Mai nappal egy új-gyári 019-es Bosch LMM került a vasba. A régi már haldoklott. Igaz néha még egy tisztítás segített rajta, de a legutóbb a check lámpa is okoskodott és behalt a légtömegmérő. Háta Erhard barátunknak, és üzleti kapcsolatainak két nap alatt itt volt az új légtömegmérő, és megy a vas mint állat!! :)
Este még vígan furikázok, reggel meg se kép se hang. Mindenre gondoltam, csak az akksira nem. Lekaptam az önindítót, kitakarítottam, felpolíroztam "kívül-belül" visszaraktam, persze a kezemen horzsolás horzsolás hátán. Ugye hogy az akksi a szar! Vettem is egyet. Mivel több akksi szakoldalon azt olvastam, hogy a lehető legnagyobb teljesítményűt tegyük a kocsiba, és mivel az enyémben amúgy 12V 100ah volt (használati 12v 70ah ír) ezért kapott egy Varta 12v 90ah-t. Ha csak rá gondolok indul! :)
Ma megejtettem az olajcserét, mivel a generál után nem bíztam a szerelőm álltal beleöntött olaj minőségében. Persze Selénia, meg hát mivel a váltót is szétkapták, ezért kapott uj olajat "Ő" is. Előírt Tutela minőséget. Na meg az állagmegóvás miatt mind a váltó, mind a moci kapott Metabond Gold Polikerámiás adalékot. Első tapasztalat, hogy a verda jóval hallkabb, és ami csoda, hogy változatlan vezetési stílus mellett -1 liter a fogyi. :)
2009.11.07-én Reggel 8:00-ra mentem a helyi Alfa márkaképviseletbe, ahol beállították a vezérlést a motor újraélesztése után. Egy foggal el volt állítva. Ég és föld már csak az alapjárat is.Rádobtak a gépre is a vasat és törölék a hibakódokat,motorkiszerelés után volt ám minden benne. Alapjárati léptetőmoci csere után alapbeállítást is végeztek a kocsin és elmondhatom, hogy a motorfelújítás most van KÉSZ!
A motorgenerál után sajna nem sokat használtam a verdát, mert beadta a kulcsot az alapjárati léptetőmotor. Menet közben ki-ki villant a hibajelző, és ugrált a kocsi,mintha kengurubenzint tankoltam volna. A helyi a utóvillszerelő hibakiolvasás után közölte a tutit. :(
Ismét Erhard barátunk segített rajtam, és fénypóstával küldte a "mocit". Túl szép,hogy igaz legyen, de egy karcmentes,összes "patentfüllel" ellátott, bontásvédett festékkel ellátott a cucc,lehet,hogy elb@szta, és bontott helyett újjat küldött?! :)
Na megint mehetek a Alfa márkaképviseletbe, számítógépes alapbeállításra!
alapj.moci: 14.000,-
számítógépes alapbeállítás: 7.500,- + áfa
2009.09.14-én lejárt a műszaki vizsga! Korrekt szerelőnél a vas épp ma voltam nála. Hátsó futóműben teljes szilentgumi,stab.rúd szilent, és elől fékvezetékeket cserélt. Már kopogott a hátulja egyébként. Az előzőekben leírt mágnesszelep csere után megnyúztam a kocsit és pici zörej jött a motorból. Szerelő elmondása szerint hajtókar csapágyassá hajtottam a vasat. :) Jövő héten lekapja az olajteknőt és megnézi valószínű cseréli is. Majd utána folytatom.......
2009.09.25 :( A műszaki sikerült ,de motorbontás után rosszhíreket kaptam. Főtengely csere, egy hajtókar,hajtókar csap,főtengely csapágy, hajtókar csapágyak. ;(
Öröm az ürömben, hogy a nyomaték, a nyomás a hengerekben meg van (olajfogyasztás egyenlő a nullával) és a szerelő nem tanácsolja a komplett blokk cseréjét, ne vegyek fűzött blokkot, mert hát az is lutri,abba se lát bele az ember.Nem a kilóméter számít, hanem a használat módja!!
2009.09.30.Halad a project, mivel ma itt van az új kuplungtárcsa,hisz ha már blokk és váltó kint van, akkor egykalapalá vesszük ezt is. (régi tárcsa-új tárcsa a képen)
2009.10.01-én megjött GTVili-től a komplett főtengely. Iggen baba a cucc, a szerelőm meg is dícsért érte. :) Remélem az olajpumpa is jó hozzá, de ez a legkevesebb. Ha minden igaz akkor jövő héten pöfög a verda. :)
2009.10.17. KÉSZ A VERDA!!!!!!!!!
Szóval "új" alapméretes,nem köszörült, főtengely lett beletéve, egy hajtókar cserével megspékelve. Az összes siklócsapágyból és főtengely csapágyból új, cserés lett a főtengely szimering.Kapott egy új hengerfejtömítést, új olajat és olajszűrőt, szelepfedél tömítést. Ha már a motor kint volt akkor új Kuplungtárcsa és kinyomócsapágyat dobott a mester a vasba, ezt megfejelve új olajjal a váltóba!
A harapós kuplungtól ugrik mint állat, motor morog,talán be kell kopni a csapágyaknak, vagy régen ültem benne, de az is lehet, hogy a sportdob kezd beérni!!
Az Lmm lehet,hogy kukás,mert nem úgy gyorsul a vas mint kéne,kapkodja egy kicsit a levegőt, de örülünk és ez a lényeg!!
Kattogott és nem rendesen működött a vezérlésmódosító. Hibakeresés után mágnesszelet szálszakadást állapított meg a számítógépes diagnosztika! Első körben a vezetéket lámpáztam ki,tökéletes. (Csak így zárójelben, fél nap mire kibontottam a vezetékköteget és megkerestem, hogy mi és hova megy. Pillangószelepházba és alapjárati léptetőmotorba.Ha már úgy belejöttem az összes hozzáférhető vezetéket hőálló textil szigszallaggal újra bandázsoltam. Szép lett!! )
Szóval cserés a mágnesszelep!! Bontó és pár ezer Km-t futott autóból egy 10-ért kaptam is! Szép,tiszta,nem megégett, ellenállás mérővel bevizsgálva és tökéletes!
Ellenállás mérő: 1.kép Feszültségmérésre (V) állítva (20Volt), alapjáraton nulla értéket kell mutatnia ha mérő tüskéit a csatira dugjuk, majd lassan emelve az alapjáratot feszültséget kell mutatnia. (biztosíték kiégés előfordulhat 15A)
2.kép ellenállás mérésre állítva 2000Ohm,minél magasabb az érték annál jobb. Mérő tüskét a mágnesszelep csatijába (kiszerelt) és mérni.Ha nulla az érték, akkor kuka,szálszakadás van benne. (nem árt figyelembe venni,hogy mágnesszelepnek elég komoly olajnyomást kell kibírnia,és elképzelhető,hogy maga a tekercs ami benne van jó,de már nem tud megfelelő ellenállást biztoítani, ki be járhat a mágnesszelep tüskéje!!!!!!
Mai nappal gyári lambdaszonda került a vasba. Jé, ha odalépek neki, akkor megy!!! :) El sem hiszem, hogy vége a csiga-biga korszaknak. Igaz még egy dolog hátra van. Újra compra tetetem a vasa, resetelni egyet, meg alapjáratot állítatok. De csak mondani és ajánlani tudom, hogy francba az univerzális és utángyártott dolgokkal. Inkább spórolok egy hónappal többet, de GYÁRIT!!
Megnyomom és már brümm-brümm! :) Extrának is beválik, de a kényszer szülte. Kicsit szarakodik a gyújtáskapcsoló, el vannak kopva a lamellák, és hogy kíméljem, dobtam a tikoknak, és 20 perces munka árán, no meg egy kis autó vill. segítség igénybevételével ezt a megoldást oldottam meg. Ha esetleg valakit érdekel:
Hosszú keresgélés, számolgatás, méricskélés után, megvettem, megrendeltem, és megjött a Parragi Dupla Dtm sportdob. Igaz,hogy 166 nem a sportosságáról híres, de nekem bejön, meg hát kit érdekel, amúgy meg a gyári dob elég drága és "az enyém meg tiszta rozsda volt". Egy teljes hétvégém elment a felszereléssel, még egy bontót is megjártam (de legalább rátaláltam, mivel lakhelyemtől 3 km-re van) ,mert kellet egy 30 cm 50es cső, de a látvány és a hang kárpótol. Ecsetelhetném, a felszerelést, heggesztést, köszörülést, fúrást, dobot fel, dobot le, próba, próbahátán,de hosszú lenne, inkább íme: