Tagok >> berobbantam >> 156 1.9 JTD Sedan >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD Sedan
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Fekete 846A
Ismét el jött.Mióta alfi nálam van több mint 100k kilómétert tettünk meg együtt.Az alsó lengőkarok még azok voltak benne amikkel vettem.Nem kopogott még igazán,de felemelve már éreztem,hogy nem az igazi a gömbfej benne.Cseréltem mindkettőt.Kiszerelés után tünt fel,hogy az egyiknek a hátsó szilentje is szakadt volt már.Ha már benne voltam cseréltem a nagy mumust a hátsó hosszkitámasztót is.Ennek is lógott már a szilentje mindkét oldalon.Műszaki előtt még kapott egy gyors suvickolást és csont nélkül vette az akadályt.2 évre ez is letudva megint.A futómű érezhetően feszesebb lett.
273000 km.
Egy ideje el kezdett kopogni az autó bal eleje rossz úton.Sejtettem,hogy a felső lengőkar a ludas.Így is volt.A szilentje lógott már.Viszont amit érdemes megjegyezni.Starline volt benne.Sokan szidják.Én olyan 70k kilómétert mentem el vele.Beszereléskor nem tetszett,hogy hézagolni kellett a szilentnél.Viszont új korában jó alaposan megtömtem a gömbfejet zsírral.És még most is patent állapotban van.Mév azt se mondhatnám hogy mennyire könnyen jár már a kopástol.Igazábol elég lett volna megszilentezni.Csak sose érek rá arra hogy több napot álljon az autó.Így most a szokott beszállítótol jött két lemförder.Míváncsi leszek ez mennyit bir majd.Meft az árán két starlinet vehettem volna.
270000 km
100000 kilóméter.Leírni is sok.Ennyit töltöttünk együtt alfival bő 3 év alatt.Sose hagyott cserben.Kapott is egy kiadósabb gondozást.Meg volt a rendes szervíz.Olaj összes szűrővel.Sofőr oldali belső féltengely gumiharangom szakadt volt a kisebbik bilincs mellett.Cserélve.Volt egy idegesítő fémes csikorgás a reggeli első indításnál,ami max 1 perc alatt mindíg elhallgatott.Régóta küzdök evvel.Jártam szakszervízbe.Megcsapágyazták a klímakompresszorom szíjtárcsáját.A hang 2 napra tünt el.Nos Erhard mondta meg a tutit.Főtengej szílytárcsa.Érdekes mert a gumija nem volt repedezett elérett.Leszedéskor viszont rögtön feltünt,hogy 2-3 milit is tudom mozgatni a külső részt a belsőhöz képest.A lényeg kapott újat.Azóta nincs hang.És ha már bontottam a jobb oldalt a generátort is cseréltem.Nem volt még baja,de ennyi kilóméter után mâr aktuálisnak véltem.Ebböl is újat kapott Pár ezer forinttal került többe mint a felújított.A kiszereléssel akadt némi gondom.Alulrol fogtam neki.Ott viszont nem fér ki.Atis 166 kolléga adott telefonos segítséget.Felül jön ki.Csak le kell bontani a gázolajszűrőt mindenestöl,az izzító relét.Így ki tudtam erőszakolni a tűzfalon lévő klímacső és a nívópálca közt.Érdekes módón az új pár milivel kissebb lebet,mert ugyanezen az úton szinte beesett.A lényeg ez is kipipálva.A 3 éves facet termosztátom is úgy döntött el kezd folyatni.A hűtővizem nem fogyott láthatóan,viszont a termosztátot és alatta a váltón is jól látható fagyálló nyomok voltak.Ezt is cseréltem.Vernet került bele.És evvel együtt a kiegyenlítő tartály kupakját is.Sejtésem szerint ennek gyógyult be a szelepje és nem engedte el a nyomást 1.4 bar felett.Van még pár dolog amit cserélni akarok,de azt majd egy másik nekifutásra.Másfél napom ment rá.De mivel alfi munkásautó így nem sajnálom tölle.
265000 km.
Volt két zavaró apróság,ami javításának garázs híján nem fogtam neki.Az egyik a kuplung főhenger szilentje volt amivel a pedálhoz csatlakozik.Magát a munkabengert kb egy éve cseréltem.Akkor TRW került bele.Nincs is vele semmi gond.A szilent viszont szét szakadt benne.Ez azt eredményezte,hogy a pedál nem jött vissza teljesen alaphelyzetbe,és idegesítően nyekergett is.Nagy bontással nem járt a művelet.Levettem a pedálrol a munkahenger fejet.Kivettem a szilentet.A fém persejröl lefaragtam a gumi maradványokat.Egy megfelelő méretű vásznas gumi csőböl vágtam rá egy darabot.Kapott egy kis szilikon zsírt.Összeszerelés.Pipa.A másik a csomagtér átvezetőben a kábeltörés volt.Igazábol a hátsó ködlámpa rapszódimus működése jött elő.Hol egyik világított hol mindkettő hol egyik sem.Előszőr izzó bajra gondoltam.Aztán ahogy nyitottam a somagteret kigyulladt mindkettő.Megmozgattam az átvezetőt erre kihunyt a fény.Nekikészültem a feladatnak.Kerítettem gumi szigetelésű vezetéket és megfelelő méretű zsugorcsövet.Lebontottam a kárpitokat.Nagy örömömre a kalaptartó alatt van a kábelkorbácson egy csatlakozó.Ez nagyban megkönnyítette a dolgot.A vezetékeket egyesével vágtam el.A vágásokat eltoltam egymáshoz képest.A régi vezetékkel áthuztam az újat az átvezetőn.A kötéseket leforrasztottam és zsugorcsővel szigeteltem.Az egész kb 2 órát vett igénybe.Összeszerelés után próba.Minden működik.Ami érdekes volt.A kötegben az összes vezeték szigetelése porrá volt morzsolódva.3 szál teljesen szakadt volt.Igazábol azon csodálkoztam hogy működött ez eddig,vagy hogy nem lett valami zárlat e miatt.De most minden működik.Remélem ujjabb 13 évig így marad
Egy hosszú és idefesítő problémára került végre pont.Mióta bejöttek a hidegek a reggeli első indításkor volt egy fémes csikorgó hang a szílyak felöl.5 fok körül pár perc után elhallgatott.Minuszokban viszont csak csendesedett.A szílyakat és görgőijet kizártam.Szettben cseréltem mindkettőt a nyáron.A motortérben hallgatózva a klímakompresszortol hallottam.Viszont zavart,hogy ha ment a klíma ha nem a hang meg volt.December közepén elkezdtem keresni egy szerelőt aki megmondja 100%ra,hogy tényleg a kompresszor a ludas.Január elején a szolnoki fiat szervíznél kötöttem ki.Behívtak a műhelybe,mert Józsi bácsi szerint ilyen szép hangú autó ritkán jár náluk😃.Én csak kicsaltam belőle a hangot.Ekkor lefujták a mágneskuplungot zsírsprayvel és rögtön csend lett .A bűnös meg van.Ők nem tudnak külön kuplungot rendelni.Tanácsukra kerestem egy klímást aki javít is.Így kötöttem ki szentesen a gumiabroncs kft-nél.Nagyon normálisak ők is.Rendeltek a kompresszorhoz szílytárcsát,és egyeztettünk időpontot a javításra.Eljött a nagy nap.Levették a szílytárcsát.Mit ad isten,az új köszönő viszonyba sincs vele.Viszont a szerelő szerint a réginek sincs semmi baja.Gyönyörűen fut a csapágya.Némi rábeszélés jött.Ha már le van véve cseréljünk csapágyat.A gyári bele volt pontozva,de ki tudták szedni.Az újat meg beragasztották.Közbe egy feltöltést is mefejtettek.Olaj 10 gramm helyett 2.Gáz 650 helyett 230.Másnap reggel kíváncsian indítottam.Csend van.Semmi cincogás visítás.Happy van.A 4000 forintos csapágyhoz képest elég húzós lett a végösszeg.De nem bánom.90k kilómétert mentem eddig az autóval.És ez volt az első nem szervíz jellegű javítás.Megfogalmazódott bennem a generátorcsere is.A következő szílycserével ledobom valószínű.Alfi kenyérkereseő.Az a leg drágább ha az udvaron áll.
Mióta nem járok pestre napi szinten lasabban szaporodnak a kilóméterek.De azért csak el jött egy újabb olajcsere.Egyúttal az ablakmosó folyadékot is télire cseréltem.Meg kapott két új good year lapátot is.A noname nyekegése az őrületbe kergetett.Ez csendben teszi a dolgát
255000 km
Alfi kapott egy garnitúra nyári gumit.Lengőkar is volt cserélve régebben.És elég rég jártam már futóművesnél.Gondoltam ránézetek.Ismik adtak egy jó futóműveshez elérhetőséget.Kértem időpontot.Első körben lukra futottam.A futóművet nem lehet állítani mert úgy össze van gyógyulva.Ez egy helyi szervíz munkájának az eredménye.Amin viszont meglepődtem,hogy másfél óra kínlódás után a szaki nem fogadott el pénzt.Azt mondta nincs beállítva a futómű.Abba maradtunk cseréljek gömbfejet axiallal együtt és menjek vissza.Vagy kicseréli ő de akkor pár napra ott kell hagynom a kocsit.Cseréltem én.Erhardtol jött az alkatrész.Csere közben láttam,hogy jobb oldalon mindkét féltengely gumiharangom szakadt.Mivel volt itthon ezeket is cseréltem.Meg ha már szét van borítva jól átrángattam mindent.Örömmel konstatáltam,hogy a starline felső lengőkarok állják a sarat.50 k körül van már bennük de kutya bajuk.Bónuszként megint el tört a kuplung pedál rugója.Most nem bontóbol vettem másikat.Találtam egy szakit a közelben aki méret alapján legyártotta.Most ujra minden happy.
251000 km
Szó mi szó alfi bekajálta az infinity gumik belsejét.Egyébként nem tüntek még "annyira" rossznak.A minap viszont egy nagy zuhiba fel fel úszott az eleje.Ez megpecsételte a sorsukat.Jobban megnézve amúgy is a kopáshatár közelében járt a két első.Végül is nem panaszkodhatok.50 k kilóméter ment a kínaiba.Egyébként sem volt velük semmi bajom.Egyszer nem csúszott meg.Mondjuk nem is autózok határon.De azért volt,hogy 1-1 ismerős kanyargós szakaszon elcsendesült az utastér.Most nexen került fel.Heti akcióba egész jó áron volt.Ha annyit tud mint az elődje vele is elégedett leszek.
255000 km
Telik az idő,szaporodnak a kilóméterek.Megint el jött az olajcsere ideje,amit meg is kapott alfi.Az összes szűrő is esedékes volt.Van egy érdekes hang is,amit tulajdonképpen nagyon régóta hallok.Olyan 2500 nál jelentkezik, es pár pillanat alatt el is hallgat.Bentröl olyan levegős turbó hangnak hallatszik.A motortérböl viszont a turbótol hallottam és olyan fémes visítás.Mutattam pár embernek.Konkluzió nem turbó és nem klíma kompresszor.Ez a probléma majd kiforrja magát.
244000 km