Jorjie - főkép
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2014-11-13

Kuplung kakukk. Mivel váratlanul ért, most egy darabig garázsban marad.

 
>> EseményAlfa 146 1.9 JTD // 2014-08-09

Kölcsön felnivel voltam :-)))

 
>> EseményAlfa 146 1.9 JTD // 2014-08-04

Újabb tízes, avagy dartsnyelven szólva: száááááznyolcvaaan!

 
>> EseményAlfa 146 1.9 JTD // 2014-05-10

Videó

Beszéljenek a képek.

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2014-05-08

Kicseréltem pár izzót a műszerfalban, majd nekiálltam megnézni, miért nincs időnként duda. Viszont ehhez le kellett szedni a lököst. Ha már lent volt, kicsit leslagoztam a hűtőket, meg a coolert. Valamint kapott egy új rendszámkeretet. Ezután kiporszívóztam, lemostam. Ráment a napom, de legalább most már dudálhatok :-D

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2014-01-09

Így sikerült :-)

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2013-11-15

Ma a Jtd is megkapta a téli gumikat.

 
>> Tuning és extraAlfa 146 1.9 JTD // 2013-10-29

Még szeptemberben kaptam Dfg-től egy komplett kipufogót, ami még a TI-ről maradt neki, de még csak most jutottunk odáig, hogy felapplikáljuk. Azt gondoltuk, hogy egy az egyben felmegy, de nem, mert a dízelnél máshogy áll a hátsó dob, mint a benzinesnél. Ezért nem is került fel, csak a kipufogóvég. Viszont ha már variálni kell vele, akkor "irányba" raktuk fel, mert a TI-n fejjel lefelé volt, mivel ez egy Merci (sicc!) kipufogóvég. Ehhez kicsit el kellett tolni srévizavé, mert csapott végű. Az eredmény a képeken látható, szerintem nem rossz, de majd még meg kell pucolni a krómozást.
Költségek:
Auspuff: 0 pénz. Köszi Tanárúr!
Munkadíj: 0 pénz. Köszi Zoli!

 
>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2013-08-02

Menet közben leállt az autó. What a függetlenállamokközössége? Laptopra fel, hátha kiderül valami. Nem derült ki semmi. Ötletelés, agyalás, szervíz. Jeladók csereberélgetése, immora gyanakodás, ötletelés, stb. Még mindig nem indul. Na akkor bontás. Porlasztók kivétele, elküldés bemérésre. Hoppácska, megvan a hiba: porlasztó. Beállva. A comp meg letiltotta az egész miskulanciát. Nos, akkor adjunk neki: tank levéve, kipucolva, tápszivattyú szűrője kipucolva, új gázolajszűrő, bontott porlasztó. És ha már költekezünk, új légmennyiségmérő, mert a comp nagyon sikítozott, hogy nem jó.
Most már újra elkerreghetünk a lemenő nap fényében...

Köszönetlista:


Warbi barátomnak az ötletelésért és biztatásért, a nyomásellenőrző kábelért és a türelméért!
Balázsnak és Gábornak a közreműködésért!
Ferkének a porlasztóért!
Erhardnak a LMM-ért!

Pár kép:

1: diagnosztika+leégett fej :-)
2: tank lent
3: jó az öreg a háznál!

 
>> SzervizAlfa 146 2.0 TD // 2013-07-10

Történt, hogy mentem a TD-vel, és azt éreztem, hogy bizonyos fordulaton nem úgy megy, mint kéne, ez tipikusan az a fordulat, amikor a turbó teljes gőzzel tölt, és kellene mellé a nafta. Gyors gázolajszűrőcsere, próbakör és... még mindig nem jó. Na akkor nagy levegővétel, szerszámok előkeresése, és essünk neki.

Leírás a tankban lévő szűrő takarításáról:
Csomagtér felől támadunk, felszedjük a szőnyeget, jobb oldalt látjuk a szerelőnyílást, kicsavarozunk 3 csavart, és már látszik is a szivattyú. (1.kép)
Az a piros cső ne tévesszen meg senkit, azt már én mókoltam oda valamikor, mert kicsit szivárgott a dolog. Az egyébként a résolaj visszavezetés csöve.
Először is kössük le a dolgokat. A csatlakozókat húzzuk le, a levegőztetőt 8-as anya fogja, a fejeken pedig egy-egy pöcök van oldalt, azt benyomjuk, és le lehet húzni. Többet ésszel, mint erővel, mert minden műanyag, ha kárt teszünk valamiben, dobhatjuk ki az egészet. Ha mindent lekötöttünk, azt a nagy sárga keretet letekerjük, és ki lehet venni a szivattyút. Kesztyű használata javallott, mert ha hirtelen megindul a keret, könnyen elvágja a kezünket a lemez széle. Majd húzzuk ki felfelé a szivattyút. Lassan, hogy a nafta vissza tudjon csurogni a tankba. Kicsit játszani kell vele, mert a szerelőnyílás nem pont felette van, de nem nehéz kiszedni. (2.kép)
A kalapács úgy került oda, hogy nem bírtam meglazítani a keretet, és egy csavarhúzó+kalapács kombóval jobb belátásra bírtam. Persze óvatosan.
Eddig oké, most szedjük szét az egészet. Ez igazából adja magát, de óvatosan csináljuk, ne törjünk el semmit. A csatlakozót húzzuk le, a pöcköket akasszuk ki, alul a résolajvisszavezető csövet pattintsuk ki, és a doboz belsejében lévő háromlábú "izét" húzzuk ki felfelé, annak az alján van a szűrő.
Ha mindent jól csináltunk akkor a 3-as képet kapjuk. (3.kép)
Ott a szűrő. (4.kép)
Annyit elárulok, hogy nem így nézett ki, de arról nem csináltam képet, mert csupa gázolaj lett volna a teló :-)
De az látszott elsőre, hogy a szűrő eltömődése volt a gond.
Nos, ha sikerült szétszedni, takarítsuk ki a szűrőt víz és egy kefe segítségével, és mossuk ki a doboz belsejét is. Töröljük szárazra, és szereljük össze.
A szűrőt pattintsuk vissza a helyére, az "izét" csúsztassuk vissza a dobozba a helyére a sínekbe. Az a nagy fehér az a szintmérő, azt is rakjuk vissza, de a rugót ne felejtsük ki! A csatlakozót dugjuk vissza, a résolajcsövet pattintsuk vissza a helyére. Nézzük át háromszor, hogy jól raktuk-e össze, mert ha valami nem jó szedhetjük majd ki újra a tankból.
Töröljük át az egészet, hogy a tankba ne kerüljön szmötyi, majd szereljük vissza.
Figyeljünk a gumitömítésre, hogy jól álljon.
Tekerjük vissza a menetes keretet, húzzuk meg rendesen, de azért ésszel.
Kössük vissza a csatlakozókat.
Indítsuk be a kocsit, nézzük meg hogy működik-e a szintmérő, tegyünk egy próbakört, majd ha minden oké, csavarozzuk vissza a műanyag fedelet, tegyük vissza a szőnyeget, és örülünk Vincent :-)

Tapasztalat:
A bizonytalanság elmúlt, minden fordulaton úgy megy ahogy kell, és 4500-ig is leforog :-)

Ajánlom minden dízelesnek ezt a műveletsort, amely egy órácska alatt végrehajtható, és megelőzhetőek vele az olyanok, hogy bizonytalan a "menés" :-)