Tagok >> berobbantam >> 156 1.9 JTD Sedan >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD Sedan
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Fekete 846A
Olajcserekor vettem észre,hogy olajosak a cooler csövei.Egyrészt ez némi tömítetlenségre enged következtetni,másrészt olaj van a coolerben és a csövekben.Vettem hát 1 liter brigéciolt,és gondoltam alkalom adtán kipucolom.Hát ma jött el az alkalom.Lebontottam a felső csövet.Konstatáltam,hogy felfelé nem fog kijönni.Lekerült a haspáncél.Az alsó cső.A sofőr oldali ködlámpa ki.És a műanyag elemből ami a coolerre vezeti a levegőt kipattintottam az elválasztót.Így előre lehet annyira húzni,hogy kiférjen lefelé a cooler.Beleöntöttem a brigéciolt.Megráztam,és kiöntöttem a koromfekete löttyöt amivé vált.Ezt párszor megismételtem.Lemostam kívülröl is,és a csöveket is kipucoltam vele.Utána addig mostam mindent vízzel kívül belül,míg inni lehetett volna belőlük.Hőlégfúvóval mindent alaposan kiszárítottam és ment minden a helyére.Kb 4 óra volt a mutatvány akna nélkül.
Eltelt egy év az autó vásárlása óta.És belegurult 12000 km.Gondoltam itt az ideje egy olajcserének.Mivel az elaforgnál számomra jó áron volt a teljes szervíz szett így megrendeltem.Olaj olajszűrő levegőszűrő gázolajszűrő gyári,pollenszűrő utángyártott.Gondoltam majd egyeztetek a szerelőmmel a csere idejét illetően.Közben lett egy kis kényszerpihenőm.Gondoltam az egyszerűbbeket kicserélem.Kezdtem a pollenszűrővel majd a levegőszűrő jött.Ez annyira jól sikerült,hogy ma lecseréltem a gázolajszűrőt is és az olajat is.Azért ehez kell némi mazoizmus egy ültetett 156 esetén akna nélkül.De kész és happy van.Másik öröm,12000 kilóméter alatt nem kellett olajat utántöltenem.Még a nívón sem látszott fogyás.Alfiban jelenleg 178000 van.
Némely utas hiányolta a bluotooth csatlakozási lehetőséget a kocsiból.Hirtelen felindulásbol rendeltem e-bay-rol egy usb-s adaptert.Nagy csodát nem vártam tölle.Viszont meglepően jól szol.Egy hajszálnyit halkabb mint az sd kártya.A telefon könnyen felismeri.Megérte az árát :)
Az autóval kapott alu szettet használom télinek.Elég viseltes állapotban volt már.Le voltak padkázva,a belsejük meg tele volt csapva valami fekete trutymóval.A súlyok álltal hátrahagyott ragacsfoltok is eléggé szurták a szemem.Lesz ami lesz alapon úgy döntöttem lefestem őket.Vettem alura való alapozót,szórókittet,akrill festéket és lakkot.A felniket felcsiszoltam.Nem fémig,csak hogy eltünjön a sok retek.A mélyebb padkanyomokat kijavítottam kétkomponensű kittel.Jött egy vizes csiszolás 600-as papírral.Majd az alapozó és a szórókitt.Ezután egy ujabb csiszolás 2000-es papírral.Belül ezüstszürkére fujtam,kívül a leg világosab keréktárcsa ezüst ment rá.Két sor festék után két sor akril lakk jött és kész is.Nem lett 100%-os,de összességében elégedett vagyok a végeredménnyel.A télen a nyári szettet is meg fogom csinálni azt hiszem.
Sokan dicsérték itt is az autoglim super resin polisht.Mivel kezdett kifogyni az autó ápoló készlet gondoltam rendelek egyet.Mellé csaptam egy sampont,meg egy külső műanyag regenerálót.A samponban nem láttam valami nagy csodát.Bogarat koszt leviszi,de a többi is amit eddig használtam.A műanyag regeneráló majd pár hét mulva válik el beválik-e.Engem nagyon zavarna a kiszűrkült műanyag elemek.Egyenlőre a hátsó kilincseket kezeltem le.Ha csak kicszürkül vagy lefestem vagy lefóliázom.Majd elválik.A polír viszont csodás.Én eddig turtle waxot használtam.A fénye szerintem kicsit jobb enél.De dolgozni vele egy álom a turtle után.Mosással együtt meg volt 3 óra alatt.Meg ha már így rá értem átrendeztem a csomit is.Van egy kis aktív sub hátul,és mindíg utban van.A hangja viszont nagyon kell.Ma csináltam neki egy konzolt,és felkerült a kalaptartó eljára.És nem is rázza be az egész kasztnit.Happy napom van.:)
Volt némi beázásom az a oszlopnál.Már vételkor is feltünt,hogy az a oszlop takaró alja vízfoltos.Akkor kipucoltam és vártam.Sokáig nem történt semi,tél lévén.Tavasszal viszont ujra el kezdett terjedni a folt.Teljesen rapszodikus volt.Néha szakadó esöben sem volt semmi gond,máskor egy kocsimosás is nyomot hagyott rajta.Lestem minden iránybol,az a oszlop takarót is levettem egy esős út után,de nem látszott semmi bibi.Mígnem egy szabad félórámban beugrottam Kecskeméten az autóüveg kft-hez,ahol 5 perc alatt megállapították,hogy ujra kell ragasztani az üveget.Akkor nem értem épp rá 4 óra hosszára,meg a brigád sem volt épp szimpatikus,így várólistára tettem a dolgot.Ennek ma lett vége.Kértem időpontot a Hírös kft-hez.Kissé kalandosan és megkésve oda is értem.Mondtam a kis hölgynek én volnék az alfás gyerek akivel egyeztetett.Jelezte,hogy lehet kell új keret,de lerendelte ha szükség lenne rá.Mondtam ez már telefonban is elmondta.Kérdi azt is mondtam,hogy elrepedhet az üveg?Ebben még a gyári van.És nekik az a tapasztalatuk,hogy alfáék keményebb ragasztót használnak mint mások így kiszereléskor nagyobb a rizikó.Üvegjük viszont nincs készleten.Hát mondom ez gáz.De Ti vagytok a profik,Kecskméten meg van bontó.Kérdi üvegjük is van.Mondom ezt a kérdést egyenlőre jegeljük.Legyünk optimisták.A kocsi nem ázhat be.Hajrá.Beálltam a műhelybe.Egy szűk óra mulva bejelentkezett a műtét sikerült.A szélvédő túlélte és még keret sem kelett.Összességében korrektek voltak és precíz munkát végeztek.Délben el is jöhettem.A teszt is meg volt.Úgy alakult,hogy alfi egész nap ázott.Víz sehol.A bal oldalon majd fél méteren engedte el a ragasztás,és a jobb oldalon is volt már egy 10 centis luk.Hazafelé feltünt még az is hogy sokkal kisebb lett a szélzaj is az utastérben.Búcsúzóul még megvigasztaltak,hogy ne kenődjek el.Mult héten 2 s40 volvo volt náluk.Csak ott felül engedett a ragasztás az üveg teljes szélességében.Pozitív benyomással távoztam tőlük.A jövőben ha üveg gondom lesz csak hozzájuk megyek.
A vétel óta kerülgetem ezt a témát.Egy kulccsal kaptam a vasat,és az sem volt a leg fényesebb állapotban.Külseje elég viseltes,a távirányító nem működik.Kutakodtam minden felé,de nem jártam sikerrel.Azt szerettem volna,hogy ez a kulcs nyissa az autót távirányítóval,és kellett volna mégegy tartaléknak.Bárkit megkerestem ezzel a témával vagy nem tudott mit kezdeni az alfával,vagy alaphangon mondott 50000-et.Plusz olvasgattam és azt szürtem le,hogy az ujratanítás sem feltétlen egy hosszútávu dolog.Így született meg a döntés:veszek egy univerzális bicskakulcs szettet.A bicskakulcs.hu-rol már rendeltem,és elégedett vagyok velük.Lehet elsőre nem ők tünnek a legolcsóbbnak,viszont ők adnak az autóhoz való kulcsszárat.Ha ezt külön számolom,akkor már versenyképes az ár.:)Minőségileg is elégedett vagyok velük.A fél offba 8 éve szolgál a náluk rendelt szett.Ez idő alatt kétszer kellett elemet cserélni és eltört egy kulcsszár.Szóval most is tőlük rendeltem.Ha valaki kedvet kapna hozzá a 13-as számú kulcsszár való a 156-oshoz.Ezzel volt némi bibi.Elvittem másoltatni.Az egyik mister minit üzletbe tévedtem be.A kulcsszár azonban kicsit vékonyabb és keskenyebb mint a gyári.A másolós szerint nem is lesz jó,így nem kért pénzt a másolásért.Köszönet Neki.Hazaérve rögtön le is teszteltem.Az ajtót is és a gyujtáskapcsolót is tökéletesen nyitja.Happy.Van mégy egy száram az ebayon rendelt kulcsházbol is.Ennek a tolla is megegyezik a bicskakulcsossal,csak egy kis csőstiftet kell kiütni és kivehető.Ha valaki nagyon precíz rendelhet ilyet is.1500 píz darabja ingyen postával.Az immochip kényelmesen elfér a bicskakulcsos házban.Egy apró bibi van.Nincs kialakított helye.Így kétoldalú ragasztóval rácuppantottam úgy parasztosan a nyákra.A fél offban is így van a kezdetektő és bevált.A dolog mechanikus része ezzel le is van tudva.Jöjjön az elektronika.Sokat vacilláltam,hogy hova is tegyem a vezérlőt.Amit én eddig láttam ott mindenki vagy a bizti táblánál vagy a kesztyűtartó fölött talált neki helyet.Nekem viszont nem nagyon volt kedvem a gyári kötegből keresgélni a megfelelő szálakat.Pluszt minuszt keríteni,no meg az index szálat is elő kelett volna kotorni.Kicsit utána jártam a gyári rf vevőnek.Kiderült ott minden szükséges vezeték elérhető.Ez a szedánban a kalaptartó alatt fészkel,míg az sw-ben ha minden igaz a csomi jobb oldalán.Elég vékony vezetékek mennek oda.A vezérlőt tuti elbírja,de mi a helyzet a nyitás-zárás és csomagtér nyitás funkciókkal.A nyitás-zárásnak csak jel kell,ezzel nem lesz gond.A csomagtér nyitóhoz viszont elég combos vezeték megy a többihez képest.Végigkövettem időt energiát nem sajnálva.Tulajdonképpen szétdúrtam a fél autót.De ami a lényeg,a vezérlőtöl csak jel kell neki.A reléje a gyari vevő mellett van.Így tuti elég lesz a gyári betáp.Ha valaki belevág így elégséges csak a szükséges 1 darab kárpitot levenni,hogy hozzáférjünk a gyári vevőhöz.És akkor jöjjön a lényeg,a bekötés.Én nem vágtam szét a gyári vezetékelést.Kb 20 centi hosszan szétbontottam a köteget.A megfelelő szálat kb 1 centi hosszan megblankoltam,rátekertem az én vezetékemet és leforrasztottam.Utána kapott egy alapos szigetelést.Az egyik képen látható a gyári vevő lábkiosztása.Ezt annyival egészíteném ki,hogy a 10-es láb nálam nem üres.Onnan kap jelet a csomagtér nyitás.Mellékelem az általam vett szett bekötését is.Túl nagy eltérések nincsenek ezek közt sem,de mindenki ellenőrizze le az általa vásárolttal.Néhány szó a bekötésröl.A táp plusz minusz adja magát.Ezzel nem nagyon lehet mellélőni.A gyujtás pozitívot én nem kötöttem be,mivel azokat a funkciókat amikhez kell én nem használom.A nyitás zárás negatív jellel megy.A fehér és fehér-fekete szálakat testre kötjük.A sárgát a 6-os lábra,a sárga-feketét az 5-ösre.A csomagtér nyitásnak is negatív jel kell esetünkben.A rózsaszín vezeték megy a 10-es lábra.Még az index villogtatás van hátra.Szomorúan konstatáltam,hogy gyárilag ennek is negatív jel kell,az én vezérlőm viszont pozitívat ad ki.Épp letettem erről a funkciórol,mikor beugrott,hogy van itthon valahol egy 12 voltos nyákrelém.Gyorsan be is kötöttem.A behúzó tekercse kapott egy testet.A pozitívot a bicskakulcsos vezérlő barna szála adja.Az egyik záró éritkezőre rákötöttem a testet.Ezt adja ki a gyári vevő 1-es lábára.És ezzel meg is van a bekötés.A felesleges vezetékeket én kiszedtem a bicskakulcs szett csatlakozójábol.A köteget szépen összebandázsoltam,és felkötegelőztem a gyári vevő tetejére.Ha valaki valamiben nem biztos sose probálgasson úgy hogy összeérinti a vezetékeket.Mindíg közbe kell iktatni egy fogyasztót.Én egy 12V 5W-os izzót használtam erre.Így nem okozhatunk zárlatot,viszont minden működik az izzón keresztül is.Hát nagyjábol ennyi.Jó kendácsolást a vállalkozó kedvűeknek.
Hosszas töprengés után megszületett az elhatározás.Vagy használt márkás gumi,max 3 éves vagy valami értelmesebb kinai.Körbenéztem a neten.Hát kiábrándító volt a használt felhozatal.8 éves gumikat árulnak zömében.Egy új gumi meg csak új.Még ha kínai is.Így esett a választás az infinity inf-40-re.Megkerestem egy környékbeli gumist,és az elhatározást tett követte.Ma felkerültek végre a telediálok az új gumikkal.És most oda ért az autó,hogy műszakilag olyan állapotban van ahogy szerintem lennie kell.Két apróság van még hátra.
1.az egy kulcs problémája rossz távval.(Ebböl valószínű egy univerzális bicskakulcs szett lesz)
2.A hiányzó és sérült belső műanyagok cseréje pótlása.(valószínű ez bontó lesz)
Az autót 16-os speedline felnikkel vettem,téli gumival.Adva volt a probléma,hogy kellenek nyári papucsok.Volt pár gondolatom.Veszek nyári gumit és szereltetem mindíg.Mondták,hogy ez nem egészen egészséges dolog a guminak.Így lett két variáció.Veszek egy acélfelni szettet dísztárcsával.Erre átrakatom a téli gumikat,a nyári meg megy az alura.Másik,hogy veszek még egy garnitúra alut a nyárinak,a téli meg marad így ahogy van.Körbe is néztem gyorsan a neten.Számolgattam,és úgy döntöttem még egy garnitúra alum lesz:)Megtetszett a telediál.Körbetelefonáltam a potenciális eladókat.Közben megkérdeztem egy pár más tipusú aluszett árát is.Hát olcsóbban nem nagyon találtam elfogadható garnitúrát.Így gyulárol egy cartárstol megvettem a teledialokat.Pár apró sérülés van rajtuk a csavaroknál,de ezzel együtt tudok élni.Csináltam is gyorsan egy tárolót az éppen nem használt szettnek.Meg ha már így rá értem a tükörtartó konzolokat is átfujtam a gumi spray maradékával.Ez is régóta szurta már a szemem,hogy megfakult.A maradék épp elég lett rá.2 óra volt a mutatvány le és felszereléssel együtt.Most igazi mély matt fekete színe van.
Pár dolgot leszögeznék mindjárt az elején.Az autómon nem lóg semmi a futóműben.Nem kopog semmi,a szilentek sem málnak.Páran vezették akik szerelték,mindenkinek az a véleménye,hogy kimondottan feszes stabil autó.Volt viszont egy idegesítő dolog.Mégpedig a nyűszögés elől,hátul.Meguntam hallgatni,viszont nem akarok felesleges 10 ezreket kidobálni szilentekre.Vettem hát egy flakon szilikon olajat.Állaga leginkább a mézre hasonlít.Kellően folyik,de le nem cseppen,inkább nyúlik.Hátul fentröl jött a hang.Sok töprengés után leesett a tantusz.A lengéscsillapító toronyszilentje lesz a ludas.Kivettem a csomagtér kárpitot,és rögtön tudtam,hogy jó a gyanú.Bizony ez olyan száraz mint a szahara.A legkisebb mozdításra is nyüszög.Szépen körbecsurgattam,és mehetett is vissza a kárpit.Elöl levettem a kereket.Némi töprengés után úgy döntöttem nem bontok tovább,hanem becsurgatok mindenhova.Fogtam egy fecskendőt,húztam rá egy 10 centis benzin csövet,és adtam vele az összes szilentnek.Különös gondal ott ahol fém érintkezik gumival.A két oldal meg volt fél óra alatt.Mentem egy próbakört.Kerestem egy kimondottan rossz utat(nem volt nehéz) és füleltem.Azt kell mondjam szuper lett.Semmi nyüszögés a futómű felöl.Koppanás az elcsendesült futóműben sem hallható.Csak az utastér zajai hallatszanak,amit viszont elnézek egy 10 éves autónak.