A kerékcsapágy elkezdte hallatni a hangját, felemelve elég szépet kottyant is.
Akkor nincs más hátra, mint előre:
1. Vegyük le a kereket, a féknyerget, a féktárcsát, a porvédőt, a féltengelyanyát.
2. A csapágyat a csonkállványban hátulról fogja négy csavar, ezeket vegyük ki.
Óvatosan kocogtatva húzzuk ki a fészkéből.
A kormányösszekötőt a könnyebb mozgathatóság miatt vettem ki.
3. Tisztítsuk meg a csapágy fészkét, de vigyázzunk az abs jeladóra.Tegyük be az új
csapágyat, csavarozzuk be, majd szereljünk vissza mindent, amit leszedtünk.
Kész.
Főtengely ékszíjtárcsa és hosszbordásszíj csere történt.
Axiál csukló és kormányösszekötő csere történt mindkét oldalt.
A munkálatok folyamán kapott előre Ferodo tárcsákat és betéteket is.
Majd az egészet megkoronáztuk egy futóműállítással.
A blogomban szerepelt nemrégiben egy 156 Jtd. Most újra nálam járt.
Tünetek: fogy a fékfolyadék, jelzi is a műszerfalon, a váltás nehézkes, kuplung nyomáspontja bizonytalan.
Diagnózis: kuplung munkahenger lesz a baj, akárki meglássa :-)
Megoldás: csere vagy felújítás
Csere:
1. Vegyük ki az akksit.
2. Vegyük ki az akksitálcát.
Megvan a munkahenger. A diagnózis helyesnek bizonyult, a porvédő kiszakadva, ereszti a fékfolyadékot (ugyanazt a tartályt használja, amit a fékrendszer), a pedált megnyomva a kiemelés nagyon gyatra.
3. Szereljük ki a munkahengert a konzoljából: lazítsuk le a hollandert, vegyük le a seeger-gyűrűt, és húzzuk ki a munkahengert.
4. Régi és új.
5. Szereljük vissza, majd légtelenítsük.
Felújítás:
3.-as pontig ugyanaz. Ha a kezünkben van, vizsgáljuk meg, ha a fém háza nem sérült, vigyük el felújítattni. Ha kész, akkor 5.-ös pont.
Eredmény:
Reccsenésmentes váltás, puhább kuplungpedál, határozott fogáspont.
Még a nyáron történt, hogy olajcsere alkalmával nézegettem az autó alját az aknából, és a bölcső állapota nem igazán vidított fel. Mivel egyenlőre még marad nálam a járgány, ezért megoldáskeresésbe fogtam. Mifi kiderítette, hogy egyfajta bölcső van a 146-hoz, nincs külön "dízeles" és "benzines". Az nem rossz, viszont akkor kellene egyet szerezni. Hogy, hogy nem, Mifinél éppen van egy :-) Nem is hagytam ott nála, hazahoztam, kicsit rendbeszedtem. Drótkorong, csiszolás, festés. Ez még valamikor nyáron történt.
Már csak ki kellene cserélni. És megintcsak Mifi, aki felajánlotta, hogy segít átcserélni a bölcsőt. De ha már lúd, akkor legyen magastestzsírszázalékos, újítsuk fel a futóművet.
Mivel Mifi mostanában a Láng-nál (reklám helye) tengeti napjait, segített a beszerzésben is, hogyaszongya: két lengőkar, két stabpálca, két stabrúd' szilent, kettő kormányösszekötő. A stabilizátorrúd csiszolás, festés után, mint az új.
És eljövé ama nap, amikor eme alkatrészek elfoglalják dicső helyüket.
Akkor hajrá! A segítség Nagymifi képében érkezett, így már hárman is jelen voltunk a műtétnél. Felbakolás, keréklevétel, majd pár dolog, ami útban volt, lekerült. Főleg a kipufogó.
Régi futómű le, új futómű fel.
Minden csavar a helyére került, visszament a kipufogó, majd zárásként kormányösszekötő gömbfej csere.
Már csak egy futóműállítás kell.
Desszertnek egy kis bogarászás a bontott cuccok között. Hoztam is pár apróságot :-)
1. Megújul a bölcső, még valamikor a nyáron
2. Műtőasztalon
3.4.5. Bölcső lebontva
6. Ez fog majd felmenni...
7.8. ...némi tuning után :-)
9. A végeredmény
10. Ez jött le
11.12. EZÉRT jött le
Nagy köszönet a segítségért Mifinek és Nagymifinek!
Ui: alakul a következő projekt is :-)