Sziasztok!
Tolna megye vagy környékén tudtok ajánlani megbízható szerelőt?
159-es 1.9jtdm nek szeretném megnézetni a porlasztók illetve az EGR, DPF állapotát fizikális és gépi kiolvasással is.
Köszönöm!
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Pretor2019-11-20 19:46:29 // 54621
gyml2019-11-20 10:13:26 // 54620
Sziasztok!
Meg tudnátok nekem mondani hogy GTV/Spiderből a 2,0 TS motort váltóval együtt ki lehet-e venni egyben felfele? A leírás szerint lefele igen, de engem a másik irány érdekelne.
Meg tudnátok nekem mondani hogy GTV/Spiderből a 2,0 TS motort váltóval együtt ki lehet-e venni egyben felfele? A leírás szerint lefele igen, de engem a másik irány érdekelne.
Beló2019-11-18 21:22:20 // 54619
Köszönöm! Ez nagyon drága, főleg, hogy használt!
Beló2019-11-18 20:47:07 // 54617
Köszönöm szépen, de ezeket már mind láttam, egy baj van, ha az árát nem is nézzük, hogy mind jobbos, már az alfa képviselettel is beszéltem, nálluk is csak jobbos van, ez nagyon szomorú! 😢😭
pulse16652019-11-18 19:00:42 // 54616

Beló2019-11-18 12:31:31 // 54614
Sziasztok!
Abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy adott egy Gtv 96-os 2.0Ts, 20mm ültetéssel, amihez a földön nincs toronycsapágy, ha valakinek van az is egy megoldás! De hogyan lehet megoldani másképp? Mivel a rugó felső átmérője nagyobb mint a 145, 146, fiat marea, brava, stb. Így azoknak a torony csapágyát nem tudom betenni! Esetleg rugó csere, vagy valami màs megoldás? Aki tud segíteni, annak nagyon köszönöm! S.O.S 🙏😢
Abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy adott egy Gtv 96-os 2.0Ts, 20mm ültetéssel, amihez a földön nincs toronycsapágy, ha valakinek van az is egy megoldás! De hogyan lehet megoldani másképp? Mivel a rugó felső átmérője nagyobb mint a 145, 146, fiat marea, brava, stb. Így azoknak a torony csapágyát nem tudom betenni! Esetleg rugó csere, vagy valami màs megoldás? Aki tud segíteni, annak nagyon köszönöm! S.O.S 🙏😢
Liquid2019-11-09 18:55:14 // 54613
Lidl Parkside, nem tudok jobbat ár/érték arányban. Van nekem is mindenféle gépem ebből a "márkából"
Skodra2019-11-09 18:02:50 // 54612
Sziasztok ! Szeretném kérdezni,hogy a 156-os 2.4jtd 20V motor.a hosszbordás vezető görgőjét hogyan lehet cserélni? Mert oldalra nem fér ki .....?! Köszönöm!
Levee156SW2019-11-09 06:52:36 // 54611
Hallomasbol ugy tudom,pont a trafoknal csak a Bosch fog mukodni- en inkabb abbol raktam jo allapotu bontottat,mikor kellett. Az minden esetre biztos nem jo,hogy nem egy marka a negy.
Juve1562019-11-08 16:32:39 // 54610
Sziasztok! Kis segítséget kérnék tőletek! A 4 db gyujtotrafo közöl 3 db Bosch és 1 db Magneti Marelli! Kicseréltem 2 db Bosch trafót új Magneti Marelli trafora, a 2-es és 3-as hengernel! Ezt követő indítás után jött a hibakod! P0352 és P0353 hibakod! Töröltem őket majd újra indítás és újra ugyan ez a hibakod. Vissza tettem a 2 db Bosch trafót és a fenti hiba nem jött elő! Mi lehet a hiba oka?
Kazes☻2019-10-21 12:41:01 // 54609
Akkor ez pont jó neked is... az általad említett 50 m-es kábeleddel szinte bárhol meg tudod oldani! :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-10-21 12:26:14 // 54608
Én is így gondolom, hogy "hűtővíz-hűtővíz" annak mindegy hogy milyen motorban kereng - csak ugye jellemzően a dízeleknél van para a hideg(nem)indítással...
amúgy "egy okos százat csinál" :-) - beleolvastam Warbi leírásába meg ránéztem a netre és egyből összeállt a szitu:
-igazából nekem nincs választás mert a 12V-os szisztem az max. tévesen van előmelegítőnek nevezve, ha utánaszámolok az jön ki hogy Warbi által megadott (ki lehetne számolni pontosan a felfűtési időt meg a szükséges elektromos teljesítményt is de így első körben minden okom megvan az ő adatait kiindulásnak venni annál is inkább hogy gyakorlatban is levizsgázott) 600W 12V-os akkuból 50A-es áramfelvételt jelent ami a megadott alap 1 órás üzemnél simán kinyírja az aGGsit. :-p
-azaz a 12V az inkább "utánmelegítő" abban az értelemben hogy előtte be kell az autót indítani és utána gyorsabban melegszik mert elektromosan is rásegít.
Nem mondom hogy ennek nincs értelme - bizonyos használatnál nagyonis van , de én jellemzően nem ide tartozom, nekem van szükségem kis túlzással hogy odaérkezéskor az autót beb..szom a parkolóba és mondjuk 5 nap állás meg mínusz akárhány múlva gond nélkül induljon és onnan 50-60 km haza - mert én erre használom az autót nem járok vele a budira is...
Majd beszélek Warbival , igazából a villany része érdekel, az sem kizárt hogy van egy hűtőmaszkom ami egy koccanásnál kipattant és én magam mentem át rajta :-S. Meg lett ragasztva, de a scudetto eredetire nem javítható (műanyagot nem tudnak krómozni) alapvetően hosszú távra a donoré lesz lefestve + vettem rá gyári zsírúj krómpajzsot. Tavaszra elég ha elkészül, addig a ragasztott pajzs lesz de megcsinálom a 220-as cuccost rajta és jövő nyáron rendbeteszem azt is - és mint a gumit ősszel cserélgetem (4 pattintás + 1 csavar)
amúgy "egy okos százat csinál" :-) - beleolvastam Warbi leírásába meg ránéztem a netre és egyből összeállt a szitu:
-igazából nekem nincs választás mert a 12V-os szisztem az max. tévesen van előmelegítőnek nevezve, ha utánaszámolok az jön ki hogy Warbi által megadott (ki lehetne számolni pontosan a felfűtési időt meg a szükséges elektromos teljesítményt is de így első körben minden okom megvan az ő adatait kiindulásnak venni annál is inkább hogy gyakorlatban is levizsgázott) 600W 12V-os akkuból 50A-es áramfelvételt jelent ami a megadott alap 1 órás üzemnél simán kinyírja az aGGsit. :-p
-azaz a 12V az inkább "utánmelegítő" abban az értelemben hogy előtte be kell az autót indítani és utána gyorsabban melegszik mert elektromosan is rásegít.
Nem mondom hogy ennek nincs értelme - bizonyos használatnál nagyonis van , de én jellemzően nem ide tartozom, nekem van szükségem kis túlzással hogy odaérkezéskor az autót beb..szom a parkolóba és mondjuk 5 nap állás meg mínusz akárhány múlva gond nélkül induljon és onnan 50-60 km haza - mert én erre használom az autót nem járok vele a budira is...
Majd beszélek Warbival , igazából a villany része érdekel, az sem kizárt hogy van egy hűtőmaszkom ami egy koccanásnál kipattant és én magam mentem át rajta :-S. Meg lett ragasztva, de a scudetto eredetire nem javítható (műanyagot nem tudnak krómozni) alapvetően hosszú távra a donoré lesz lefestve + vettem rá gyári zsírúj krómpajzsot. Tavaszra elég ha elkészül, addig a ragasztott pajzs lesz de megcsinálom a 220-as cuccost rajta és jövő nyáron rendbeteszem azt is - és mint a gumit ősszel cserélgetem (4 pattintás + 1 csavar)
Kazes☻2019-10-19 22:40:25 // 54607
Gondolom, hisz csak a vizet melegíti. De hívd fel a szakit és informál. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-10-19 22:30:16 // 54606
dízel/benzines mindegy?
Vasi7772019-10-19 20:24:56 // 54605
Helló!
Lassan egy hónapja vagyok Alfa tulaj és hát sajnos utolért a technika ördöge. Hallottatok vagy láttatok hasonlót:
Nem mindig jön elő, egyszercsak elmegy a rádió ( navis egység) 1 másodpercre,mintha nem lenne jel elsötétül a kijelzője a kocsi kihagy, majd visszatér az élet és megy minden tovább minha mi sem történt volna,még hibakód sincs. Valamikor többször előfordul valamikor nem csinálja 1-2 napig. Előfordult,hogy egymás után többször elment ( 2-3-szor ) és a sebességmutató ugrált,félreálltam kulcs ki-be indít és minden rendbe. Sajnos a rádió nem a legjobb sokszor nem vesz adást és a cd-tárat sem olvassa be,csak újraindítás után. Ötlet?
Lassan egy hónapja vagyok Alfa tulaj és hát sajnos utolért a technika ördöge. Hallottatok vagy láttatok hasonlót:
Nem mindig jön elő, egyszercsak elmegy a rádió ( navis egység) 1 másodpercre,mintha nem lenne jel elsötétül a kijelzője a kocsi kihagy, majd visszatér az élet és megy minden tovább minha mi sem történt volna,még hibakód sincs. Valamikor többször előfordul valamikor nem csinálja 1-2 napig. Előfordult,hogy egymás után többször elment ( 2-3-szor ) és a sebességmutató ugrált,félreálltam kulcs ki-be indít és minden rendbe. Sajnos a rádió nem a legjobb sokszor nem vesz adást és a cd-tárat sem olvassa be,csak újraindítás után. Ötlet?
Haddel2019-10-19 20:02:30 // 54604
Én sok félét használok,de a legjobban a Festool gépei tetszenek. Nagyon erős az aksija,és a súlypontja is tökéletes.
Ami hátrány,hogy a régebbi modelleknél ,nem volt a géptestben menetes furat ,akasztó felcsavarozásához,az akkumulátoron volt akasztó,ami hamar letört. Az új modellekbe csavarral lehet akasztót rögzíteni.
Ami hátrány,hogy a régebbi modelleknél ,nem volt a géptestben menetes furat ,akasztó felcsavarozásához,az akkumulátoron volt akasztó,ami hamar letört. Az új modellekbe csavarral lehet akasztót rögzíteni.

Kazes☻2019-10-19 15:08:31 // 54603
Itt egy jó pl... én már régóta tervezem, de Warbi be is szerelte. Remek. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-10-19 14:43:33 // 54602
üdv Urak!
valamiféle motor-előmelegítőn gondolkodok, akár megoldódik később az alap- probléma (a szívató mintha semnmit sem csinálna pedig fizikailag benne minden OK) akár nem...
nagyon egyszerűen az van hogy ugye 29 éves karbis boxer, panel alatti garázsban van , ott pöccre indul bármikor - de rémálom vele egy ottalvós téli kiruccanás mert nappal és/vagy komolyabb 10-12 óra kintállásos szünet után úgy kell életre imátkozni :-(
(ha beindul lemegy egyben egy ezrest akár - csak induljon be! .-p)
nem tudom létezik-e a kettő kombinációja de hezitálok a hálózati és az akksis verzió között.
A hálózati azért lenne jó mert biztosan hatékonyabb és mindig működik ha van hova dugni - márpedig jellemzően hotelek, panziók előtt áll azon a néhány kritikus éjszakán. Egy 50m-es hosszabbító mindig elfér - remélem toldható vezetékes is létezik, nem csak aminél a motortérben kell egy csomó hely és a kasznin lyukakat kell vágni :-S)
A saját akksis sem rossz mert legrosszabb esetben (ezen az autón 5 év akksi nélküli állás után is csak az órát kell beállítani :-) az akksi tölthető/tárolható kivéve meleg helyen, portán pld. éjszaka így azt a verziót kizárhatjuk hogy pont az indításra nem marad szuffla benne :-p)
csak nem tudom elképzelni hogy egy ponton keringetés nélkül* mennyire hatékony vagy ha igen akkor ahhoz mekkora hő kell egyrészt áramfelvétel másrészt felhevülés miatt - felgyújtani sem szeretném az autót :-p
*(éppen ezen a motoron egy kesztyű kell a csúszás miatt simán korbeforgatható párszor a főtengely és vele együtt a vízpumpa)
köszi előre is, jöhet a sok "okosHSZ" :-)
valamiféle motor-előmelegítőn gondolkodok, akár megoldódik később az alap- probléma (a szívató mintha semnmit sem csinálna pedig fizikailag benne minden OK) akár nem...
nagyon egyszerűen az van hogy ugye 29 éves karbis boxer, panel alatti garázsban van , ott pöccre indul bármikor - de rémálom vele egy ottalvós téli kiruccanás mert nappal és/vagy komolyabb 10-12 óra kintállásos szünet után úgy kell életre imátkozni :-(
(ha beindul lemegy egyben egy ezrest akár - csak induljon be! .-p)
nem tudom létezik-e a kettő kombinációja de hezitálok a hálózati és az akksis verzió között.
A hálózati azért lenne jó mert biztosan hatékonyabb és mindig működik ha van hova dugni - márpedig jellemzően hotelek, panziók előtt áll azon a néhány kritikus éjszakán. Egy 50m-es hosszabbító mindig elfér - remélem toldható vezetékes is létezik, nem csak aminél a motortérben kell egy csomó hely és a kasznin lyukakat kell vágni :-S)
A saját akksis sem rossz mert legrosszabb esetben (ezen az autón 5 év akksi nélküli állás után is csak az órát kell beállítani :-) az akksi tölthető/tárolható kivéve meleg helyen, portán pld. éjszaka így azt a verziót kizárhatjuk hogy pont az indításra nem marad szuffla benne :-p)
csak nem tudom elképzelni hogy egy ponton keringetés nélkül* mennyire hatékony vagy ha igen akkor ahhoz mekkora hő kell egyrészt áramfelvétel másrészt felhevülés miatt - felgyújtani sem szeretném az autót :-p
*(éppen ezen a motoron egy kesztyű kell a csúszás miatt simán korbeforgatható párszor a főtengely és vele együtt a vízpumpa)
köszi előre is, jöhet a sok "okosHSZ" :-)
Kazes☻2019-10-19 12:49:13 // 54601
A Lidl-is cuccok nekem is beváltak, ahogy a Skil és a B&D is (ez utóbbiból egy fúró legalábbis) és még a Bauhausban is vannak jók, különböző márkákból, csak ott némelyik már kicsit drágán.
A Tascos és hasonlók, meg a Hándöj szerintem is felejtős... pár próbálkozásomból, mind szívás volt.
A Tascos és hasonlók, meg a Hándöj szerintem is felejtős... pár próbálkozásomból, mind szívás volt.
pettinke2019-10-19 12:20:15 // 54600
úgy nagyjából csatlakoznék mindenhez, amit hozzátennék:
- Hyundai felejtős,
- B&D eljátszotta nálam a bizalmát már évekkel ezelőt
- a Lidl cuccok (Parkside) viszont hobbira tök jók, akkus csavarozó évek óta szolgál itthon, sőt egy másik még az autós műhelyt is bírja 1 éve
- Ryobi sem rossz
- Hyundai felejtős,
- B&D eljátszotta nálam a bizalmát már évekkel ezelőt
- a Lidl cuccok (Parkside) viszont hobbira tök jók, akkus csavarozó évek óta szolgál itthon, sőt egy másik még az autós műhelyt is bírja 1 éve
- Ryobi sem rossz
Levee156SW2019-10-19 09:26:43 // 54599
Szia, ez igy eleg tag, de par dolgot irok (motoros vonalon).
Eros hobbi szinten a legjobb ar-ertek aranyt a nagy markak kistesoi adtak (Skil, Maktec) -csak mennek es mennek, es nem voltak dragak.Hasonlo eddig az elmeny a masfel kezes Hyunday flexszel-de az meg eleg uj.
Lidl cuccokat meg nem mertem,de csak jot hallani roluk, es a 3 ev gari megnyugtato.
AEG-et, Makitat sztem nem kell magyarazni.
Stanleybol meg csak biteket,ilyesmit hasznaltam-felprofi szinten OK.
A B&D kakukktojas eros kozepkategoriatol felfele foglalkoznek csak vele - van egy 710W fem hajtlmuhazas utvefurom,ami nem rossz,de erezheto,hogy nem lesz mar vele 2-3 haz felhuzva,mint az elodjevel.Pedig karban is tartom,nem csak hajtom-a gyorstokmanya viszont vilagbajnok.
Hasznalok meg egy akkus csavarozot, aminek az akksijai brutal jol birjak, viszont 3-4 orakat toltodnek, a tokmanya gyenge,a tengelye mar log es meg epp csak elkezdtuk hasznalni. (Illetve a LED-nek bearnyekol sajat maga,pedig az rengetegszer jol jonne)-ennek az arabol is sokkal inkabb egy hasznalt Makita erte volna meg.
Ami NEM:
Einhell, Tescos kinai szarok. (Bar utobbibol az akkupakk hazilag felujithato-konkretan AA akksik vannak benne sorbaforrasztva. :D)
Eros hobbi szinten a legjobb ar-ertek aranyt a nagy markak kistesoi adtak (Skil, Maktec) -csak mennek es mennek, es nem voltak dragak.Hasonlo eddig az elmeny a masfel kezes Hyunday flexszel-de az meg eleg uj.
Lidl cuccokat meg nem mertem,de csak jot hallani roluk, es a 3 ev gari megnyugtato.
AEG-et, Makitat sztem nem kell magyarazni.
Stanleybol meg csak biteket,ilyesmit hasznaltam-felprofi szinten OK.
A B&D kakukktojas eros kozepkategoriatol felfele foglalkoznek csak vele - van egy 710W fem hajtlmuhazas utvefurom,ami nem rossz,de erezheto,hogy nem lesz mar vele 2-3 haz felhuzva,mint az elodjevel.Pedig karban is tartom,nem csak hajtom-a gyorstokmanya viszont vilagbajnok.
Hasznalok meg egy akkus csavarozot, aminek az akksijai brutal jol birjak, viszont 3-4 orakat toltodnek, a tokmanya gyenge,a tengelye mar log es meg epp csak elkezdtuk hasznalni. (Illetve a LED-nek bearnyekol sajat maga,pedig az rengetegszer jol jonne)-ennek az arabol is sokkal inkabb egy hasznalt Makita erte volna meg.
Ami NEM:
Einhell, Tescos kinai szarok. (Bar utobbibol az akkupakk hazilag felujithato-konkretan AA akksik vannak benne sorbaforrasztva. :D)
Helgi2019-10-18 20:06:21 // 54598
Szerszámokról, akkus csavarozókról tudtok véleményt mondani? PL.: Flinke, Kraft akkus csavarozók. Vagy maradjak inkább a Black&Decker-né?
bega19862019-10-14 11:15:39 // 54597
Egyet értek.
Levee156SW2019-10-11 10:34:37 // 54596
Ertem, amit irsz, de ha a 3 dolog nem talalkozik, en mindenkepp a kipufogo tengelynel engednek (vagy nem rogzitenem, vagy fellazitanam a kereket azon is (hallottam,aki igy csinalja, bar egy kopott reteszt inkabb cserelni illik))-ill. gyanakodni kezdenek a szijra.
A mondandom lenyege az volt, hogy a fotengely es a szivo tengely -jol belott szijfeszesseg melletti!- relativ szoghelyzete mindennel fontosabb.
A mondandom lenyege az volt, hogy a fotengely es a szivo tengely -jol belott szijfeszesseg melletti!- relativ szoghelyzete mindennel fontosabb.
fazek2019-10-10 10:33:39 // 54595
Jaaa! Így már érthető hogy univerzálisat keresel. Sajnos ebben nem tudok ötletet adni. Hali. ;-)
szállító812019-10-10 10:29:19 // 54594
Szia,
Lehet az első post -ban nem fogalmaztam meg teljesen pontosan, hogy mire szeretném használni a hibakód kiolvasót.
Elsődleges csapásvonal az Alfa -m természetesen, de mivel ez az autó már hírdetésben van, így szeretném, ha a többi otthon lévő autóhoz is valamennyire használható lenne, azaz nem kell feltétlen "csak" AlfaRomeo/FIAT specifikusnak lennie, jó lenne, ha mondjuk például a Vito -mhoz is tudnám használni.
Ugye arról a készülékről, amit linkeltem azt írják a hírdetésben, hogy AlfaRomeo/FIAT spec, de használható a legtöbb OBD I / II autóhoz is, általános diagnosztikára és hibakód törlésre alkalmas lehet.
Minden esetre, ha nem válna be, akkor a következő az általad ajánlott set-up lesz, nem tűnik nagy befektetésnek és nagyon jól fog jönni, ha hibakódot dob az autó.
Köszönöm ez úton is a tanácsodat még egyszer!
Üdv.Gergő
Lehet az első post -ban nem fogalmaztam meg teljesen pontosan, hogy mire szeretném használni a hibakód kiolvasót.
Elsődleges csapásvonal az Alfa -m természetesen, de mivel ez az autó már hírdetésben van, így szeretném, ha a többi otthon lévő autóhoz is valamennyire használható lenne, azaz nem kell feltétlen "csak" AlfaRomeo/FIAT specifikusnak lennie, jó lenne, ha mondjuk például a Vito -mhoz is tudnám használni.
Ugye arról a készülékről, amit linkeltem azt írják a hírdetésben, hogy AlfaRomeo/FIAT spec, de használható a legtöbb OBD I / II autóhoz is, általános diagnosztikára és hibakód törlésre alkalmas lehet.
Minden esetre, ha nem válna be, akkor a következő az általad ajánlott set-up lesz, nem tűnik nagy befektetésnek és nagyon jól fog jönni, ha hibakódot dob az autó.
Köszönöm ez úton is a tanácsodat még egyszer!
Üdv.Gergő
bega19862019-10-10 10:18:12 // 54593
Ha rögzítve van a kipufogóoldali vezérlésed és ráteszed a szíjat, akkor hiába állítod be a főtengelyed 0.00001 mm pontosan, akkor se ott lesz ahova tekered, ott lesz ahol a szíj akarja. Azt csak annyira kell belőni, hogy a fogak jó helyre essenek.
bega19862019-10-10 10:14:32 // 54592
Csak a szívóoldali kereket lazítod fel. A kipufogó oldali fix, vagyis megadja a főtengely pozícióját is. A vezérlésrögzítő kell, azt írtam is. Csak a mérőórát lehet megspórolni szívószállal. A bordát csak azért írtam, hogy nem lehet elrontani a szívószállal sem, mert akkor a bordán látszik hogy nem passzol. És miután kicseréltem és magamnak beállítottam, kb 50 lóerőt kaptam vissza, és alul is nyomatékosabb lett a motor, már 1500-tól volt ereje. Előtte nem tudom mit műveltek vezérléscserénél.
fazek2019-10-10 08:24:13 // 54591
Szia!
Hibakódok kiolvasására és törlésére én az AlfaOBD appot használom, egy ELM327 mindíg van a kocsiban a teló meg úgyis kéznél van. De laptopra a legjobb a MES progi. A többség szerintem azt használja,és kb a feléből megvan. Mes 50€ + ELM327 kb 11 ezer Ft. Ezt a műszert nem ismerem.
Hibakódok kiolvasására és törlésére én az AlfaOBD appot használom, egy ELM327 mindíg van a kocsiban a teló meg úgyis kéznél van. De laptopra a legjobb a MES progi. A többség szerintem azt használja,és kb a feléből megvan. Mes 50€ + ELM327 kb 11 ezer Ft. Ezt a műszert nem ismerem.
szállító812019-10-09 22:30:16 // 54590
Sziasztok,
ezzel a diagnosztikai készülékkel van már valakinek esetleg tapasztalata innen a csoportból? Én a 156 v6 -om motorvezérlőjének a kiolvasásra és esetleges hibakód törlésére szeretném első körben is használni, igaz írja, hogy sok más autóhoz is jó lehet.
OBD I és OBD II diagnosztikai műszer.
Érdemes lehet erre beruházni, ha hobbi szinten szerelget az ember?
Ha abból indulok ki, hogy felénk ca.3-5E HUF egy kiolvasás és hibakód törlés, tehát mondjuk az én esetemben 2-3 év alatt visszahozná az árát.
Véleményeteket ez ügyben előre is köszönöm!
Üdv.Gergő

ezzel a diagnosztikai készülékkel van már valakinek esetleg tapasztalata innen a csoportból? Én a 156 v6 -om motorvezérlőjének a kiolvasásra és esetleges hibakód törlésére szeretném első körben is használni, igaz írja, hogy sok más autóhoz is jó lehet.
OBD I és OBD II diagnosztikai műszer.
Érdemes lehet erre beruházni, ha hobbi szinten szerelget az ember?
Ha abból indulok ki, hogy felénk ca.3-5E HUF egy kiolvasás és hibakód törlés, tehát mondjuk az én esetemben 2-3 év alatt visszahozná az árát.
Véleményeteket ez ügyben előre is köszönöm!
Üdv.Gergő

VKG231!!! (156+75)2019-10-06 13:07:03 // 54589
Én?! :D Te hoztad fel a kalibranéccernétyet :D
Csabo222019-10-06 12:31:17 // 54588
Nem lehet, h kissé eltértünk a tárgytól?
VKG231!!! (156+75)2019-10-06 10:29:21 // 54587
155-ből meg a Q4. És? :)
tdemeter2019-10-06 10:26:19 // 54586
Egyébként van olyan autó amibe jó az:) Nekem volt egy peugeot 405 szívó dízelem, napi 180 km-et tettem meg vele Pest és Cegléd között 3 éven át. Egy ideig rendesen cseréltem az olajat benne, de ette is egy kicsit (teljesen elviselhető módon), így a költségek leszorítása érdekében átálltam a legolcsóbb, 3000 ft-os tescos olajra :) Asszem 5 liter volt olyan 3000 ft akkoriban:))
Tudom, hogy az más kateg volt, de vígan elment vele bárhová:) 120.000 km-ert mentem a vassal mikorra eladtam, semmilyen mechanikus problémát nem okozott nála....
Tudom, hogy az más kateg volt, de vígan elment vele bárhová:) 120.000 km-ert mentem a vassal mikorra eladtam, semmilyen mechanikus problémát nem okozott nála....
Liquid2019-10-05 21:47:10 // 54585
ne hagyd ki a teszkósat se :)
VV62019-10-05 21:35:16 // 54584
:) ...na és akkor szerelés után még ott a dilemma, hogy Selénia vagy MOL Botond...?!
Kazes☻2019-10-05 20:33:25 // 54583
Nem akadékoskodok... én tudom, hogy az Alfa jobb és ennyi. :)
Liquid2019-10-05 20:14:23 // 54582
a GSI az nem az alap, pont ezért írtam, hogy a TS nem extra, hanem alap volt...
A Calibra se egy FAstra.
De ezt gondolom te is vágod :)
Mindenesetre valóban a szükségesnél érzékenyebbek a TS-ek, ez tény, de igen sok olyan ismerősöm van akinél nem hullott szét, persze olyan is van akinél igen. Ilyen a popszakma.
A Calibra se egy FAstra.
De ezt gondolom te is vágod :)
Mindenesetre valóban a szükségesnél érzékenyebbek a TS-ek, ez tény, de igen sok olyan ismerősöm van akinél nem hullott szét, persze olyan is van akinél igen. Ilyen a popszakma.
Csabo222019-10-05 18:17:44 // 54581
Lehet, h rosszul olvastál. Amúgy a csúcs verzió a Calibra-ban a turbós volt.
Akadékoskodhatsz még órák hosszat, a lényegen nem változtat ;)
Akadékoskodhatsz még órák hosszat, a lényegen nem változtat ;)
Helgi2019-10-05 18:17:02 // 54580
Akkor inkább már fiat motor.
Kazes☻2019-10-05 17:56:53 // 54579
Ahogy olvastam a sima hétköznapi motorokról volt szó, nem a csúcs verzióról.
Csabo222019-10-05 17:38:18 // 54578
Akkor nézegesd meg a Kadett és Astra GSi motorokat, vagy a Calibra motorokat ;)
Kazes☻2019-10-05 17:18:51 // 54577
Vectra B
1995,
Motorok: 1.6 (75 LE), 1.6 16V (100 LE), 1.8 16V (115 LE), 2.0 16V (136 LE), 2.5 V6 (170 LE), 1.7 TD (82 LE)
2000
Új motorok: 1.8 16V (125 LE), 2.2 16V (147 LE), 2.6 V6 (170 LE), 2.2 DTI (125 LE)
1995,
Motorok: 1.6 (75 LE), 1.6 16V (100 LE), 1.8 16V (115 LE), 2.0 16V (136 LE), 2.5 V6 (170 LE), 1.7 TD (82 LE)
2000
Új motorok: 1.8 16V (125 LE), 2.2 16V (147 LE), 2.6 V6 (170 LE), 2.2 DTI (125 LE)
Csabo222019-10-05 16:35:56 // 54576
A calibrák többsége 150 lovas volt. A 8 szelepes valóban csak 85 kW volt asszem. De sztem még a kadett GSi is volt már 150 ló, nem beszélve a későbbi Astráról.
Túl van bonyolitva a 2.0 TS. de még az 1.6 TS is amennyiben szijas vezérlésről van szó.
Amúgy vannak szerelők akik pár évtizede a szakmában vannak és ha kell célszerszám nélkül is jól megállapitanak egy tdc-t. Mondjuk azok nem járnak fel ide blogolni meg eszmét cserélni :)
Túl van bonyolitva a 2.0 TS. de még az 1.6 TS is amennyiben szijas vezérlésről van szó.
Amúgy vannak szerelők akik pár évtizede a szakmában vannak és ha kell célszerszám nélkül is jól megállapitanak egy tdc-t. Mondjuk azok nem járnak fel ide blogolni meg eszmét cserélni :)
TIbor2019-10-05 12:06:09 // 54575
...és a régebbi "erős" motorokból sem maradt több életben, mint a TS-ekből. Azok is ugyanúgy széthullottak.
Liquid2019-10-05 11:08:40 // 54574
Ebbe ne menjünk nagyon bele, volt régebben is erősebb motor, de 1996-ban azért nem 150Le volt egy 2l-es motor jellemzője. Igen valóban létezett az Opelnél olyan, de az átlag Vectra-k 115 lovasak voltak, 2 literből. Az Alfánál viszont ez volt az alap. 1.6-ból se nagyon csinált senki akkoriban 120 lovas alapmotort. Ezek fényében értettem a kihegyezettséget.
Pont az ilyen mókolások alapozták meg a "jóhírt".
Legalább a célszerszám-szükségletben egyetértünk :)
Amúgy szerintem, kb. mindenhez kell a megfelelő szerszám, még egy szög beveréséhez is. Mert be lehet ütni féltéglával, de azért az nem jó :)
Pont az ilyen mókolások alapozták meg a "jóhírt".
Legalább a célszerszám-szükségletben egyetértünk :)
Amúgy szerintem, kb. mindenhez kell a megfelelő szerszám, még egy szög beveréséhez is. Mert be lehet ütni féltéglával, de azért az nem jó :)
Csabo222019-10-05 10:55:41 // 54573
Az, hogy szar a TS (szijas), azt mondjuk én személy szerint még jól összerakott vezérléssel is tartom.
Hogy kihegyezett -e? Haaat...
25 éves 2 literes (pl) Opel motor is tudta ezt a teljesítményt 4 gyertyával, vezmód és balansz tengely nélkül.
Azt viszont tény, h a TS-hez valóban kell a célszerszám.
Hogy kihegyezett -e? Haaat...
25 éves 2 literes (pl) Opel motor is tudta ezt a teljesítményt 4 gyertyával, vezmód és balansz tengely nélkül.
Azt viszont tény, h a TS-hez valóban kell a célszerszám.
Liquid2019-10-05 10:37:51 // 54572
Hú gyerekek, kezdődik megint :(
Ha az ember otthon szerel, akkor legyen már annyi benne, hogy beszerzi (megveszi, béreli, kölcsönkéri, ellopja, kinek mi..) a szükséges célszerszámokat, és nem szemre, szívószállal, meg filctollal, kendácsol egy kihegyezett motort, aztán meg megy a vakarózás, hogy szar a TS.
Ha az ember otthon szerel, akkor legyen már annyi benne, hogy beszerzi (megveszi, béreli, kölcsönkéri, ellopja, kinek mi..) a szükséges célszerszámokat, és nem szemre, szívószállal, meg filctollal, kendácsol egy kihegyezett motort, aztán meg megy a vakarózás, hogy szar a TS.