
én megpucolnám a sarut, aztán megkenve némi rézpasztával visszaraknám. Ha még mindig ugrál a töltés akkor kábelszakadást kell keresni, a leírásod alapján.
Juve1562020-01-09 07:43:47 // 54721
Tegnap megmozgattam az akkumulátor sarukat és helyre állt a töltés. Eltűnt a vissza jelző ikon és vissza ment 14V-ra a töltés. Ma munkába jövet megálltam tankoltam majd indítás követően ismét világított a töltés jelző, mérek és 11, 8 V! Újra megmozgattam a sarukat a kijelzőről eltűnt a töltés visszajelző ikon azonban maradt a 11, 8 V feszültség. Lehet akkumulátor probléma vagy így is generátor?
Csontdaráló2020-01-08 18:09:20 // 54720
Ha nincs töltés akkor nem jó. Lehet, hogy nem gerjed fel. Most így nem tudom van-e külön gerjesztése. Ezt egyszerűen tudod ellenőrizni: meg kell nézni hogy kb 3000-es fordulaton van-e töltés? Ha nincs, akkor le kell szedni, átnézni. A fesz szabályzót kizárhatjuk. Meg kell nézni a szénkeféket, csúszógyűrűt. Általában ezek szoktak elkopni. Ha ezek rendben vannak akkor nagyobb a baj, rá kell tenni egy próbapadra. De egyszerűbb/olcsóbb lehet, ha veszel egy bontottat, vagy felújíttatod egyből.
Juve1562020-01-08 15:19:12 // 54719
Újabb "kis" probléma jött elő! Nincs töltés az autón! Járó motornál nem megy fel a feszültség az akkumulátoron! 11,9V,elvileg 14V-ig kB fel kéne menni! Hogy lehet még a generátort ellenőrizni, hogy jó e? Mert elég macera leszedni!
Levee156SW2020-01-06 12:22:12 // 54717
Igen,az eleg fajdalmas - eleve a szivosor levetelehez meg kell billenteni a motort, ill. gyari eloiras szerint ha lekerul a railcso, utana uj injektortomiteskeszlttel, es uj nagynyomasu csovel (ami a szivattyutol jon) kell osszerakni.
En is a nyomasveszesegmeressel kezdenem, ill. nem.tudom,benzinbol olajbol miket kapott az utobbi 5-10000 km-ben, de arra is erdemes figyelni,hogy
-az 5000 km-enkenti injektortisztito adalekot meg a folyamatos OMV100 mellett is eszrevenni (egyetlen furat van a fuvokan, igy nem kicsit erzekeny)
-alul a hengerfalolajzo fuvokak gyari eloiras szerint 120.000-kent cserelendok ennek az elmaradasa tobbfele hibat okozhat -nalam 2-3000 km-enment katalizator.hatasfok hibat dobalt,mert fosta felfele az olajat,ha kellett,ha nem-de cserebe el is engedte leallitas utan,igy 2-3 nap utan imditva mindig megszolaltak a hidrotokek. Ennyi erovel el tudok kepzelni egy gyuruletapadasos kompressziovesztest is.
Juve1562020-01-06 09:21:11 // 54716
60ezer km ezelőtt lett cserélve az összes szelep, hidro, stb..! Emiatt gondolnám, hogy azt cserélném meg! De ki tudja lehet, hogy az a baj!
pettinke2020-01-06 08:50:39 // 54715
egyszerübb dolog kompressziót mérni ... még ha fél is az ember a végeredménytől ...
Juve1562020-01-05 20:40:19 // 54714
Kíváncsi leszek, hogy mi lesz a vege:-) Az injektor kiszedese nehézkes művelet? Sok mindent le kell bontani hozzá? Mert gondoltam akkor megcserelnem őket!
Levee156SW2020-01-05 12:40:28 // 54713
Hat, ha a nyomasvesztesegek(kompresszio) rendben vannak, akkor kb. az injektor marad...
Juve1562020-01-04 13:24:44 // 54712
A hibajelző lámpa villog a műszerfalon majd kialszik!
Juve1562020-01-04 13:22:14 // 54711
Nekem is azzal volt betekerve. Na de egy hiba még mindig jelen van: P0300 illetve P0302! Gyújtótrafót átcseréltem egyik hengerből a másikba, hiba marad a fenti! Gyertyát átcseréltem egyikből másikba, hiba megint marad! Megnéztem ismét a vezetékeket min a 4 db gyújtótrafó csatlakozónál mindegyik vezeték jó, nincs sehol szakadás (multiméterrel néztem)! Még hol lehet a hiba, hogy a P0302 hibát jelzi?
Levee156SW2020-01-03 12:43:22 // 54710
Hat artani biztos nem fog neki. :)
A gegecsovecskek nalam is lemallottak, en aluszalaggal bandazsoltam, hogy a tukros hovedelem megmaradjon.
(Kaptam ra #szokekapitany ertekelest is, de a kinezetnel jobban erdekel,hogy mukodik.)
Juve1562020-01-02 21:29:35 // 54709
Több helyen el volt szakadva, törve a szigetelés a vezetéken illetve több helyen mintha oxidálódott a vezeték. Gondoltam újra húzom !
Juve1562020-01-02 21:28:23 // 54708
Köszönöm szépen
Csontdaráló2020-01-02 15:24:37 // 54707
Az ilyen rejtélyes hibáknál én mindig karburátorra gyanakszom. Ha szelephézag lenne, akkor nem csak hidegen lenne probléma az indítás. Gyanús nekem, hogy elment a szinkron, illetve a tömítések sem lehetnek már 100%-osak. Egy üveggyertyával vagy gázelemzővel be kéne vizsgálni/szabályozni. Szinkronteszter is kelleni fog.
Bpali2020-01-01 08:48:46 // 54705
Sziasztok!
Valaki tud segíteni?
A klíma panel egyik pillanatról a másikra nem működik. Egyedül a hátsó ablakfűtés reagál. Nem találtam erre vonatkozó biztit, pedig reménykedtem...
Levee156SW2019-12-30 18:58:19 // 54704
Bosch skala szerinti 6-7.
(Amugy ez is az ajanlott hozza, a 7 inkabb a sok varos,keves lakatlan, a 6 meg a forditottja. Most WR6DC-k vannak benn.)
Csontdaráló2019-12-30 11:44:27 // 54703
A hideg gyertya mit jelent? 5-ös hőérték?
Levee156SW2019-12-29 09:52:39 // 54702
Ja es azota tul vagyunk 1-2 kalandon,ami kozbn boven kiderulhetett volna,ha hengerfejes (pl. Mont Ventoux nyaron, 2 emberrel+ovvonalig rakva csomagokkal,kb. vegig 2.-ban)
Levee156SW2019-12-29 09:49:43 // 54701
Off autorol van szo, es teny,hogy hutofolyadek is lehetne,mert egyszer tunt el valamennyi a tagulasi tartalybol (vagy egy futoagi legbuborek jott ki)-de ratoltes utan tobbet nem, es mind a 4 hengernel latszott, foleg a gyertyakon es a kipufogoszelepeken.(Szivotorokbol es az uzemanyagrendszrr egyeb reszeibol valoban enni lehetett volna - 25% etanol +75% 98-as aranynal.)
Aranylag hideg gyertyakat hasznalok benne, forszirozott orszagut vagy autopalya kell az ontisztulasuk beindulasahoz.
Levee156SW2019-12-29 09:43:13 // 54700
Hello
btw. kimerted a problemat,vagy csak ranezesbol ijesztett meg a vezetekek allapota?
Meglepo,de ahhoz kepest,ahogy kineznek,nagyon ritka az elektronikai hiba a testkotesek oxidaciojan tul.
Csontdaráló2019-12-27 18:34:16 // 54698
Etanolnál vörös lerakódás? Én még nem láttam olyat. Etanolnál járva csak tisztább motoron volt. Fém tiszta szelepek és dugattyútetők. Az a vörös lerakódád nem tudom mi, de nem az etanolból van.
kisityu2019-12-27 16:59:31 // 54697
Hali.
A csatlakozó két szélén lévő téglalap alakú nyílásba egyszerre betolsz egy oda illő lemez darabot, az összenyomja az érintkező rögzítő "szárnyait". Közben hátrafelé kihúható az érintkező a a házból. A képről nem derül ki,hogy van e a vezeték és a ház között gumitömítés de valószínűleg van. Akkor egy kicsit nehezebben indul meg. Azért ne szakítsd szét🙂.
Juve1562019-12-27 15:49:57 // 54696
Sziasztok! Tudna valaki segíteni, hogy a képen látható csatlakozót, hogy lehet szetszedni? Vezetékeket szeretném kiszedi és újat kötni be! 156 JTS gyujtotrafora megy a csatlakozó! Köszönöm
Levee156SW2019-12-27 11:40:51 // 54695
Udv, nem ismerem a konkret motortipust, igy csak altalanossagokat tudok javasolni.

-ertelmes benzint tankolnek (ez mara ilyen koru autoba kb. kizarolag az OMV100),es atneznem az uzemanyagrendszert

-megneznem hogy az ilyen nemindulos esetekben szikra van-e, es ha mar ott jarok,ellenoriznek kompressziot/nyomasveszteseget is.

-ellenoriznem a vezerles/gyujtasidozitest (ha utobbin van mit)-elobbibe beleertve a megfelelo hezagok beallitasat is
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-12-26 14:57:07 // 54694
sziasztok!

motorbelsőben (is) jártas szaktársak segítsége,tapasztalata kellene..

előzmény:
-2001ben vettem 137e-rel a 11 éves SW(33) autómat 1.35 boxer

-vagy 2004-ig utcán állt, legnagyobb hidegben is beindult valahogy...

-onnan garázs- bár családi ház udvarán fűtetlen szutyok.2009re belefutottam a válságba, BH kerék környéke szétrohadva - nem toltam át év végén a vzsgán, vettem egy bérletet, :-p
onnan 2014.ig állt (a motor 2013 végén lett újraindítva először), gyakorlatilag minden fel lett rajta újítva/cserélve, a motorblokk és a hengerfej kivételével

-azóta viszont panelgarázs (kvázi fűtött) és folyamatos használat , megjárta a bolgár és a horvát tengerpartot, 2X olasz őshazát, azonban..

amióta megint nyúzzuk, minden szabadban töltött téli (hideg) éjszaka (szállodaudvar pld.) egy rémálom, mivel olyan 3-4 fok alatt az alábbi a hidegindítás:
-ha végre elkapja, 1-2 (sztem csak 1 :-p) henger indul be, azon zakatol de

-szívatóra lefullad
-gázadásra lefullad
-gázelvételre egy darabig elzakatol aztán leáll :-(
Az egyetlen ami segít, hogy a gázt ütemesen és főleg ügyesen megfelelő ritmusban pumpálva fenntartható ez az egyhengeres járat majd 1Xcsak egy idő után végre hirtelen egy ütésre begyullad a többi henger - felpörgethető a motor és onnan akár le is állítható, amíg vissza nem hűl pöccre indul :-o

Ritka idegesítő, nagyon jó lenne a végére járni...

Két adalék ami esetleg érdekes lehet:
-régen 10w40 volt benne, a Nagy Felújítás utántól Selénia HPX 20-50 az olaja neki

-ez nem az eredeti motorja, hanem egy méretre ugyanolyan 1351es boxer ,87 körüli , még nem hidrotőkés hanem szeleplapkás , ezeknek lapkáknak a kiszedése-cseréje sajnos szintte az egyetlen fehér folt az autószerelési tudományom térképén-nem nagyon volt vele foglalkozva 2014 óta, akkor mértem és egy szelep kivételével mind jó volt

természetesen akár erről akár más dologról bizonyosodik hogy jó eséllyel köze van a dologhoz, nem leszek rest nekiállni - de tényleg nem tudom mi lehet a baj :-(

kösz minden tippet!
Levee156SW2019-12-25 10:23:14 // 54693
Amit az etanol az egesterben muvel a motorral,azt nem koszoni meg. (Vastag voroses koksz a gyertyakon,kipufogoszelepen, dugattyuteton.)

Lehet, hogy egy tobbet kihasznalt teljesitmenyu, gyujtasban, gyertya hoertekben hozza allitott motorral OK, de csak ugy beletankolni egy utcai autoba nem igazan.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak