Tagok >> berobbantam >> 156 1.9 JTD Sedan >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD Sedan
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Fekete 846A
Nálam is megvolt az fl utáni 156-osok átka.Mégpedig az ajtóbehúzók gumi bevonata málott rendesen.Ragacsos massza volt már csak a műanyagon.Első körben venni akartam bontóbol másikat.Aztán megláttam az árát.Meg kicsit utána olvastam,hogy a bontott is ugyanúgy mállani fog.Ez nem annyira sikerült jól az fl-el.Ekkor döntöttem úgy,hogy lefújom gumi spray-el.Lassan kitavaszodott,így alapanyag után néztem.Végül is a Motip spray plastot vettem.A régi anyag letakarításával alaposan meggyült a bajom.Cartársaktol olvastam,hogy lecsiszolták.Na ez nekem nem jött össze.Vízbecsiszoló papírral kezdtem,félvén,hogy nagyon összeszántom a műanyagot.A végére már 60-as papírnál jártam.Minden hatástalan.Csak toszogattam egyik helyröl a másikra a ragacsot.Ekkor került elő a drótkefe.Ez is vakvágány lett.Jött az isteni szikra,cif és egy mosogató súroló formájában.Rögtön látszott ez lesz a befutó.Fekete lötty folyt a vödörbe.Pillanatok alatt lejött minden trutymó a műanyagrol.A spayböl 6 réteget kapott mind a 4 behúzó.Tényleg átfujható 5 percenként,és tényleg teljesen megszárad 2 óra alatt.Jött mégegy szikra.A szellőzők és a kilincsek króm keretesek.Gondoltam legyen ez is az.Volt még itthon az öntapadós fóliábol amit a rendszámtábla tartóhoz vettem annó.Elég vastag,és nem is kopik.Meglepően jó az árához képest.Szóval kapott egy diszkrét szegélyt az elem és ment vissza a helyére.Tapintásra kicsit azért műanyagos,de legalább szép.Hogy mennyire lesz tartós majd az idő megmondja.
Építettem egy mp3 adaptert a hamutálba.Alapjában véve jó volt,de kicsit halk lett és sok volt az alapzaj.Egy kedves cartársnő is hasonlót tett a 147-esében,és Ő nem panaszkodott ilyesmire.Jött a megvilágosodás,ez az e-bayos adapter bűne.Mivel nem volt ökör összeg az Ő kütyüje sem,és hazai a forrás gondoltam egy próbát megér.Meg is rendeltem,és 2 nap múlva már itt is volt.Amit gyanítottam beigazolódott.Ez bizony nem fér be a hamutál helyére.Viszont szétszedhető.Gyorsan a tettek mezejére léptem hát.A "hatalmas" fém házban 2 panel van.Egy elöl és egy hátul.A két panelt egy szalagkábel köti össze.Felcsillant a remény,befaragom.Az első panelnek vágtam elölapot ami illeszkedik a hamutál tetejéhez.A hátsót kétoldalú ragasztóval felragasztottam a hamutál egyik oldalára.A táp és a jack csatlakozót szétvágtam.Ezekből egyenes volt itthon nekem.Átforrasztottam őket,hogy a dugóra merőlegesen álljanak a kábelek.Ezzel is nyertem 1 centit.Határeset lett.Épp becsukódik a hamutál.Gyorsan visszaszereltem mindent az autóba,és próba.Bekapcsoltam mindent,és zene nélkül 50-ig tekertem a fejegységet.Hurrá.Nincs alapzaj.60-nál jelentkezik már valamennyi.Akkor jöjjön a mjuzik.Ismét hurá.Tényleg hangosabb mint a rádió.A negatívum annyi csupá,hogy az sd kártyát ki kell venni,ha be akarom csukni a volt hamust.Egy kijelző is jó lett volna ha van rajta,de hát ne legyünk telhetetlenek.Ennek ára tizede a loudlinkének.Ennyire nem zavar,hogy nem látom sehol a számcímeket.Zene projekt azt hiszem ezzel egyenlőre a végére is ért.Köszönet mégegyszer Skorpiocicamica kartársnőnek.
Volt egy szabad hétvégém,így nekiláttam a régóta tervezett nagytakarításnak.A patentcentrum.hu-rol beszereztem tartalék patentokat.Gyorsak és korrektek.Ha egy kosár még segítené a rendelés menetét az maga lenne a menny.De így is elöl vannak nálam a webshoppos ranglistán.A két hátsó ajtómban 160 mm-es hangszórók vannak.Ezeket az előző "gondos" gazdi csak úgy huszárosan beakasztotta 2 csavarral.A hangszórók vezetéke mind a 4 ajtóban meg volt toldva,mivel a gyári saru nem passzolt a hangszóróra.Ez is roppant szakszerű volt,a rátekerem szigszalag módszerrel.A két hátsóhoz vágtam 5-ös rétegelt lemezböl beépítő keretet.Ezt 4 csavarral felfogattam az ajtóra,majd erre másik 4-el a hangszórót.A vezetékeket is rendbe tettem.A toldalékot ráforrasztottam a hangszóróra,és kapott rendes sarut is.A forrasztásokat lezsugorcsöveztem.Így viszonylag könnyen cserélhetők,de stabil a kötés.Nem mintha ez tervben lenne.:)Az első ajtóban lévő magassugárzók is zörögtek a helyükön.Ezek is kaptak melegragacsot.A kárpitok is elég gyászos állapotban voltak.A behúzónál lévő fém lötyögött zörgött mindegyiken.Meghúztam a csavarját és adtam neki egy kis meleg ragasztót is megelőzve az újabb kilazulást.A kárpitokat átsúroltam mosószodával.Sokat dobott rajta,főleg a szürke részen.Gyakorlatilag az összes cipőnyom és szutyok le jött róla,csak a kléder nyoma látható picit.A plűss betétek is málottak rendesen,ahogy illik.Lefaragtam hát öket a kárpitrol.A plüss alatt lévő szivacs porladt szét mindben.Leszedtem a plüsst,alaposan lekeféltem a szivacs maradványokat a műanyag vázrol és a plüssröl is.Ezután pálmatexxel ujraragasztottam a szövetet.Kicsit keményebb lett mint a szivacs nélkül,de nem zavar.A panelokat kétoldalú ragasztóval és melegragaccsal visszaragasztottam az ajtókárpitba.Pótoltam a hiányzó patentokat.Ajtonként átlagban kettőt.Megragasztottam a hangszigetelő szivacsot is.Most csend és tisztaság honol az ajtók környékén is.
Már az autó vételekor tudtam,hogy el fog jönni ez a nap.Elöl szolíd nyisszenés nagyobb úthibákon,hátul viszont szinte folyamatos nyekergés.Ez télen a hidegben tovább fokozódott.Gyakorlatilag már onedin kapitány hajóján éreztem magam,olyan hangok jöttek hátulról.Hosszas olvasgatás és tanakodás után a következőkre jutottam.A stab rúd szilenteket polieturánra cserélem,az összes többi viszont marad gumi.Az autó meg van ültetve és nyomtáv szélesítő is van rajta.Nem panaszkodok a menet komfortra.Egy bravábol ültem át,ez még így is egy más kategória.Az úttartása viszont lenyügöző számomra.Na de végetvetve az ömlengésnek.Hátra rendeltem két strongflexet a stabrúdhoz,ami a héten meg is jött.Pénteken elég hamar hazaértem,így gondoltam kicserélem.Aknám nincs,de ez nem állhatta utamat.egész jól indult minden.A szilentek tartócsavarja nem volt berohadva.Hurrá.Ekkor jött az első pofon.A szilentházat nem lehet csak úgy szétpattintani.Sabaj.Még két anya és már le is jött a két stabpálca.Ekkor azért már elszállt az első anyázás,az önzáró anyák miatt.Jól jött volna egy racsnis csillag kulcs.Szóval kivettem az egész stabrudat a kocsi alól.Irány a satu.A régi szilentet egy csavarhúzó és egy fogó segítségével csak úgy kiszagattam belőle.És most kezdődött a szívás.Bő másfél órát birkóztam,de az új szilenteket nem tudtam visszanyomni a helyére.Másfél óra után feladtam ezt a küzdelmet.Egy hidegvágó és egy jól irányzott kalapácsütés,és a szilent ház már szét is ugrott.A rögzítő furatban van összeperemezve.Strongflex beugrott a helyére,majd a ház másik felét is rátettem.Befogtam satuba és némi kocogtatás közben szépen össze is ment a ház.Visszaperemeztem a furatokban,és hurrá kész a fele.A másiknál kihagytam a birkózást,így az kb 10 perc alatt megszületett.Vissza minden a helyére és hurrá.Ma megvolt a próbakör is.Síri csend hátul.
Úgy vettem az autót,hogy elég retkes volt belülröl.Nagyjábol kiganajoztam,de a szürke műanyag elemekkel nem nagyon tudtam mit kezdeni.Semmi nem vitte ki a foltokat.Aztán itt kaptam a tippet Andrea cartársnőtöl,hogy probálkozzak a dm-es mosószódával.Ma megvolt az első próba.Biztosíték tábla fedél,kesztyűtartó ajtó b oszlop takaró felső fele.Az a oszlopé is elég koszos volt,de az meg szövettel borított.Egy darabig szemeztem vele,majd annak is nekiálltam.Nem a legszebb a szövet sem már rajta,így minden mindegy alapon azt is kisúroltam.Még az ázott vizfolt is kijött belőle.Következő projekt az ajtókárpitok lesznek,De ahhoz kell még vennem pár tartalék patentot.
Legelőször is szolnék pár dolgot a zenéhez fűződő viszonyomrol.Nem vagyok egy vájt fülű zenebolond.nem szeretem ha az utcán utánam néznek a zene miatt.Sose venném ki a gyári fejet.Van jobb,nagyobb tudással,de nekem nem ér annyit hogy megbontsam vele a középkonzol egységét.Igazábol zenét is csak nagyritkán hallgatok a kocsiban,akkor is csak szolídan.Viszont nagyon zavar ha kevés a mély.Kutakodtam a lehetőségek után.Igazábol arra jutottam,hogy a leg tutibb megoldás egy láda lenne a csomiba.Na az viszont nagyon kell nekem,minden egyes literével együtt.Így jutottam el az ülés alá szerelhető aktív ládákhoz.Ujabb piackutatás történt,és tök véletlen rábukkantam egy használt egyedre igen baráti áron.Egyeztetés és délután már mentem is érte.Hát meghallgattam és meggyőzött.Ezt nekem találták ki.Szombaton kezdődött a beszerelés kálváriája.Fő szempont volt,hogy minél kevesebbet kelljen bontani az autón.Kiderült,ez a láda nem fér el sehol az utastérben.Az ülés alá nem megy be,a kalaptartón meg nincs egy egyenes darab ahova lecsavarozhatnám.Nincs más megy a csomiba.De ott hova tegyem?Használok alkalom szerűen csomagtér tálcát,tehát föl kell furnom valahova.Így kötött ki az ülés támla mögötti lemezen.Kicsit ekkor már kezdtem aggódni,hogy nem e kevés lesz a hangja így.Jött a kábelezés.Jelet a hátsó hangszórókrol gondoltam levenni,mivel a gyári fejen nincs rca kimenetLebontottam a b oszlopot,és kikutattam a hangszóróhoz menő két vezetéket.Megblankoltam őket,és hát mit ne mondjak lukra szaladtam.A rákötött próba hangszóró meg sem nyikkant.gondolkoztam keressek tovább a kötegben,vagy célozzam meg a fejet.Utóbbi melett döntöttem,mivel ettöl már csak egy küszöb takaró választott el.Csináltam egy kulturált köteget.4 szál a jelnek,plusz a táp.Szépen betettem a gyári köteg mellé.A bizti táblánál kivettem belőle a tápot.Ezt majd átlököm az akkuhoz gondoltam,essünk túl a nehezén.A maradék 4 szálat megint összekötegeltem.Bónuszként kapott egy szivacsos bandázst is.Útálom mikor egy ilyen utólagos kábel önálló koncertet ad hozzáérve a műanyagokhoz.Be is értem így a fejhez.A gyári kábeleket nem vágtam el csak felblankoltam,egymástol eltolva.Rátekertem az én vezetékem,leforrasztottam majd szigeteltem.Utána vissza bandázsoltam.Ha már ki volt véve a fej,gyorsan betettem az előző posztban említett iso csatit is.Ez kész is.A fejet is sikerült visszataposni a helyére.Vissza a táphoz.Hol a gumi dugó,ami átvezet a tűzfalon.Hát jól eldugták.Ablaktörlő le,a szélvédő alatti műanyag is,valamint a műszerfal oldala is.Még jó,hogy nem nagyon akartam szétkapni a vasat.Na mindegy.Ezt az akadályt is sikerült leküzdeni pár horzsolással,és némi anyázással.És jött a kardinális probléma.Nincs biztosíték foglalatom,és vasárnap dél van.Nálunk ez azt jelenti,hogy megállt a föld,az idő mint olyan nem is létezik a város csak élettelen tárgyak halmaza.Na gyorsan két csuszósaru,páka ismét felmelegít,no meg némi zsugorcső.Az erősítőn 10 amperes van,ide az akku mellé tettem egy 15 amperest.Na akkor próba.Hangerő mindenütt leteker és indul a rendszer.Eddig minden oké.A srác akitöl vettem,mondta hogy ne hajtsam túl.A hangerőt csak addig tekerjem fel az erősítőn,hogy a státusz led ne nagyon villogjon bele a pirosba.A fejet a Petőfin feltekerte 40-ig.Ennyit tudnak az ajtó hangszóróim,ezt már kitapasztaltam.Utána rettentő csunya hangja lesz.Megcéloztam a csomit egy kis csvarhúzóval,és szép lassan elkezdtem adni a kakaót.Hát nem nagyon akartam hinni a szememnek.Kb 1/3-ad hangerőn szó szerint szét rázza a kocsit.Nekem nagyon bejött ez a dolog.Végre van mélyem kis hangerőn is.Nem hallani,hogy lenne láda hátul.Csak van mély.Gyors összeszerelés jött.Volt még egy kis idő sötétedésig,így befért még egy alapos utastér porszívózás.Bónuszként betettem az új szőnyegeket,amik már egy hete várnak erre.Ha jobb idő lesz valamit kezdek még az ajtókban lévő hangszóró rácsokkal.Az egyik fő zajforrás ez.A másik az ajtóhangszórók befogatása.A hátsóban 160 mm-es pajó van,2 csavarral befogatva.Hát ennél fogva tuti nem lehetne letépni az ajtót.Ezt is orvosolni fogom.Újabb projekt kipipálva.A hifi elérte az én elvárásaimat.Újabb Happy :)
Már 2 éve porosodik a szekrényben a kütyü.Annó még a bravába szántam.Hirtelen felindulásbol rendeltem az e-bayon.Ismerve a kis kínaiakat mindjárt kettőt.Jól tettem.Bár a hirdetésben 12 voltosnak hirdették,valójában ennek speciel 5 voltos táp kell.Ez a próbán derült ki,amikor is megküldtem az 1-es számút eme fesszel,ami halk sistergés kiséretében örök álomba szenderült.nagyítóval megnéztem a panelt,és akkor láttam meg az 5 V feliratot.Hajdanán itt rekedt meg a projekt,és került 2-es a szekrény mélyébe.Az idők során lakótársa is került.Egy szivargyujtós telefon töltő társaságát élvezhette,mely a mostani telómat a kapacitása miatt képtelen volt kiszolgálni.Befejeződött a garázs projekt,gondoltam a szekrényböl is kiválogatom a lomot.Hát így kerültek elő ők ketten.Jött a szikra,mennek az alfába.Nem vagyok nagy zenehallgató.Tulajdonképpen akkor kapcsolók rádiót,ha az unoka külön igényli.Akkor viszont jó lenne a saját zenéimet hallgatni a királyi csatornák helyett.Ígyhát magnó ki,irány a meleg nappali.Első körben felturtam a netet.Csatlakozó kiosztás.Kiderült a fejegységen van kapcsolt 12 volt,ami 400 mA-t bir.Királyság.Meg van oldva a táp is,nem kell külön kapcsolgatni.A kütyü helye is adta magát.Úgy vettem a kocsit,hogy nem volt csikktartó az első hamutálban.Dohányos ember lévén sem éreztem ennek hiányát.A kocsiba csak az elektromost szívtam.Mégis motoszkált bennem,ha egyszer bontóba járok veszek egyet.Csak hogy nem legyen hiányos az autó.Na ez a gond is letudva.Ide megy a kütyü.Próba,Némi faragással belevarázsolható.Remek.Gyors kábelkészítés.3 szál a jelnek,kettő a tápnak és 2 a kapcsolónak.A rádió bus ki és bemenetét össze kell kötni.Csak így érzékeli cd tárnak a kütyüt.Szóval csináltam egy klasz kis köteget.A szivargyujtós töltöt szétkaptam.Panelja szintén a hamutálban kapott helyet,a ledje kivezetve.Tiszta mázli,hogy piros,megy a műszerfal világításhoz.Kis forrasztgatás.A köteg másik végére megfelelő méretű csúszósaruk kerültek,zsugorcsővel szigetelve.Alkalom adtán veszek majd egy kék mini iso csatlakozót.De most nem volt időm erre várni.A szabim letelik,a kocsi meg kibelezve.Kész, összedug,próba.Minden jó a fejegység viszont az istennek nem vált cd tár módba.Ujjabb guglizás.Föleg német és szlovák nyelven.Még jó,hogy isten a 8.napon megteremtette a google fordítót is.Így leküzdvén a nyelvi akadályokat,jött a megvilágosodás.Az idő is fontos tényező a projektben.Bekapcsolás után rögtön(1-2 másodperc)meg kell nyomni a rádió srcgombját.És már át is vált.Előtte azonban legalább 1 adót el kell menteni.Másképp csatornát keres a szemét.Alig egy órám ment rá,mire kitapasztaltam.Most viszont öröm és boldogság.A kütyü király.Tudja a rádió minőségét és hangerejét.Többet nem is vérok tölle.Vehettem volna egy másik fejet is.Bagóért árulnak már mechanika nélkülieket.Hangzásban tudják az én igényeimet,viszont a kinézet.Nekem nem jön be egyik sem,A fej legyen gyári.Ne törjük meg a beltér vizuális összhangját.Ez így pont praktikus nekem.Ha nem kell hamutál becsuk.Ha kell hamutál nyit.Van usb,mikro sd és line bemenet.Kellhet ennél több?Nekem nem.A kütyühöz kapott távirányító már csak hab a tortán.
Mióta meg van a vas párásodott a bal oldali ködfényszóróm.Egyszer már nekiugrottam a dolognak.Csak az üveget kelett ujra ragasztani.Az fbs csodákra képes.Viszont szétszedve a lámpát látszott,hogy a froncsor is sokat vesztett már hajdani fényéből.Így hát durtam szorgosan a netet,és sikerült is vennem egy pár bontott carellót a vaterán.Az egyikbe bele volt szakadva egy rögzítő csavar amit sikerült kibányásznom.Át raktam rá a beépítő keretet és már ment is vissza a helyére mindkettő.Ujabb dolog kipipálva ami szúrta a szemem.
Kormány gömbfej csere után ma kaptam időpontot futómű beállításra.Kormány végre egyenes,és mintha könyebben is járna.A szaki szerint sport rugók vannak a vas alatt és cefet mód feszes.Nekem tetszik :)
A bal oldali külső gumiharangon volt egy kb 1.5 centis vágás.Ma kaptam időpontot a szerelőmhöz,úgyhogy ez is kipipálva.Közben kiderült,hogy a kormánygömbfej csavarja el van hajolva.Gyári TRW ment a helyére.Lassan műszakilag olyan állapotban lesz az autó,hogy nyugodt szívvel merek nekivágni vele a világ végének:)