Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
zee2005-06-20 18:19:05 // 6192
Ennek nem nagyon örülnék,mármint motor szétszedésnek.Ne ijesztgess!!Remélem nem így lesz!
András bácsi2005-06-20 18:17:45 // 6191
Mondjuk a munkadíj meg fordított...
zee2005-06-20 18:17:24 // 6190
ePER-t még nem láttam ezért fogalmam sincs.Asszem az a DVD-s verzió,gondolom több minden van benne.
zee2005-06-20 18:16:21 // 6189
Nekem az a bajom hogy hangja van a vezérlésmódosítómnak+kicsit nagy a fogyasztásom is.Azt mondták ettől még lehet lambdaszonda baja is.Na akkor melyik?Vezérlésmódosítóhoz felújító 1150HUF,lambdaszonda 25000HUF.Inkább legyen az első! :((
veteranviking2005-06-20 17:48:12 // 6188
Fordítva,amikor megcsinálták lejjebb ment.
Pedig semmi máshoz nem lett nyúlva:)
Stee1462005-06-20 17:34:53 // 6187
Nem vagyok szaki de erosen ketlem, hogy egy uj vezmod 100e Km-t kibirna. Esetleg a felet! (vagy meg annyit se) :)
András bácsi2005-06-20 17:17:30 // 6186
Perdix!
Van egy ventilátorom, bár annak idején azért cseréltem le, mert sírt a csapágya. Ha gondolod és hajlandóvagy kicsit foglalkozni vele, viheted.
Gordon2005-06-20 16:51:27 // 6185
Ja és a fékbetétek tök, jók meg az érzékelő is! :-)
Gordon2005-06-20 16:50:49 // 6184
Mi a különbség a Ricambi és a ePER között?
Gordon2005-06-20 16:46:06 // 6183
Van valakinek a vez.mód javító szettel kapcsolatban tapasztalata? Eddig egyetlen szerelő sem ajánlotta! Konkrétan kb. 20ezer km-t bír ki, állítólag, míg az új vez.mód 100ezret. Állítólag a Lancia vez.mód a nyerő.
Gordon2005-06-20 16:42:21 // 6182
OKULÁSKÉNT!!!
Ha megáll a kocsi érdemes 2-3 sec.-et várni, mivel az elektronika (álltílag a légzsáké) még mozgást érzékel??? Viszont ha kivárja az ember a 2-3 sec-et akkor valóban nem jön fel a már említett jelzés! Mindez azért is furcsa, mert a kocsi már áll, de valamiért kell a rendszernek az a kis idő, különben mindig bejelez! Röhej!
TtK2005-06-20 15:15:10 // 6181
Vagy 7,2? Teljesen belekavarodtam..:)
TtK2005-06-20 15:12:57 // 6179
Ezexerint 14,4 fog van a fogaskeréken.. :))))
a2005-06-20 15:04:24 // 6178
Mármint fél fogaskerék fokot :))) Nem szögfokot :)))))))
TtK2005-06-20 15:01:10 // 6177
25 fokot fordít. És nem folyamatosan, hanem csak két állapota van.
a2005-06-20 14:40:25 // 6176
Vezmódos téma: ha amiatt megy fel a fogyid, az már régen rossz... Akkor komplett motort kell borítani...
Ha jól tudom, a vezmód 1*fél fokot "fokolja el" a szívóoldali tengelyt, fordulatszám függvényében.
perdix1552005-06-20 14:33:11 // 6175
Úgy értettem ha van vkinek ventillátor motorja, akkor az jól jönne, ha ninTS megyek a bontóba.
Scott2005-06-20 14:28:29 // 6174
" Vagy ha vkinek van az még jobb lenne. 155 1.8TS 8V 1994. "
Nem értelek, a ventillátor miatt akarsz venni egy másik 94-es 155-t ?? :PPPP
perdix1552005-06-20 14:18:19 // 6173
Na gyerekek! Rám jár a rúd! 2 napja meghúzták az autót, mehetek fényezőhőz. Ma meg beállt a ventillátor motor....
Vki tudja mennyi újonnan? és mennyi a bontóba???? Vagy ha vkinek van az még jobb lenne. 155 1.8TS 8V 1994.
Thomika2005-06-20 12:54:42 // 6172
Srácok!
Nem tudok véletlenül egy jó autófinanszírozó céget? olyat,aki nem akarja még a gatyámat is zálogba?? és megfinanszíroz egy 13 éves autót? Gyorsan kéne a help Fiúk, ezen múlik hétvégére lesz -e új autóm!
THx
T.
swan2005-06-20 12:23:23 // 6171
Ezt fejtsd ki bővebben légyszíves! Úgy, hogy mi normál elektromossághoz nem értő emberek is megértrsük.
zee2005-06-19 23:08:38 // 6170
Nekem sem fájt kevesebbe.Bocsi.Én nem akarok lehúzni senkit.Az nem az én műfajom.
Vega2005-06-19 23:07:27 // 6169
thx! jo pap is holtig tanul! :)
Paco2005-06-19 23:05:41 // 6168
Köszönöm akkor én nem kérek. Egy nyers CD-t mondjuk hajlandó lettem volna beáldozni érte. A jelenlegiért sem adtam többet és másik sem nekem amikor "biztonsági másolat" készült.
zee2005-06-19 22:58:09 // 6167
Rendeléseket a Ricambi CD-vel kapcsolatban az oldalamra.1KHUF az ára.
Utánvéttel megoldható.
toto2005-06-19 22:23:01 // 6166
Szia!
Nem volt semmi elöjele (olajfogyi,vagy más...) kb 3000-et mentem nagy szervíz után (vez.mod. csere,szíj cserék,feszítök,olaj....meg minden ami ezzel jár)!!
Meghajtás ,az lehet!Nem szoktam figyelni ,amig jólesik neki és nem panaszkodik.... :))
De azért volt ennek jó oldala is, csendesebb lett a moci!!
A remus kipufogó végröl kiderült ,hogy komplett dob :))
Egyébként a kifolyt olajról még a betonon is meglehetett mondani ,
hogy friss!!!(Szép sárga volt!)
perdix1552005-06-19 22:15:04 // 6165
BG: Részvétem, nem semmi, hogy mindkét vassal bajok vannak. Visszafogod sírni a 155-öt!!!.)))))))))DDDDDD
raga2005-06-19 22:08:37 // 6164
1es 3as szinkrondob meg a szinkron...párja(nemtudom a nevét), meg valamilyen tengely meg alátét, meg a 3as szinkronvillába volt egy 1.5 mm es bemaródás aminek nem kellett volna lennie meg bolygofogaskerék.
raga2005-06-19 22:06:07 // 6163
Ez a 40 rugó a munkadíj. Csak hátsó keresztlengökarok.
raga2005-06-19 22:05:14 // 6162
Vezmód:
Fordulatszám függvényében az olajnyomás segítségével elforgatja a vezérmütengelyt, így a szívószelepek korábban nyitnak nagyobb fordulaton, biztosítva a megfelelö mennyiségü benzin-levegö bejutását a motorba, aminek egyre kevesebb ideje lenne így nem töltödne elég be, amitöl ügye gyengülne. :) Bocs.
Tehát ezért van az hogy TS-nek 5000felett is van rendesen tartaléka.
A JTS ugyanezt eljátsza a kipuffogó oldalon is.
Annak is ilyen gyengus módósítói vannak?
Bg.2005-06-19 22:04:32 // 6161
Nem rossz. Mi volt a hibája?
Gondolom a futóművön nem volt sok meló, mivel egy komolyabb alkatrész annyiba kerül, mint az egész javítás.
Viszont ha lehet, nem szeretnék 5 napot várni.
raga2005-06-19 21:57:20 // 6160
Levétel, szétszedés, alkatrészrendel, összerakás, felrakás, 5nap + volt némi futómü javítás + kuplungcsere 40rugó.
Aztán rá 1 hétre elszakadt az 1ik váltóbowden és csak 2esem volt, még jó hogy 3km-re voltam, xal azt is kellett volna rögtön cserélni mert 6.5év + szorosabb volt néhány fokozat amig nem járodott be, most már ok és a bowden után meg föleg olyan vajprecíz a váltó mint az új.
Lekopogom... remélem most már nem kell sok évig piszkálni. :)
Bg.2005-06-19 21:43:49 // 6159
Mennyi idő és kb nyennyi pénz? Gondolom, ők szedték le is...
Bg.2005-06-19 21:41:16 // 6158
Dráma a 156SW_vel
Egy fonyodi út után néztem az olajszintet. Épp a minimumon volt. A gond csak az hogy ez annyit jeletett, hogy kb 1/1000km-es votl az olaj fogyasztásom...
Még a héten szétkapjuk, hogy kiderüljön szelepszárszimering, vagy gyűrű.
ui.: Most épp ettől sem vagyok elragadtatva. Mind két autó viszonlag fiatal és nagyobb javítás előtt áll... Most azon kell sakkozni, hogy melyik beteg épp járóképes.
Vega2005-06-19 21:38:38 // 6157
nekem nem szar...legalabbis az elso 5-10 mp lehet csak hallani....aszem ez meg a "nem szar" kategorid :)))
A kerdes csak az ,hogy mi a turo is valojaban ez a hires neves vez.modosito!
raga2005-06-19 21:37:35 // 6156
Nekem DCS rendbe rakta a váltómat.
veteranviking2005-06-19 21:30:00 // 6155
Ha kicserélted a sz@r vezmod.-ot a fogyasztásod is lejjebb fog menni:)
Bg.2005-06-19 21:25:07 // 6154
Dráma a 146-tal.
Lassal CGO nyomdakaiba lépünk. Korábban is volt párszor, hogy néha nehezen lehett a váltót, fokozatba kapcsolni. Elmentünk kis családdal Orfűre (Pécs mellett) és vissza. Vissza felé az utolsó 10-20 km-be mindeféle zajokkal lepett meg a váltó. Nehezen vette a fokozatokat, csak a 3-as volt csendes, vagy az üres fokozat kuplunggal. Egyre lassabban hajtottam, a végén már csak 30-40 -nel, de addigra pedig mindig kidobálta a 3-ast. Lacival megnéztük, hát elment az olaj a váltóból - szépen lassan csendben...
Feltöltöttük. A zajok teljesen metszüntek, de a 3-as fogaskerekek nem bocsájtottak meg. Váltó szétborítás következik:((
Állítólag van valami specialista Érden aki csak váltóval foglalkozik, csak szatyorban oda kell vinni a cuccot. Ismeri valaki?
ui.: egy öt éves autótól 80e km előtt, egy kicsit durva szerintem.
András bácsi2005-06-19 18:41:00 // 6153
Szerintem az olaj is tágul a hőmérséklet növekedésével. Egyébként a túltöltött olaj magas fordulaton szét tudja nyomni a szimmeringet. Azt mondjuk meg tudod nézni, honnan folyik, a friss olaj azért elég jól látható a motoron.
Vega2005-06-19 18:15:13 // 6152
Hasonlo miatt faj most az en fejem is...a kollega ami cserelte az olajat, tultoltotte...szent meggyozodese ,hogy hidegen a felso nivo folott kell lennie fel centivel az olajnak...ami melegen valoban felso jelolesre visszakuszik...de azota olajfolyasom van...melegen egy 5 cm-es foltot hagyok ott mindenhol..akkor ugye hig az olaj...csepeg egy kicsit...aztan meghul..akkor mar nem...csak felek ,hogy a szimeringeknel nyomja ki az olajat...aztan en is igy jarok...
Azt mondjak BP kutakon leszivjak...majd benezek egyre...jobbat nem tudok!
Apacs2005-06-19 17:56:44 // 6151
Húha egy ilyennek én is örülnék! Meg tudnánk beszélni?
András bácsi2005-06-19 17:56:37 // 6150
Akkor azért már korábban is volt motorolaj-fogyásod? Avagy kissé meghajtottad a kút előtt a gépet?
András bácsi2005-06-19 17:54:59 // 6149
Fordulatszám függvényében a szívóoldali vezérműtengelyt elmozdítja, ezzel máskor nyit/zár a szívószelep. A hengerek tökéletesebb öblítését lehet vele megoldani, teljesítményt növel a megoldás.
toto2005-06-19 17:46:04 // 6148
Sziasztok!!!
Most estem át egy édes kis főtengely szimering cserén!!!
Jól esett :(
Ha nem állok be tankolni a kedvenc kutamra, akkor a motornak annyi!!!
Sac / kb 20 méteren elhagytam majd az összes mociolajat,ilyet még nem pipáltam!!!A kutas fiuk nem gyözték hordani a homokot a placcra!!
Hál istennek nem hozzáértő emberek csinálták(hanem a legközlebbi SZERVÍZ),na mind1 egy kis csúsztatással ,de kész a vas és kafa lett:))
Gondoltam megosztom veletek igy magányomban:))
Vega2005-06-19 17:44:09 // 6147
Azt mondjatok meg nekem ,hogy mi a szerepe a vez. modositonak?!
Szamosiek sem mondjak meg...meg nem sikerult kihuzni beloluk...mondjak , ha gyengules tapasztalhato es mar szol a vez.modosito akkor az annak is betudhato...na ettol nem ettunk okosabbak!
Scott2005-06-19 17:40:10 // 6146
pöcök ! Hálám üldözne, ha én is kaphatnék egy "biztonsági másolatot " :))
Hogyan tovább ?
Robi2005-06-19 14:34:34 // 6145
75-ös van benne, az a kasztnit leszámítva ugyanaz, mint a 90-es.