Blog >> határoló
Kristyon Cartárs nem rég cserélte a sajátján az ajtóhatárolót és mivel nekem is kattogott így végül nálam is megsett a csere. Innen is köszönöm !!!
Kezdett elegem lenni abból, hogy egyre hangosabban kattog a sofőr ajtó nyitáskor.
Első nekifutásra kicseréltem az első ajtóhatárolót a hátsó ajtóéval, csak a harmadik képen látható lemezt kellett átrakni az elsőről a hátsó határolóra.
Szerelés a hátsó ajtónál elég csak a hangszórót kiszerelni, ezen keresztül cserélhető a támasztó, az első ajtónál már sajnos csak a kárpit lebontásával oldható meg a dolog.
Még működött is a dolog, csak kevesebb pozícióban lehetett megállítani a sofőr ajtót, és mivel a hátsó ajtót is szoktam használni, így megmaradt az idegesítő kattogás, így jött az, hogy kell egy új. Az alkatrészboltokban nem igazán találtam, így maradt az e-bayos rendelés. Futárral küldték, három nap alatt itt is volt. Közben találtam olcsóbban, gondolom itt nem három nap alatt érkezik meg, de ugyan az az eladó: e-bay.
A csere pedig már könnyen ment, a hátsó is visszakerült az eredeti helyére...
Még mindig töretlen lelkesedéssel gyűjtöm a kilométereket, egyszerűen nem tudom megunni. Azt hiszem az élményért, amit nyújt, igazán megérdemli néha, hogy a gazdája gondozza, rendben tartsa. Ezért ma, hogy végre jutott rá egy kis időm, nem sajnáltam az energiát, hogy néhány apró, kicsit bosszantó hibáját kijavítsam.
Elsőként a két hátsó ajtó határoló cseréjét tartottam legfontosabbnak, mert már zavaró volt, hogy nagyon erős kattogást hallottam minden nyitáskor-záráskor. Annyira biztos voltam a dolgomban hogy előre beszereztem mindkét oldalra az alkatrészt. Már javában benne voltam a melóban a jobb hátsó ajtón - az ajtókárpit levételével végeztem is - amikor azt vettem észre, hogy a határoló ajtó felőli oldalán mindkét csavar ki van lazulva. Egy ilyen miatt simán kattoghat nagyon csúnyán, ráadásul így utólag hogy a hangot fejben visszapörgettem, már kezdett összeállni a kép hogy valószínűleg eleve a csavarok ellenőrzésével kellett volna kezdeni, mert akkor most nem bontottam volna le ezt az egész ajtókárpitot.
Azért próbáltam a jó oldalát nézni a dolognak, hogy talán a bal oldalon is csak ez a helyzet. Hát igen, épp ott is a csavarok lógtak csak, úgyhogy minden ügyeskedés nélkül megjavítottam azt is.
Azért az autó összes zárját és ajtó határolóját befújtam WD 40-el ha már kézben volt. Most egy darabig a szokásosnál is finomabban fognak csukódni az ajtók.
A középkonzolt pedig azért bontottam szét, mert a benzin szintet jelző műszerben kiment a háttérvilágítás, a klímakezelőt meg cseréltem úgy egyben, mert kicsit szorulósabban járt a középső tekerője, illetve az újban volt 3 működő izzó ellentétben a régivel, amelyikben három nem működő volt.
Így hát megmaradtak a hátsó ajtó határolók. Most már eladók, illetve szintén eladásra van 4 darab gyári 16-os ötágú alufelnim majdnem karcmentes állapotban. Nagyon vigyáztam rájuk. Kép az oldalamon van róluk autóra szerelve. 55.000 Ft-ra van beárazva.
Végre sikerült szereznem gyári 15"-os dísztárcsákat a gyári lemezfelnijeimhez!!! Hála Selespeedes cartárs Jocinak, aki hajlandó volt kis pénzért megválni tőlük! Így most már a téli szettel is szép originale lett a macchina :-) De ez a fotókon szerintem látszik is, nagyon! ;-)
Másik problémám volt a vezető oldali ajtó nyitáskor-csukáskor való kattogása. Félig megoldódott egy csavar meghúzással, de még így is érezni egy apró koppanást. Sajnos csak ajtó-határoló cserével fog ez végleg kisimulni, azt hiszem :o