Mutasd

>> Szerviz2018-02-05

Régóta idegesített a kuplungpedál nyüszögése.Hallható hangja nem volt,de éreztem lábbal benyomáskor hogy valami gumi pattog a fémen.A hétvégén ráértem így kibányásztam.Meglepődve láttam,hogy a pedál tengelynek dupla tűgörgős csapágyazása van.Ez biztos nem akad.Megkentem szilikon zsírral a pedál oldalát,a munkahenger. Szárán lévő fejet és magát a szárat is.Sokat javult.A pattogás megszünt és ami még meglepőbb a kuplung is sokkal puhább lett.Elsőre majd kirugtam a tűzfalat.A pedálon lévő rugónak nálam hült helye.Így van mióta megvettem.Ha találok emberi áron bontóba akkor pótolom,de vagyonokat tuti nem adok érte.Akkor marad így.Eddig is így volt és semmi baja.

 
>> Tuning és extra2018-01-27

Elérkezett ez is.Nézelődtem a neten a bitulapok után,de a dynamat nekem horror áron van.Ráadásul mind a négy ajtót szerettem volna.Ez nem jött volna ki annyiból mint amit egyáltalán a hifire költöttem.A jofogáson találtam alukasirozott bitu tekercset.30 centi széles 1500 métere.Gyorsan számoltam és rendeltem 16 métert.Az ajtólemezre került két csík egymás fölé,plusz a kárpit alá telibe.Az első kicsit körülményesen ment,de utána belejöttem.Mivel többször nem szándékozom levenni már a kárpitot így az összes bolhát is ujra cseréltem.Egy napba belefért mind a négy ajtó.A bitumen is bőven elég lett.Maradt legalább 4 méter.Ezt majd lehet beteszem a csomi aljába alkalmasint.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1517076755-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1517076725-10503-blog.jpg

 
>> Tuning és extra2017-12-25

Régóta szemezgettem már vele.Ami visszatartott,hogy nem volt kedvem kábelezni.Be kellett volna kötni az ajtók nyitásérzékelőjéhez,meg 12 voltot is kellett volna vinni az ajtókba.Ráadásul nem egy e-bay-es kütyübe belefutottam már amit autóba hirdettek 12 voltosnak,de 5.5 V kellett neki.Most viszont szembe jött velem a tuti.3 db AAA-s elemmel működik,és hall szenzoros.Nem kell a nyitásérzékelő csak egy mágnest kell felragasztani a küszöbre.Elvileg a kárpitra kellet volna tenni kétoldalúval,de ez a megoldás nem nagyon tetszett.Ráadásul a mágnest se lett volna hova feltenni.Az ajtókárpitokat viszont gondolkodás nélkül szétvágtam alulrol.A kütyüt felragasztottam egy l alakú lemezre,amit két csavarral rögzítettem a kárpithoz.Így nem látszik abszolút,csak ha valaki aláfekszik a nyitott ajtónak.Az elemcsere is megoldott íly módon.És a pici mágnes se látszik,csak ha nyitva az ajtó.Ha már lúd legyen kövér.Mind a négy ajtóba rendeltem.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1514226260-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1514226284-10503-blog.jpg

 
>> Szerviz2017-12-25

Már egy ideje megérkezett a két hátsó toronyszilent,valamint előre a két gumi fékcső.Csak ihletet gyüjtöttem a cseréhez,és vártam hogy legyen pár szabad napom.Azt már rég megtanultam,hogy autót szerelni csak úgy szabad,ha az embernek nincs kicentizve az ideje.Olyankor minden flottul megy.Szerszám nem sok kellet.Pár dugókulcs,imbuszkulcs,fél kilos kockakalapács és legalább három különböző méretű hidegvágó.Előbbiek nem baj ha minőségi darabok.Ha már szétszedtem kicseréltem a hátsó rugókat is az újakra.A régieknek sincs semmi baja,de ha már meg van.Ahol fém találkozik gumival mindenütt kapott bőven szilikon zsírt.Délre meg is lett a hátulja.Délután kicseréltem a két fékcsövet,meg ha már fel volt emelve az olajat is lecseréltem.Ez is aktuális volt már.Bónuszként felöntöttem szélvédő mosóval.Ujabb 10 k kilóméterre felkészítve.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1514225552-10503-blog.jpg

 
>> Tuning és extra2017-11-20

Volt egy apróság ami egy ideje ujra és ujra bosszantott.Mikor fejegységet cseréltem a kihangosító mikrofonját nem épp a leg jobb helyre tettem.Ha lehajtottam a napellenzőt beleakadt és elállította.Ma volt némi szabadidőm és új helyet kerestem neki.Lejjebb került az a oszlopon és másképp oldottam meg a felfogatását is.Ehez meg kellett furni az a oszlop takarót,de nekem nem hat gányolásként.És ami lényeg nincs utba a napellenzőnek és beszálláskor sem lögdösöm el.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1511193637-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1511193660-10503-blog.jpg

 
>> Szerviz2017-11-10

Csak szúrta a szemem,hogy a lökös nem áll szépen.A sors iróniája,hogy a sértetlen oldalon állt csúnyábban.Alul is zavart a hupli ami a dobbetéttöl a kipufogóig volt benne.Legalább 3-4 centit le volt hasasodva.Ezt megmelegítettem óvatosan hőlégfújóval.Egy deszkára tettem rongyot,és emelővel felbakoltam éjszakára.Így hűlt ki,és egyenes is maradt.Már csak a kerékívnél lévő hézaggal kellet kezdeni valamit.A lökösnek itt elég széles pereme van,ráadásul ennek is a belsó felén van a felfogató csavar.Kivettem mindkét oldalon ezt az egy csavart.20-as laposvasbol vágtam egy 10 centis darabot.Belefurtam a csavarhelyet,de féloldalasra,hogy a látható illesztést huzza oda a sárvédőhöz.Visszacsavaroztam,és jó lett az illesztés.Így már jó,nem szurja a szemem.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510325049-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510325077-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510325019-10503-blog.jpg

 
>> Szerviz2017-11-09

Megtörték az autót.A zebra előtt álltam mimor egy öreg elvitte a hátulját.Lökhárító kuka és ajobb hátsó sárvédő elég rendesen horpadt.A szokásos hivatalos ügymenet után elkezdtem intézni az autó rendbetételét.Be volt jelentve eg, sráchoz kisebb kozmetikára.Megnézettem vele.Azt mondta sárvédőt ne vegyek egyenlőre.Az 90 százalék hogy menthető.Közben körbetelefonáltam a bontókat lökhárító ügyben.Érden sikerült találni egyet.Nem volt teljesen makulátlan.Volt némi rossz tárolásbol adódó deformáció az alján,de elhoztam.Levittem az autot a lakatoshoz.Nehezen telt az első nap.Aggasztott hogy sikerül neki kikalapálni,mivel a lökbárító illeszkedő pereme is hajlott.Másnap hívtam telón.Azt mondta menjek le nézzem meg az autót.Hát az én szemembe csodát tett vele.Szinkódom nincs,hurrá.Ezt is sikerült neki jól eltalálni.Először ugy volt a lököst telibe fujja a sárvédőbe belejavít.Aztán végül ezt is lefujta a tetőtöl a küszöbig.Nem bánom.Összességében elégedett vagyok a végeredménnyel.Nem mondom hogy jobb mint az új.De jobb lett mint amire számítottam.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510204265-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510204306-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510204341-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1510204530-10503-blog.jpg

 
>> Szerviz2017-11-03

Elöljáróban az autó története.Olaszbol hozta egy karosszériás.A bal eleje sérült volt.Talpra állította,megvettem.Nos a talpraállítás nem volt épp hiba mentes.Az autó alatt nem éppen olcsó kategóriás futómű van.A bal elsőt cserélte,és sima gyári gólyalábat rakott bebontóbol.Erre nem olyan rég jöttem rá.Konkrétan mikor a felső lengőkarokat cseréltem.Mivel az egyik belső féltengely gumiharang is erősen cserésnek nézett ki,és nyiszogott is már az autó mint egy szénásszekér így megszületett az elhatározás.A futómű most aztán rendbe lesz rakva.Felvettem a kapcsolatot Erhard kollégával.B8 gátló már gyakorlatilag beszerezhetetlen.Így rendeltem egy pár gyári Ti gátlót,amiket a fíling miatt lefestettem sárgára.Eibach rugót sem lehet párban kapni csak szettben.Így most van két hátsóm feleslegbe.Vettem egy rugóösszehúzót meg fél kiló szilikon zsírt és az elhatározást tett követte.A jobb oldali gólyalábban volt egy begyógyult csavar.Ez okozott némi problémát,de leküzdöttem.A toronyszilentek kaptak jó bőven a szilikon zsírból.A féltengely csuklókat is ujrazsíroztam ha már szét volt borítva.A hátsó toronyszilenteket is megtömtem.Ha már szét volt szedve a stab rúd szilenteket is megkentem.2 nap ment rá az akcióra.Volt némi anyázás is,de megérte.Mintha egy másik autóban ülnék.A futóműnek egy nyisszanása sincs.

 
>> Tuning és extra2017-10-17

Lassan fél éve cseréltem az ajtókban lévő hangszórókat.Már akkor rájuk akartam tenni a hozzájuk kapott rácsokat,de azért ez nem annyira egyszerű,hogy esztétikus is legyen.Ma volt egy kis szabadidőm.Megcsináltam a sokak álltal ajánlott kiemelő keretet 18mm-es mdf-ből.A hangzáson én semmit nem veszek észre.Mondjuk nincs is az a vájt fülem.Viszont a rácsokat így már viszonylag egyszerű volt befaragni.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1508235069-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1508235049-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1508235091-10503-blog.jpg

 
>> Szerviz2017-10-07

Két éve van meg az autó,és eljött az első műszaki vizsga ideje.At is ment gond nélkül,de szóltak,hogy valami kopog az elejében.Átrángattak mindent,de nem találták meg mi az..Azt mondták vagy toronycsapágy vagy kutyacsont.Toronycsapágyat kizártam mivel nincs.Így rendeltem két kutyacsontot Erhard kollégátol.Ha futómű akkor TRW.A csere közben jól átrángattam én is mindent,és meg is lett a másik bűnös.A felső lengőkar gömbfej mindkét oldalon lógott már legalább 1 milit.Ujjab rendelés.Ennek nem egyeztettük le a márkáját,Így a kolléga Starline-t küldött.A méret pontossággal van némi problémája.A szilentek kb 2 millivel távolabb vannak.Ezt kihézagoltam összeszereléskor.A gömbfej passzentos.Kapott egy nulla revíziót is.A gömbfej gumiharangját tele nyomtam grafitos zsírral.A szilenteket kinyomtam és kívül belül vastagon ment ra a szilikon zsír.Beszereléskor a toronyszilent fészkét is jól megkentem.Teljesen száraz volt.Egy fél nap alatt meg volt mind a két oldal,kényelmes tempóban.Próba.Kimentem a város leg roszabb utcájába.A kocsi hangtalan lett.Semmi kopogás meg nyüszögés.Még a kormány is könyebbnek tűnik.
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1507351509-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1507350803-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1507351069-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1507350644-10503-blog.jpg