- Típus:159 SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2009
- Színe:Fekete
Volt a jobb oldali első sárvédőn egy nagyobb horpadás. Így vettem az autót de mindig is zavart. Nekiálltam hátha sikerül helyrehozni. Persze az olasz ürge jó vastagon spray-el lefestette a karcot úgyhogy az megmaradt, de a horpadást sikerült elviselhetően kihúzni. Először csináltam ilyet, nem mondom nem lehetne jobb de nem lett rossz.
Mivel olvastam hogy kényes ez azM32-es váltó, így gondoltam lecserélem az olajat benne biztos ami biztos. Gyári Tutela 75W-85 került bele pontosan 2,8L. Úgy olvastam, hogy kicsit túl kell tölteni hogy az 5. 6. fokozat tengely csapagyai rendes kenést kapjanak. Állítolag így tartósabb lesz. Majd megválik.
Ár: 3L Tutela 75W-85 olaj 180 ron (postával együtt)
Km: 134484
Nem melegedett a víz kb 60-65 fok fölé. Termosztát cserével megoldodott. BorgWagner került bele.
Ár: 180 Ron
Km: 133940
Nem világított a csomagtér világítás. Olvasgattam ez is típushiba. A zárban levő mikorkapcsolóra gyanakodtam. Szétszerelés után kimértem es a kapcsolók jók voltak, csak a kapcsolon levő lemezkén kelett hajlítani egyet. A zár sajnos oldhatatlan kötéssel van összeszerelve amit muszály volt lefúrni. Összeszerelésnél M6 menetet kapott és két csavart. Hogy ezt miért nem így csinálták a gyárban?
Ár: 0
Km: 133940
A P0091-92 hiba orvoslása érdekében kiszedtem a Map szenzort. 1 csavar tartja elég egyszerű helyen van. Hát megérte kiszedni. aproblémát nem tudom hogy megoldotta-e majd kiderül. Lehet ennél azért nagyobb a baj. (Tisztítás utaán is bedobta a hibát, tovább kell keresni az okot. 2020/12/30)
Ár:0
Km: 133940
Sikerült beszerezni egy gyári jobb oldali dobot. Fel is lett pattintva rá.
Km:
Ár: 1000 ron (310 dob, 300 elágazó kipufogocső (+ postaköltség kb. 50-60), 300 hegesztés felszerelés)
Közben beszereltem egy ledes nappali menetfényt, indexel együtt.
Ár: 50 ron
Lefújtam a féknyergeket is szintés sárgára.
Km:
Ár: 100 ron festék és kellékek.
-Nekifogtam a kopolt, csiszolt kormányközepet bevonni carbon foliával. Nem vol tegyszerű mutatvány a hajlatok miatt de amikor kész lett nem jött hogy kiszálljak az autóból.
-Megjött végre a váltógom is. Már nagyon kellett, mert a régi borzalmas állapotban volt.
-Lefujtam a motorburkolatot is, eléggé feldobja a mororteret.
-Vettem egy Yatour egységet, hogy auxrol is szólhasson a zene. teljesen meg vagyok elégedve vele. Kiváló a hangzása a gyári rendszerrel.
-Közben valamikor felkerültek a nyári (téli) szett.
Km: kb.129000
Ár: 100Ron festék
50 Ron váltógomb
150 Yatour egység
950 felni szett téli gumikkal
Csúnyán el volt kopva a Ti kormányom, nem is bírtam tovább nézni elküldtem újrabőröztetni...Megérte, imádom.
A kormány leszedés simán ment volna, Ha tudom hogy az anya a biztosítóval együtt jön le 24-es dugókulcssal. De nem tudtam, így lekínoztam. Helyére ment az új csavar és biztosító.
Költség: 230Ron a bőrözés, a csavart ingyen kaptam egy kedves cartárstól
Km: 126444
Már az autó megvételekor sem működött a jobb hátsó ablakemelő, így az olajcsere után gondoltam vetek rá egy pillantást. Egy léc darabbal kitámasztott ablak fogadott. Vettem is egy utángyártottam és beszereltem. Nem nagy mutatvány. Mostmár működik szépen. 135RON Km. mint olajcserekor. 126190
Megtörtént az első olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. Kis szenvedés volt az olajleeresztő csavar kiszedése, mert roncsolódott volt a feje, helyette ment bele az új. Selenia 5W30 került bele és Mann filterek. Más akadály nem volt.
Költség: 311 RON
Km.:126190
Egy unalmas pillanatomban (koronavírus) eszembe jutottt, hogy van egy darab megmaradt carbon fólia. A váltó kar köruli részt vontam be egyelőre, mert ennyi anyag volt de annyira tetszik, hogy megpróbálom a fejegység körüli nagy részt is bevonn. Meg is rendeltem aliról a foliát. Az új váltógom már úton van.
Elég régen kezdődött a történet amikor is megláttam előszőr egy Alfa 159-et valamikor 10. osztályos koromban. Egyből tudtam, hogy nekem egyszer kell egy ilyen, ám akkor még nem tudtam, hogy sok idő fog eltelni mire meg tudok egyet vásárolni. És hát körülbelöl 8 évvel később elérkezett az idő, így hát komolyan belevágtam egy Alfa 159 keresésébe. Hosszas keresgélés után megnéztem egy 1.9-es benzines piros SW-t, ami csak mégjobban megerősített, hogy nekem kell egy ilyen. Ám a benines kissé lomhának éreztem ezért mindenképpen ki akartam próbálni egy dieselt is. Siekrült is kipróbálni egy 1.9 16V ami chippelve volt állítolag 190 ló lakozott benne de mielőtt megnéztem azelőtt levő héten üttették meg elég rendesen így az nem jöhetett szóba. Aztán kis idő elteltével sikerült kipróbálni egy gyári 150 lovast ami egész jónak bizonyult, de nekem SW kellett ez meg sedán volt. További keresgélés után ráakadtam egy fekete SW-re 2009-es 1.9 jtdm gyári 150 ló. Az autóban 124ezer km volt ami hát igen gyanús volt, de hát állapotot veszünk nem km-t szlogennel belevágtunk. A képeken jól nézett ki, egyben volt így hát elmentem érte kb 150 km-ert. (Persze azelőtt többször is beszéltem az eladóval rákérdeztem mindenre karcok, horpadások... Csak azt a választ kaptam hogy minden rendben van.) 2020.02.08.-án el is indultunk, hogy megnézzük. Odaérve voltak azért hibái az autónak, főleg karcok és kisebb horpadások de mégis ez volt eddig a legjobb azok közül amiket megnéztem. Hosszas gondolkodás után úgy döntöttem, hogy megveszem 3800E-ért. Elintéztük a papírokat majd elindultunk hazafele. Óriási mosollyal gurultunk hazafele amíg kb 25km volt még hátra jött a check engine és elment az erő. Talán a motor is megállt bár ebben nem vagyok biztos. Parkolóba be majd megpróbáltam újrainditani. Indult is de maradt a hibajelzés de az ereje visszajött így tettük meg a maradék utat. Hazaéve ment a találgatás, hogy mi lehet. Az eladó említette, hogy ne használjam alacsony fordulaton mert nem szereti az autó lekormolódik stb. Nem bírtam csak nézegetni, így gondoltam kikormoolom és lássuk mi lesz. Következő indításnál el is tűnt a hibajelzés és három napig nem is jelentkezett, amikor szintén megállt a motor. Újraindítás után megint volt erő de maradt a hibajelzés. Mostmár nem kormoltam ki hanem elmentem és kiolvastuk a hibakódokat (P0091 és P0092). Mindekettő az üzemanyag rendszerhez kapcsólódott és érdeklődve az Alfás csoportokban két szenzor meghibásodása jöhetett szóba (a közös nyomócső végén a szenzor vagy a nagynyomású pumpa szenzora) először. A hibakódokat kitörülve megpróbáltuk ismét előidézni a problémát de még semmi. Az új szenzorok vásárlásával még várom amíg még egyszer megjelenik a hiba de akkor rögtön csere lesz, de már 2 hete használom és még semmi. Na de félre a gondokat. Összességében nagyon meg vagyok elégedve nekem tetszik és imádok vele menni. Remélem sok kilómétert teszünk majd meg együtt. Megprobálok jó gazdája lenni majd és megadni a törődést. Az alfás villogások, intések meg mindig jó érzéssel töltenek el.