Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Slowfeet2005-06-16 16:39:53 // 6092
:)) beütöttem, hogy ePER9+Alfa a googléba! eredmény: az eper.......alfa-karotin tartalma....
Paco2005-06-16 16:34:30 // 6091
HA magad szereled akkor egyrészt ki tudod rajta keresni, hogy voltaképp mi is kell neked, vagy egyáltalán hogy kellene kinéznie, másrészt a száma alapján meg tudod rendelni a gyári alkatrészt azokban a boltokban ahol értenek is hozzá. Illetve egy körülbelüli árat is kidob, és ahhoz viszonyíthatsz, hogy neked a gyári vagy az utángyártott éri meg jobban.
Ha nem te szereled az autód, hanem szakszerviz akkor nincs rá szükséged...
András bácsi2005-06-16 16:34:17 // 6090
Lehet bárhogy megszakítani az áramellátását. Bár a saru a legegyszerűbb.
Slowfeet2005-06-16 16:31:40 // 6089
És nekem, pl volna érelme megszerezni? vagy csak nézném az alkatrészeket, és nem érteném, hogy a szervíz miért nem azt rakja a kocsimba?
Gábor1662005-06-16 16:30:21 // 6088
Akku saru levételen kívül lehet valahogy?
Paco2005-06-16 16:29:01 // 6087
Ez a Compact98 a későbbi változata az EPER. Ez DVD-s, de voltaképp ugyanazt tartalmazza :)
Slowfeet2005-06-16 16:27:17 // 6086
Erre gondoltok?
http://www.autocd.com/autocd.html?q=10&gc=741&sha=0
Paco2005-06-16 16:09:17 // 6085
Azt elfelejtheted, nem hinném, hogy kint van a neten..... Persze a net nagy, minden lehetséges. Ha sokáig keresed talán megtalálod. :) Amúgy majd egy CD -> tehát ISO-t keress. Kereshetsz "Compact98" illetve "Ricambi" -t is, mindkét néven ismert.
András bácsi2005-06-16 16:06:04 // 6084
Szerintem segíteni ha egyszerűen újraindítanád az ICS-t. Van, hogy meghülyül.
Gábor1662005-06-16 14:46:59 // 6083
A LMM csere kapcsán belenéztünk a klíma eltárolt hibáiba. Na ott aztán minden volt. Pl. Terelő zsalu végállás hiba, keverő zsalu mozgatás hiba, ilyen-olyan hőmérő hiba, meg még a fene tudja. Mivel most hibamentes kitöröltük az egész vegyesfelvágottat. Ha újra beír valamit, akkor már tudjuk mi van.
Szóval: olvastasd ki a kompjútert. Aztán amit ott találsz, vagy segít vagy nem.
Szegi2005-06-16 10:05:27 // 6082
Ha ez így lenne,akkor senki sem fizetne óraállításért:)
TtK2005-06-16 09:28:55 // 6081
Elromlott a nyomásérzékelő, vagy lejött róla (szakadt) a kábel. Szerintem.
Thomasz2005-06-15 22:36:11 // 6080
a fater 166-osa még mindig kiirja hogy híbás a klíma forduljon szervízbe ,pedig most cserélt szűrőt és a klímát is föltöltötték valamilyen színezett löttyel ami kimutatja ha szívárog,de nics szívárgásra való hajlam,vajon akkor mi lehet??
admirális2005-06-15 22:30:34 // 6079
VAn már valakinek hosszabb távú tapasztalata vez.mód felújítóról? Légyszíves írjátok meg, mert épp csere előtt állok.
Barni1472005-06-15 22:21:46 // 6078
Esetleg letölteni valahonnan?
Gábor1662005-06-15 21:12:29 // 6077
A Pestre iránnyal nekem sincs gondom, de visszafelé mintha fogta volna valami. Holnap okosabb (?) leszek. Mi történt vele.
András bácsi2005-06-15 20:57:03 // 6076
Nekem sem fogyaszt sokkal jobban, Pécs-Tatabánya távolság 10-11,5 liter átlagfogyi között szokott lenni 75km/h átlagsebességnél. Az kb. annyi, hogy végig 120-130, lakott területen 70 körül.
Gábor1662005-06-15 20:44:20 // 6075
Hát, ma sem volt nagyon hideg! Látom alakul a hétvégi program. Holnap pedig a szervizben rádugatom a kompjutert, hátha kiír valamit ami segít a vízhőmérő és a fogyasztás dolgairól. Szegedről Pestre 11 vissza 12,5 volt a fogyasztás. Pesten történt vele valami. Visszafelé kb 10 km/h-val kisebb sebességgel jöttem.
András bácsi2005-06-15 20:06:52 // 6074
Szétszedtem, áztattam egy kicsit mindenféle csodasprével, aztán mostanában nem csinálja. Bár amikor szórakozott nagyon meleg volt, gyanítom, hogy az nem tett jót neki.
Gábor1662005-06-15 19:34:28 // 6073
A gyertyákban állítólag 30 000 van. Az első háromat megnéztem. Valóban újak voltak, amikor vettem az autót. Ha a hátsókat nem cserélték, akkor persze lehet. Elképzelhető, hogy akár mi van, hétvégén gyertyacsere.
A szintjelzőt hogyan javítottad meg?
András bácsi2005-06-15 19:28:28 // 6072
Gyertyákkal hogy állsz? Igazából az talán egyedül a gyengeséggel függhet össze.
András bácsi2005-06-15 19:27:27 // 6071
Kézifék-visszajelző: a szintjelző úszójának érintzkezőpárja a ludas, engem ugyanaz szivatott egy darabig.
A másik problémára ötletem valamelyik jeladó kezdődő tönkremenetele, és hamis jel adása.
András bácsi2005-06-15 19:24:46 // 6070
Na ezt én is így tudtam. Bár ki tudja, hogy a számítógép szakik mibe tudnak beletúrni.
Gábor1662005-06-15 18:48:43 // 6069
Én kifogytam az otthon elvégezhető vizsgálatok ötletéből.
Ma az én autóm kezdett új dolgokkal idegesíteni:
A vízhőfokmérő 90 fokról indul. Ha 60 alatt megyek lassan de biztosan mászik a 130 fok felé. Ha 60 fölé gyorsítok, jön lefelé. A motor nem forog 5000 fölé, az autó elgyengült. A kézifék visszajelző lámpa világít.
Mindhárom jelenség egyidőben jött elő!
Az összes bizti jó. A ventillátor forog. Fékolaj tartály tele, kézifék kiengedve.
Na erre varrjatok gombot! :-(
tom1642005-06-15 17:56:41 // 6068
Még mindíg előfordul, hogy felballag az alapjáratom 5000-ig!
Megsasoltam a csöveket: kicsit el vannak repedve a bilincs mellett, de annyira a vízcsövek is elvannak és mégsem jön ki a víz nyomás alatt sem, szóval más a galiba.
Ötlet valakinek????
a2005-06-15 10:23:39 // 6067
Hogyne lehetne...
Mindent lehet egy digites autóval :)))))
Egy hibája van: a km-óra állást tartalmazza a computer is. Azt nem tudod módosítani, csak nullázni, de akkor többé sosem fog számolni semmit.
Szóval amikor rádugják a gépre, azonnal kinyomja a valós km-t, és buktál, vagy kinyomja a 000000-t, és akkor is buktál...
Gabriel2005-06-15 09:27:08 // 6066
Hallott máe valaki a VEMS-ről? (Variable Electronic Motormanagement System). Egy kollégám most izgult rá a témára. Hát amiket mondott megáll az eszem. Sokat nem értek belőle, de ha akarjátok beollózom a levelezését azzal aki ilyet szerel. A lényeg, hogy a kocsiban LCD-n látod a motor/kipufogó stb. eredményeit valós időben + állíthatsz is értékeket... Ez lesz a jövő???
swan2005-06-15 08:36:08 // 6065
Gyújtás problémám van megint szerintem.
Eddig csörgött a moci terhelés alatt be lett állítva a gyújtás és rendbe jött, csak azóta többet eszik. De most nem ez a gond.
Ez valami új. Beindítom az autót és elindulok. Olyan 1700 ford környékén megtorpan hiába nyomom a gázt. Toporog egy kicsit sé utána kilő. Ezt minden fokozatban csinálja. Ha megyek vele 500-600 métert teljesen megszűnik. Ha leállítom az gépet és melegen újra indítom akkor is jelentkezik egy ideig. Ha 2000 fölé pörgetem és úgy váltok nem szórakozik velem.
Hétvégén észrevettem, hogy a gyújtás elosztón a vákuumcső le van csúszva gondoltam meg vagy visszatettem. Nem az volt. De ha most lehúzom akkor nem csinálja.
Ötlet?
Paco2005-06-15 08:08:24 // 6064
Tudok neked írni egyet ha hozol egy nyers CD-t :)
Barni1472005-06-15 01:02:45 // 6062
nekem is van ,csak hibás.:-((
Barni1472005-06-15 00:23:18 // 6060
Volt nekem egy progranom : Compact98 című.
Alfa tipusú autók alkatrészei kereshetők voltak rajta.
A cd megsérült.
Pótolni szeretném.
HELP!
zee2005-06-14 22:14:38 // 6058
Mert erős a gyanúm hogy 98-as létére a 70e kicsit kevés! :(((
Nekem nem tetszik nagyon a mocim hangja!Mondjuk a vez. módosító is szarakodik már!
András bácsi2005-06-14 21:29:22 // 6057
Kösz, lehet, hogy van olyan óra, ami állításra szorul. :-)
Paco2005-06-14 21:16:08 // 6056
Szerintem olajnyomásgomba. 11K HUF. újonnan.
Paco2005-06-14 21:15:26 // 6055
Ezt mondtam én is :) Csak nem alkohollal kimosással, hanem fogja meg az úszút, és mozgassa oda-vissza néhányszor.
Robi2005-06-14 21:10:55 // 6054
Nemtom. De azt mondta, hogy sima ügy, akár olyanra is meg tudja csinálni, hogy egy kapcsolóval én is tudjak bele tekerni bármikor. Igaz, hogy nálam az volt a probléma, hogy túl kevés volt az órában.
Egyébként megtaláltam a számát: húsz/9686588
András bácsi2005-06-14 21:07:59 // 6053
Kíváncsivá tettél... Hogy csinálja?
Robi2005-06-14 21:04:09 // 6052
Tudok embert, aki bármire be tudja állítani a digitálist.
András bácsi2005-06-14 19:51:34 // 6051
Elvileg az óra számlálója megjegyzi az értéket, amivel kivették. De külön lehet nullázni is. Visszatekerni a digitest nem lehet.
zee2005-06-14 19:36:57 // 6050
Sziasztok!
Lehet hülye kérdés de óracserével meg lehet oldani a km-óra állását?Ez egy 146-osban lévő digitális.
András bácsi2005-06-14 14:23:30 // 6048
Nem ott van a gond, ahol paco mester mondja (általában), hanem a kupak belsejében, ahol az úszó tengelyére szerelt érintkező zár. Szét lehet szedni, bár kockázatos, inkább célszerű valami alkoholos spray-vel néhányszor átmosni.
a2005-06-14 14:18:52 // 6047
Szerintem...
Ez valami elektromos dolog. Mégpedig hidegen van jel (van érintkezés), ha bemelegszik, nincs jel (nincs érintkezés). Szerintem valahol van egy repedt/törött szál vagy forrasztás, ami a bimetál elv szerint a melegtől eltávolodik a másik felétől, és nem vezet...
De csak szerintem...
Én először is mérnék egy jelet a vezetékben, amikor az óra nem mutat. Onnantól lehet továbblépni.
wwwSentinelwww2005-06-14 14:09:42 // 6046
Skacok, nekem tök jó dolgot tud a kocsim. Van az olajnyomás óra a műszerfalon, ami hidegindításkor meg hidegjáratban max 60 fokos olajig jó. Aztán amikor bemelegszenek a dolgok akkor fogja magát és halottnak tetteti magát. Nem nullára megy hanem nulla alá, leesik az egész, mintha elájulna :) Most volt teljes olajcserém 2 napja, tele van az olajam, én az órára gondolok, vagy esetleg szenzor, de szerintem óra :) szerintetek?
Gordon2005-06-14 13:53:48 // 6045
A segítség mindig jól jön...
Jól van na, TSak segíteni akartam. :(
Paco2005-06-13 18:43:17 // 6043
A fékfolyadék tartály sapkájába van beleépítve. Vagy azt cseréled, vagy fogod magad lecsavarod, és megjáratod egy kicsit. Amúgy az is lehet, hogy laza rajta a csatlakozó....