Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
beeep1462005-01-28 11:36:44 // 1892
Na ez az amit el akarok kerülni! A durva hang. Sportos - Alfás hangja legyen, nem akarom, hogy a szomszéd 5 perccel hamarabb tudja, hogy hazaértem, mint én.. :-))
Wickey2005-01-28 11:32:11 // 1891
Bakterom.
100ezerért veszek két autót. :-(
Az egész kipufogóm, leömlők nélkül:két flexicsővel, új csövekkel, új középső és hátsódobbal volt felszerelve 40 ezer tavaly...
Csúnyán is szól, de legalább kipufogó :-)))
beeep1462005-01-28 11:28:57 // 1890
Aha, hasonlókat hallottam én is. Az univerzális dobokkal mi a helyzet? Felrakhatók rendesen, vagy ez is a "mindenre jó azaz semmire nem jó" kategória?
granturismo2005-01-28 11:21:58 // 1889
A típusspecifikus Remus hátsó dob véggel 60-100eFt típusfüggő. Meg a Supersprint és a Sebring is hasonló árban van. Univerzális dobok persze olcsóbbak. És ott van még a magyar gyártmányú dobok. Ezek 10-50eFt ban vannak.
Gordon2005-01-28 11:10:09 // 1888
És "tudtok".. szóval hol, mennyiért?
beeep1462005-01-28 11:09:07 // 1887
Akinek volt-van, egy Remus ovál vég-hátsó dob árban milyen összeg körül mozog?
Gordon2005-01-28 11:04:04 // 1886
156-ra engem is érdekelne Remus kipufogó, tudok valami jó vásárlási helyet?
pb_2005-01-28 11:02:15 // 1885
Ha csak a hang kell elég a véget cserélni, vagy, ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor a dobot.
beeep1462005-01-28 10:58:17 // 1884
Csak a hangra erősítenék.
Természetesen a Remus is képben van, csak megpróbálok általatok képben lenni, mi jó, mi nem jó.
Ystuc kollégával értekeztünk a témában, ő ajánlott egy céget, aki neki is csinálta, csak természetesen Budapest. :-)) Próbálok a környéken valami megbízható céget keresni, de már úgy mennék, hogy ezt és ezt akarom felrakni. Ezért gyűjtük itt infót.
granturismo2005-01-28 10:51:21 // 1883
Ha csak hangra erősítesz akkor valóban elég egy végdob. Én a Remust kedvelem de ez másodlagos.
beeep1462005-01-28 10:36:19 // 1882
Üdv! Sportosabb hang eléréséhez mi az amit cserélni kell a kipufogó rendszeren? A kérdés nagyon lamer-nek tűnhet, de nem az. Csak ahogy olvasgatok, látok ezt is azt is. Pl., hogy ha nem kell + "lóerő", csak a hang, akkor elég egy hátsó dob. Ez tényleg így van? Mert igazából nekem elég lenne ha kicsit sportosabb lenne a hangja, és passz.
Melyek azok a gyártók amelyeket ajánlotok? A Supersprintet nézegettem, gyárt Alfa146-hoz hátsó dobot, ami tetszik is:
Tapasztalat, vagy esetleg más gyártó?
Köszi
Melyek azok a gyártók amelyeket ajánlotok? A Supersprintet nézegettem, gyárt Alfa146-hoz hátsó dobot, ami tetszik is:
Tapasztalat, vagy esetleg más gyártó?
Köszi
Ollah2005-01-28 08:00:43 // 1881
Gársziász! ;)
TtK2005-01-28 07:37:15 // 1880
Alfisti, pls help!
Széthullott a J1 záram, helyesebben a reteszelő mechanizmus megadta magát. Tegnap este úgy tűnt, hogy sikerült megfixelni, de mára megint besz@rt. Úgy döntöttem kicserélem. Kérdés: nincs valakinek elfekvőben egy 145/6 J1 zármechanika? Csak a csupasz zár kéne, a központi zár motorja jó. Thx előre is!
granturismo2005-01-27 15:03:40 // 1879
Indításnál különösen szembetűnő meg alapjáraton.
beeep1462005-01-27 14:59:18 // 1878
Na még egy kérdés, aztán hagyjuk is a témát, mert megrögzött hipochonder vagyok.... :-)))
A "diesel"-es motorhang menet közben is hallatszik, vagy csak indításnál?
Egyébként pont megfogtad a lényeget, kipróbált a kollégám egy 2.0 155-t, és azt mondja úgy indult mintha dízel lenne... Hülye vagy te, mondtam neki, de ezek szerint annyira nem is az...:-)
granturismo2005-01-27 14:45:49 // 1877
beep
Csereperiódus nincs elvileg a motorral (kéne) azonos élettartamúnak lennie.
A jele "dieseles" motorhang, később elerőtlenedő motor.
Az ára 35-50eft attól függ melyik. Illetve van olyan változat amelyik felújítható.
granturismo2005-01-27 14:40:55 // 1876
Gomboc
Már válaszoltam is.
beeep1462005-01-27 13:34:37 // 1875
Üdv! Kollégámmal dmáltunk az Alfákról, és kérdezgetett a vezérlésmódosítóról. Van-e kötelező csereperiódus? Mik a jelei ha elromlik? Mennyibe fáj egy ilyen? stb.. Én meg szégyenszemre nem igazán tudtam felvilágosítani. Segítsen már valaki, aki vágja a témát! Köszi
Don Gombóc2005-01-27 13:11:48 // 1874
GT!!! Elment a mail???
granturismo2005-01-27 12:59:47 // 1873
A Marea-ban a lock azt csinálja hogyha benyomod akkor a 2 hátsó elektromos ablakemelőt nem lehet a hátsó kapcsolókkal üzemeltetni = a kölykök nem esnek ki az ablakon. Szerintem a 156 is ugyanez.
norbee2005-01-27 11:00:43 // 1872
Az enyémben meg eredeti 0.9beta-s, mechanikus, szal nem tom mire vágsz fel:))))
Paco2005-01-27 10:54:27 // 1871
Az enyémben 2. gen, a 145/146ban 2. gen és 3. gen.
Na ezek úgy működnek ahogy én mondtam :o)
Gordon2005-01-27 10:50:37 // 1870
Tudja valaki, hogy a 156-ban a lock gomb a vezető felöl mit zár, illetve mit kellene hogy zárjon???
Nekem nem csinál semmit!
Az ajtókat zárja, vagy az ablakokat?
Köszi!
ui.: nincs valakinek 156-hoz kézikönyve pdf-ben?
norbee2005-01-27 09:45:30 // 1869
Paco
1, Mittomén. Már a sokadik.
2, Fogok, ne aggódj. ;))))
Paco2005-01-27 09:44:21 // 1868
1.) Szerinted a mi autóinkban ? generációs ABS van? :-P Konkrét hibára kerestek megoldást, nem pedig arra, hogy az új 745 bömbi hogy működik... :o)
2.) Ha találsz neki hasznos funkciót akkor köszönöm szépen :-P
norbee2005-01-27 09:30:29 // 1867
Paco
Most VDani leszek: Azt olvastam valahol, hogy a nemtomhanyadikgenerációs ABS egy meghatározott -G értékig/sebességig működik, utánna hagyja, hogy a gumik tegyék a dolgukat.
Egyébként meg fox kapni egy kontakt nevű alkatrészt a kocsidba, szülinapodra. :))))
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-01-26 22:07:05 // 1866
Ollah: adomámyozok némi infot a verdádhoz, nem sok minden, lehet jó kiegészítése lesz a készülő műremekednek ;)
Sajna az SS tisztektől van igy német ;)))
Hja az oldalamon. (frissítés)
Paco2005-01-26 18:25:38 // 1865
Marhaság. :)
Ha bekapcsolt az ABS akkor megállásig vagy a fék felengedéséig működnie kell.
Valószinűleg jeladó hiba, de addig nem lehet tudni semmit amíg az izzó nincs ellenőrizve. Tehát az az első lépcső.
Ja, és kontakthiba nem létezik :)
norbee2005-01-26 18:00:51 // 1864
Na, húztam haza, szvsz ne aggódj, majd az okosok többet tudnak erről mondani! ;)
norbee2005-01-26 17:58:45 // 1863
Mert akkor már úgy érzi, hogy lelassultál annyira, hogy nem kell belesegíteni. Szerintem.
Vagy kontakthibás, oszt vidd szervízbe!!! :DDDDDDDD
Stee1462005-01-26 17:57:46 // 1862
Ez ok, én végig (kb.40-ről) satuzva nyomtam a féket és a fékút kb. felénél abbahagyja az ABS a melót! Mindezt persze havas úton.
norbee2005-01-26 17:53:41 // 1861
Érthetőbben
60-ról satunál igen, 20-ról satunál igen, de 60-ról lightosan nem.
norbee2005-01-26 17:52:48 // 1860
Namost én úgy tudom, hogy ez kontakthibás :DDDDDD
Viccet félretéve, én úgy tudom, az ABS csak egy bizonyos sebesség illetve lassulási mérték fölött kapcsol be.
Stee1462005-01-26 17:45:38 // 1859
Na sikerült egész jól letesztelni az ABS-t.
Következő a helyzet:
Nyomom a gépnek, satufék, kattog a pedál(+működésre utaló hang) nem csúszik a kocsi aztán egyszercsak abba marad a pedál kattogás és elkezd csúszni az autó. Tehát egy 10m-es fékezésből kb. a feléig úgynéz ki működik az ABS, a maradék 5m-ben nem működik és csúszik a vas.
Végül is mindegy, gondolom elég zsebbe nyúlós az ABS javítása, 10 évig elvoltam abs nélküli autóval, most is el leszek egy darabig...
:)))
Robi2005-01-26 17:05:01 // 1858
Hát ja. Méghozzá mekkora bakker. Ráadásul eléggé kendácsolt darab az autóm, úgyhogy most faszán pattogzik le a kályhaezüst a sárvédőmről. Nagyon érthetett a fényezéshez, aki csinálta.
Robi2005-01-26 16:56:06 // 1856
Ne is mondd a festést, rám is vár egy kis meló. Ma reggel, amikor elmentem itthonról, nem akart becsukódni a kapu. Kézifék be, kiszálltam megbuhizni. Amíg buhiztam, szépen lecsúszott az autó a havon. A Tömörkény utcai sarkon a villanyoszlop fogta meg. Nem kell megijedni, nem lett nagy baja, csak a b. e. sárvédőt nyomta meg egy kicsit. De ettől függetlenül majd szétbaszott az ideg. Arról nem is beszélve, hogy gyűlölök fényezni.
Paco2005-01-26 16:45:15 // 1855
Nem. A jeladó csak a kerék forgásáról ad infot. A nyomást a központi rész érzékeli, az amelyik a szelepeket vezérli, hogy átengedjenek vagy sem.
Tipkus hiba a jeladó kábeltörése, vagy a fejelöregedése. Előfordulhat az ABS elektronika beázása, korróziója.
Tünet: Ég az ABS hibavisszajelzője, és nincs ABS :)
norbee2005-01-26 16:40:29 // 1854
Az, hogy ha visszaviszed a gépet a boltba, hogy sz*rt adtak, mert fékezéskor rángat, akkor furcsán néznek Rád... :DDD
gyugya2005-01-26 16:34:40 // 1853
Ertem. Akkor az ABS jelado ad infot mindket esemenyrol (tehat a feknyomas, es a kerek forgasa)? Es milyen tipikus meghibasodasa lehet, illetve mi a tunete? :)
Azmo2005-01-26 16:28:31 // 1851
akkó Te is jössz, me aszontam:)
norbee2005-01-26 16:24:37 // 1850
Windózom is van, vinyóm is van, mé ne telepíccsek? Jaaaaj ... :))))
Azmo
Mondjuk fogalmam sincs.
Paco2005-01-26 16:23:32 // 1849
Festékem van, kilincsem is van, mé ne fessem le? :)
Azmo2005-01-26 16:10:05 // 1848
Te, Robit nem kérdeztem meg, de Te jönnél ecsém? :)
norbee2005-01-26 15:48:03 // 1845
Mitakarsz szóróval festeni?
Paco2005-01-26 15:47:33 // 1844
Mert nem tudtam, hogy itt vagy. :-P
Az nem érdekes, érzésre is jó lesz. Festéshez kell :) Már csak valahogy össze kell aplikálni a két szerkezetet.... :)
Paco2005-01-26 15:46:24 // 1843
Az ABS az alapján dolgozik, hogy hogy nézi a féknyomásodat, és a kerék forgási sebességét. Alapállapotban ugyebár nincs féknyomás, és a kerék vagy forog vagy áll. ABS ekkor kikapcsolva. Ha van féknyomás (nyomod a féket) és a kerék forog akkor is ki van kapcsolva. Ha van féknyomás, de a kerék áll akkor blokkolt az autó, tehát abs bekapcsol. Nyomás megszúnik, kerék elindul, abs kikapcsol. nyomás megnő, kerék beblokkol, leáll, abs bekapcsol. :)
Ezt mindaddig csinálja amíg a kerék az abs kikapcsolt állapotában is áll. (autó megállt, vagy eleve álló helyzetben nyomtad be a féket. :)