Szemre is latszanak a magasabb butykok a JTS-en, es nincs ket azonos cikkszam...
Viszont az is feltunik, hogy a JTS-nel 3 cikkszam van - amennyire en tudom, a szivo tengelyen valtoztattak menet kozben.
Talan pont a 166 /162 lovas valtozat szerint kulonbozik(937A1000/2000), de ebben mar nem vagyok biztos.
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Levee156SW2019-11-27 22:49:03 // 54642
Csontdaráló2019-11-27 06:33:08 // 54641
Köszönöm! Szerintem nem kísérletezek vele amíg nem muszáj. De jó tudni.
Liquid2019-11-26 22:30:38 // 54640
Liquid2019-11-26 22:27:18 // 54639
Liquid2019-11-26 22:07:02 // 54638
tudtommal nem ugyanaz
Csontdaráló2019-11-26 22:04:39 // 54637
Többiek? :)
Daveee10 Ɨ|ѯ2019-11-26 19:53:49 // 54636
Na ezzel megfogtal. Passzolom.
Csontdaráló2019-11-26 19:33:55 // 54635
Elsősorban jó legyen, aztán meglátjuk mennyire olcsó. Még egy kérdés: A 2.0 TS és a 2.0 JTS tengelye megegyezik?
Daveee10 Ɨ|ѯ2019-11-26 19:29:38 // 54634
Szerintem felejtos. Marcsak azert is mert nem lesz olcsobb, mint egy jo allapotu bontott.
Csontdaráló2019-11-26 19:27:53 // 54633
Köszi! Vezérműtengelyt érdemes felújíttatni? Mennyit bír ki vajon egy ilyen feltöltött és visszaköszörült tengely?
Daveee10 Ɨ|ѯ2019-11-26 19:12:42 // 54632
Nekem a kipufogo oldali a kopott, es ugyanigy a 3-4 hengere. Nem kell mindkettot cserelni eleg a szivo oldalit. Hodrotoke az a ketto tuti cseres, en darabokra szedtem a tobbit, gazolajban kimostam . Kozepe kihuz, az is szetszedheto. Minden kimos, kifuj levegovel, osszerak. Inditas utan lesz egy perc csufos kopogas, de megtelnek olajjal es akkor mar fasza. Esetleg meg a szelepszar szimeringeket erdemes kicserelni, mert a tobblethotol megkemenyedhet. De az nagy melo, mert a szeleprugokat ki kell venni, szimering le, az ujat meg ugy kell felutni. Ezt nem fogod tudni megcsinalni ha helyen van a hengerfej. H meg leveszed akkor sikolas. Meg nem fog siman lejonni, sztem mint nalam ugy kell leegetni. A lenyeg, h ha szerencsed van, akkor eleg a vezmutengely csere meg az a ket hidrotoke. A tobbi kitisztit. A lenyeg, h ugyanoda tedd oket vissza, ne csereld oket ossze. Sok sikert hozza.
Csontdaráló2019-11-26 18:47:03 // 54631
Ahogy most kutakodok a neten, olyan cikkeket találok, miszerint a kitámasztó hidrotőke miatt előfordulhat olyan, hogy amelyik hidrotőke kitámaszt, ott kopik el a bütyök, míg a többi helyen ép marad. Habár ez is az elégtelen kenés számlájára írható. Ellenben olajsár nincsen, tehát valószínű cserélték az olajat rendszeresen, csak néha-néha minimumra futhatott az olajszint.
Csontdaráló2019-11-26 17:18:05 // 54630
Számomra az is rejtély, hogy miért kopott meg brutál módon az egyik, és miért úszta meg kvázi teljesen a párja...? Kevés olajmennyiségre tudok gondolni, mivel többnyire a szívóoldali tengely kopott, és ugye az van a legmagasabban a blokkban. Olajnyomásmérő sajnos nincs a kocsiban, de szeretnék bele rakni később. Jelenleg Selena Racing 10w60 olaj van benne. Kb egy hete töltöttem fel, azóta egy próbakört mentem.vele, max 3km-t.
A szelepeket azért kérdeztem, hogy vajon megszorulhatott-e a szelep attól, hogy a kopott bütyök miatt kicsi a szelephézag, a hő viszont vélhetően magasabb.
A szelepeket azért kérdeztem, hogy vajon megszorulhatott-e a szelep attól, hogy a kopott bütyök miatt kicsi a szelephézag, a hő viszont vélhetően magasabb.
pettinke2019-11-26 16:58:53 // 54629
szelepet én nem cserélnék, annak tán nincs baja.
a veztengelyek tuti cserések, hidrotőkéből is a kopottak mindenképpen, de akkor már inkább az összes.
valamiért az autó előző életében szar volt az olajzás...
- eleve nem megfelelő olaj
- vízzel keveredett olaj
- túlhordott olaj
- gyenge olajszivattyú
- eltömődött olajjárat
a veztengelyek tuti cserések, hidrotőkéből is a kopottak mindenképpen, de akkor már inkább az összes.
valamiért az autó előző életében szar volt az olajzás...
- eleve nem megfelelő olaj
- vízzel keveredett olaj
- túlhordott olaj
- gyenge olajszivattyú
- eltömődött olajjárat
Csontdaráló2019-11-26 16:14:49 // 54628
Csontdaráló2019-11-26 14:21:54 // 54627
Kitűnő... Akkor megnyertem 2 új tengelyt, illetve 16 új hidrotőkét? Vagy cseréljem az összes szelepet is?
Daveee10 Ɨ|ѯ2019-11-26 14:12:44 // 54626
Abszolut nem normalis. Igy a szelepek nem egyszerre zarnak. Latszik is a bal oldalin, h szep fenyesre kopott a bal oldali viszont a gyari megmunkalt fem. Ez vezermutengely csere gyanus. Azt, h mi okozza nem tudom, mert sokmindent olvastam mar. Mindenesetre a hidrotoken is latszik ha kiveszed a tengelyt, h a tetejet egyvonalban elvetegette a butyok, ahelyett, h egy szep vekony vonalakbol allo kort latnal rajta, mint a mellette levon
Csontdaráló2019-11-26 13:57:51 // 54625
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Épp most cserélem az Alfa GTV-m 2.0 JTS motorján a vezérlést. Levettem a szelepfedelet, és a következőt látom. A vezérműtengely egy párban lévő bütykei közt látványos eltérés van. Pl az egyes henges szívó oldalon az egyik bütyök 43mm, a másik 46mm (tolómérővel gyorsan rámértem). Ez normális eltérés? Nem csináltam még vezérlést 2.0 JTS-en, de gyanítom, hogy ez így nem normális...Válaszotokat előre is köszönöm!
A segítségeteket szeretném kérni. Épp most cserélem az Alfa GTV-m 2.0 JTS motorján a vezérlést. Levettem a szelepfedelet, és a következőt látom. A vezérműtengely egy párban lévő bütykei közt látványos eltérés van. Pl az egyes henges szívó oldalon az egyik bütyök 43mm, a másik 46mm (tolómérővel gyorsan rámértem). Ez normális eltérés? Nem csináltam még vezérlést 2.0 JTS-en, de gyanítom, hogy ez így nem normális...Válaszotokat előre is köszönöm!
hepike2019-11-25 23:00:36 // 54624
Szia,
Első dolgom volt a relét és a kábeleket egyesével végigmérni a vezérlőig. Minden rendbem van vele.
Az olajnyomás érzékelőt kicseréltem, de ugyan olyan értékeket hoz, vagy is az is jó.
Amit megfigyeltem, hogy a rendszernyomás egyetlen váltástól 60-ról 20Bar alá esik. És innen nézve igaza van a vezérlőnek, mert folyamatosan megy a szivattyú, ha váltok.
A nyomástározó 5p20mp-ig tartja 44,8 Bar felett a nyomást, így én ezt is kizárnám.
A hidraulika olaj át tud folyni a váltóba? Ezt hogy ellenőrizzem?
Én egyébként a mágnesszelepeket gyanítom, mert gyanúsan nagy a nyomásvesztés, ha bármelyik is megmozdul.
A kuplung munkahengert is karmantyúzni kell, csupa olaj mindenhol a valto miatta.
Első dolgom volt a relét és a kábeleket egyesével végigmérni a vezérlőig. Minden rendbem van vele.
Az olajnyomás érzékelőt kicseréltem, de ugyan olyan értékeket hoz, vagy is az is jó.
Amit megfigyeltem, hogy a rendszernyomás egyetlen váltástól 60-ról 20Bar alá esik. És innen nézve igaza van a vezérlőnek, mert folyamatosan megy a szivattyú, ha váltok.
A nyomástározó 5p20mp-ig tartja 44,8 Bar felett a nyomást, így én ezt is kizárnám.
A hidraulika olaj át tud folyni a váltóba? Ezt hogy ellenőrizzem?
Én egyébként a mágnesszelepeket gyanítom, mert gyanúsan nagy a nyomásvesztés, ha bármelyik is megmozdul.
A kuplung munkahengert is karmantyúzni kell, csupa olaj mindenhol a valto miatta.
Csabo222019-11-24 09:36:00 // 54623
Szia
Az akksi mellett lévő selespeed relé csatlakozásai és esetleg a kábelek is hajlamosak elöregedni. Tanácsos lenne esetleg azokat is felújítani. Illetve ellenőrizni hogy a robotból nem folyik e a váltóba a folyadék.
Az akksi mellett lévő selespeed relé csatlakozásai és esetleg a kábelek is hajlamosak elöregedni. Tanácsos lenne esetleg azokat is felújítani. Illetve ellenőrizni hogy a robotból nem folyik e a váltóba a folyadék.
hepike2019-11-23 20:01:33 // 54622
Sziasztok,
Selespeed-hez keresek tippeket vagy alkatrészeket. Szivattyú relé hibát hoz a vezérlő annak ellenére, hogy tökéletesen működik. Szivattyút felújítottam, relét újra cseréltem (eléggé meg volt már kopva) és vezérlőt is cseréltem, de a hiba maradt. A hiba, pedig, hogy folyamatosan kilöki váltáskor üresbe magát, akár kézzel, akár automatában váltok. Amikor kilöki üresbe, olyankor a rendszer nyomás 30Bar alá esik, azaz feltételezem védelmi mechanizmus. Viszont 44,8Bar alatt pedig indul a szivattyú, amit 64 Bar-ra küld fel és ha nem nyúlok semmihez, akkor 3 percig nem esik le a nyomás 44,8Bar alá.
A vezetékek végigmértem a reléig és vissza, megfelelő volt mindenhol.
Mivel semmi egyéb hibát nem hoz a váltóvezérlő (belső szivárgás, külső szivárgás, gyors nyomásvesztés stb.), ezért egyesével csereberélem az alkatrészeket. Most a nyomásszenzor jön, holnap csere.
Erre van-e valakinek ötlete?
Ötlet esetleg, hogy hol lehet venni új szenzort (egyébként is kellene) Magneti Marelli OPS04?
Köszönöm,
Ádám.
Selespeed-hez keresek tippeket vagy alkatrészeket. Szivattyú relé hibát hoz a vezérlő annak ellenére, hogy tökéletesen működik. Szivattyút felújítottam, relét újra cseréltem (eléggé meg volt már kopva) és vezérlőt is cseréltem, de a hiba maradt. A hiba, pedig, hogy folyamatosan kilöki váltáskor üresbe magát, akár kézzel, akár automatában váltok. Amikor kilöki üresbe, olyankor a rendszer nyomás 30Bar alá esik, azaz feltételezem védelmi mechanizmus. Viszont 44,8Bar alatt pedig indul a szivattyú, amit 64 Bar-ra küld fel és ha nem nyúlok semmihez, akkor 3 percig nem esik le a nyomás 44,8Bar alá.
A vezetékek végigmértem a reléig és vissza, megfelelő volt mindenhol.
Mivel semmi egyéb hibát nem hoz a váltóvezérlő (belső szivárgás, külső szivárgás, gyors nyomásvesztés stb.), ezért egyesével csereberélem az alkatrészeket. Most a nyomásszenzor jön, holnap csere.
Erre van-e valakinek ötlete?
Ötlet esetleg, hogy hol lehet venni új szenzort (egyébként is kellene) Magneti Marelli OPS04?
Köszönöm,
Ádám.
Pretor2019-11-20 19:46:29 // 54621
Sziasztok!
Tolna megye vagy környékén tudtok ajánlani megbízható szerelőt?
159-es 1.9jtdm nek szeretném megnézetni a porlasztók illetve az EGR, DPF állapotát fizikális és gépi kiolvasással is.
Köszönöm!
Tolna megye vagy környékén tudtok ajánlani megbízható szerelőt?
159-es 1.9jtdm nek szeretném megnézetni a porlasztók illetve az EGR, DPF állapotát fizikális és gépi kiolvasással is.
Köszönöm!
gyml2019-11-20 10:13:26 // 54620
Sziasztok!
Meg tudnátok nekem mondani hogy GTV/Spiderből a 2,0 TS motort váltóval együtt ki lehet-e venni egyben felfele? A leírás szerint lefele igen, de engem a másik irány érdekelne.
Meg tudnátok nekem mondani hogy GTV/Spiderből a 2,0 TS motort váltóval együtt ki lehet-e venni egyben felfele? A leírás szerint lefele igen, de engem a másik irány érdekelne.
Beló2019-11-18 21:22:20 // 54619
Köszönöm! Ez nagyon drága, főleg, hogy használt!
Beló2019-11-18 20:47:07 // 54617
Köszönöm szépen, de ezeket már mind láttam, egy baj van, ha az árát nem is nézzük, hogy mind jobbos, már az alfa képviselettel is beszéltem, nálluk is csak jobbos van, ez nagyon szomorú! 😢😭
pulse16652019-11-18 19:00:42 // 54616
Sziasztok!!Szeretnék segítséget kérni tőletek, egyszer csak kaptam egy izzító gyertya hibát, mellé egy motor hibát az autó szerviz módba váltott (erőtlen). Ki olvastam a hibákat a képen láthatóakat kaptam, néztem kapcsolási rajzot és elméletileg ez mind 1 áramkör.Lehetséges valami elektromos gubanc? Valaki találkozott már ilyennel? Az autó egy 2002es 147 1.9jtd. Esetleg tudtok valakit aki rátud nézni pécsen?
Beló2019-11-18 12:31:31 // 54614
Sziasztok!
Abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy adott egy Gtv 96-os 2.0Ts, 20mm ültetéssel, amihez a földön nincs toronycsapágy, ha valakinek van az is egy megoldás! De hogyan lehet megoldani másképp? Mivel a rugó felső átmérője nagyobb mint a 145, 146, fiat marea, brava, stb. Így azoknak a torony csapágyát nem tudom betenni! Esetleg rugó csere, vagy valami màs megoldás? Aki tud segíteni, annak nagyon köszönöm! S.O.S 🙏😢
Abban szeretném kérni a segítségeteket, hogy adott egy Gtv 96-os 2.0Ts, 20mm ültetéssel, amihez a földön nincs toronycsapágy, ha valakinek van az is egy megoldás! De hogyan lehet megoldani másképp? Mivel a rugó felső átmérője nagyobb mint a 145, 146, fiat marea, brava, stb. Így azoknak a torony csapágyát nem tudom betenni! Esetleg rugó csere, vagy valami màs megoldás? Aki tud segíteni, annak nagyon köszönöm! S.O.S 🙏😢
Liquid2019-11-09 18:55:14 // 54613
Lidl Parkside, nem tudok jobbat ár/érték arányban. Van nekem is mindenféle gépem ebből a "márkából"
Skodra2019-11-09 18:02:50 // 54612
Sziasztok ! Szeretném kérdezni,hogy a 156-os 2.4jtd 20V motor.a hosszbordás vezető görgőjét hogyan lehet cserélni? Mert oldalra nem fér ki .....?! Köszönöm!
Levee156SW2019-11-09 06:52:36 // 54611
Hallomasbol ugy tudom,pont a trafoknal csak a Bosch fog mukodni- en inkabb abbol raktam jo allapotu bontottat,mikor kellett. Az minden esetre biztos nem jo,hogy nem egy marka a negy.
Juve1562019-11-08 16:32:39 // 54610
Sziasztok! Kis segítséget kérnék tőletek! A 4 db gyujtotrafo közöl 3 db Bosch és 1 db Magneti Marelli! Kicseréltem 2 db Bosch trafót új Magneti Marelli trafora, a 2-es és 3-as hengernel! Ezt követő indítás után jött a hibakod! P0352 és P0353 hibakod! Töröltem őket majd újra indítás és újra ugyan ez a hibakod. Vissza tettem a 2 db Bosch trafót és a fenti hiba nem jött elő! Mi lehet a hiba oka?
Kazes☻2019-10-21 12:41:01 // 54609
Akkor ez pont jó neked is... az általad említett 50 m-es kábeleddel szinte bárhol meg tudod oldani! :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-10-21 12:26:14 // 54608
Én is így gondolom, hogy "hűtővíz-hűtővíz" annak mindegy hogy milyen motorban kereng - csak ugye jellemzően a dízeleknél van para a hideg(nem)indítással...
amúgy "egy okos százat csinál" :-) - beleolvastam Warbi leírásába meg ránéztem a netre és egyből összeállt a szitu:
-igazából nekem nincs választás mert a 12V-os szisztem az max. tévesen van előmelegítőnek nevezve, ha utánaszámolok az jön ki hogy Warbi által megadott (ki lehetne számolni pontosan a felfűtési időt meg a szükséges elektromos teljesítményt is de így első körben minden okom megvan az ő adatait kiindulásnak venni annál is inkább hogy gyakorlatban is levizsgázott) 600W 12V-os akkuból 50A-es áramfelvételt jelent ami a megadott alap 1 órás üzemnél simán kinyírja az aGGsit. :-p
-azaz a 12V az inkább "utánmelegítő" abban az értelemben hogy előtte be kell az autót indítani és utána gyorsabban melegszik mert elektromosan is rásegít.
Nem mondom hogy ennek nincs értelme - bizonyos használatnál nagyonis van , de én jellemzően nem ide tartozom, nekem van szükségem kis túlzással hogy odaérkezéskor az autót beb..szom a parkolóba és mondjuk 5 nap állás meg mínusz akárhány múlva gond nélkül induljon és onnan 50-60 km haza - mert én erre használom az autót nem járok vele a budira is...
Majd beszélek Warbival , igazából a villany része érdekel, az sem kizárt hogy van egy hűtőmaszkom ami egy koccanásnál kipattant és én magam mentem át rajta :-S. Meg lett ragasztva, de a scudetto eredetire nem javítható (műanyagot nem tudnak krómozni) alapvetően hosszú távra a donoré lesz lefestve + vettem rá gyári zsírúj krómpajzsot. Tavaszra elég ha elkészül, addig a ragasztott pajzs lesz de megcsinálom a 220-as cuccost rajta és jövő nyáron rendbeteszem azt is - és mint a gumit ősszel cserélgetem (4 pattintás + 1 csavar)
amúgy "egy okos százat csinál" :-) - beleolvastam Warbi leírásába meg ránéztem a netre és egyből összeállt a szitu:
-igazából nekem nincs választás mert a 12V-os szisztem az max. tévesen van előmelegítőnek nevezve, ha utánaszámolok az jön ki hogy Warbi által megadott (ki lehetne számolni pontosan a felfűtési időt meg a szükséges elektromos teljesítményt is de így első körben minden okom megvan az ő adatait kiindulásnak venni annál is inkább hogy gyakorlatban is levizsgázott) 600W 12V-os akkuból 50A-es áramfelvételt jelent ami a megadott alap 1 órás üzemnél simán kinyírja az aGGsit. :-p
-azaz a 12V az inkább "utánmelegítő" abban az értelemben hogy előtte be kell az autót indítani és utána gyorsabban melegszik mert elektromosan is rásegít.
Nem mondom hogy ennek nincs értelme - bizonyos használatnál nagyonis van , de én jellemzően nem ide tartozom, nekem van szükségem kis túlzással hogy odaérkezéskor az autót beb..szom a parkolóba és mondjuk 5 nap állás meg mínusz akárhány múlva gond nélkül induljon és onnan 50-60 km haza - mert én erre használom az autót nem járok vele a budira is...
Majd beszélek Warbival , igazából a villany része érdekel, az sem kizárt hogy van egy hűtőmaszkom ami egy koccanásnál kipattant és én magam mentem át rajta :-S. Meg lett ragasztva, de a scudetto eredetire nem javítható (műanyagot nem tudnak krómozni) alapvetően hosszú távra a donoré lesz lefestve + vettem rá gyári zsírúj krómpajzsot. Tavaszra elég ha elkészül, addig a ragasztott pajzs lesz de megcsinálom a 220-as cuccost rajta és jövő nyáron rendbeteszem azt is - és mint a gumit ősszel cserélgetem (4 pattintás + 1 csavar)
Kazes☻2019-10-19 22:40:25 // 54607
Gondolom, hisz csak a vizet melegíti. De hívd fel a szakit és informál. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-10-19 22:30:16 // 54606
dízel/benzines mindegy?
Vasi7772019-10-19 20:24:56 // 54605
Helló!
Lassan egy hónapja vagyok Alfa tulaj és hát sajnos utolért a technika ördöge. Hallottatok vagy láttatok hasonlót:
Nem mindig jön elő, egyszercsak elmegy a rádió ( navis egység) 1 másodpercre,mintha nem lenne jel elsötétül a kijelzője a kocsi kihagy, majd visszatér az élet és megy minden tovább minha mi sem történt volna,még hibakód sincs. Valamikor többször előfordul valamikor nem csinálja 1-2 napig. Előfordult,hogy egymás után többször elment ( 2-3-szor ) és a sebességmutató ugrált,félreálltam kulcs ki-be indít és minden rendbe. Sajnos a rádió nem a legjobb sokszor nem vesz adást és a cd-tárat sem olvassa be,csak újraindítás után. Ötlet?
Lassan egy hónapja vagyok Alfa tulaj és hát sajnos utolért a technika ördöge. Hallottatok vagy láttatok hasonlót:
Nem mindig jön elő, egyszercsak elmegy a rádió ( navis egység) 1 másodpercre,mintha nem lenne jel elsötétül a kijelzője a kocsi kihagy, majd visszatér az élet és megy minden tovább minha mi sem történt volna,még hibakód sincs. Valamikor többször előfordul valamikor nem csinálja 1-2 napig. Előfordult,hogy egymás után többször elment ( 2-3-szor ) és a sebességmutató ugrált,félreálltam kulcs ki-be indít és minden rendbe. Sajnos a rádió nem a legjobb sokszor nem vesz adást és a cd-tárat sem olvassa be,csak újraindítás után. Ötlet?
Haddel2019-10-19 20:02:30 // 54604
Én sok félét használok,de a legjobban a Festool gépei tetszenek. Nagyon erős az aksija,és a súlypontja is tökéletes.
Ami hátrány,hogy a régebbi modelleknél ,nem volt a géptestben menetes furat ,akasztó felcsavarozásához,az akkumulátoron volt akasztó,ami hamar letört. Az új modellekbe csavarral lehet akasztót rögzíteni.
Ami hátrány,hogy a régebbi modelleknél ,nem volt a géptestben menetes furat ,akasztó felcsavarozásához,az akkumulátoron volt akasztó,ami hamar letört. Az új modellekbe csavarral lehet akasztót rögzíteni.
Kazes☻2019-10-19 15:08:31 // 54603
Itt egy jó pl... én már régóta tervezem, de Warbi be is szerelte. Remek. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2019-10-19 14:43:33 // 54602
üdv Urak!
valamiféle motor-előmelegítőn gondolkodok, akár megoldódik később az alap- probléma (a szívató mintha semnmit sem csinálna pedig fizikailag benne minden OK) akár nem...
nagyon egyszerűen az van hogy ugye 29 éves karbis boxer, panel alatti garázsban van , ott pöccre indul bármikor - de rémálom vele egy ottalvós téli kiruccanás mert nappal és/vagy komolyabb 10-12 óra kintállásos szünet után úgy kell életre imátkozni :-(
(ha beindul lemegy egyben egy ezrest akár - csak induljon be! .-p)
nem tudom létezik-e a kettő kombinációja de hezitálok a hálózati és az akksis verzió között.
A hálózati azért lenne jó mert biztosan hatékonyabb és mindig működik ha van hova dugni - márpedig jellemzően hotelek, panziók előtt áll azon a néhány kritikus éjszakán. Egy 50m-es hosszabbító mindig elfér - remélem toldható vezetékes is létezik, nem csak aminél a motortérben kell egy csomó hely és a kasznin lyukakat kell vágni :-S)
A saját akksis sem rossz mert legrosszabb esetben (ezen az autón 5 év akksi nélküli állás után is csak az órát kell beállítani :-) az akksi tölthető/tárolható kivéve meleg helyen, portán pld. éjszaka így azt a verziót kizárhatjuk hogy pont az indításra nem marad szuffla benne :-p)
csak nem tudom elképzelni hogy egy ponton keringetés nélkül* mennyire hatékony vagy ha igen akkor ahhoz mekkora hő kell egyrészt áramfelvétel másrészt felhevülés miatt - felgyújtani sem szeretném az autót :-p
*(éppen ezen a motoron egy kesztyű kell a csúszás miatt simán korbeforgatható párszor a főtengely és vele együtt a vízpumpa)
köszi előre is, jöhet a sok "okosHSZ" :-)
valamiféle motor-előmelegítőn gondolkodok, akár megoldódik később az alap- probléma (a szívató mintha semnmit sem csinálna pedig fizikailag benne minden OK) akár nem...
nagyon egyszerűen az van hogy ugye 29 éves karbis boxer, panel alatti garázsban van , ott pöccre indul bármikor - de rémálom vele egy ottalvós téli kiruccanás mert nappal és/vagy komolyabb 10-12 óra kintállásos szünet után úgy kell életre imátkozni :-(
(ha beindul lemegy egyben egy ezrest akár - csak induljon be! .-p)
nem tudom létezik-e a kettő kombinációja de hezitálok a hálózati és az akksis verzió között.
A hálózati azért lenne jó mert biztosan hatékonyabb és mindig működik ha van hova dugni - márpedig jellemzően hotelek, panziók előtt áll azon a néhány kritikus éjszakán. Egy 50m-es hosszabbító mindig elfér - remélem toldható vezetékes is létezik, nem csak aminél a motortérben kell egy csomó hely és a kasznin lyukakat kell vágni :-S)
A saját akksis sem rossz mert legrosszabb esetben (ezen az autón 5 év akksi nélküli állás után is csak az órát kell beállítani :-) az akksi tölthető/tárolható kivéve meleg helyen, portán pld. éjszaka így azt a verziót kizárhatjuk hogy pont az indításra nem marad szuffla benne :-p)
csak nem tudom elképzelni hogy egy ponton keringetés nélkül* mennyire hatékony vagy ha igen akkor ahhoz mekkora hő kell egyrészt áramfelvétel másrészt felhevülés miatt - felgyújtani sem szeretném az autót :-p
*(éppen ezen a motoron egy kesztyű kell a csúszás miatt simán korbeforgatható párszor a főtengely és vele együtt a vízpumpa)
köszi előre is, jöhet a sok "okosHSZ" :-)
Kazes☻2019-10-19 12:49:13 // 54601
A Lidl-is cuccok nekem is beváltak, ahogy a Skil és a B&D is (ez utóbbiból egy fúró legalábbis) és még a Bauhausban is vannak jók, különböző márkákból, csak ott némelyik már kicsit drágán.
A Tascos és hasonlók, meg a Hándöj szerintem is felejtős... pár próbálkozásomból, mind szívás volt.
A Tascos és hasonlók, meg a Hándöj szerintem is felejtős... pár próbálkozásomból, mind szívás volt.
pettinke2019-10-19 12:20:15 // 54600
úgy nagyjából csatlakoznék mindenhez, amit hozzátennék:
- Hyundai felejtős,
- B&D eljátszotta nálam a bizalmát már évekkel ezelőt
- a Lidl cuccok (Parkside) viszont hobbira tök jók, akkus csavarozó évek óta szolgál itthon, sőt egy másik még az autós műhelyt is bírja 1 éve
- Ryobi sem rossz
- Hyundai felejtős,
- B&D eljátszotta nálam a bizalmát már évekkel ezelőt
- a Lidl cuccok (Parkside) viszont hobbira tök jók, akkus csavarozó évek óta szolgál itthon, sőt egy másik még az autós műhelyt is bírja 1 éve
- Ryobi sem rossz
Levee156SW2019-10-19 09:26:43 // 54599
Szia, ez igy eleg tag, de par dolgot irok (motoros vonalon).
Eros hobbi szinten a legjobb ar-ertek aranyt a nagy markak kistesoi adtak (Skil, Maktec) -csak mennek es mennek, es nem voltak dragak.Hasonlo eddig az elmeny a masfel kezes Hyunday flexszel-de az meg eleg uj.
Lidl cuccokat meg nem mertem,de csak jot hallani roluk, es a 3 ev gari megnyugtato.
AEG-et, Makitat sztem nem kell magyarazni.
Stanleybol meg csak biteket,ilyesmit hasznaltam-felprofi szinten OK.
A B&D kakukktojas eros kozepkategoriatol felfele foglalkoznek csak vele - van egy 710W fem hajtlmuhazas utvefurom,ami nem rossz,de erezheto,hogy nem lesz mar vele 2-3 haz felhuzva,mint az elodjevel.Pedig karban is tartom,nem csak hajtom-a gyorstokmanya viszont vilagbajnok.
Hasznalok meg egy akkus csavarozot, aminek az akksijai brutal jol birjak, viszont 3-4 orakat toltodnek, a tokmanya gyenge,a tengelye mar log es meg epp csak elkezdtuk hasznalni. (Illetve a LED-nek bearnyekol sajat maga,pedig az rengetegszer jol jonne)-ennek az arabol is sokkal inkabb egy hasznalt Makita erte volna meg.
Ami NEM:
Einhell, Tescos kinai szarok. (Bar utobbibol az akkupakk hazilag felujithato-konkretan AA akksik vannak benne sorbaforrasztva. :D)
Eros hobbi szinten a legjobb ar-ertek aranyt a nagy markak kistesoi adtak (Skil, Maktec) -csak mennek es mennek, es nem voltak dragak.Hasonlo eddig az elmeny a masfel kezes Hyunday flexszel-de az meg eleg uj.
Lidl cuccokat meg nem mertem,de csak jot hallani roluk, es a 3 ev gari megnyugtato.
AEG-et, Makitat sztem nem kell magyarazni.
Stanleybol meg csak biteket,ilyesmit hasznaltam-felprofi szinten OK.
A B&D kakukktojas eros kozepkategoriatol felfele foglalkoznek csak vele - van egy 710W fem hajtlmuhazas utvefurom,ami nem rossz,de erezheto,hogy nem lesz mar vele 2-3 haz felhuzva,mint az elodjevel.Pedig karban is tartom,nem csak hajtom-a gyorstokmanya viszont vilagbajnok.
Hasznalok meg egy akkus csavarozot, aminek az akksijai brutal jol birjak, viszont 3-4 orakat toltodnek, a tokmanya gyenge,a tengelye mar log es meg epp csak elkezdtuk hasznalni. (Illetve a LED-nek bearnyekol sajat maga,pedig az rengetegszer jol jonne)-ennek az arabol is sokkal inkabb egy hasznalt Makita erte volna meg.
Ami NEM:
Einhell, Tescos kinai szarok. (Bar utobbibol az akkupakk hazilag felujithato-konkretan AA akksik vannak benne sorbaforrasztva. :D)
Helgi2019-10-18 20:06:21 // 54598
Szerszámokról, akkus csavarozókról tudtok véleményt mondani? PL.: Flinke, Kraft akkus csavarozók. Vagy maradjak inkább a Black&Decker-né?
bega19862019-10-14 11:15:39 // 54597
Egyet értek.
Levee156SW2019-10-11 10:34:37 // 54596
Ertem, amit irsz, de ha a 3 dolog nem talalkozik, en mindenkepp a kipufogo tengelynel engednek (vagy nem rogzitenem, vagy fellazitanam a kereket azon is (hallottam,aki igy csinalja, bar egy kopott reteszt inkabb cserelni illik))-ill. gyanakodni kezdenek a szijra.
A mondandom lenyege az volt, hogy a fotengely es a szivo tengely -jol belott szijfeszesseg melletti!- relativ szoghelyzete mindennel fontosabb.
A mondandom lenyege az volt, hogy a fotengely es a szivo tengely -jol belott szijfeszesseg melletti!- relativ szoghelyzete mindennel fontosabb.
fazek2019-10-10 10:33:39 // 54595
Jaaa! Így már érthető hogy univerzálisat keresel. Sajnos ebben nem tudok ötletet adni. Hali. ;-)
szállító812019-10-10 10:29:19 // 54594
Szia,
Lehet az első post -ban nem fogalmaztam meg teljesen pontosan, hogy mire szeretném használni a hibakód kiolvasót.
Elsődleges csapásvonal az Alfa -m természetesen, de mivel ez az autó már hírdetésben van, így szeretném, ha a többi otthon lévő autóhoz is valamennyire használható lenne, azaz nem kell feltétlen "csak" AlfaRomeo/FIAT specifikusnak lennie, jó lenne, ha mondjuk például a Vito -mhoz is tudnám használni.
Ugye arról a készülékről, amit linkeltem azt írják a hírdetésben, hogy AlfaRomeo/FIAT spec, de használható a legtöbb OBD I / II autóhoz is, általános diagnosztikára és hibakód törlésre alkalmas lehet.
Minden esetre, ha nem válna be, akkor a következő az általad ajánlott set-up lesz, nem tűnik nagy befektetésnek és nagyon jól fog jönni, ha hibakódot dob az autó.
Köszönöm ez úton is a tanácsodat még egyszer!
Üdv.Gergő
Lehet az első post -ban nem fogalmaztam meg teljesen pontosan, hogy mire szeretném használni a hibakód kiolvasót.
Elsődleges csapásvonal az Alfa -m természetesen, de mivel ez az autó már hírdetésben van, így szeretném, ha a többi otthon lévő autóhoz is valamennyire használható lenne, azaz nem kell feltétlen "csak" AlfaRomeo/FIAT specifikusnak lennie, jó lenne, ha mondjuk például a Vito -mhoz is tudnám használni.
Ugye arról a készülékről, amit linkeltem azt írják a hírdetésben, hogy AlfaRomeo/FIAT spec, de használható a legtöbb OBD I / II autóhoz is, általános diagnosztikára és hibakód törlésre alkalmas lehet.
Minden esetre, ha nem válna be, akkor a következő az általad ajánlott set-up lesz, nem tűnik nagy befektetésnek és nagyon jól fog jönni, ha hibakódot dob az autó.
Köszönöm ez úton is a tanácsodat még egyszer!
Üdv.Gergő
bega19862019-10-10 10:18:12 // 54593
Ha rögzítve van a kipufogóoldali vezérlésed és ráteszed a szíjat, akkor hiába állítod be a főtengelyed 0.00001 mm pontosan, akkor se ott lesz ahova tekered, ott lesz ahol a szíj akarja. Azt csak annyira kell belőni, hogy a fogak jó helyre essenek.