Nem emlékszem mikor volt cserélve ezelőtt, de "nemrég". De egyre több helyről hallom, hogy pikk-pakk tönkremennek a szíjtárcsák. Én is cseréltem már párszor, mióta megvan a járgány. Volt Dayco és Ina is már, de ugyanúgy elfáradnak. Úgyhogy taktikát váltottam: megkapta a legolcsóbbat, meglátjuk meddig bírja. Ha annyit kibír, mint a drágábbik, akkor nem fogok sokat variálni vele a továbbiakban.
Még júliusban rendeltem egy "váltóút-rövidítőt" innen. Ma jutottam el odáig, hogy beépítettem.
Nem egy nagy kaland a beszerelése, akksitálcát kell kivenni, úgy rendesen hozzáférni. Anya le, gömbfej lepattint, cucc be, anya vissza, gömbfej vissza, próbakör.
Nos, tényleg rövidebb úton jár a váltó, de egyúttal határozottabb is lett, a kétujjas tologatást el lehet felejteni. Néha tényleg olyan, mintha nem ugrana be sebességbe, pedig de, csak más a váltás érzet.
Viszont arra gondoltam, hogy a rövidebb váltókar jobban passzolna ehhez az érzéshez, úgyhogy valószínűleg pár centit visszavágok majd belőle.
De ez majd a következő részben...
Jobb hátsó kerékcsapágy egyszercsak megállt. Nem sok előjele volt, megszólalt az az ismerős búgás, 20-30 km múlva már éreztem, hogy visszafogja a kocsit. Szerencsére épp hazafelé tartottam. Megemeltem, de már kézzel nem forgott el a kerék, és jó kis égettszag is volt. A csere egyszerű, ezt-azt leszedni, csapágyat átcserélni, mindent visszarakni.