Mutasd

>> Tuning és extra2012-05-17

Valszeg egy Garrett K24/26-os feltöltőt legózunk össze. Mivel ez nagyobb, mint a gyári turbó, az egész leömlőt újra kell csinálni. A gyári leömlő áramlástanilag nagyon rossz. A kipufogógáz kijön a hengerből, és szétnéz, hogy most neki merre kéne mennie...:) Szóval osztunk szorzunk, és egy jól átgondolt leömlőt faragunk, amitől azt várjuk, hogy sokkal alacsonyabb fordulatról és sokkal intenzívebben érjük el a maximális töltőnyomást.

>> Tuning és extra2012-05-13

Úgy döntöttünk, hogy "ha már a lúd kövér, akkor legyen mocsok-kövér! ;)

Mivel váltó és olajzási problémák miatt úgyis szét kellett csontra szedni a motort, szerelő barátommal "Gróf Gabó" úrral osztottunk szoroztunk, és arra jutottunk, hogy csináljuk meg a motort úgy, hogy lehessen vele előzni is. :)
Az egész tuningot dokumentálom, és fényképekkel, videókkal örökítjük meg. Nem kevés pénz, és nem kevés idő, valamint munka lesz (van) benne. A tervekről annyit, hogy a motorból kb. 300 lóerőt szeretnénk kicsalni. Gyárilag 201-210 lóerő.
A tuning alapvető elemei és változtatásai a gyárihoz képest a következők:

-- Blokk újra csapágyazása, + új gyűrűk.
-- gyárinál 1/4-szer nagyobb injektorok.
-- gyári turbó helyett egy K24/26 -os Garrett (ezen még variálunk:) ).
-- minimum 1.5 bár töltőnyomás
-- egyedi leömlők
-- egyedi kipufogó rendszer
-- nagynyomású benzin pumpa
-- megnövelt üzemanyagnyomás
-- megnövelt méretű intercooler hűtő,
-- megnövelt méretű olajhűtő
-- kevlár kuplung
-- teljesen felújított hosszabb 5. fokozatú váltó

A tuningot fényképekkel és leírásokkal dokumentálom folyamatosan!

 
>> Szerviz2012-05-07

A blokk vonalba fúrása kész! Lehet rendelni a csapágyakat...

 
>> Egyéb2011-06-30

Na ráuntam a tekerős, kínlódós, mahinálós emelőre, és beszereztem egy krokogyélust! :)
Ehol ni:

>> Szerviz2011-06-27

Tegnap cserélgettem téli/nyári kerekeket, hogy lássam melyik kerékkel van v égülis a bibi. Nem volt egyértelmű. Az viszont egyértelműen látszott, hogy az egyik gumimban van egy szép nagy reizer csavar! Na ezt ma reggel gumisnál befoltoztuk. plusz kicentíroztattam a kerekeket, mindegyik jó, csak az egyik guminál van némi torzulás, ütés. Azzal sokat kezdeni nem lehet. Kiderült továbbá, hogy a kis 5mm-es nyomtávszélesítők miatt nem tud központosítani a gyűrű középen, nem fekszik fel teljesen. Ezeket kivettük, és máris simábban fut a gép. Még mindig nem tökéletes, de ez már valszeg a gumi ütése lesz.

>> Tuning és extra2011-06-27

miután mindent előkészítettünk a biztonságos turbónyomás emeléséhez (nagyobb injektorok, üzemanyag nyomásszabályzó, új benzincsövek, chiptuning), beépítettem a nyomásszabályzó szelepet is. Nagyjából ~1- 1.1 báros töltőnyomáson üzemel az autó. :) most már rászolgált a nevére is : Hulk ... (nagy, zöld, és erős) :)

>> Tuning és extra2011-06-27

A gyári 702-es típusú injektorokat lecseréltük 701-esekre.
Ezek több üzemanyagot fecskendeznek be.
Ezen kívül beépítettünk egy üzemanyag nyomásszabályzót is, és lecseréltük a benzincsöveket.
Videó is készült a műveletekről:
Szerelgetés

>> Szerviz2011-06-26

A klímaszíj feszítőgörgője megszorult, és leszakadt a szíj róla. Néhány szétszedést követően sikerült megfelelő görgőt szereznem, és lecseréltük a szíjat is.

>> Tuning és extra2011-06-10

Nos, elérkezett az ideje egy kis tuningnak. :)
Az autóban van turbónyomás emelő, amit egyelőre nem használtam, hogy szokjam a gyári teljesítményét. Itt a nyár, a meleg, kell egy kis extra teljesítmény. Hétvégén beüzemeljük a töltőlevegő nyomás emelőt, és mivel a többlevegőhöz több üzemanyag is kell, beszereztem egy üzemanyag nyomás szabályzót. A gyári szabályzó helyére kerül, és ezzel tudunk kicsit több benzint juttatni az injektorba.

>> Szerviz2011-05-25

Hétvégén Szarvason ünnepeltem egy jóbarátom 30. szülinapját. Másfél km. földút vezetett a buli helyszínére. Persze hogy defektet kaptam... Nem is akármilyet, a gumi belső oldalát vágta ki egy kő... A gumi persze javíthatatlan így. Toyo Proxes T1-R gumijaim vannak, aminek darabja újonnan 39 000 ft. Ráadásul elég ritka méret kellett: 215/45 R15 . Keresgettem a neten, de ugyanilyet olcsóbban nem találtam. Viszont találtam Toyo Proxes TR -t, akciósan 16120 ft-ért darabját! Felhívtam a gumist, és mondta, hogy azért akciós, mert évek óta nem bírja eladni, nem kell ez a méret senkinek. Letakarva tárolta, így nagy baja nem lehet. Nosza, vettem 2db-ot belőle. Valszeg ugyan az a gumi, mint a T1-R-nél , csak más a mintája, ezért is kellett 2 belőle. Elég jól tapad, nagyon meg vagyok vele elégedve!