- főkép
>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2011-03-14

A nyomástartó szelepbe ill. a nyomás "kisímító"-ba csatlakozó hosszú benzincsöveket, valamint a híd kilépő részén lévő kis benzincsövet lecseréltem.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2011-03-05

Tömítés csere + loctite paszta meg egy kis szelepfedél tisztítás. 240e KM

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2011-02-27

Kivettem a gyertyákat, hogy megnézzem őket. Az összesen fehér lerakódás volt. Ezt lehetséges, hogy a kirepedt szívócső okozta, mert szegény volt emiatt a keverék. Most meg lett tisztítva mindegyik, meglátjuk kicsit később, hogy ismét befehérednek-e.

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2011-02-05

Most már vagy két éve van meg az a jelenség, hogy bizonyos fékpedál állásnál sípoló hangot hallok. Emellett egy ideje megvan az jelenség is, hogy alapjáraton ilyen pedálállásnál fulladozik is a motor. El is könyveltem, hogy fékrásegítő csere lesz majdan. Aztán, most, hogy buheráltam a szívóágat, kíváncsiságból kiszedtem a szelepet, ami a fékrásegítő és a szívócsonk közötti cső rásegítő felőli végén van. A cső teljesen épnek tűnik, (a szívócsonk felőli oldalról) belefújva nem enged át. Viszont a szelep felől belefújva, egy bizonyos nyomásnál, olyan hangja van a szelepnek, mint vmi herélt szarvasbőgés... :) Szóval ez sípol. Mivel nem volt otthon ilyen, ezért visszatettem, de még előtte kitisztítottam és volt benne genya, mégpedig valószínűleg a lecsapódó kartergáz folyt bele a szívócsonkból. Nem lepődnék meg, ha ez evett volna meg vmit a szelepben, valamint ujjal belenyúlva a szervódobba, annak az oldalán is van ilyen trutyi. Így lehetséges, h a dobban is van nem kevés, és így még az is lehet, hogy az ette meg a membránt és az is lyukas. Mindenesetre első lépés a szelepcsere lesz, kíváncsi vagyok, hogy mi változik (már, ha sikerül egyáltalán ilyet beszerezni :)).

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2011-02-05

Nekiálltam a légszűrő cserének és lebontottam a szívóágat a csonkig, hogy lecseréljem a fojtószelep tömítést ill. megtisztítsam az LMM, fojtószelep, alapjárati motor hármast, mivel pár hónapja voltak alapjárati problémák. Mikor végeztem és összeraktam, akkor derült ki, h szét van repedve a vastag szívócső az LMM és a fojtószelep között. Így ideiglenesen orvosolni kellett. Erre egy megfelelő méretű gyantás zsugorcső szolgált. :) Most sokkal jobb az alapjárat, de lehet ki kellene cserélni a vízhőmérséklet érzékelőt is a termosztátban...

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2011-01-16

Nem működött a balos tükörfűtés. Szerencsére csak az egyik saru volt lecsúszva a tükörnél, mert ki volt tágulva.
A hőm. szenzor viszont úgy tűnik megadta magát...

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2010-12-23

Selenia 20K for Alfa Romeo + szűrő (237000km)

>> EgyébAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2010-12-22

Ezt is letudtuk...

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2010-12-18

Mivel kezdő hülye gyerek módjára, elfelejtettem feltölteni téli ablakmosóval a tartályt és így még a nyáron, az olasz nyaraláskor vásárolt koncentrátum keverék volt benne, szépen belefagyott a lötty. Mikor belefagyott nem volt lehetőségem meleg helyre menni, de útközben szépen kiolvadt, majd működött is a szivattyú. Ekkor töltöttem is rá téli szélvédőmosót, de következő hétvégére megint gebasz volt, nem működött a szivattyú. Gondoltam megint belefagyott, ezért garázsba álltam olvasztottam, leszívtam. Feltöltöttem (már tiszta) télivel, de nem működött. Szivattyú nyekk.
Így hétvégére meg volt a program. Lötty leszívás, szivattyú vizsgálat. A szivattyú nem meg volt fagyva, hanem valamiért szorult a tengely. Miután sikerült lepattintani az alját (ami a rotornak a fedele), könnyebb volt forgatni a tengelyt. Egy negyedórás kézi forgatással + kenő anyag hozzáadásával szépen helyrejött és már magától is sikerült megforgatni, majd teljesen magára talált a jelek szerint.
Vissza is tettem a helyére, próba... Szivattyú megy, de nem spriccel. Gondoltuk a csövekbe is bele van fagyva még a jó kis nyári lötty. Beindítottam a verdát, letakartuk az ablaktörlőknél egy pléddel, hogy jobban melegedjen a spricni rész is, kb. 10 perc járatás után végre megérkezett a lé a spricniből is. Jól kinyomattam, nehogy véletlenül még maradjon belőle a nyáriból.
Azóta is működik, de mivel nem sikerült kideríteni a szorulás okát, tartok tőle, hogy bármikor bekövetkezhet. Mindenesetre most teljesen jó.
Jó tanulópénz volt... :)

>> SzervizAlfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2010-12-12

Az akksi is megadta magát a mosó szivattyúval egy időben, csak ezt a szivattyúval ellentétben nem sikerült életre lehelni. :) Így most kapott egy új Exxide 74Ah-s akksit (56Ah lett volna még, de mivel 62Ah az ajánlás - ha jól emlékszem - inkább a nagyobban vettem).