ERA660071 gyújtáskapcsoló.
Mivel az olasz fordítva marta ki a kulcsot, ezért minimális kopás után is kiesik a gyújtáskapcsolóból. Elvittem az összes zárat egy szervizbe, ahol kicserélték az összes lamellát, mellette, tettek egy bemarást mind a három gyári kulcsba, így már minden fasza. 12.000,-
Már a régóta baszta a csőröm, hogy szarakodik maga a gyújtáskapcsoló szerkezete, nem ugrik vissza MAR állásba, és ropogott, roszogott, mikor elfordítottam a kulcsot, ezért végleges megoldást kerestem. Igaz meg lett mókolva (már van róla blog), és nyomógombbal is indul, de kicseréltem a szerkezetet. 14.000,- Nem volt bonyolult, de egyszerű sem. Bontás után egy bizonyos kulcs állásnál ki lehet szedni a zárszerkezetet. Vasfűrész lap, mivel be kell vágni a csavar fejét. Spec csavarral van rögzítve, az újhoz adtak is egyet, amit ha becsavarsz egy tízes dugókulccsal, akkor a megfelelő nyomaték után letörik, és úgy néz ki, mint egy szegecs. Szóval pont van annyi hely hogy bevágjuk, majd utána egyszerűen kicsavarható. A négyvezetékes csatlakozón van egy biztosítás, amit ki kell akasztani, és utána széthúzható. A biztonság kedvéért, meg már meg is szoktam, ezért az újat is vezetékeztem, és rákötöttem a nyomógombra, mivel indítható a vas.
Pöpec a cucc, elfordítom a kulcsot, és indul, és visszaugrik és szuper, és , és .........
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055475t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055476t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055477t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055478t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055479t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055480t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055481t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055482t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055483t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055484t.jpg)
Elegem lett, hogy állandóan kiég a helyzetjelző izzó, és még fénye sincs, ezért rendeltem SLIM LED-es izzót.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055142t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055143t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055144t.jpg)
Kapott a vas egy új LMM-t. Az én hibám, hogy a nem olyan régen vásárolt LMM-t tönkretettem. Azt halottam, hogy denaturált szesszel kell tisztítani. NEM!!!!! Olyan erős, hogy a szerkezetben lévő tömítő anyagot szétkapja, és annyi.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055140t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055141t.jpg)
Volt, van egy ismerősöm akinek a II Golfja úgy gondolta, hogy hideg van a fülkében, és magától befűt. Na ezt megelőzendően a Metroban vásároltam egy autós poroltót.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055138t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000055/0000055139t.jpg)
Klíma töltés, javítás,szerelés 27.940,- + 10.000,- a fűtőradiátor + 13.400,- légzsák vezérlő modul.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052606t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052607t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052608t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052609t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052610t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052611t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052612t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052613t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000052/0000052614t.jpg)
Az idő vas foga, a tél, a hó megtette a hatását. Sokszor "hason" csúszott a sok hó miatt a gép, ami tönkretette az alsó motorvédő burkeszt! Erhard mint a villám segített, amit külön köszönök Neki! Fénypostával jött az új cucc. Én még ennek is tudok örülni!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000051/0000051543t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000051/0000051544t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000051/0000051545t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000051/0000051546t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000051/0000051547t.jpg)
Nekem tetszik, és csak ez számít. :)
Egyet már fabrikáltam, de az nem lett tökéletes. Olyan volt a széle mintha egér rágta volna meg, a teteje meg hullámos volt. Igaz két nap alatt alakítottam. NEM TETSZETT!
Ezen egy álló hétig dolgoztam. Mértem, faragtam, vizmértékeztem, csiszoltam, mértem, üvegszálas gittel bevontam, és megint csiszoltam. JÓ LETT!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059185t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000059/0000059186t.jpg)
Minden évben újra kellett tölteni a klímát. Gondoltam utána járok a dolgoknak. Rábíztam a kocsit egy jó barátra, aki ismeretségeinek köszönhetően elvitte klímáshoz. Nyomás semleges gázzal feltöltötték, nyomás próba után kiderült, hogy szökik a gáz kompresszornál. Kompresszor ki, csapágycsere majd ismételt nyomáspróba. 30 perces "kínzás" után minden rendben! Gyári gázt kapott a kocsi, asszem P120-as jelzés!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000051/0000051537t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000051/0000051538t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000051/0000051539t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000051/0000051540t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000051/0000051541t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000051/0000051542t.jpg)
Régóta kínlódtam az ablakemelőmmel. A ragasztó már nem segített, ezért egy üzenet Phon-nak, és már küldte is a komplett cuccot. Mivel már carbonoztam a fél kocsit, ezért át kellett cserélnem a kapcsolókat. De sikerült és ez a lényeg.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000044/0000044149t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000044/0000044150t.jpg)