Mutasd

>> Tuning és extra2021-12-13

Ha a vezérhangya elindul idő kérdése,és követi az egész boly.A 2 dines fejegység egész jól teszi a dolgát.Viszont minél több idelye használom,annál inkább hiányzik a tekerős hangerő szabályzó.Ha már megint kiveszem a fejet,akkor teszek egy próbát egy másik visszatérő gondolattal is.Ez pedig a bose rendszer.Olvasgatva itt ott nagyon megoszlanak a vélemények.Van aki dicséri,van aki azt mondja csak a nevet kell megfizetni de nem egy nagy durranás.Donor után kutakodva jött a felismerés.Alapvetően az nincs megelégedve vele,akinek szedánja van.És csak a szedánban a mélynek nincs ládája.Csak egy konzollal be van dobva a mélynyomó a kalaptartó alá.Lesz ami lesz alapon vettem egy sw-be való rendszert.Valamint egy jelszint csökkentőt,a multikormányhoz egy illesztőt.A kormány gombokat bontottan vettem egy ramaty kormánnyal,épp úgy mint a multikormányos légzsák átvezetőt.Kutakodtam mennyiért lehetne ujra őröztetni a kormányt,mikor rátaláltam a fiatalkatrésznél a 80 százalékkal leértékelt gyári új darabra.Ez is meg lett,olcsóbban mint egy bőrözés.A beszerelést a kormánnyal kezdtem.Ez sima ügy volt.Régi le,átvezető csere,újba bele a gombok,csatik összedug és boldogság.A csere idejére az akkusarut levettem,így hibakódot sem kellett törölni.A fejnél kicsit többet elidőztem.Elvileg plug&play volt minden,viszont nekem nem tetszett a millió egymásba dugott csatlakozó még gondolati szinten sem.A fej csatijára rákötôttem a jelszint sökkentő csatiját.A vezetékeket összesodortam,leforrasztottam és zsugorcsöveztem.Ugyanígy kötöttem be a kormányadapter vezetékeit is.Így összesen 3 bedugós csati maradt a jelszintcsökkentő elmenő részét is beleértve.Akkor faragjuk be a ládát.Akitöl vettem ide adta a láda alsó konzolját is.És milyen nól tette.Ezt rácsavaroztam a ládára.Bepróbáltam,és legnagyobb örömömre a felső első csavarnak találtam egy pont jó helyen lévő furatot a sárvédő alatti merevítőn.Ezt felbővítettem,és kapott egy szegecsanyát.Ezen a ponton becsavaroztam a ládát.Így már ki tudtam jelölni a tartó konzol 3 csavarjának a helyét.Megfurtam a csomagtartó alját és ide is szegecsanyák mentek.Annyi különbséggel,hogy mielőtt a konzolt végleg a helyére csavaroztam jó vastagon leszilóztam mindent a beázások elkerülése végett.A láda a helyén.A csavarokat alulrol jó vastagon lekentem alvázvédővel.Jôhet a kábelezés.A csomagtartóba nekem volt egy aktív mélyem.Ennek a tápját annó az akkutol húztam be.Ezt használtam a bose tápjának is.Testet pedig a hátfalon lévő testelési pontra kötöttem.Jöhetett az ajtók bekábelezése.Kivettem a hátsó ülést,valamint mind a két oldalon a küszöbborítást és a b oszlop takarót alulrol.Az a és b oszlop tövénél megkerestem a hangszórók vezetékeit.Ez járt némi anyázással,mivel a színük sem az ajtóéval sem a fejnél lévővel nem egyezik.De csak meg lett mindegyik.Ezeket itt elvágtam,és összetoldtam a bostol jövővel.Volt egy rca-m is hátul,gondoltam teszek egy próbát.Hát eléggé cudarul szolt.Na akkor kábelezzük ujra a bemenetet is.Csináltam egy ugyanolyan köteget mint a gyári.A pozitív-negatívot csatornánként összesodortam.Minden szálat megírtam a keveredések elkerülése végett.Az eredmény ég és föld volt.Ha már így szétkaptam az autót,behúztam a tolató kamera kábelét is.Használni nem használom.Ugyanúgy tükörböl tolatok,de az utasoknak tetszik.Ha előre tudom,hogy mekkora cumi lesz ez a beépítés lehet nem fogok bele.Így hogy kész van,viszont azt mondom megérte.Nekem tetszik a bose hangja.A magas nem tetszett,hogy lentröl szól.De azt 5 perc alatt átfaragtam a kilics mellé a helyére.Így már nekem nagyon korrekt.

 
>> Tuning és extra2021-11-07

Mint az előző posztban már említettem,a két dines fej beépítésével nem voltam teljesen megbékélve.Az usb csatlakozók helye jó ötletnek bizonyult.Abszolút nincs útban,és könnyen hozzáférhető.Nekiláttam hát gyártani valami értelmes keretet.Az alapanyag üvegszálas autójavító gitt volt.Gyorsan köt,jól csiszolható és nem mellesleg rendelkezésre áll itt vidéken is.A gyári óracsoport takaró továbbra is bent maradt.Gondolkoztam,hogy kiveszem,de két probléma is felmerült.Az egyik,hogy ujra kellett volna gondolni a fej rögzítését.A másik,hogy ehez lényegesen könnyebb hozzáfaragni a keretet mint az óracsoporthoz,aminek íves az üvege.Felmerült még,hogy habbol megcsinálom a keretet és kinyomtattatom 3d nyomtatóval.De felénk nem tudok olyan helyet ahol foglalkoznak ilyennel.Így maradt az üvegszálas gitt.Hát nem mondom,hogy egyszerű volt.😁Kb hatmiliószor próbáltam be.Csiszoltam próbáltam.Ahol kellett beletoldtam csiszoltam próbáltam.Míg végül nem illeszkeddtt rendesen.A gyári óra soport takarót lefestettem feketére.Így nem világít,hol találkozik a kettő.A takaró színe sem 100%-os,de a festékboltbol dolgoztam nem színkódbol.A végeredmény viszont számomra már kielégítő.Ha netán valaki hasonló perverzión gondolkozik,akkor a nyomtatásj javaslom.A prototipus már meg van😊Néhány érdekesség és tapasztalat még.147-be és gt-be árulják ennek a fejnek a butább verzióját beépítő kerettel együtt.1 giga ram 8 giga rom 160000☹️A kihangosító 50 %-os.Én tökéletesen hallok mindent,a másik oldal viszont visszhangos.Kell hozzá külső mikrofon.Nekem az autóban van,viszont a fejen nincs neki csatlakozó.Egyszer majd lehet ezen változtatok.Csak egy jack aljzat kellene a gyári mikrofon helyére.Navigációbol én a wazze-t használom.Fut egyszerre a zene lejátszóval.Ami viszont zavar,ha a wazze beszél a zene elhallgat.Nem szól egyszerre a kettő.A kijelző ha teljesen bele süt a nap láthatatlan.Gyakorlatilag egy szürke kocka.Ez ilyenkor ősszel,kora reggel és este fordul elő.A nap alacsonyabban jár és a hátsó ablakon bele tud sütni.Ami nagyon tetszik.Ha beindítom az autót a hangerő mindíg az előre beállított értéken van,nem azon amin hagytam.Összességében elégedett vagyok vele.Szerintem azt a 30 k-t érte.

 
>> Tuning és extra2021-10-19

Tök véletlen emberi áron elém esett egy 2 dines androidos fejegység.2 giga ram,16 giga tárhely,7 colos kijelző és 4x50 W teljesítmény.2 usb csatlakozó és ami lényeg , hogy egész vékony.Beépítésnél fő szempont volt,hogy ne kelljen szétbarmolni az egész középkonzolt.Végül addig sakkoztam míg be nem faragtam.Ha vissza akarom alakítani,csak a középső óracsoport takaróját kell cserélnem.Az usb cstlakozóknak is meg lett a helye.Első nekifutásra csak kivezettem a hamutál alatti tárolóba.Ott nem is tetszett a lógó kábel,meg útban is volt a telefonomnak.Ott szoktam tartani.A gps antenna a szélvédő bal felső sarkába került.Előtte egy kenwood fejegységem volt.Nem mondanám rá a bot fülemmel,hogy az mennyivel szebben szólt.A mélyböl viszont vissza kellett vennem valamennyit,mert szétrâzta a csomagtartót.A fej körüli takaróval majd még játszok ráérő időmben.Amit adnak vele az kb 2 mili vastag,szóval semmire se jó.A tolató kamerát se szereltem még be.Eddig se volt,és jól meg vagyok nélküle.De majd egyszer talán,ha már van alapon.2 negatívum.A hangerő szabályzó lehetne potméteres az érintő helyett.Kormánykapcsolóval ez kiküszöbölhető,de annyira nem izgat.Másik,hogy nagy kanyi számokkal írja az aktuális sebességet,és ezt a család is felfedezte.😀

 
>> Szerviz2021-09-18

Tegnap megjöttek az új első lengéscsillapítók.Ma neki is álltam a csarének.A jobb oldalon volt egy megszakadt menetű csavarom felül.Raktam rá két anyát,így volt évekig.Ma ezt cseréltem Elmentem az skf-be,természetesen nem volt ilyen csavarjuk.Elődurtam a féloffos megmaradt csavarjait,amit évek óta rakosgatok.Találtam megfelelőt,igaz fél centivel hoszabb,de el fért.A bal oldalon a lengéscsillapító aljában még a gyári imbusz csavar volt.Tettem egy probát,de meg se mozdult.A fejét meg nem akartam szétbarmolni.Így az alátétnél levágtam flexel,hogy a kockaanya megmaradjon.Utána addig gyaláztam ütvecsavarozóval,mig csak ki jött a csavar is.Jól bele tud rohadni az alumíniumba.E helyett rendes hatlapfejű acélcsavart raktam be.A másik oldalon 6 éve cseréltem ugyanerre és azt ki lehet szedni.Hosszú nap lett,de ez is kész.A toronyszilentek jó bőven kaptak szilikonzsírt.Még egész jó állapotban vannak,hála a 6 évvel ezelőtti hasonló kezelésnek.A kormány eddig sem volt hely de nehéz,most viszont igazi 1 ujjas.Egy darabig megint csak tankolni kell.A tervezett szervizek letudva.

 
>> Szerviz2021-09-15

Ma meglátogattuk a helyi vizsgaközpontot,az aktuális műszaki vizsga miatt.Az autó vette az akadályt,viszont a jobb első lengéscsillapítóm csereérett.Úton az új természetesen párban.
307000 km.

 
>> Szerviz2021-09-06

A tegnapi nap az alfáé volt.Lecseréltem a vezérmű szíjat.Ina szett volt benne.Ment 73000 kilómétert.Nem mondanám,hogy már hej de gatya volt.Most is az került bele.Kapott fagyállót.Valamint cseréltem az olajat és az összes szűrôt.Olajbol most nem selénia lett.Kíváncsiságbol kipróbáltam a motult.Lehet placebó,de mintha nem lenne annyira kemény a járása alapjáraton
307000 km

 
>> Tuning és extra2021-09-04

Megint bekattant🤣Tök véletlen esett elém,hogy már emberi áron lehet venni 7 colos mp5 fejegységeket.Ami viszont főleg megfogott,hogy ugyan 2 dinesek,de rettentő vékonyakat is találtam.Némi tanakodás után úgy dôntöttem,hogy beruházok egyre.A középkonzolt nem akartam szétbarmolni,így egy olyan megoldás született,ami egy óracsoport takaróval visszaállítható gyári állapotúra.A fejröl röviden.Androidos 2 giga ram 16 giga rom.4x 50 watt.Előtte nekem egy kenwood volt bent.Nem mondanám a bot fülemmel,hogy némi állítgatás után ez roszabbul szól.A navi része jól teszi a dolgát.A kihangosítóhoz kell a külső m8krofon.A benne lévő nem igazán használható.A vele kapott rögzítőfülek kb semmire se jók.Faragtam helyette másikat.A beépítő keret is egy nevetség,viszont alapnak jó volt.Ebböl faragtam egy elfogadhatót.Összességében nem bántam meg a beruházást.Szoftveresen még eztán finomítgatom.

 
>> Szerviz2021-07-09

A négy éves Tic lámpáim botrányosan néztek ki.A bal oldali erősen kezdett besárgulni.A jobbos annyira nem,cserébe arrol táblákban vált a bevonat.Némi guglizás után úgy döntöttem felpolírozom őket.Ha nem jön össze max megint veszek egy párt.A q11 fényszóró polírozó szett le volt akciózva 50 százalékkal.Mindenképpen olyat akartam amiben van uv elleni védőbevonat is.Ez olyan.A polírozás menetét nem akarom leírni századjára.Rengeteg infó van rolla neten.Igazábol annyi,hogy a fúróba való fejjel kicsit macerás dolgozni.Nem lehet annyira stabilan fogni ,hogy néha néha ne ugorjon meg.Így én kézzel is átcsiszoltam a lámpákat mindhárom papírral.Cserébe viszont a papírok jó minőségűek.Polír pasztát is jó bőven adnak hozzá,és az uv védő folyadék is bőséges.Tulajdonképpen még egy akcióra elég a maradék.Én a végeredménnyel elégedett vagyok.Ha még tartós is lesz akkor főleg.
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1625855189-10503-blog.jpg

 
>> Szerviz2021-06-02

Tegnap munka miatt Pestre kellett mennem.Ha máe ott voltam benéztem az érdi és vecsési bontóba.A klíma vezérlő panelemnek le volt törve az egyik füle.Kapott másikat.Az infócenterem meg már csak 30 fokban volt hajlandó működni.Ráadásul a vékonyabbik kábel vezetéke csak úgy lógott stekker nélkül.Ezt is cseréltem.A régit viszont nem kukáztam.Egyszer ha lesz időm és kedvem behatóbban tanulmányozom majd.Erős a gyanúm,hogy valami szalagkábel kontakthiba a tipusbetegség forrása.Az enyém .indíg úgy tért észhez,mintha akkor adtam volna rá a gyujtást.

 
>> Szerviz2021-05-22

A főtengely szíjtárcsa cseréje közben tünt fel,hogy a felső motorkitámasztó egyik fele szakadt.A szíj görgői sem voltak már az igaziak.Így kapott egy új kitámasztót és egy hosszbordás szettet.Közben keletkezett némi légzsák anomália.A visszajelző először csak úgy random módon hol kigyulladt hol elaludt.Mostanra eljutottunk oda,hogy folyamatosan ég.Mivel szolnokon jártam,bementem a fiathoz hibakódolvasásra.Időpontot akartak adni,de miutân pontosítottuk,hogy csak ki kell olvasni a vezérlőt azt megcsinálták.A sofőr oldal szakadt anyós oldal túl magas érték.Elkezdtem bele ásni magam a témába.A légzsák ellenállása 2.3 ohm kéne legyen.Elsőre kivettem a sofőrülést.A csatlakozóhoz faragtam egy mérő adaptert,mivel olyan a kialakítása,hogy ha széthúzzák egy lemezrugó rövidre zárja az érintkezőket.Maga a légzsák jó.Ezt mondjuk sejtettem.Eddig is ez volt az autóban.Kibányásztam a régi ülésemböl a kábelt.Rádugtam a légzsákra.Jó értéket mutatott.Betettem az ülésbe.A támla résznél visszaragasztgattam a kábelt a helyére,ami nem túl egyszerű úgy hogy fent a kárpit.Ülés mehet vissza.Közben rendeltem egy kkl kábelt a hiba törléséhez.Másnap következett az anyós oldal.Ez már 40 ohm feletti értéket mutatott kiszereléskor.Ebben is az üléskábel volt a ludas.Ezt is cseréltem.Közben kiderült a hiba vélhető oka is.Mikor cseréltem a légzsákokat valamennyire kiljebb huztam a kábelekt,hogy le tudjam búzni a csatlakozót.De mivel hozzá van ragasztva a támla vázszerkezetéhez visszaszereléskor megtörtek.Most először összeduggam a légzsákot,és a kábel szabadon volt a háttámlában.Miközben visszaszereltem a légzsákot a kábelt szépen igazgattam a támlába,és csak a légzsák visszacsavarozâsa után rögzítettem őket.Az anyós oldal műtétje is sikeres lett.2.4 ohm a mért ellenállás.Indítás után a hibalámpa is kialudt.Már csak a vezérlőböl kell törölnöm a tárolt hibát.Remélem nem jön vissza megint pár hét után.