WarbiRunner (Gyuri) - főkép
>> Tuning és extraAlfa 146 1.9 JTD // 2011-02-19

Végre nagy nehézségek árán sikerült beszereznem a kinézett fejegységet, egy Clarion CZ200EG-t. Kábelen vezetett USB csati, zöld háttérvilágítás, megfizethető kategória, tűrhető hang. Kicsit minőségérzetben többet vártam. Alapvetően szép kivitelű, viszont kellemetlen a gombok nyomáspontja. Lehet egy fejegységnél nem ez a fő szempont? No lényeg, hogy színben illik a beltérhez. A zöld árnyalat kicsit eltér a többi zöldtől a beltérben, de legalább zöld. És működik, és fogja az összes rádió állomást. Vagy ezek sem fő szempontok? A gyári rendszerből egész jó hangot hoz ki, persze a mélyek teljes mellőzésével...de ez már a hangszórók hibája. Hozzáteszem a Bass-G mélykiemelés egész használható, nem az a zörgő vagy elkent puffogás az eredmény. A gyári hangszórókból kihozza a maximumat, a közepek és magasak szépek, pontosak, tiszták. Egyelőre ennyi nekem elég is zenei téren, egy autóba ennyi kell.

>> Tuning és extraAlfa 146 1.9 JTD // 2010-12-08

Mióta bejött az esős/sötét idő, állandóan bosszankodok, hogy az ablaktörlő úgy töröl, hogy mikroméretű vízcseppecskékkel teríti a szélvédőt. Mintha atomjaira robbantaná a rajta lévő vizet. A fényszóró meg ugye gyenge, az első szembejövő autó fénye ahogy szóródik a sok kis vízcseppen, máris nem látok semmit...de konkrétan semmit.
Na ezt ma este 7 kor untam meg amikor 60-nal belegázoltam egy pocsolyába amiről nem is sejtettem hogy ott van.
Irány a Praktiker (az volt nyitva). Leszedtem a lapátokat és bementem velük. Nem volt nagy választék, egyedül egy bizonyos Aqua Blade márkájú olasz feliratú cucc volt darabonként és megfelelő méretben kapható. Mellémég egy vagyonért adták, de nem érdekelt, már a "mindegy csak törölje le valami azt a sz.rt" stádiumban voltam. Úgyhogy két rossz műanyagért otthagytam majd 5e-t...Közben eszméltem, hogy ez nem hagyományos ablaktörlő, hanem az az egybegumi fajta mint az új autókon. Nem túl szép, ellenben két óriási előnye van:
TÖRÖL!
És elspriccant felette az ablakspricni :-))
Kész főnyeremény, bár kinézetre nem tetszik túlzottan.

Az alábbi kép illusztráció :-) 45cm-es és 53cm-es kell a 146-ra!

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2010-11-03

A kopogószellem eltűnt, vagyis csörgőkígyóvá vált. Nehéz a szellemírtók élete, manapság könnyen mutálódnak ezek a lények...
Első futóműjavítás utáni utamról hazafelé kiálltunk egy pihenőbe Debrecentől úgy 100km-re. Hallottam valami fura zörgést...csak reméltem, hogy a parkolóban röcögő Ducatoból jön. De nem. Az Alfából jött. Amennyire fülre hallottam, jobb alulról. De hallatszott igazából balról is. nyugtáztam, hogy biztos a kipufogó hővédője. Pihi után téptünk haza 150-nel. Másnap vittem el a szerelőhöz, hogy ugyan keressük már meg azt a rezgő lemezt, mert idegesítő. Hát nem lemez rezgést hallottam, hanem a főtengely szíjtárcsa van meggyengülve.
A gumi ki van repedezve, egy helyen ki is szakadt már, és a motor rezonanciájának ütemében odaverődik a vezérműszíj borítás öntvényéhez. Tehát mozdul tisztességeset. Megrendeltem minden cuccot Erhardtól hozzá, akkor már komplett vezérléscserét csinálunk.
Ahogy elnéztem a hosszbordás szíj állapotát és a görgőket, ennyit bírnak. 80e km-t futottak, és vállasra koptak a görgők, szanaszét repedezett a hosszbordás szíj. Nem vagyok boldog, vannak autók, amik 140e-t tényleg úgy elmennek egy szíjszettel, hogy felé se kell nézni. Itt 80 fölött több, mint rizikós.

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2010-10-29

Ma elkészült az ismét megkomplikált futóműszervízelés.
Úgy volt, hogy csak szilentezni kell az első lengőkarokat, de csak kiderült a szétszedéskor, hogy a talpasok is készen vannak. Ott voltam az átnézéskor, tényleg nem adta ki megemelve a kis gonosz, nem moccant semerre. Szétszedve meg vagy egy centit...
Úgyhogy a szilentkészletet félretettem a következő alkalomra, és gyorsan szereztünk két lengőkart. Holnap kell a verda, úgyhogy nem értünk rá sokat jógázni az ügyön.
Végül cserélve lettek az alábbiak:

első lengőkarok
jobboldali kormányrúdfej
bal első motortartó bak
bal hátsó lengőkarcsapágy
olaj, olajszűrő

Egészen korrektül egyben van érzésre az autó, sokkal finomabban
veszi a döcögős utat. Most nagyon korrekt a futómű, nincs az a kellemetlen
szétrázza a belem érzés. Ennyit számít, hogy hangtalan. Persze a kormányzáson
is éreztem már, hogy nem az igazi, most elmúlt az a fura nyúlóssága ami az utóbbi
időben már érezhető volt. A kedvenc körforgalmamon 10-zel gyorsabban mentem át, mint szoktam :-)
Holnap pályán is kíváncsi leszek, hogy mekkora a különbség. Ennyire egyben nem is volt még nálam sose.

Jövőhét: fékgenerál

>> EgyébAlfa 146 1.9 JTD // 2010-10-22

Ezt azért rögzítenem kell...remap óta még nem néztem végsebességet, tegnap megtettem. Volt egy kis hátszél, de már miért legyek olyan, hogy szembeszélben próbálkozok. Szóval így GPS szerint 202-vel robogott a kicsikocsi, ami nem rossz. Kipróbáltam, mostmár tudom, de asszem nem erőltetetem túl sűrűn, nehogy baja legyen a gépnek. Szükség van rá, nem állhat meg.

>> EgyébAlfa 146 1.9 JTD // 2010-07-04

Megtettem kb 3000km-t átírt computerrel, a kezdeti aggodalmaim kezdenek elszállni, szépen stabilan működik az autó, a motor egyszerűen szebben jár, mint gyári programmal. Bárki műszaki füllel megáldott egyetértene velem ez biztos. Ami miatt gyári programként rossz ötlet lett volna ha ezt kapja az autó,az a kettőstömegű lendkerék. A remapolt gépet ésszel kell használni. Magasabb fokozatokban padlógázra 2000-nél úgy beremegteti a lendkereket, hogy szinte nekem fáj. Úgyhogy kb ez az amire kínosan figyelni kell, 2300 körülig nincs padlógáz, legalábbis 4-es 5-ösben nem!
Egyéb más észrevétel nincs, tol mint a mozdony, és hallhatóan élvezi. Illetve de.... van észrevétel. Sokkal, de sokkal ritkábban nyomok padlógázt, sokkal kiegyensúlyozottabban lehet vezetni. Nem kell készülni lendülettel a necces szitukra. Az erőtartalék tudata önmagában könnyíti a vezetést, sokkal lájtosabban kezelem a gázpedált azóta. Azt is mondhatom, hogy a normális közlekedéshez mostmár bőven elég erős. Eddig se volt tötymöty, de inkább az átlaggal gyorsult együtt, aminek az a hátránya, hogy mindennapi szituációkban minimális a különbség, nehéz kikerülni a helyzetből. Vagy fékezek (és csak a b.zik fékeznek ugyebár..:-)), vagy "versenyezni" kell míg el nem dől a dolog. Centiről centire. Na ez változott most meg látványosan. És ez bizony nem kis könnyebbség. Boldogan felsivít a csiga ott elöl, és olyat lódít a gépen hogy magam is meglepődök...

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2010-04-21

Megtörtént a féltengelycsere, és a tartóbak is bekerült a helyére. Az eredmény elképesztően hihetetlenül precíz működés érzet. Végre végre végre! Nincs nyekkenés, se zakkanás, se klattyanás! A kuplungot már nem kell érezni, csak ösztönösen használni. És ami a legjobb, hogy a fokozatok olyan simán találnak a helyükre mint még sosem. Lóghatott az a bak, vagy hasonló, mert a váltó is magára talált. Eddig sem panaszkodtam, nem volt az olyan rossz, csak kicsit karcos. Hát most nagyon finoman működik. Megérte egy vagyont rákölteni idén is. Nem volt feltétlen fontos ez a csere, de tényleg megérte a "luxusszervíz".

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2010-04-19

A tökéletességre való törekvés egy újabb állomásaként ma leadtam a gépet féltengelycserére. Sajnos rossz tulajdonságom, hogy egy 10 éves autótól is újautó érzetet várok. Ne nyekkenjen, ne klattyanjon, ne csattogjon semmi benne, működjön, mint az a bizonyos Svájcban gyártott időmérő.
Lehet ezúttal (is) túlzásokba estem, de az alábbi alkatrészek cseréje történik per pillanat:

-féltengelyek komplett mindkét oldalt
-középső-hátsó váltótartó bak
-hőmérséklet jeladó
-gázolajszűrő

a hőfokjeladó hibája teljesen véletlenül jött elő, Imi barátom autóját próbáltuk ráncba szedni, és kontrollként az enyémen is végeztünk egy "on-the-fly" kiolvasást. A comp közölte, hogy rossz a hőmérő. A műszer 90 fokon állt, a motor pedig még alig volt 70 fokos. Hogy ezt hogyan állapította meg, az számomra azóta is misztikum, de hiszek a technikának, ezen ne múljon, kicseréljük. Egyéb jelek is utaltak ilyen hibára, 15 fok alatt hurutosan harákol a verda, nem szeret menni. Fölötte szélvész... :-)

>> SzervizAlfa 146 1.9 JTD // 2010-03-10

1. Vedd ki a 2db imbuszcsvart fent a befúvórácsoknál (kép 1)

2. A hamuzónál bal és jobb fent lévő csavarokat vedd ki (kép 2-3)

3. Pattintsd le óvatosan a középkonzoltól balra lévő kis textilbetétet. Ezt 3 különböző fajta patent fogja, a középkonzol felől kis fémpatent is tartja. Óvatosan, de határozottan kell feszegetni. Nekem kézzel lejött, és egy patent sem sérült. (Kép 4)

4. A fenti játék a jobboldali kárpitbetéttel, a patentok az autó hossztengelyével párhuzamosak, nem merőlegesek a kárpit felületére. feszegetéskor ezt jó tudni! (Kép 5)

5. Kombináltfogóba hajtogass kis bőrdarabot, és ezzel megfogva húzd le a tekerőkapcsolókat (Kép 6)

6. A Középső tekerő alatt (ventillátor fokozat) van egy rejtőző csavar, vedd ki! (Kép 7)

7. A hamutál belső hátsó csavarjai is jöhetnek. Ezek szivatósak, ajánlott mágnesezett csavarhúzó használata, különben a csavar beesik a kitudja hova...visszatétel szintén türelem és figyelem igényes, nekem ez a rész volt a neheze :-) (Kép 8)

8. A hamutartó kihúzható, a kábelezés kiengedi. Mögötte van még 2 csavar, ami alul fogja a középkonzol betétet. Ki velük! (Kép 9)

9. Óvatos de határozott mozdulatokkal kifordítható a középkonzol betét. A kábelezésre figyelj, csak ameddig engedi! Mögötte feltűnik a 2 kis izzó. Ha világít is az egyik, cseréld mindkettőt újra! Sima foglalat nélküli 1.2W-os rizsszemizzó való bele. (Kép 10)

10. Ezután fordított sorrendben pakold össze, javasolt meghúzni minden más hozzáférhető csavart amit csak észreveszel, meglepően nyekergésmentes lesz az autó :-) (Kép 11)

Ennyi. Az általam használt eszközök listáját lásd az utolsó képen. Sok sikert!