Tegyük fel, hogy a hamutartó nem akar a helyén maradni és valamivel ki kell ékelni, hogy ne tátsa a száját, de nekünk ez nem tetszik.
Teendők:
1. szedd ki a helyéről, négy csavar fogja
2. kapd szét, mint Matula bácsi a tükörpontyot
3. az a kis "pipa" a bűnös, mert nincs a helyén, azt kell visszavarázsolni
4. ott a helye, abban a zsírral kikent sínben, úgy kell összepakolni, hogy visszamenjen
a helyére, a nagy rugóval együtt
5. rakd össze az egészet a p..ába :-)
6. ha a "pipa" tengelye mozog újra szét fog hullani, ajánlom az alternatív
átmenőcsavaros megoldást
7. csavarozd vissza a helyére
8. rakd vissza a betétet
9. tadáám :-)
Mint az időből is látható, bő fél óra alatt megvan, de ha minden kéznél van, akkor kevesebb.
Legközelebb pár szó a fékbetét cseréről :-)))
Vezérlés csere: 2013.03.21 Km: 170883
Futómű rendberakás: 2013.04.05 Km: 171221
Olajcsere: 2013.04.16 Km: 171333
Lámpák besötétítve.
Biztonsági öv visszahúzó működik. Nem lett hozzányúlva, egyszercsak jó lett.
Az egeret megfogta a macska :-)
Mióta jobb idő van, az ablak is rendesen jár fel-le.
Hibatárolóban volt egy csomó hiba, ezeket kitöröltük, majd megnézzük mi jön vissza.
Három hete van meg a gép, ideje írnom valamit :-)
Hibalista és javítások a közeljövőben:
vezérlés és olajcsere
szűrők cseréje
mindkét hátsó lengőkar szilentezése
bal hátsó abs jeladó csere
felső motortartó bak csere
vezetőoldali ablak nehezen jár felfelé (szétszed, kitakarít)
ablaktörlő szakaszos törlésnél akadozik (azt hittem relé, de egy idő után jól működik, úgyhogy szétszed, bezsíroz)
vezetőoldali biztonsági öv nehezen csévél vissza (szétszed, valami lesz)
vezetőülés alól nyekergés (bezsíroz)
Egyéb tervek:
alapos kitakarítás, lemosás (csak legyen jó idő)
egértelenítés
normális kipufogóvég felrakása
hátsó rendszámkeret megigazítása (kicsit ferde)
első,hátsó embléma matricás, annak cseréje (fekete matricát akarok)
kalaptartó beszerzése (átkárpitozták, és túl világos)
első lámpák besötétítése (mint a TD-n)
kormány visszacsere (cserélve volt a kormány, de megkaptam ami benne volt eredetileg)
méretpontos szőnyegek beszerzése
kartervédő felszerelése
polírozás
Megvolt az első javítás is:
Berényi talira menet kigyulladt a motor falióra hibajelző, de semmi változás nem történt, csak virított. Warbival konzultáltam ez ügyben, elmeséltem neki, hogy indításkor mindig törlődik a hiba, de az első nagyobb gázadáskor kivillan a lámpa. Azt tanácsolta, hogy csapjak egy kis WD40-et a gázpedál érzékelő csatlakozójára. Megfogadtam a tanácsát, és azóta nem jött elő a hibajelzés. Ezúton is köszi! A vétel után párszor nyagattam jtd ügyben Warbit, (sztem agyára mentem:-)) és kiokoskodtuk, hogy valszeg csippelve van a gép. Mondtam neki, hogy megy mint a disznó, ő kérdezett pár dolgot, majd annyit mondott, hogy több mint valószínű a beavatkozás, de ha erre jár megy vele egy kört, és akkor megmondja a tutit.
Köszönet még Mifinek a segítségért, amit nyújtott a jtd-vel kapcsolatban!
Km: 170.000
Bal eleje kis gondoskodást kívánt. Hangos kopogással adta tudtomra, hogy a talpas csapszeg elfáradt, ergo lengőkar csere esedékes. Ha már meg volt bontva megnéztük a féltengely csuklót is, mert kanyarodáskor már adott ki hangot. Hát igen, kezdett már elfáradni. Ha már aknán van, akkor cseréljük ki azt is. Plusz a fékcsövet is. Így is lett, majd futóműállítás, és újra szól a hatlövetű :-)
Warbi ötletét alapul véve megcsináltam a hangszórórácsokat. Nem szép, de hatásos :-)
1.kép: kerestem két facsavart, kettő cm hosszúak, és egy csavarhúzót.
2.kép: a letört fül helyére betekertem az egyiket, oda ahol vastagabb az anyag. Kicsit pepecs meló, és óvatosan is kell csinálni. Amikor belekapott a csavar a műanyagba betekertem addig, amíg a másik oldalon látszódott, hogy mindjárt átér. Ezután felpróbáltam a helyére és megnéztem hogy a másik csavar hova esik. Természetesen a másik letört fül helyére, de be kell mérni hogy mennyire legyen kívlül, hogy tartson.
3.kép: betekertem a másikat is.
4.kép: ilyen lett.
Nem a legszebb látvány hátulról, de az nem látszik :-) A lényeg, hogy előlről milyen, és hogy ne essen a lábamra, ha becsukom az ajtót.
Lényeges: a rács belseje úgy van kiképezve, hogy megadja az alját és a tetejét, a belső gyűrű ferdén van benne! A 2-es képen látszik is.
Az egész nem volt negyed óra, és nem is siettem :-)
Andreas Zapatinas egy görög autóipari tervező, született Athénban 1957-ben.
Zapatinas tanulmányait az "Art Center College of Design" nevű magán főiskolában végezte, mely Pasadénában, Kaliforniában található. 1986-ban diplomázott.
1988-tól 1994-ig dolgozott a Fiat Centro Stile-nál, ahol Chris Bangle-val is találkozott . Ő volt a vezető külső formatervezője a Fiat Barchettának. Nagy szerepe volt a Fiat Coupé és az Alfa 145/146 designjének tervezésében.
1998-ban vezető tervezője lett az Alfa Romeo Centro Stile-nak. Ő hagyta jóvá a maga idejében egyedülálló hátsó kialakítású Alfa Romeo 147-est.
2002-től 2006-ig a Subarunál dolgozik.
2009-től ipari formatervezőként dolgozik, lifteket tervez. Szerinte: "a lift nem csak egy kis négyzet, ami mozog fel-le, hanem egy közlekedési eszköz"
Támadt egy gondolatom: mennyit lehet elmenni egy tankkal? Nu, próbáljuk ki. Teletankoltam a gépet, amit szó szerint kell érteni. Látszott a gázolaj teteje a beöntőnyílásban :-) Ez nagyjából ötvenpár liter üzemanyag, Hivatalosan 51 literes a tank, de meg lehet fejelni pár decivel. Nos, tank tele, számláló lenulláz és hajrá!
Mivel nem úgy terveztem, hogy körözgetni fogok a megyében, hanem ugyanúgy használom a gépet, mint szoktam, ezért több mint egy hónapig tartott kikocsikázni a lét. De nem is az volt a terv, hogy minél előbb kifogyasszuk a tankot.
A használatról: nagyrészt munkába járás, fele-fele lakott terület és országút. Autópályát ritkán használok, a teszt alatt sem mentem rajta egy métert se.
Vezetési stílus: átlagostól egy picit dinamikusabb. Haladós, de nem őrültködős, nagy százalékban szabálykövető. Néha egy-egy elrúgás, kikormolás előfordul, de mivel a büntetési tételek elég masszívak, így csak ritkán van vadulás. A dízel amúgy sem szereti a taposást, 3000 környékén elváltogatok, bár ilyenkor a turbó már teljes gőzzel tölt, tehát haladunk :-)
Tehát megy a teszt. Ugyanúgy történik minden, mint egyébként, csak sűrűbben nézem a mutatót. Amit már tapasztaltam, és gondolom más is, hogy a „fél” jelzésig rettenet lassan megy le a mutató. Szűk 600 kilométert mentem el a fél tank jelzésig! Ez 4 literes fogyasztás lenne. De ezután megindult lefelé. 845 kilométernél tartottam, amikor kivillant a szegénységjelző. Várható volt, mert a mutató már elhagyta az első osztást. Ekkor bekészítettem egy öt literes kannában anyagot, ha esetleg végigmenne a teszt :-) Szóval 845-nél jelzés, még mehetünk. Próbáltam ugyanúgy vezetni, de a sárga lámpácska virítása nem hagyott nyugodni. Félig tudatosan, félig tudat alatt visszavettem a tempót. 860, 870, még mindig megy. Most már tudatosan mentem lassabban, de nem az eredmény miatt, hanem ha kifogy az üzemanyag biztonságosan meg tudjak állni. 890. Még mindig megy, bár a mutató teljesen lehasalt. Bármelyik pillanatban megállhat.
Elértük a bűvös 900-at. Félreálltam. Nem tudom, mennyit mehetett volna még, valószínűleg nem sokat. A mutató feküdt, a lámpácska gonoszul vigyorgott. Leállítottam a gépet, és hátraballagtam a kannáért. Úgy döntöttem pár kilométerért nem hagyom lelevegősödni a rendszert.
Összegzés: 900 kilométer egy tankkal (ötvenegykétliter) ez 5,8, 5,9-es fogyasztás. Ebből 600-at, azaz a kétharmadát a fél tank jelzésig tettem meg. A sárga lámpával 55 km.-t tettem meg. Ez 3-4 liter körül van.
A történethez hozzátartozik, hogy egy flakon kék spuri volt a telitankhoz öntve.
Ez egy jó teszt volt, de most Komáromra készülünk. Autópálya, telitank, takarítás :-)