Tagok >> berobbantam >> 156 1.9 JTD Sedan >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD Sedan
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Fekete 846A
Alfi előlépett munkásautóvá.Mivel a megélhetésem alapja lett néhány dolog más megvilágításba került.Napi 300 km mellett első az üzembiztonság.A kuplung pedálom jó idelye nyekegett,főleg melegen.Jobb ötletem nem lévén,kapott egy új trw főhengert.A másikat kb fél éve cseréltem.Megdöbbenve tapasztaltam,hogy az akkor cserélt fékolaj átláthatatlan fekete lötty.Érdekes mert a kuplung a nyekegéstöl eltekintve tökéletesen tette a dolgát.Olaj nem fogyott és ki is emelt rendesen.Nyekegés elhárítva.Vettem egy holtponti jeladót.Állítólag 200k körül fel szokta adni.Alfiba lassan 240 van.Plusz a vezérlés is közelített a 80k köré .Lett egy ina szett .A szerelőmnek viszont becsípődött a dereka.Felhívtam egy elismert márkayzervízt a csere végett,de számomra horror árat mondtak.Így végül atis 166 car társnál kötöttem ki,aki fél nap alatt cserélte azt aminek én akna és bátorság hiányában nem álltam neki.Köszönet neki itt is.Lelkem megnyugodott.Alfi megkapta ami jár neki☺
Nincs négy napos ünnep szervizelés nélkül.Egy ideje már érett a fékek cseréje.Ezekkel vettem az autót,és azóta több mint 60 ezer ment bele.Mart tárcsák voltak fent ferodó sport betétekkel.Brutális fékhatást tudott,viszont az ára is az.Egy kompromisszumos megoldást kerestem ami megfizethető,de jobb a gyárinál.Szokás szerint Erhardnál kötöttem ki a problémával.A rottinger mart furt tárcsák épp akciósak voltak,így be is rendeltem a garnitúrát.A héten elkezdett sírni az eleje.Szóval el jött a csere ideje.A bal hátsóval kezdtem.Hát kiszakadt pár szép magyar körmondta belőlem mire rájöttem hogyan lehet visszanyomni a munkahengert.A lényeg,hogy folyamatosan forgatni kell a dugattyút és közben nyomni.Egy 12-es csavarbol és az egyik kopott betétböl gyártottam egy célszerszámot ehez.Utána ment minden mint a karikacsapás.Egy kerék egy óra kényelmes tempóban.A motor is kapott egy vérfrissítést egy kanna wr diesel formályában.
233000 km.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1525024901-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1525024881-10503-blog.jpg
Alfi munkásautólett.Napi 4 órát megyek és a télen zömét sötétbe.Így eléggé szükségszerűlett a fényszórók cseréje.A gyári carello búrája menthetetlenül lesárgult,és a tompítottnál tele volt már buborékkal.Mivel a csere a lökös levételével jár,így egyeztettem a fényezőmmel,hogy fujja le azt a szaporodó kavicsnyomok eltüntetése végett.Akkor már a toldatot is megszabadítottam a karbon fóliátol,és a küszöb spojlert is.Pénteken meló után szétkaptuk a kocsit.Szombat délelőtt a fólia levakarásával telt.Hát ebédre már nem tünt olyan jó ötletnek a fóliázás.A délután elment a ragacsmaradványok letakarításával.Viszont este 7-re már szinre volt fujva minden.Vasárnap délelőtt meg összepakoltuk a vasat.Bónuszként még kicsit körbeglancolta alfit.A végeredmény nagyon ütős lett.És ami a lényeg,hogy némi állítgatás után végre látok is.Jelenleg az égők legalja van bent.300 ft/db.De azt hiszem most beruházok valami értelmesebbre.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1523299908-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1523299955-10503-blog.jpg
Azt hiszem végre tényleg kitavaszodik.A nyári felnijeimet lefújattam egy fényezővel.Örült nagyon az ötkarikásnak.Azt mondta rég szaladt ekkora lukra😃A lényeg,hogy megcsinálta.A piros csíkkal már nem akartam teljesen taccsra vágni az idegrendszerét,így azt fóliábol ragasztottam.Mert hát csík az kell.Ma felszerelésre kerültek a kerekek,és egyúttal kivettem a nyomtávszélesítőket.30 mili ültetéssel a 15 mili szélesítés azért nem volt kompromisszum mentes.Ezzel megnyitottam alfinak a nyári szezont.
Az óra alsó izzója nálam még sose világított.Pár hete a felső is kezdte követni a példáját,de ezidáig kézrátéttel sikerült jobb belátásra birni.A héten viszont végleg feladta,és az óra sötétbe borult.Az izzókat kb másfél éve hordom a könyöklőbe.Ez most megadta a szükséges löketet a cserére.Kb 2 óra alatt meg is volt az egész,és ujra lőn világosság.
Bosszúság.A pár hónapja tűzoltó jeleggel a helyi autós boltban vásárolt gumiharang eddig bírta.Már új korában sem tetszett igazán.Az anyaga inkább volt műanyag mint gumi.A selytésem beigazolódott.A tél megadta neki a részt,hiába belső harang ahol kicsit törik a féltengely.Mivel ez sem gyári az autón,így Erhardal volt némi telefonos egyeztetés.Végül talált nekem megfelelőt,aminek nem csak a neve gumi.Ma meg is történt a csere.Bosszus voltam,mert e miatt megint szét kellett borítani a jobb elejét.Bízom benne,hogy a mostani tartós megoldás lesz.
Ma végre igazi szép tavaszi nap volt nálunk.Rendes alfás mit csinál ijenkor!Kocsit mos és bütyköl.Mosás közbe esett le"hogy hosszbordás szíjat én még nem is cseréltem mióta meg van az autó.Csak nálam gurult bele 60k.Mivel az új a polcon figyelt így megszületett a gondolat melyet tett követett.Az új szíjjal és feszítővel volt némi birok.A helyszűke sem segítette a dolgot.De a megfelelő mennyiségű káromkodás azért meghozta gyümölcsét.Kiszerelve azért már volt némi csapágyhangja mindkét görgőnek.És mivel Alfi jelenleg munkásautóként egzisztál és nem keveset megy,abszolút nem bánom a cserére szánt időt.A melegen alapjáraton néha hallható cincogás is megszünt.
Meg jött a multkoriban sikeresen eltört vízérzékelőm.Egyúttal berendeltem a hosszbordás szíly szettet is a lassan esedékes cseréhez.Az érzékelőt ma be is szereltem,mivel belefért a napirendbe.
Sikeresen fogtam egy rókát hajnalba.Hála az üvegszálas toldatnak Alfi elég jól megúszta a csókot.A bal oldali ködlámpa keret tört csak.Mivel épp fehérvárra mentem aznap adta magát,hogy hazafelé beugrok az érdi bontóba.Vettem is egyet.Ha már ott voltam lett egy ablakemelő kapcsoló is.A sofőr ülésböl nem tudtam lehúzni a mögöttem lévő ablakot,csak fel.Valamint pótoltam a kuplungpedál visszanyomó rugót is.Haza érve be is szereltem mindent.Az ablak tuti lett.Igaz eztán se fogom használni😀Sose húzom le az ablakokat.A kuplung pedig meglepő módon sokkal könnyebb lett.Tényleg rásegít a rugó nem keveset.
Megint begurult 10 k a kocsiba.Erhardtol érkezett a szokásos szervíz csomag.Olaj,olajszűrő,gázolajszűrő,levegőszűrő,pollenszűrő.Rá fért már mindenre a csere.A gázolajszűrő alján lévő vízérzékelőt sikeresen eltörtem.Nem tudom ez a hidegnek a 13 évnek vagy a balfaszságomnak köszönhető,de elreccsent.Majd pótolom.Az ablaktörlővel is volt egy idegesítő probléma.Szakaszos üzemben nem tudtam állítani a törlés sebességét.Mindegy hova tekertem a kapcsolót,csak a leg lassab fokozatban volt hajlandó működni.Némi kutakodás után arra jutottam,hogy a bajuszkapcsolóval lesz a gond.Adtam egy esélyt a javításnak.Leszedtem a kormányt és a kormányoszlop burkolatot is.Valamint a légzsák átvezetőt,bár ez abszolút maradhatott volna mint utóbb kiderült.Igazábol a kormányt is feleslegesen vettem le.A bajuszkapcsolót a helyén javítottam,nem kellett levenni.A karban van a tekerős kapcsoló.Ennek az egyik vezetéke tört le.Forrasztottam rá másik kettőt,és a karon kívül toldottam a régihez.A toldást is leforrasztottam és zsugorcsöveztem.Vissza minden a helyére és mükszik rendesen.A kapcsolót elég vicces kivarázsolni a helyéröl.Ki lehet húzni egy műanyag hüvellyel együtt a karbol.Viszont ebbe a hüvelybe két fül tartja egymással szemben.Na evvel eljátszottam egy darabig.A tekerőt három köröm fogja szintén ehez a hüvelyhez.Na ebböl egyet sikeresen kitörtem.Viszont összerakva elég stabilan áll a helyén így is.Azt hiszem majd veszek egy bontott darabot és ha jobb idő lesz majd lecserélem.Addig marad így.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1519568839-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1519568804-10503-blog.jpg
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1519569871-10503-blog.jpg